@Kareltje: toch wel goed he, zo'n intuïtie? Ik hoop dat die van mij mij in de steek laat wat betreft mijn ei (mijn gevoel zegt dat ik 'm niet heb gehad). Oh...ik had nog iets leuks gister! Mijn zus heeft Tarotkaarten gekregen van de sint en die had ze gister mee. Die omschrijvingen zijn zo vaag, dat we heel vaak hebben gelachen. Maar het bijzondere was dat bij de kaart die over het lichamelijke gaat, er een GROTE kern van waarheid in zat! Die kaart vertelde namelijk dat bij mij lichamelijk IETS heel traag gaat! We hebben ons natuurlijk kapotgelachen en alles wat 'mis'ging als 'traag' bestempelt, maar ondertussen...heb ik wel een supertraag ei waar niemand iets van weet! Mijn kaarten waren trouwens wel heel positief, niet direct dat je er een geboorte uit kan afleiden ('Stel je verwachtingen bij, dan ben je relaxter' ) maar wel heel positief verder. Grappig he? O ja, heeft iemand trouwens ervaring met die kaarten, want bij de 'verstand'kaart trok ik in eerste instantie de indexkaart! Die had er dus niet in moeten zitten, maar ik trok hem dus. Heb ik weer! We hebben ons wel prima vermaakt gister, ook omdat m'n zus zo heeeeel erg in die zaken gelooft en wij veel minder Ik ben weer weg! Liefs Tezzz
hahaha grappig Tezzz, als je het echt wilt weten moet je ff een pb-tje naar Wishgirl sturen. Ze wil je vast helpen. Ze weet er veel van.
Nou, wij gaan ook aan het SMEPPEN! ik had zo'n lange cyclus dit keer dat ik zei: en nu gaan we ovutesten halen! Welke gebruiken jullie trouwens?
Hallo dames! Nou, ik ben (voorlopig) weer bij de wc vandaan gelukkig. 4 kilo lichter, dat wel, maar ik voel me vandaag weer redelijk. Ben weer op m'n werk, dus dat is ook afleiding. Vanavond ga ik naar m'n beste vriendin, die nu 3 maanden zwanger is, om te vertellen dat ik ook zwanger ben! Ik vind het echt spannend! Ben wel een beetje zenuwachtig voor de verloskundige, omdat ik bang ben dat ze straks zegt: er zit niets. Oh ja, en omdat ik bloed moet prikken. Wat doen ze eigenlijk op zo'n eerste gesprek? Kareltje: wat een ontzettend klotenieuws zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar even van moet bijkomen. Vind het zo erg voor jullie, maar gelukkig zijn er tegenwoordig technieken waarbij er toch nog een (redelijke) kans is. Ik hoop dat die technieken gewoon aanslaan en dat jullie een gezond kindje mogen krijgen binnen niet al te lange tijd. Verder iedereen goede dagen gehad? Lekker van het kerstdiner genoten?
Jes1: veel succes met Smeppen! Er zijn al veel zwangeren bijgekomen door smeppen. Ik gebruikte de testen van sensitest, die zijn goedkoop en je kunt ze makkelijk bestellen van internet. Maar er zijn geloof ik ook veel dames die Matcare gebruiken.
@Cynthia: Heb je nog wel wat kunnen binnenhouden van het kerstdiner? Tjee, 4 kilo kwijt na de kerst? Tja...da's weer eens wat anders he? Ben blij dat je even van de wc af bent gekomen! Bij je eerste gesprek bij de vk maken ze kennis en moet je allemaal vragen beantwoorden (Mondeling of schriftelijk) over je medische geschiedenis en die van je ouders en (de familie van) je man. Ook zullen ze proberen een hartje te horen. Heeft je vk niet toevallig een website? Bij ons in de buurt zit een nieuwe praktijk sinds een jaar en die hebben een website waar alles prachtig wordt uitgelegd. Bij mijn eerste gingen ze ook meteen bloedprikken, maar bij mijn tweede deden we dat pas met 4 maand of zo. Tja...tweede he...dan weet je al hoe het gaat...en geschiedenis was ook al bekend toen natuurlijk... Niet druk maken hoor! Alles komt goed! En dat je zo misselijk bent is alleen maar een goed teken hoor! Die frummel zit er heus wel! Ik had trouwens ook de sensitesttesten (Mooi woord voor galgje!). Zal ze zo maar weer eens gaan bestellen trouwens... nog geen kramp gehad trouwens en ik zou al op 10 dpo zitten...hmmm Liefs Tezzz
Hee Cynthia, over een paar maanden ben je vast een rond tonnetje Mijn eerste afspraak bij vk was alleen kennismaking etc. Kregen veel info mee en afspraak voor de termijnecho en bloedprikken. 2e afspraak ging ze pas hartje luisteren (15wk) *maar daar wil ik niet meer aan terug denken *
Is beter Jes, ik heb ze ook. Die CB dingen zijn echt vet duur en als je echt op zoek moet naar je ei dan is dat niet handy
Nou mijn kerstdiner.....bestond uit een beetje ossestaartsoep en spruitjes. Vlees en toetje durfde ik niet aan. Maar we hebben wel gezellig zitten Risken. Niet al te slecht dus al met al. Oh okee, dus ze gaan wel proberen je kindje te horen. Ik vroeg me al af of ze eigenlijk wel iets met het kind zelf doen Waarschijnlijk ook bloed prikken, want mijn vriendin is bij dezelfde verloskundige en moest ook de eerste keer gelijk voor bloed. Beetje jammer, maar goed, komt goed (*denkt positief*).
