Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    He Go4baby, ik ben benieuwd hoe het zal gaan zeg. Staat er ook op de bijsluiter dat je even niet naar het toilet kan gaan omdat je ze er dan weer uit drukt of niet? Misschien lossen ze wel snel op? En mijn eerste maandverbanden waren van die surfplanken. Per ongeluk de verkeerde gekocht haha. Als je goed gewoon maandverband hebt dan kan dat best veel opvangen volgens mij. Een dikke knuffel in ieder geval. Heeft de gyn je verteld hoe lang het kan duren voordat het loskomt na inbrengen van die pillen? Moet je die enkele dagen nemen of is 1 keer voldoende?

Anna, jij ook een dikke knuffel. Succes in het ziekenhuis, hopelijk weet je snel iets meer.

Ik ben al weer twee uur mijn urine op aan het houden. Nu merk ik dat (schaam schaam) mijn eten een beetj gaat drukken om het zo maar te zeggen hahaha. Hopelijk houd ik het nog twee uur vol, anders moet ik opnieuw beginnen.

Doei!

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik ook :( , daarom ben ik volgens mij snel een tampon girl geworden ;)

3. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal!

Ik wou me graag ff bijvoegen in dit topic.
    Mijn man en ik zijn deze maand ook begonnen met SMEP.
    Nu heb ik meteen al een vraag. Testen jullie altijd 14 of 15 dagen na de positieve OVU test? Of wachten jullie wat langer?
    Heb gister namelijk een positieve OVU test gehad.

Groetjes

4. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Nynke, welkom hier en SMEP ze.
    De meeste vrouwen hier weten inmiddels na diverse ovutesten hoeveel dagne er tussen hun eisprong en ongesteldheid inzitten. Bij mij is dat maar 10 dagen, dus ik haal de 15 dagen niet eens. Als ik ooit 15 dagen na mijn ei zou zitten dan test ik zeker, want dat is nog niet voorgekomen ;). Maar volgens mij kunnen er 11 tot 16 dagen tussen je ei en onig inzitten dus als je het safe wilt spelen kun je wachten tot dag 17, al weet ik uit ervaring dat maar weinigen dat volhouden haha. Teveel spanning. Succes in ieder geval.

Beastie, ik ben ook vrij snel een tamponigirl geworden, veel makkelijker en ik vind het ook schoner voelen. Ik gebruik eigenlijk nooit meer maandverband of inlegkruisjes.

Go4baby, hoeist?

5. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Bedankt voor het antwoord Leentje!

We gaan kijken hoe lang ik het vol kan houden voor ik ga testen.

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    goeie morgen! Hier weinig nieuws. Ff heeft nog steeds geen ei ontdekt, maar vruchtbaar slijm heb ik nog steeds genoeg...pfff...dat wordt weer een lange cyclus. :(

@go4baby: hoop dat de pillen snel gaan werken. Enneh...als het net zoiets wordt als na een voldragen zwangerschap, kun je die surfplanken goed gebruiken hoor!

@nynke: welkom hier! Wij hebben wel eens de neiging om stiekum iets te vroeg te testen, maar als je 15 dagen na je posi ovu-test wacht, heb je wel de meeste kans dat je test (eventueel) positief wordt. De meesten 'sneuvelen' al vóór de 15de dag. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe lang jouw tijd tussen ei en ongi is (Lf), maar de meesten hier hebben hun lf korter dan 15 dagen. Wat leuk trouwens, want dan kom je op 19 december uit! Er zijn er best veel die (net als ik) hun nod op de 20ste hebben gezet!

Liefs Tezzz

edit: leentje was me te snel af! Wel grappig dat we eigenlijk hetzelfde vertellen ;)

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Welkom! ;)

Ik had al zo'n gerommen en gestommel in me buik dat ik met 12 dagen teste...met 10 dagen kan wel maar als je innestelling vrij laat is heb je nog niet veel HCG om een fijn zichtbaar streepje te krijgen op een test....dus had mezelf ingesteld op 12 dagen....en had 2 lichte streepjes...album!

8. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Goedemorgen!

Nou, mijn man reageerde zoals 'ie zelf is: stil :)
    Ik gaf hem het kadootje: dat boek van Kluun en een speentje met papa is the best, en hij keek me aan en zei: Echt? Weet je het zeker? Echt waar? En dat zo nog een tijdje door. Daarna een hele serie knuffels en toen heeft ie een hele tijd voor zich uit zitten staren. En nu zegt 'ie heel de tijd: moedertje. Hij moet er nog even aan wennen maar hij is heeeeeel blij!

