Go4baby...zo dachten wij ook in het begin hoor, maar als het bijna een jaar duurt, ga je toch wel verder kijken, en ik liep al op het zh voor me menstruatie. ik werd het namelijk om de twee weken! niet echt handig. Maar had toen nog niet de dringende behoefte om daar medicijnen voor te slikken enz. en wachte het maar af, gelukkig is het nu netjes om de 26 / 28 dgn. het heeft alleen bijna 2 jaar geduurd. Succes jullie ook, en je hebt gelijk hoor, want stel dat er wel wat mis is, ben je al die tijd voor de kat z'n PIEP bezig geweest..niet dat het een straf is! ha ha ha..maar toch! Ik ben benieuwd!
Ja, ik was al heel lang van de pil... en die condoom deden we pas om als ik dacht: ohhh misschien ben ik nu wel vruchtbaar...... en dus heel vaak gewoon zonder... (omdat we toen dachten, nog even niet, maar als het gebeurt is het niet erg)... @ Waarom & Julita: hoe meten ze eigenlijk de dikte van je baarmoederslijmvlies? En wat zijn de andere onderzoeken behalve SL, bloed (hormonen) en sperma test die ze als eerste doen? Ik zou eigenlijk heel graag willen dat ze eerst het sperma onderzoeken... ik vind dat mn vriend teveel drinkt.. en hij zegt dan... ja, maar ze gaan niet alleen mij onderzoeken, ook jou... en dat vind ik wel irritant eigenlijk!
Julita, kijk maar wat je ermee doet, net waar je jezelf het lekkerst bij voelt! En ja hoor hij mag gewoon mee naar binnen!
ff antwoord op jullie vragen. NOD is idd morgen maar test evt. pas zondag of later hoor! In juni testte ik ook pas dag 35 licht posi vandaar.... Maar ik verwacht niets deze maand.
@ Waarom: om de twee weken... dat is in alle opzichten irritant. Ook als je niet zwanger wilt worden. Heb je dat met Clomid in weer op de rit gekregen?
go4baby! jij wordt gecheckt om eisprong, dmv bloedafname. maar blijkbaar heb je die, omdat het toch gelukt is. Je baarmoederslijm checken ze met een inwendige echo, dat meten ze op! Dat van mij was namelijk heel dun ( komt door clomid ) maar was na me eitje weer dik geworden, dus blijkbaar gaat dat proces bij mij na de eisprong, volgens de gyn, was dat geen probleem, als het maar gebeurt Maar daar zal je nu nog niet op getest worden hoor. En een HSG onderzoek. kijken of je eileiders wel toegankelijk zijn. Tevens ook 40 % meer kans op zwangerschap, omdat alles wordt schoongespoeld. En tegelijk het zaad van je man. Maar jullie zijn toch al zwanger geworden, want erg jammer genoeg niet goed is afgelopen?! Ik weet niet wat ze dan doen, aangezien het blijkbaar wel kan! Hoe lang is dat geleden? Sorry voor me lange verhaal!
Oh dat is fijn om te weten, dank je Waarom. @go4baby, ik weet niet hoe flexiebel ze zijn, maar je kan mss gewoon vragen of hij nu al kan. Voordat ze aan jou beginnen. Onderzoeken voor de vrouw zijn allemaal heel onprettig namelijk. Hij hoeft nauwelijks wat te doen, en als het goed is dan weet je dat ook weer toch? Het ligt mss ook aan je medische geschiedenis wat ze eerst doen, maar zoals je ziet doen ze hier dus vrij snel al dat HSG onderzoek. Fotos van je BM om te kijken of het allemaal mooi openstaat. Maargoed, jij bent wel al zwanger geweest dus ik denk dat jij die mss niet zo hoeft...
