Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvette1987

Yvette1987 Actief lid

1 mei 2007
    485
    0
    0
    Nee kijk als ik zwanger ben is ander verhaal.

Tuurlijk wil ik een kind met hem. Hij is voor mij zeker de ware!

Ik zou ook zeker graag met vriendinnen een weekje op vakantie willen. Of misschien niet eens op vakantie maar gewoon weg. Meneer wilt mij alleen niet zo vrij laten.
    Hij zit in een band en is van april tot oktober altijd bijna elk weekend weg. En als ik dan wat met vriendinnen wil doen mag dat niet omdat die bang is dat die me kwijt raak?

Hij is afgelopen zomer ook met 5 vrienden een week op vakantie geweest. Daar heb ik nooit moeilijk over gedaan en nu word zoiets aan mij gevraagd en meneer doet er moeilijk over.
    Het is gewoon zo dubbel gevoel.

Ik snap wel wat je bedoel Tezz en tuurlijk mag je je mening geven. Lief dat je bezorgt ben *knuffel*

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Dan is het gewoon idd heeel oneerlijk! Hij is zelf weg (geweest) en jij mag niet? Da's gewoon dom! Toen wij eerder nog niet samenwoonden was m'n vriend (nu dus man) ook een aantal dagen per week gewoon bezet. Maar dan zorgden we er gewoon voor dat we op de andere dagen elkaar wel zagen. Probeer een middenweg te vinden. Enne...volgens mij mag jij dan ook best wel eens klagen dat íe weggaat hoor! Trouwens, misschien een idee om dan gewoon verschillende dingen te doen op dezelfde dag? Dus als hij alleen weg wil, dat jij dan ook alleen de hort op gaat? Succes in elk geval!

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik ga nog ff douchen en dan naar bed. Voel me de hele dag al heeeeel klein beetje ziekies...ben bang dat er een griepje aankomt of zo...
    hihi, dan stijgt tenminste m'n temp eindelijk! :) Maar tot dan....weer lekker aan de smep!

Tot morgen!
    Liefs Tezzz

4. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    @Tezz, ik ga vanaf overmorgen op zoek naar mijn ei. Aangezien mijn lf 10 dagen is, verwacht ik hem dit weekend te vinden, als hij niet vertraagd is ten minste. Maar ik begin al wat lichte krampjes in mijn buik te krijgen en het is me de vorige keer opgevallen dat dat begon zo'n 3 a 4 dagen voor de pos test dus als het goed is, is alles op tijd.

@Yvett, jij woont niet samen toch? Ik sluit me bij Tezz aan of het niet verstandig is om even te wachten met het zwanger worden. Misschien is het verstandig om te kijken hoe het gaat als je samenwoont. Jullie hebben nu al best veel discussiepunten, als je samenwoont dan moet je alles samendoen en dat is een goede test of het goed gaat samen. Je moet dan samen keuzes maken, samen tijd opofferen voor het huishouden, taken verdelen. De discussies die je nu hebt over apart op vakantie gaan en eerder over het vetrouwen in elkaar en gevoelens voor anderen zijn volgens mij geen goede basis voor een zwangerschap. Misschien eerst samenwonen? Maar ook ik ben geen expert en ken jullie niet dus misschien heb ik het helemaal mis, maar dit wilde ik je even laten weten meis.

Oh ja trouwens: GOEDEMORGEN!

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he yvette,

Ik moet het ook niet vragen om een weekje vakantie te nemen met vrienden hoor
    We laten elkaar vrij, maar dat neen, moet ik nog niet aan denken om te vragen ;)
    Maar wat wel is wat hij mag , mag ik ook.
    Dus die vakantie als hij het gehad heeft mag jij het ook.
    Heb een goei ventje, we respecteren elkaar en soms hebben we ook wel eens de pest aan elkaar, maar dat is toch normaal als je bij elkaar leeft.
    We hebben elkaar heel jong leren kennen en hebben het ook moeten leren elkaar los te laten( in bepaalde maten toch)

6. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    He Zico,

Hoe gaat het met je? Heb je nu nog onderzoeken op de planning staan of begin je eerst in januari met clomid om dan te bekijken hoe het gaat? Hoe gaat het verder met je, zijn alle tegenslagen achter de rug?

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    leentje ik ben met je eens ivm yvette

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he leentje,

we hebben alle testen van te voren al gehad. We beginnen na deze cyclus met clomid 50 mg en echo op 12 de dag.
    Daarna weet ik het niet. We zijn dan begonnen en daar ben ik al heel blij mee.
    Straks weer eens naar een expert. Hou m'n hartje vast, ben echt bang.
    Is ivm m'n verkeersongeval bijna 5 jaar geleden. we zitten gedurende ganse tijd al in minnelijke schikking. de tegenpartij doet heel moeilijk.

9. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Goedemorgen iedereen!

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Goedemorgen :D
    (hier alles lichaamelijk redelijk ;) )

Veel baby suprises en kadotjes gekregen, 8) helemaal goed!

11. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @leentje, klinkt allemaal super leuk je nieuwe huisje! Krijg er zelf ook zin in om ons eigen huis te hebben!
    Zijn broer weet het nu idd ook van ons. Mijn man had het die dingen verteld want hij wilde weten of er mss een genetisch factor was...

12. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Logisch dat hij er met hem over praat...belangrijk om te weten. Nu hebben jullie wel een stel dat jullie kan steunen en andersom...en mensen die midden in zo'n proses zitten (kan handig zijn voor de informatie die allemaal binnen komt...lijkt mij ;) )

Dikke knufff, gewoon omdat je dat verdient! :D

13. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    lief! dank je Beastie!
    Ik ben blij dat het niet meer zo'n taboe is idd, want we vroegen ons al jaren af wat er nou hand was. We wisten niet of ze wel of niet kinderen wilden en durfden dat ook niet te vragen.
    Ik hoop dat we elkaar steun kunnen geven, en ik hoop zelfs dat we met ze 2en tegelijk zwanger kunne zijn! Lijkt me ehct te gek! Die babies zijn do'n ook echt ZO gewild!

14. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Julita, hetis inderdaad wel fijn dat je het er samen over kan hebben. Weten jullie ouders het ook al?

Ik denk dat ik het mijn ouders vertel als we een jaar bezig zijn. Mijn beste vriendin is nu zwanger en die is bij mijn ouders thuis altijd kind aan huis geweest. Die zullen dus ook blij zijn en dan komen de vragen wanneer wij... Aangezien wij altijd samen met mijn beste vriendin en haar vriend overal heen gaan zal iedereen die vragen wel gaan stellen maar ja. Ik kan er nu veel beter mee omgaan dan een week geleden. Ik ben hartstikke blij voor mijn beste vriendin maar ik heb geen zin meer om maanden smoesjes te verzinnen tegen mijn ouders.

Zico, wat voor ongeluk was dat dan. En al 5 jaar aan het procederen, dat is lang zeg. Balen dat je dan nog steeds niet weet waar je aan toe bent.

Beastie, leuk die cadeautjes. Dan wordt het allemaal nog echter of niet?

15. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @leentje, mijn ouders en zus weten het ook dus wat dat betreft kan ik het er met best veel mensen over hebben. Maar mijn man had het nog aan helemaal niemand verteld.
    Ik had mijn ouders ook liever een fantastische surprise verteld op een dag, maar het is gewoon niet anders nu...
    Ik ga het mijn vriendinnen ook vertellen als we een jaar bezig zijn.

16. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Hihihi ... nou bij het eerste dingetje denk je nog ..."hé?" (bij de laatste ook maar dat was meer me vermoeidheid... :rolleyes: ) Maar gewoon van die prullies..slabbetje met een poesje, zwitsal buik creme, etc etc

Lees dat je huisje helemaal naar je zin is/gaat...lekker hoor :D

17. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    2 baby's WANTED! ;)
    Lekker hoor geen taboe en nog steun / maatjes aan elkaar hebben...begin een kerst gevoel te krijgen :D

18. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Goedemogen meiden...wat een rotweer buiten...blijf lekker binnen vandaag!
    Beetje in huis rommelen...

@Yvett....ben het wel met leentje eens, is het wel verstandig om nu aan een kleintje tebeginnen als er zoveel dingen nog tussen jullie staan....was jij het niet die ook gevoelens voor een ander had?....niet bepaald een hele goede basis (denk ik)
    Maargoed...feit blijft..dat als hij wel mag..jij eigenlijk ook zou moeten mogen toch?
    Ikzelf moet er niet aan denken...kan geen dag zonder mijn mannetje, en hij ook niet zonder mij gelukkig hihihihi...we bellen elkaar een paar keer per dag..niet om tecontroleren..gewoon om elkaars stem even tehoren ...KLEF HE ... :oops: en dat na 15 jaar hahahahaha
    Hoop dat jullie er uit komen meis !
    @Beastie...leuk die kadootjes he...ben je al aan het brainstormen hoe je het allemaal wil hebben straks meis?
    (zal deze week de dvd op de bus doen...pffff...word echt tijd he hahaha..straks is de kleine er al, kom ik een keer aanzetten hihihihih :confused: )
    @Julita...vind het zo erg voor jullie ..al die tegenslagen...en dan zit je zo ver weg!, wel fijn dat jullie met je zwager en schoonzus kunnen praten erover, wie weet is het een genetisch bepaald iets...maakt het niet makkelijker..maar wel zekerder denk ik...weet je in ieder geval waar je aan toe bent en van daaruit verder...
    @ zico...ook voor jou een knuffel meis..ook heel wat op je bordje dus !

Voor de meiden die hun ei nog steeds kwijt zijn...hoop dat ie snel gevonden word!

19. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Storm genoeg in me brain :confused: ... Ja we hebben wel wat goede ideeen maar eerst maar eens een plaatje....dan weten we of we 2 ledikantjes nodig hebben of een andere kamer moeten prepareren ;)

20. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Diaantje, sinds we allemaal tests aan het doen zijn ben ik heel erg rustg... Ik snap niet helemaal waarom. Mss omdat ik weet dat we snel zekerheid gaan hebben.
    Ik had helaas ergens gelezen dat als de broer ook problemen heeft dat waarschijnlijk is dat de man zelf dat ook heeft.
    Mijn man is dus echt in een super humeur (NIET dus) de laatse week. Eigenlijk is ie gewoon niet te haden, maar ik moet natuurlijk wel lief en ondersteunend zijn want het is gewoon onzekereheid en verdriet dat het nog niet gelukt is.

Deel Deze Pagina