hahaha Cynthia dat had ik de vorige keer ook.. Toen gaf ze een datum aan 17 maart. Dat kan niet zei ik want door ovu testen wist ik het bijna precies! tel daar evt nog wat op of af voor innesteling... Toen ging ze nog een keer meten en toen kwam ze op 10 mrt (ik op 7 mrt) dus dat kwam beter in de buurt.....
Sorry, wil ff m'n ervaring kwijt met mijn vk: Die vk hier is ook een hele aparte! Vandaar dus ook dat alle zwangere dames direct zijn overgestapt naar de nieuwe verloskundigepraktijk die hier sinds een jaar zit! Ik vind het wel een beetje zielig voor haar, maar aan de andere kant was ze toch al begin 60 en had heel veel gezondheidsproblemen. Wat ik gehoord heb, heeft ze nu een meisje in dienst die het meeste werk heeft overgenomen. Oh...die vk was echt raar. Ze was wel heel goed in haar werk hoor, maar altijd over je gewicht aan het emmeren. Terwijl ze zelf veeeeeel te zwaar is! Ze was ook tegen echo's. Die kreeg je alleen als je een termijecho moest hebben. Als een baby een paar daagjes oud is, moeten ze een hielprikje. Die gaan het beste als de voetjes warm zijn. Ze heeft wel eens hielprikjes niet gedaan omdat de kraamhulp de kruik (naar haar zin) niet lang genoeg bij de voetjes van de baby had gelegd! Ze heeft zelfs een 'gebruiksaanwijzing' op papier laten rond gaan bij de kraamhulpen met hoe ze de babys op temperatuur dienen te brengen voor de hielprik! Toen m'n zoontje eerst niet goed de borst wou nemen pakte ze z'n kleine koppie in de ene hand en mijn borst (keihard) in de andere hand en 'knalde' ze zo op elkaar! En toen had ze ook nog het lef om tegen de kraamhulp te zeggen: en zo...moet je dat doen! Pff...gelukkig heb ik hele snelle bevallingen gehad, ik moet er niet aan denken om haar lang bij mijn bed te hebben! Bij mijn eerste bevalling was ze trouwens te laat. Ik lag daar weeën tegen te houden, terwijl m'n man haar belde om te zeggen dat ze echt moest komen. Maar ze zei dat ze pas kwam als mijn vliezen waren gebroken en ze werd nog boos ook dat m'n man weer belde! Affijn, op een perswee braken mijn vliezen en met 3 keer persen was m'n dochter er al uit. Was ze mooi te laat bij ons! Bij de tweede stond ze trouwens binnen 10 minuten op de stoep na ons belletje. Ze had 'r bh nog niet eens aan! heheheh. pfff...om nog maar te zwijgen over het feit dat je ECHT niks uitgebreid hoeft te horen over haar schattige hondjes als je net 10 minuten daarvoor bevallen bent. Nee, ze was wel erg goed in haar vak hoor (kon bij wijze van spreke op de gram af nauwkeurig schatten hoe groot de baby zou zijn bij de geboorte), maar ben blij dat ze gestopt is! Een heel apart typ.. *einde vk-praat*
He jakkes, dat klinkt als een vreemde, lastige tante, en niet echt het type dat je aan je bed wilt hebben als je ligt te creperen van de pijn! Gelukkig stopt ze ermee! Kan jij bij de volgende ook iemand anders nemen gelukkig! Dames, ik ga nog even een tukje doen, c you later!
Jee zeg wat een kenau.... Tja je weet het gewoon niet of het wat is. Bij ons heb je ook geen keuze... Wij hebben er 2 waarvan er 1 al jaren ervaring maar ze is een beetje een ijskonijn. Toen we geen hartactie zagen was ze heel direct en helder en dat is wel fijn. Die andere is gewoon veel zachter en prettiger om mee om te gaan. natuurlijk heb ik nog niet zo veel ervaring ermee... dat komt hopelijk snel nu
slaap lekker cynthia! En veel plezier bij je echo vanavond! Tja die vk van mij...maar ze doet het altijd wel goed op feestjes nee...ze weet wel van aanpakken, is niet zo'n miemel...da's wel weer fijn hoor. Maar ben blij dat er nu een nieuwe praktijk is! Ik hoop dat ik er snel heen mag! Ben trouwens nog steeds niet rood. Ook geen buikpijn meer. temp wederom laag vandaag. Wel al twee dagen koppijn. Wanneer word ik nou eindelijk eens rood dan?