@ Ellenk: Heel verstandig om pas zondag te testen. Ben je wel heel regelmatig normaal? Extra duimen voor je!
go4ubaby, ja dat is echt k*t! Maar nee, heb er bijna 2 jaar over gedaan, maar is uitzichzich zelf hersteld. En toen ben ik wel naar het zh gegaan. nu denk ik misschien had het eerder gedaan. Maar had die twee jaar ook niet willen missen met feestjes enz... die clomid is nu alleen puur voor de IUI een extra stimulans! en dat werkt bij mij gelukkig goed! althans de eerste keer wel of het ook werkt....Geen idee, weet ik volgende week! en anders weer met volle moed door hoor!
@ Julita en Waarom: Ik ben maar heel kort zwanger geweest. Ik had alleen een leeg vruchtzakje, Heb dus niet eens een echt vruchtje gehad. Ik heb gelezen dat dat kan door 'poor genetic material'... Dus slechte kwaliteit van zaad of eicel. Ik heb wel steeds een eisprong gemerkt de laatste 5 keer (toen ik erop lette) dus ik ben een beetje bang dat vriend z'n kwaliteit een beetje slecht is. Hij heeft al wel een zoon maar dat heeft toen ook heel lang geduurd. En hij is een ook wat ouder (en ook bij mannen neemt de kwaliteit dan hard af)... Hij is al eens bij de HA wezen vragen en toen zei ze: dan gaan we jullie beide onderzoeken... Maar daarna was het raak en niet meer nodig. Blijkbaar was de kwaliteit toch niet goed en is bij de celdeling alleen het vruchtzakje verder gegroeit. En ik ben dus nu net weer back-on-track! Ook een lang verhaal Wel fijn om even jullie ervaringen enzo te horen, doet me erg goed! ik wist ook niet dat bij de HSG je meteen echt helemaal doorgespoeld werd. Wel erg goed. Ik dacht dat ze dat alleen doen als ze denken dat het daaraan ligt! Dikke knuf voor jullie allebei! En dat we maar snel roze kleuren!
Yeah! That's the spirit! Ik hoop ook dat het deze maand wat word voor ons allen! Wat wel in mijn achterhoofd zit is dat het dan allemaal wel goed openstaat enzo, maar als niet in mijn BM komen dan heeft het nog geen zin...
[quote="Waarom..... nu denk ik misschien had het eerder gedaan. Maar had die twee jaar ook niet willen missen met feestjes enz... ....Geen idee, weet ik volgende week! en anders weer met volle moed door hoor![/quote] Hihi, ja, soms is het ook wel heerlijk om breeduit te genieten van het leven en alle 'slechte dingen'... ik zie nu, met de kerst in het vooruitzicht ook wel weer de voordelen.... Gaan naar mn ouders en daar is het lekker eten en drinken (en vriend lust dus wel graag wat en denk dus dat de zaadjes dan niet heel helder zullen zijn ) Ach, we zien wel... En inderdaad met frisse moed en positiviteit door! Dat scheelt al weer een hele boel denk ik! En ik duim heel hard voor je dat je volgende week in een roze kerstjurk kunt verschijnen en nepchampagne kunt nippen Nou, dames, ik ga aan de slag. Zit weer veel te lang te beppen hier! Zwaai zwaai!
Maar als de eileiders dan goed open staan dan kan het bevruchte eitje/zygote toch juist goed naar je BM komen? Of bedoel je dat de zwemmers eerst de ingang moeten vinden naar je BMmond?
Ja... dat idee had ik ook altijd... en ik moet zeggen dat ik de afgelopen keer (toen het eindelijk raak was) ook een keer na de SMEP de boel aan mn BM heb afgesmeerd... ) Of het nou wel of niet een slim idee was...
Hee beastie... Ik moet net aan je denken.. Ik zit hier stiekem kinder snoep te eten.. nog over van Oma van Sint Maarten... En drie keer raden wat Wat een zoete troep eigenlijk...
Jullie ook bedankt meiden! go4baby en Julita! We zijn hier immers om elkaar te helpen! En met die zwemmers van je man komt het wel goed hoor! dan zul je waarschijnlijk gelijk aan de IUI gaan, daar hebben ze er min. 8 milj. voor nodig! terwijl het gem. 20 milj. is! Dus er zijn kansen genoeg! Maar ik doe met je mee...ik ga voor die roze kerstjurk Liefs