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @cynthia: dan heb je dus het gewenste effect wel bereikt! :) Super! Leuk zeg!
    Zelf al een beetje gewend aan die roze wolk?

10. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Go4Baby, en nu moet je gewoon afwachten ofzo? Hoe heten die pillen ook alweer?
    En heb je ook eerst bloed moeten prikken voordat je hiermee mag beginnen?

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Hihihihi...nog even en je wordt aangesproken met JULLIE!
    Onbetaalbaar denk? Zijn gezicht op dat moment! :D

12. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik denk dat het nog wel even duurt voordat het went, ik werd vanochtend echt wakker met het idee van: oh ja, da's waar! En ik belde de dokter vanochtend, en die was natuurlijk net weer op vakantie....zal je altijd zien.

Verder wil ik met Moeders voor Moeders gaan beginnen.

En ik had nog een vraagje: om te weten hoe ver je bent, moet je toch rekenen vanaf je laatste ongi? Maar hoe kan het dan dat iemand met een langere cyclus in een keer bijvoorbeeld 6 weken zwanger is, en iemand met een kortere cyclus maar 4 weken? Terwijl bij allebei de ovulatie ongeveer 2 weken geleden is geweest.

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    goeie vraag cynthia: officiceel tellen ze vanaf de eerste dag van je laatste ongi, maar op de termijnecho wordt alles wel rechtgetrokken hoor! Bij mijn dochter had ik een cyclus van ongeveer 31 dagen en dat bleek nav de termijn echo wel te kloppen. Ikzelf zou gewoon uitgaan van wanneer m'n ei was en daar twee weken bij optellen. Aangezien jij ovutests hebt gebruikt, kun je het zelf precies nagaan. Pas op je banner gewoon de datum aan naar 2 weken voor je ei.

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ze gaan er altijd vannuit dat je 2 weken voor je nod je ei heb en krijgt er 2 weken kado bij... Maar bij jou is het allemaal niet zo duidelijk...je laatste menstruatie, toch?

Hier http://lafemmebonita.com/cgi-bin/due-da ... ulator.cgi kan je berekenen hoe ver je bent dmv conceptie data...dag van je ei! En die wist je wel. Bij je eerste echo berekenen ze precies hoever je bent...maar dan heb je een indicatie :D

15. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Jazeker! Ik begon gelijk te janken....

Ik krijg net een mailtje van 'm, met eronder: hou van jullie....

16. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    heb deze maand stiekum aan smep gedaan. hier nog steeds geen ongi te bekennen, wil nu onderhand wel duidelijk
    begin het wachten een beetje beu te worden
    maar ja je hebt het niet voor het zeggen

doe in het weekend denk nog maar een testje als ik nog niet ongi ben

ben benieuwd zou ik laat positief testen of laat me lichaam me in de steek
    bij mij moeder was het bij geen een van twee te zien met een gewone zwangerschaptest dus....

wat denken jullie....

dikke knuffel voor iedereen

alle zwangere gefeliciteerd

17. Yvette1987

Yvette1987 Actief lid

1 mei 2007
    485
    0
    0
    Ahh zo lief!

Ik heb echt ernstige buikpijn! Me onderbuik voelt echt hard aan? Wat kan dat zijn? Iemand ooit gehad? Ben zwaar misselijk!
    Wordt gek!

18. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    geen idee Yvett? Zit de pijn vooral links of vooral rechts?

19. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Yvett,

Misschien wel een vroeg ei? Zijn het steken of aanhoudende pijn? Links of rechts. Als je er te veel last van hebt zou ik even de dokter bellen, gewoon voor de zekerheid.

Doei

20. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Cynthia: :) Lief hoor dat mannetje van je! Geniet er maar lekker van samen! Die roze wolk is heerlijk!

@ Yvett: ik had paar dagen geleden ook ontzettend buikpijn en daarna een soort van buikgriepje... schijnt ook te heersen dus misschien heb je die te pakken, maar daar kom je dan wel snel genoeg achter :(
    En anders: geen idee! Hou het in de gaten. Zit het echt op 1 plek, hoog, laag, links, rechts? Of is het overal?
    Sterkte!

ps. hier nog steeds rustig. Denk steeds dat ik wat voel... maar dan gaat het net zo snel weer weg. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het in gang wordt gezet!

Deel Deze Pagina