Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Julita, waar moest je eigenlijk auditie voor doen? Hoe gaat het met de janapse taal? En hoe is het eten, ga je daar vaak ergens eten of kook je vaak?
    Balen zeg van je katten, je kunt vanaf zo ver niks doen en dat is wel vervelend. Maar een goede opvang is inderdaad wel slim, dan zitten ze ook met andere dieren.
    Wij hebben twee degoe's. Dat zijn een soort cavia's met kleine flosstaartjes. Wij wilden namelijk graag een huisdier, maar ik ben allergisch voor katten en voor een hond zijn we te weinig thuis. En toen ben ik via via tegen degoe's aangelopen. Het zijn geen knuffelbeestjes, want als je ze pakt hebben ze het na een minuut wel gezien maar ze zijn ook supergrappig om naar te kijken. Ze moeten minstens met zijn tweeen zijn anders vereenzamen ze en ze moeten veel kunnen klimmen. We hebben een grote hoge aquarium gemaakt met takken en van die spiralen waar ze doorheen kunnen lopen. Echt heel leuk. Mijn vriend is niet zo van de knaagdieren, maar die is er nu ook nog steeds blij mee. Maar zij moesten gisteren ook mee verhuizen. Ik had ze in een kleinere kooi gedaan en de kooi naast me op de passagiersstoel gezet (vastgezet met een gordel). Ze waren volgens mij helemaal in shock hahaha, ze wisten niet wat ze meemaakten. Maar nu is alles weer goed gelukkig.

@Miepie, we lopen ongeveer gelijk zie ik. Kunnen we straks na het ei mooi weer gezamelijk aftellen.

@Tezz, je temp gaat op en neer. Hoe is het met het bruinverlies, is dat nu gestopt? En is je bmm weer helemaal gesloten?

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ja, zag al dat er veel zijn die 20/21 dec hun NOD hebben... wordt spannend hier. Hoop dat wel allemaal zwanger 2008 ingaan :)!

Wij hebben trouwens geen huisdieren. Pas wel vaak op de honden van mijn ouders en broer, maar mijn man is allergisch voor katten en krijgt van de honden na een tijdje ook last (al gaat de bordercollie van mijn broer wel een dag of 3 goed ;)). Ben zelf niet zo weg van katten, maar had erg graag een hondje gehad :(

3. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Leentje, ik kende die beestjes niet, maar ze klinken heel lief!
    @Miepie, En waarom neem je geen hond dan? Bang om toch allergisch te worden?
    Mijn man wil super graag een (grote) hond en ik heb me sinds kort om laten praten door vrienden die een hond hebben. Na Tokyo gaan we dus een hond erbij nemen! Ik hoop dat dat wel allemaal goed loopt...

4. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Tezzz, dank je! Ik ga idd over een uurtje naar bed!
    @ Leentje: Taal gaat ok, ik kan al best wat dingen zeggen en lezen, maar nu ik het wat drukker krijg ga ik denk een paar klassen overslaan. Ik vind werk toch belangrijker. Ik kook (nou ja KOKEN mag ik het eigenlijk niet noemen) door de week en weekend vaak uit. Het is hier zo goedkoop dat dat gewoon kan.
    Auditie was voor een reclame! Cool he?

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mijn man krijgt er - afhankelijk van welke hond het is - na een paar uur tot een paar dagen wel last van. Zit er dus niet in bij ons (of ik moet mijn man de deur uitdoen :))

Wat voor een hond gaan jullie nemen? Leuk hoor! Vanaf pup, of een uit het asiel?
    Mijn zus heeft een kruising (herder/dobermann, superlief beestje dat denkt dat ie zo groot is als een Jack Russell ;)), mijn broer een bordercollie (zo'n zwart/wit schapenhondje) en mijn ouders hebben 2 Hovawarts (soort uit de kluiten gewassen flatcoats, veel mensen denken dat het Groenendalers zijn).

6. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    ok dus je hebt er wel genoeg om je heen! Ik ken de rassen allemaal niet zo goed, maar mijn man wil graag een vizsla geloof ik. Vrij groot kort haar en lichte ogen (dacht ik). Ze schijnen heel goed met kinderen te zijn en heel schoon! Als het aan mij lag had ik er denk ik een uit het asiel gehaald, ik vind in principe alle dieren superlief.

7. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Hello dames,
    Ik heb maar even achter de computer, maar even snel een vraagje.

Mijn temperatuur is al 8 dagen achter elkaar 37.1, vandaag 37.04, dus hij is iets gedaald. Vandaag is dag 15 of 16 dpo, ik ben de tel een beetje kwijt. Sinds een dag of drie heb ik wel ongikrampen, en gisteravond zo erg dat ik echt dacht dat het ging komen, maar tot nu toe nog niets (ik ben ernstig aan het slipstaren).

Gaat je temperatuur naar beneden voor of nadat je ongi komt? En zou ik morgen of overmorgen moeten testen, mocht die ongi niet komen?

Oh ja, en zijn er zwangeren die ook ongikrampen hadden en niet ongesteld werden?

Sorry voor alle vragen, maar k heb niet zoveel tijd vandaag...:(

8. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    voor je een na laatste vraag is het antwoord zeker JA. Ik ben zelf nooit zwanger geweest, maar dat heb ik heel vaak gelezen dat dat zo is.
    Ik duim voor je meis! Het word nu echt spannend.

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Cynthia, volgens mij wisselt het per persoon wanneer ie omlaag gaat, bij de één voor de ongi, bij de ander pas als ze ook echt al ongesteld geworden zijn. Hoe was dat bij jou afgelopen maanden, denk dat je daar het beste naar kan kijken ;)
    En als je al op 15 of 16 DPO zit kan je volgens mij best morgen al testen hoor! :) Spannend...
    Ik hoor van heel veel meiden dat ze ongi-krampen hadden rond (en na) NOD als ze zwanger waren, dus ik heb heel goede hoop voor je!

10. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    en volgens mij kan je ook al een testje wagen hoor. Vanaf 14 dpo is dat wel safe.

11. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Fijn om in ieder geval iets positiefs te horen, en bedankt Julita en Miepie voor jullie snelle antwoord!

Ik weet niet hoe het de afgelopen maanden qua temp was, want dit is de eerste maand dat ik temperatuur.

Nou, ik ga maar verder met hopen (niet te hard) dat het deze maand dan eindelijk raak mag zijn...het is inderdaad spannend....

Ik hou jullie op de hoogte!

12. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Denk dat ik trouwens morgen ga testen. Dan kan ik 's ochtends gelijk met goeie plas ;)

13. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Graag Cyntha!

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Zal voor je duimen! Spannend :) ;)

15. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Ik ga ook duimen voor je

16. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Klinkt goed Cynthia! ;) Temp daling is echt minimaal hoor. Ik had ook ongi krampen...maar was toch iets anders :D

enne bij mij was het ook de eerste maand dat ik tempte... 8)
    suc6 morgen ochtend!

17. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Hoi allemaal,

Hier gelijk maar even een update van mij.Ben al een tijdje niet geweest(moest erg veel werken en vooral nachtdiensten en dan slaap ik overdag)
    We hebben besloten om toch de medische molen in te gaan.
    Hebben net de uitslag van mijn mannetje zijn zaad,was niet goed maar ook niet slecht!Kan ik nog niets mee.Heb nu voor volgende week woensdag een afspraak staan bij de gyn,daar gaan we dan bespreken hoe het verder gaat.Ga van te voren echt goed opschrijven wat ik allemaal wil weten,en ga daar pas weg als ik echt een goed gevoel heb.Heb net al een tijd met de assistent aan de telefoon gezeten.

Verder gaan we deze ronde maar weer aan de smep,want niet geschoten is altijd mis ;) ;) ;)

18. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Spannend! Ik begin dus ook met het hele proces nu!
    Toch lijkt me de uitslag van je mannetje wel ok dan hoor. Beter dan slecht in ieder geval!

19. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    ....en dan ga ik nu mijn nestje opzoeken. Er breken spannende tijden voor veel van ons aan. Ik duim voor iedereen. tot morgen maar weer!

20. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    @julita

Dat is zeker waar.
    Maar je begint je ondertussen toch af te vragen waarom het nog steeds niet lukt opnieuw zwanger te raken.
    Hoe kijk je tegen het proces aan?
    Ik zie er best wel tegenop,vooral omdat ik niet weet wat me te wachten staat.

Deel Deze Pagina