Het grote SMEP-topic

Discussion in 'Zwanger worden' started by Miepie80, Aug 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. go4baby

go4baby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    4,845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Wendy: he bah! verdorie! Nou, op naar een heel vruchtbaar 2008 dan maar ;)

@ de rest... alles goed? Sorry dat ik niet reageer. ben net klaar en helemaal gaar... (en dat ik zo laat op de avond nog kan rijmen... ik zou geen woord meer kunnen lijmen...)
    Ik ben bang dat ik ook ziek wordt. Hoofdpijn en heel naar hoestje en ik heb het de hele dag zo koud! Het is steeds 20 graden.... en de kachel staat te loeien...

Nou, tot morgen, ik duik mn nestje in (en eerst het dubbele dekbed erop doen!)

Liefs go4baby!

2. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    Goede morgen!
    @Tezzz dat word dus spannend! Heb je al besloten wanneer je gaat testen?
    @Go4baby was het lekker warm in je bedje?
    @Miepie, nog 2 daagjes! Ik duim voor je. Hoe gaat het vandaag?
    @Wendy, balen...suc6 volgende ronde.

Ik heb vannacht ( denk zenuwen) niet zo lekker geslapen. Vandaag HSG...Maar wel een belngrijk moment, we krijgen hopelijk meteen de uitslag en dus ook van alle andere tests...Jullie horen het vanmiddag. anlief gaat mee dus daar ben ik heel erg blij mee.

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Goeiemorgen!

Julita, hoe laat heb je de HSG? Succes, ik duim voor je!
    Tezzz, al besloten wanneer je gaat testen?
    Wendy, balen... hopen dat je 17 jan beter nieuws hebt ;).
    Go4baby, niet ziek worden! Is echt een naar griepje :-? Ik ben mijn man ook al aan het volproppen met vitamientjes, want die begint ook flink verkouden te worden (wil niet dat ie ziek is op vakantie ;)). Veel kiwi'tjes, veel slapen en goed voor jezelf zorgen hoor! (je mag hier wel in een eucalyptusbad komen liggen ;))

Hier vanmorgen 36.9.... en FF heeft mijn mooie rode kruis weggehaald en er een stippelkruis voor in de plaats gezet :-?. Haha, niet zo gek; het is ook een idioot kaartje:

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Ik heb mezelf net gekroond tot koningin indrooglijntjes :-?! Ik kon het natuurlijk niet laten, 4 dagen voor NOD (of 3 als ik mijn normale LF aanhoud).... en we hebben er weer 1 hoor :-?
    Ongeduld wordt gelijk afgestraft, nou wacht ik echt tot vrijdag!

EDIT: Hmm, op de foto zie je 'm bijna niet...

5. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Moge damessss ;)

Julita!...ik duim voor je dat die HSG niet te zeer doet..de uitslagen mee vallen...en dat het na de hsg meteen raak is natuurlijk :D

Miepie....gaat het vandaag?? Nog ff en je zit in de schoone luch van de alpen..boven de wolkjes in het zonnetje met een frans stokbroodje met een kaasje ;) ... Pas ik in je koffer??...zal wel niet heb sinds vandaag een maatje groter aan zonder riem

Jaja..ik zit ook aan de kiwi's want ook hier wordt er gesnotterd!

Wendy!..dikke knuf..zag er zo goed uit! incl pendels :( Maar ik voel het ..wordt een vruchtbaar 2008 voor alle smeppers die nog niet zwanger of onderweg zijn.. ;)

Verder iedereen dikke knuffels

ps: Wieffie, Tezzzzzzzzzzzzz al feest eieren in zicht? :D

6. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Och meissie..ik zie trouwens iets heeeeeeeeeeeel licht roze...of ik ben scheel :rolleyes: (tis wel een gewoone zw test geen ovu test..toch?)
    Geduld geduld... :(

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Haha, het is een zwtest ja, maar volgens mij toch echt weer grijs hoor :-?.... we wachten "rustig" vrijdag af.... ;)
    en we hebben nog een plekje op de achterbank en een slaapkamertje in het appartement vrij hoor :)

8. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    @ julita succes vandaag met het HSG onderzoek, ik hoop dat het allemaal meevalt. En dat de uitslagen goed zijn natuurlijk!

@ go4baby he je gaat hier toch niet mee zitten doen met alle snottebellen ;) ook voor jou beterschap!

@ miepie.....oeoeoeoeoeh ik zie wel een heeeeeeeeeel vaag lijntje hoor *duim* *duim*

@ tezzz *duim* *duim* wanneer ga je testen? Klinkt wel heel spannend bij jou :)

@ wendy balen meis dat je toch ongi bent geworden....hopen dat 2008 ook jouw jaar wordt!

Ik heb weer eens niet helemaal bijgelezen (tsja jullie kletsen ook wat af!) Het slopen gaat redelijk voorspoedig, het valt wel wat tegen maar ik geloof dat ze het gaan halen voor vrijdag :D
    Moet wel het huis van beneden naar boven poetsen want het stof ligt tot aan zolder.....nouja hoef ik me niet te vervelen tijdens mijn zwangerschapsverlof :D

9. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    heeeee ik heb weer een nieuw banner-plaatje :) leuk!

@beastie ga jij een combi test laten doen? heb je wel lekker een extra echo ;)

10. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Vrijdag weten we meer... gek he dat een foto weer net even anders is.. :(

Hihi... ja we wilden alletwee die combi test en inmiddels intereseert het me niet zo wat de uitslag zal zijn :oops: :rolleyes: ...daar maak ik me helemaaaaaaaal geen zorgen over...IK WIL GEWOON DIE ECHO! :D :D :D

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Wat gaat het bij jou al hard, Mielenl! Wanneer is de verbouwing klaar?

