Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Moet mijn ventje weer heel de week missen van af straks :(

2. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    go4baby, knap dat je het zo nuchter neemt! Ik wil je even sterkte wensen en ik hoop dat er snel een vol vruchtzakje voor in de plaats komt!
    Hoe kan dat eigenlijk ontstaan, een leeg vruchtzakje? Ben wel benieuwd eigenlijk..
    Het begint toch allemaal met een klompje cellen, en dat groeit toch..

3. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Ja, ook, maar ook qua werk enzo.... dat komt nu geloof ik weer ruk uit als ik die pillen volgende week ga nemen....dat ik dan in het weekend last van de hele toestand heb als hij er is... maar goed, het is natuurlijk niet te zeggen wanneer mn cyclus weer goed op gang is en of ik kan gaan tellen vanaf de eerste dag dat het bloeden begint als eerste dag van mn cyclus... want dan zou het natuurlijk weer zo zijn dat hij er tijdens mij ei is... Maar na de jaarwisseling wisselen de weken ook geloof ik.. Toch nog maar even een studie van maken... En anders maar heel snel een extra kamer in huis erbij klussen...

Zometeen komt mn zusje. Die gaan we inwerken als achtervang... aangezien ze nu werkloos is... en bekend is met bevallingen enzo (van dieren en rundvee) heb ik ook op dat gebied een goede achtervang ;)
    Lekker even uit eten en reken maar dat ik mezelf op een lekker drankje trakteer! *stiekem denk ik: ha, dan kan ik met de kerst waarschijnlijk nog lekker meetetteren, dan gaan we hopelijk naar mn ouders in Frankrijk... lekker bij de openhaard relaxen, uitgebreid in bad, goed genieten van de frisse buitenlucht, fikkie stoken, lekker eten en drinken etc. (ja, de wijnvoorraad is altijd wel prima in orde daar in La Douce France... ;))*

Maar zal alle zwangere vrouwen niet jaloers maken ;) Gelukkig zijn er ook veel lekkere bijzondere drankjes zonder alcohol (heb laatst apelcider bij de natuurwinkel gekocht... maar niet meer open gemaakt... dus voor de volgende positieve zwangerschapstest..)

4. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Is smeppen echt alleen maar voor mensen na een miskraam?

Het is toch ook voor mensen die moeilijk zwanger worden? Tenminste, volgens mij heb ik dat ergens gelezen en daarom zijn wij er ook mee begonnen.

5. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Citaat uit het boek" Het 9 maanden wonder

Tussen de 9e en de 14e dag graven de buitenste cellen van het (bevruchte) eitje zich stukje bij beetje in het baarmoederslijmvlies in tot het volledig omhuld is. De binnenkant van het eitje is niet meer eenvormig. De cellen zijn zich aan het differentieren: er is een holte ontstaan en er vormt zich een klompje cellen dat we de 'embryonale knop' of 'kiemknop' noemen.

Tijdens de innestelling ontstaat uit deze kiemknop een tweede holte die later zal uitgroeien tot de amnionholte. Ondertussen vermenigvuldigen en verplaatsen de cellen die het eithe omringen zich en vormen de trofoblast, de celllaag die later de placenta wordt.

De holte die ontstaat is het vruchtzakje. Bij de celdeling van het vruchtje (de embryonale knop) is er iets mis gegaan in mijn geval. Dat was niet in orde.
    Ik heb er verder niet naar gevraagd. Fouten in de celdeling en vroege miskramen komen relatief vaak voor. 1 op de 10 zwangerschappen eindigt voor de 12e week.
    Mijn lichaam snapt nog niet dat het mis is omdat het vruchtzakje door groeit en er nog wel hormonen worden afgescheiden. Pas rond 12 weken wanneer de placenta groot genoeg is om de hormoon regeling verder over te nemen gaat het lichaam beseffen dat het niet in orde is en kan het vruchtzakje worden afgestoten.

6. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Maakt niet uit hoor, maar waar we het destijds via Mielenl van internet hebben geplukt werd dat geschreven...
    Maar iedereen mag lekker meedoen! Het was meer dat ik in elk nadeel maar een voordeel zoek op dit moment ;)

Dus Peppep, lekker aan de SMEP! ;)

7. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Nou dames,

zoals gezegd heb ik vanavond weer een ovutest er tegenaan gegooid en zie mijn fotoalbum.....