Nee ik kan me voorstellen dat je daar niet meer aan wil denken. Doen we dus ook niet --> ander onderwerp: hoe staat het met jouw ei?
Goedemiddag Dames, Ik verneem dat jullie goede ovu-deskundigen zijn en ik wilde eigenlijk advies van jullie.... Ik ben op 1e kerstdag ongesteld geworden. ( was op 3 okt. gestopt met de pil en toen wel een ontrekkingsbloeding gehad en daarna dus +/- 80 niets tot 1e kerstdag! ) maar nu is mijn vraag eigenlijk wanneer ik het beste kan beginnen te zoeken naar mijn ei met de ovu testen.... hoop eigenlijk dat ik deze cyclus een normalere duur heb van 28 dagen ofzo.... als dat zo is kan ik dus de banner aanhouden maar wanneer te beginnnen met testen vind ik wel lastig.... hoor jullie adviezen graag! bedankt! liefs Dagmar
@Cynthia: ik denk wel dat ze een poging zullen wagen, maar je hebt best kans dat ze nog niks kunnen horen hoor! Je zit dan pas op 8 weken en je kleintje zit nog verstopt achter je schaambeen. Ligt er denk ik een beetje aan wat voor apparatuur ze hebben of ze kunnen luisteren. De vk die ik had was nogal een ouderwetse en daar kon je pas terecht vanaf 12 weken. Bij mijn eerste heb ik de eerste helft van de zwangerschap in een vk-praktijk controle gehad en daar hadden ze hun eigen echo-apparaat. Zij vonden dat ik juist laat had gebeld voor mijn eerste afspraak! (Ik was toen 8 weken zwanger). Bij mijn tweede heb ik dus de (ouderwetse) vk gebeld met 6 weken en die vond juist weer dat ik veel te vroeg belde! 't is ook nooit goed... Als ik nou weer zwanger raak, ga ik naar die nieuwe verloskundigepraktijk en daar moet je wel weer op tijd bellen (las ik op hun website). Zou het me dan eindelijk lukken om op tijd te bellen? Ik begin een klein beetje zenuwachtig te worden....vorige maand had ik 4 dagen krampen voor ik ongi werd, maar de maand ervoor helemaal niet. Nu dus ook eigenlijk niet... vaaaaaaaaaag...zucht...
@Dagmar: tja...daar is weinig van te zeggen. Misschien weet je nog hoelang je cyclus was voor je met de pil begon? Volgens SMEP begin je met ovu-testen op dag 10 (Bij een gemiddelde 28-dagen cyclus). Maar als je nog geen idee hebt, kan je nog wel een poos zoeken naar je ei. Als ik jou was zou ik rond dag 10 beginnen en de ovutests van deze site of sensitest bestellen. Die zijn niet zo duur en dan heb je er gelijk 9 of 10. En mocht je dan rond dag 18 nog geen ei hebben ontdekt, dan kun je gauw nog tests bijbestellen! Heel veel succes met het vinden van je ei! Liefs Tezzz
hihi ik denk goed? Zie het helemaal zitten deze cyclus. Verwacht ei pas rond 1 januari en pos ovu test ongeveer 30 dec. Wordt dus allemaal spannend .....
Hi Tezzz bedankt voor je snelle reactie! ik heb eigenlijk helemaal geen idee meer wat mijn cyclus was voordat ik met de pil begon ........... das ook wel errug lang geleden pffffffffff en toen lette ik daar ook helemaal niet op want was n og zo jong eigenlijk....... maar zal rond dag 10 beginnen te testen dan inderdaad en dan zien we wel... Greetzzzzzzz Dagmar