Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Moge...

Goed nieuws Julita! :D Zo zie je maar dat die zwemmers wel eens wisselen. Dikke knuff voor de krampen ... ik doe met je mee wat rustig aan betreft....ik ben dood op en weer een beetje misselijk :(

Vanmiddag VK...kijk er naar uit! Maar zal meteen zeggen ...ik krijg nog geen echo! (ze hebben de apperatuur niet!) Maar krijg er wel een verwijzing voor en hoop daar zo snel mogenlijk een plaatje te kunnen maken ;)

2. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    spannend Beastie! Lijkt me een heel belangrijk moment al is die echo natuurlijk ook leuk!

3. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Leentje, de onderzoeken die nog komen zijn allemaal bloed onderzoeken> hormonale screening.
    En ik denk dat we de SL test nog een keer doen volgende maand.

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Zeker spannend..maar ben een meid die zekerheid wil...dus een plaatje zou wel fijn zijn :rolleyes: **gaaaaaaaaap, en gaat weer eens wat doen**

5. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    haha, nog een dagje en dan is het weekend Beastie! Dan kan je lekker uitrusten!

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Goeie morgen!

@Julita: wat goed zeg! Het komt allemaal wel goed! Weet het zeker! Wel jammer van de ongikrampen, maar de zaadjes zijn goed! YESSSSS!

@go4baby: gaat het weer een beetje?

@de rest: fijne sinterklaas gehad?
    @Zico: in nederland vieren we sinterklaas op 5 december, in belgië op de 6de of niet? (Hoorde iets op Ketnet)...)

Tja...nou...mijn temp was vanmorgen nog niet zo hoog als ik 'm wil zien. Als ie nou niet snel gaat stijgen, ga ik de 42-dagen cyclus alweer voorbij! Krijg er wat van! Heb vruchtbaar slijm genoeg en mijn bmm werkt ook wel mee, alleen zie ik het dus niet aan mijn temp. Smeppen doen we ook zat... :oops: IK WIL MIJN EI!

Ik ga straks lekker aan de marsepein. Heb heel veel gekregen (en ook nog lekker veel chocola) ;) . Dus ik ben verder helemaal blij vandaag!
    (Of zou dat komen door dat leuke cadeautje vannacht van mijn man.. :oops: )

Nou, tot later!
    Liefs Tezzz

7. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Dat is pas een leuke surprise Tezzz: die je van je man kreeg die je pas over 9 maanden mag openmaken!
    Ik hoop dat je ei een beetje onderweg is al... Die lange cycli is echt niet leuk he?

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    neu..isnieleuk :( Zeker omdat m'n lichaam wel wil, maar dat ei niet of zo... wat ik zeg, heb al een aantal keer krampen gehad, gevolgd door echt helder vruchtbaar slijm en een bmm die heel ver weg stond en open, maar ja...mijn temp gaat maar niet omhoog! En dat deed íe (zelfs bij mjn vorige 50-dagen cyclus) wel duidelijk. Tja...kan niks anders doen dan afwachten he...

En wordt het weer 50 dagen, dan kan ik lekker testen met nieuwjaar! (think positive! :) )

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Goeiemoggel!

Julita, goed nieuws! Fijn dat bij jullie allebei alles goed zit, dan zou het toch een keer moeten gaan lukken ;)!

Tijgertje, we hebben allemaal het "echte" aantal rondes in de lijst staan (dan is het voor degenen die al wat langer bezig zijn fijn te zien dat er ook nog meiden in ronde 11/13 of zelfs nog meer zwanger worden met smeppen ;)) dus vandaar dat ik ernaar vroeg...

Beastie, hoop dat je misselijkheid niet erger wordt :-? Succes bij de VK straks, we willen alles weten!

Go4baby, lekker boeken die skivakantie! Ligt genoeg sneeuw overal... Wij zitten vast aan het hoogseizoen ivm mijn werk :-?, baal ervan dat we niet meer gewoon lekker in januari ofzo kunnen, met van die lege "verse" pistes :(. Maar ja, moet niet klagen...

Leentje, hoop hier ook op een + test vandaag of morgen. Flinke eipijn, dus zit er aan te komen. Mannetje is alleen een nachtje weg, dus hoop stiekem een beetje dat die paarse streep pas morgen gaat komen. Gisteren wel gesmept, dus zou geen ramp zijn, maar toch....

Tezzz, hoop dat die van jou er ook snel is, schiet niet op zo :-?

10. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Hoi Julita,

Wat fijn om te horen dat de zwemmers in orde zijn. Bij ons is het net zo (alleen hebben ze bij ons de volgorde veranderd). Maar ook 2 negatieve samenlevingstesten. Ik krijg maandag nog een samenlevingstest als het goed is. Volgens de arts kan het zijn dat bij de vrouw en de man alles goed is, ook de zuurgraad van het baarmoederslijmvlies maar dat je vijandig slijmvlies hebt of antistoffen aanmaakt tegen de zaadcellen van de man. Nog een mogelijkheid kan zijn dat ze "snelste" zwemmers natuurlijk al naar boven toe zijn. ;)
    Ik heb deze week de uitslag gekregen van de hormonale screening en die was ook goed. (gelukkig maar)
    Heel veel succes en doe maar rustig aan.

Groetjes Alex

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @miepie: thanx! :) En ik hoop dat íe van jou nog heeeeel even wacht!

Ik ga er vandoor nou!

Liefs Tezzz

12. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Hoi Alex,
    Leuk je hier weer even te zien! Ik ben al getest voor die antistoffen (bloedtest) en ik heb ze niet dus dat is geen punt. Verder heeft gyn mij helaas niets verteld over mijn slijm... Ik weet niet of het nou wel of niet goed was....
    Dus laten we maar hopen dat ze ZO goed kunnen zwemmen dat ze allemaal al boven waren!

13. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Fijn dat jouw hormonale resultaten goed waren! Hoe lang zijn jullie het ook al weer aan het proberen?

14. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Ha Julita,

Wij zijn bijna een jaar bezig, ik ben nu 34 jaar en aangezien ik toch al wat ouder wordt, wilde ik niet te lang wachten om naar het ziekenhuis te gaan, ik ben toen bij een hele fijne gynaecoloog terecht gekomen maar die was een paar weken later ziek. Ik ben toen gelijk bij de fertiliteitsarts terecht gekomen, een hele fijne arts, die echt met je meeleeft en die ook alle moeite neemt voor je, als je daar bent dus dat is wel een pluspunt.
    Ik had inderdaad ook geen antistoffen maar ze zullen denk ik bij jou nog het FSH gehalte, prolactine etc zullen prikken. Aan het FSH gehalte kunnen ze zien of jouw eicel van "goede kwaliteit" is.
    Vraag het maar eens of je jouw baarmoederslijmvlies willen testen de zuurgraad, dit kan ook al veel zeggen, dan weet je tenminste dat dat ook goed is, is voor hun maar een kleine moeite, vooral als ze nog een keer een samenlevingstest doen, kunnen ze dat gelijk erbij nemen. (houden ze een stripje in jouw slijmvlies en dat moet dan een bepaalde kleur hebben).
    Maar al met al is het frusterend waarom het niet lukt, ik ben ook al 2 keer geprikt na de eisprong om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad en die waarde was heel hoog (1 keer 55 en 1 keer 49) dus snap er niks van. Ik ben er zelf wel erg mee bezig, maar ja hoe kun je er niet mee bezig zijn als je naar het ziekenhuis moet gaan voor samenlevingstesten, follikelmetingen en bloedprikken :rolleyes:

Groetjes Alex

15. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Wat fijn dat je steeds aardige doc's had, dat scheelt enorm. Hier zie je die man een minuut in totaal en ik kan soms maar net een vraagje stellen. Ik ben een beetje bang voor hem zelfs.

Die testen waar je het over hebt gaan ze bij mij idd volgende cyclus allemaal doen en dus gisteren ook progesteron.
    Bedankt voor de tip, ik ga ze volgende keer dan vragen of ze de zuurgraad even willen testen ( wat raar dat ze dat eigenlijk niet al uit hunzelf doen en me dat dan melden...)
    Ik hoop dat het supersnel voor je raak is!

16. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Zij maakt ook de echo's en tijdens die echo's neemt ze ook echt de tijd om het eitje op te zoeken en kun je al je vragen stellen, ook erna, je verlaat met een goed gevoel de kamer (voor zover het dan een goed gevoel kan zijn..) Als de dokter zo stug is, is echt niet prettig. Ik ben een keer op een zaterdag moeten gaan, nou toen zat daar toch een arts, :confused: verschrikkelijk, heb het hele weekend buikpijn gehad.
    Deze arts wil na een negatieve samenlevingstest gelijk beginnen met IUI. Dus ben benieuwd!
    Hoop dat jij ook snel zwanger wordt en de rest van dames natuurlijk hier ook! ;)

Groetjes Alex

17. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @ Alex, als je SL test weer nega is, wil hij dan die cyclus nog een IUI doeN? Dat zou mooi zijn!

18. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

19. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Hee, Julita: super zeg! Zie je wel, aan zo'n samenlevingstest kun je ook niet alles zien! Dit is goed nieuws zeg! Ben blij hoor!

20. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Hee, Julita: super zeg! Zie je wel, aan zo'n samenlevingstest kun je ook niet alles zien! Dit is goed nieuws zeg! Ben blij hoor! Ben je al een beetje over je dipje heen?

Deel Deze Pagina