PFFFFFFFF :(

8. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    hihi eind goed al goed ;)
    Snap het wel hoor, je moet het toch een beetje verzachten voor jezelf.

9. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Hier weinig nieuws, sorry! Volgende keer beter!

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Go4baby, bikkel! Vind het zo knap hoe je er mee bezig bent en ermee omgaat! Petje af!

Ehmmm, Diddl9.... heb je al een zwangerschapstest geprobeerd? 5 dagen lijkt me wel heel veel ;)!

11. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    ja Diddl ik ken er nog eentje die zo positief ovutesten had..zwanger!

12. Muurbloempje

@ miepie80 nee dat durf ik eigenlijk nog niet ...heb niet echt veel symptonen eigenlijk alleen hele rare buikpijn...trekt me bovenbenen in....en boeren.....maar ik weet het eigenlijk ook niet ....het stofje dat bij ovutesten wordt gezien als eisprong dat stofje wordt toch ook gezien bij d de zwangerschapstest? maar mijn officiele nod is zaterdag ....kan ik dan nu al testen? nee toch? ik vind het zoooooo moeilijk ...mijn streepje is zo in en in donkerroze hij wordt ook niet minder.....

13. Muurbloempje

had die dan hetzelfde als ikke....want ik zou volgens mijn cyclus van 34 dagen...mijn ei moeten hebben....en niet ontdekt....en nu precies een week later begon ik woensdag met testen ( nu een week geleden ) en hij werd steeds donkerder......en nu al 5 dagen superroze.......ik vind het zo raar....bij wie was dit dan? en wanneer is zij gaan testen? en had zij ook symptonen?

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    kom ik door? Ik word steeds uit internet gegooit...

15. Muurbloempje

ja hoor ik ZIE JE>>>>>

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ah....daar ben ik weer!
    Had ik al een heel verhaal geschreven vanavond voor go4baby, was m'n verbinding pleit!
    affijn...het komt er gewoon op neer dat ik het knap kl*te voor je vindt, go4baby, maar ik ben blij dat je nou weer een stapje verder kan met de pillen enzo. Ik wens je veel sterkte volgende week of wanneer je dan ook maar besluit de pillen te gaan gebruiken!

en diddl: doe maar een test. Misschien had je eigenlijk weer een cyclus van 24 dagen. Aangezien je ovutest maar blijven knallen, zal je (bij zwangerschap) al wel na je nod zitten. Heb je er 1? Doe 'm dan maar voor de zekerheid, want 5 dagen op rij zo positief zijn gebeurd volgens mij nooit bij een ei!

zo. Nou nog ff de kids naar bed brengen en dan ben ik weer back in action!
    Tot later!

17. Muurbloempje

Ik durf eigenlijk niet ....en misschien ga ik wel wachten tot zondag.....pfff ik geloof het gewoon niet weet je dat heb zo'n rare cyclus deze keer....eerste keer ovutesten en dan ook nog dit......maar jij hebt ook nog nooit gehoord dat iemand 5 dgn positief had? ik ga denk ik morgen nog maar een keer testen....(ovu)

18. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja Tezzz: LOUD AND CLEAR.. ;)

@ Diddle: zou inderdaad maar eens een zwangerschapstestje doen... En het is net andersom:
    LH (voor eisprong) wordt alleen door ovu test gezien, Hcg (zwangerschapshormoon) wordt ook door ovu test gezien...
    Dus knallen! ;)

ga d'r vandoor! lekker weer eens uit eten! elk nadeel.... ;)

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Sluit me aan bij Tezzz, Diddl9. Dat je je ei niet kon vinden kan ook zijn geweest omdat ie er al was voor jij ging testen... dan zit je nu dus al na je NOD (want je begon 2 weken geleden met testen, toch?) en zou je een zwtestje kunnen wagen ;)

20. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    dat was Mollyvg, je kunt het haar wel vragen ;)

Deel Deze Pagina