Beastie, wat is een combi-test precies?

12. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Da's een test die uit de combi bestaan van een bloed analyse en de nekplooimeting. En dat in combinatie met je leeftijd kan er berekend worden wat de kans is dat je kindje het syndroom van Down heeft.

Je krijgt dan een uitslag als 1:1025...ofzo (je ziet het wel eens staan onderaan een banner van een zwangere) ...dan is de kans op down 1 op 1025 dat je een kindje krijgt dat het syndroom heeft. Zit je op 1:200 of lager kom je in aanmerking voor extra testen als vlokken test. Combi test wordt vergoed als je 36 jaar bent of ouder...dus het is nu zelf dokken :rolleyes: Maakt nix uit..ben nu alleen geintereseerd in die echo ;)

Het is wel dubbel...want tja je wil wat zekerheid...dat krijg je nooit! Maar aan de ene kant ben je misschien wat nerveus tijdens je zwangerschap als de uitkomst laag is...misschien voor niets...en andersom is het misschien zo'n domper op iets wat heel vreugde vol had moeten zijn...

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Spannend! Krijg je de uitslag snel erna al, of moet je daar een paar weken op wachten?

14. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dat weet ik eigenlijk niet...er zit bloedanalyse bij (prikken duzzzz) dus er zal wel wat tijd tussen zitten ;)

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Goeie morgen!

Mijn temp vandaag was 36.7. Morgen nog een keer 36.7 en dan geeft Ff mijn ei op dag 40. Heb nog niet getest!
    Ik zie dat het gisteravond niet zo druk was hier? Nou, ik was sowieso niet online, maar voelde me ook beroerd zeg! Kreeg vlak na het eten vreselijke maagpijn! En we hebben hier allemaal hetzelfde gegeten, maar bij mij viel het blijkbaar verkeerd :( Heb er eerst thee ingegooid, maar dat hielp geen moer. Toen overgeschakeld op warme melk, maar dat hielp ook al niks. Dus oen toch maar een paracetamolletje genomen en met een warme kruik naar bed gegaan. Paracetamol hielp trouwens ook niet. Dus vanacht om 5.00 uur die kruik eindelijk maar eens afgegooid. Ben nou helemaal brak. Mijn rug doet zo zeer van het verkeerd liggen! Maar...mijn maagpijn is eindelijk over! Pfff

@Wendy: potverdrie, de duivels? Je hoeft nou tenminste niet meer in spanning te zitten, maar da's ook wel het enige positieve eraan zeg! Schop ze maar gauw weer de deur uit!
    @Miepie: je mag dan de koningin van de indrooglijntjes zijn, maar het is wel een mooi roze indrooglijntje hoor! Da's in elk geval al meer dan ik de laatste jaren heb gezien! Mocht mijn temp trouwens morgen weer in een dip raken, dan ga ik misschien wel testen. Maar vrijdag kan ik sowieso niet testen, want op vrijdagmorgen is er hier altijd hectiek! Moeten beide kids naar school en op vrijdag zijn ze er meestal niet uit te branden! Dat wordt nog wat als ze over een maandje allebei elke dag naar school gaan!
    @Julita: ben je al terug van de HSG? Ben zo benieuwd!
    @beastie: maatje meer? owwwwwww! Buikfoto!

Liefs Tezzz

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Tezzz, hoe graag ik ook wil dat je test... hoop voor je dat je temp nou hoog blijft, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent ;). Lekker een dagje hangen vandaag, rustig aan!
    Ga jij eigenlijk ook meer werken in jullie winkel als de jongste straks ook naar school gaat?

Beastie, idd: buikfoto! :) (zolang wij zelf geen bolle buikjes hebben of niet bol van het zwanger zijn ;) moeten we het met die van jullie doen ;))

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Tja...blijf toch zelf denken dat ik m'n ei al op dag 33 heb gehad en die laatste dip dan een innesteling zou kunnen zijn...maar we zullen zien!
    Ik hoop niet dat ik nou nog meer moet gaan werken in de winkel! Heb nog zo veel dingen liggen waar ik niet aan toe kom! Heb in elk geval tot de pasen nog genoeg op het programma staan! Ik blijf in elk geval wel vrijwilliger op de peuterspaalzaal als mijn zoontje daar vanaf is. Zelfs mijn man vind dat ik dat moet blijven doen! Het is eigenlijk een beetje mijn hobby, zoals hij heel veel biljart. Maar ik ben nu ook al best vaak aanwezig in de winkel hoor. Maandagmiddag, woensdagochtend (Moet zo weg!), donderdagmiddag en zondagavond. En dan nog wel eens tussendoor om te helpen natuurlijk. En op maandagavond ben ik meestal de hele avond kwijt aan het stickeren van de dvd's. Dat doe ik thuis maar is ook winkelwerk.

En nou zal ik zo maar eens mijn zoontje gaan aankleden. Hij was vanmorgen om 5.00 uur al op, maar zelf aankleden, mooi niet! 't is me d'r een...

Liefs Tezzz

18. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    nou vooruit...zal er vandeweek proberen aan te denken :rolleyes:

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    * even klagen * Begin ik weer een beetje beter te worden.... gaan mijn darmen ineens raar doen :-? Heb het afgelopen uur al 4x hard naar de wc moeten rennen... * einde klaagzang *

20. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    uit betrouwbare bronnen: hoort bij dit griepje...! sterkte :(

Share This Page