niet meer..... ik bedoel pas eind oktober ofzo weer... hahahahaha Meiden ga naar huis laterrrrrrrrrrrrrr
Eind oktober? Doe mij dan eerst maar even nog 1 keer rood en dan mag het eind oktober weer! Ik hoop het wel trouwens, want begin oktober is mijn dochter jarig en richting decmber is niet fijn met cadeautjes en in januari is mijn zoontje jarig. Wat dat betreft is het hele najaar eigenlijk al bezet! Dan moet ik toch maar nu direct zwanger worden! heb trouwens gister stiekum weer getest maar helaas was het nog steeds negatief, dus het begint wel erg krapjes te worden nou... Tot Later Ellen! Ik ga eens even wat te eten maken...
he tezz je maakt t wel spannend zo hoor.. geen ongi maar ook weer een nega test hoop voor je dat je snel een posi test hebt of dat je ongi word. want dit lijkt me ook nix dat ellen lange wachten... ben benieuwd wat voor cyclus ik deze maand weer heb.. kan morgen zijn maar kan ook 7 dagen later een keer hahah...word dus 7 dagen lang (hoop korter) broekloeren... liefs marieke
@ tezz... ik denk dat ik deze maand niet test hahaha ik wacht sowieso de 33 dagen af.. na de 33 dagen ga ik pas testen.. maar ik ga er vanuit dat dat niet nodig is hoor.. hebben weinig geklust deze maand dus weet haast zeker dat ik ongesteld word. alleen nog niet wanneer hihi liefs marieke
Nou niet gezellig worden vanavond hierzo! Ik ga vanavond lekker zwijmelen bij de enige serie, naast Friends, die ik volg Big Love ...tot morgen 8)
hoi, Wat is smeppen precies. Heb al lopen zoeken maar de zoek functie doet het niet zo. En op de eerste pagina staat het in het engels. En daar ben ikniet zo goed in. groetjes marijke
Marijke, Smeppen houdt in dat je (uitgaande van een cyclus van 28 dagen ) om de dag "klust" vanaf dag 8. Vanaf dag 10 doe je ovulatietesten om je eisprong op te sporen. Als de test positief is, 3 dagen achter elkaar klussen, 1 dagje rust en dan nog een keer klussen. Het is een methode die eigenlijk bedoeld is voor vrouwen die eerder een miskraam hebben gehad. Wij zijn een smepgroep gestart om te kijken of we inderdaad de beloofde 40% zwanger zouden halen. Da's nog niet gelukt, maar wel errug gezellig hier
@Marijke: Smep betekent Sperma Ontmoet Eitje Plan (he...dat is SOEP! hihihihi). Uitgaande van een cyclus van 28 dagen, begin je met klussen op dag 8 en dan elke twee dagen (dus 8,10, 12 etc.). Op dag 10 begin je met ovulatiestesten. Als je ovulatietest positief is, klus je drie dagen achter elkaar. Dan 1 dag rust en dan nog een keertje klussen. Waarvoor die laatste keer is, weet niemand eigenlijk. Wij noemen het gewoon de 'nog eens de baarmoeder opschud-smepdag'. Het is dus gewoon om de dag klussen en je eitje zoeken. Oja, 15 dagen na je posi ovutest kun je dan testen op zwangerschap. Lijkt het je een leuk idee, dan mag je je gewoon bij ons melden hoor! Zetten we je op ons smeplijstje. Een aantal van ons houden ook nog de temperatuur bij, maar dat hoeft niet persé bij het smeppen hoor! (Ikzelf bijvoorbeeld heb deze cyclus geen ovutest gebruikt, maar weer wel getempd...heb trouwens geen ei gevonden dus we smeppen gewoon zo'n beetje om de 2 dagen en zien wel waar het schip strandt...) En ook nog heel belangrijk (eigenlijk het belangrijkste) om niet te vergeten bij het smeppen is dit: Smep met plezier!
hihi nee we gaan t niet over de hebben na zon gezellige dag idd hahaha ben nu misschien wel met een live bevalling bezig op msn hihi vriendin van me die hier ook op de site aanwezig is soms heeft waarschijnlijk weeen... wel iets vroeg, 35 weken maar t kan iig... wel spannend hihi misschien is t nog nix..miss zet t wel door.. ach ja...... naja dat was t weer... ow ja wat is smeppen: kan iemand anders dat even voor me uitleggen hahaha liefs marieke
@miepie: tjee, jij kan het echt veel korter vertellen dan ik! Heb je het gezien? Nederlands smeppen is SOEP!
Lekker puh, ik was je voor ! Beastie, idd erg rustig hier vanavond... allemaal nog aan het uitrusten van het schuddebuiken van vanmiddag?