goedemiddag! lief van jullie dat jullie zo mee leven hihi ik heb mijn gesprek gehad: mijn leidinggevende wilde me een vast contract geven, maar omdat ik afgelopen jaar 4 keer ben ziek geweest heeft hogere hand besloten om toch nog een jaar contract te geven... jahoe ben iig blij dat ik weer een jaar onder de pannen zit! en voor volgend jaar hoef ik me ook niet druk te maken want dan word t gewoon verlengt voor vast of er moeten natuurlijk rare dingen gebeuren hahah maar goed voor nu ben ik blij!
Ja ook amputatie en chemo en nu nog hormonen slikken...die hormonen maken haar ook anders dan anders. Ze doet veels te stoer, maar dat kan ik wel 1534534323x zeggen dat ze dat niet hoeft. Maar ja eigewijs hé Ik had haar met oud en nieuw nog jankend tegen me schouder omdat ze vond dat ze om m'n bruiloft te nerveus was en meer had moeten doen voor me...maar het was perfect en dat kan ik ook 100.000x zeggen maar dat gaat er niet in.. Dus denk dat ze helemaal te gek vind als ik vanavond met dat apparaat lang kom... 20w Echo wordt ook met dvd...kan ik een kopie maken voor haar! (en opa natuurlijk!)
Da's mooi! Maare ze mogen toch maar 2x een tijdelijk contract aanbieden...dit is nr. 3 Maar goed, iedergeval weer een jaar centen!
@beastie Na 3 tijdelijke contracten (bepaalde tijd) zijn ze verplicht een onbepaalde tijds contract te geven..
jep ze mogen 3 keer en contract voor bepaalde tijd aangeven. dit is dan dus mn 3e contract.. ik dacht dat een 0 uren contract ook gold dus dat dit dan al mn 3e contract was.. maar dat telt dus niet mee.. volgend jaar maar weer opnieuw in de zenuwen zitten hihi
Dat zijn echt moeders he? Die zijn vaak zoooo sterk, maar dat is extra reden om ze flink te verwennen! Ik hoop dat je moeder er weer helemaal bovenop komt hoor, en blijft natuurlijk!
middag! Alles goed? @ Marieke: wat fijn dat je weer een contract voor een jaar hebt! Da's toch wel beter dan geen contract he! Wel stom dat ze je ziekzijn laten bepalen of je een vast contract krijgt. Vind ik eigenlijk niet kunnen hoor. Maar je hebt in elk geval weer een jaar! @mielenl en beastie: ik heb (gelukkig) geen ervaring met borstkanker, maar lijkt me vreselijk! Knuf je (schoon)moeder nog maar eens goed! @Cynthia:ik vind je heel stoer en 8) met deze situatie. Het lijkt wel of je er helemaal klaar mee bent. Of is dat de kwaadheid die je voelt? Je klinkt in elk geval heel rustig, duidelijk en zelfverzekerd! Knap hoor! Mijn temp vandaag was 36.6, maar toen ik wakker werd had ik het echt heeeeeeeel warm! Had echt gedacht dat m'n temp veel hoger zou zijn! Viel nogal mee dus. Heb de laatste paar dagen dus wel een paar haaietandjes gehad, maar ik vind het toch een stuk stabieler dan de afgelopen maanden. Nou hopen dat ik snel een ei heb! Had gisteren wel weer een paar vage krampjes en veel afscheiding (sorry dames), maar het was geen vruchtbaar slijm. Maar ik hou de moed erin! En jullie ook he! Liefs Tezzz
hihihi Maakt niets hoor Tezzzzzz daar kunnen wij wel tegen... Zit nu op discovery te kijken naar hoe ze honden en katten (! ik wist niet dat dat ook gedaan werd) trimmen. Lachen. Heb nu een beetje last van mijn rechterkant. Mss een beetje vroeg ei-pijn? Zo wel goed uit komen dat ei voor het weekend komt......
hahahaha nee Ik wil ook graag een poes. Maar dan wel zo'n gezellige dikke.. Ik heb een beetje de behoefte om ergens voor te zorgen... Hij komt er ook wel maar van een poezenkenner kregen we te horen beter te wachten tot er kindje is? Iemand ideeen over?
OOOHHHHH :x ben ik even jaloers! 8) Die is voor mij echt het summum hoor! Die foto's had ik ook wel willen maken op de site! Nou, ik wil dan natuurlijk wel een mooie fotoreportage zien van jullie! *zit nog stik jaloers te zijn*
@ Cynthia: pfff wat een gedoe inderdaad met huizen enzo! Ik hoop dat hij er vaart achter gaat zetten. Anders bespreken of je voor de laatste klussen iemand in kan huren! Des te eerder kunnen jullie het huis verkopen en verder! Heftig hoor! En kun je niet een optie nemen op dat huis? Soms krijg je dan een maand de tijd om de financien rond te maken. Kan zijn dat je in de tussentijd weet wat jullie huis gaat doen in prijs en wat je daar als overwaarde uit kunt krijgen! Heftig meis. Hoop dat jullie over deze zakelijke dingen snel goede afspraken kunnen maken! Het zou fijn zijn als je nu snel een eiegn huisje hebt zodat je nit hoogzwanger nog met een verhuizing zit. Ik hoop dat hij zich dat ook realiseert. Heel veel sterkte en kracht om dat goed te bespreken en te organiseren! @ Marieke; Gefeliciteerd! Zie je wel dat het niet iets ergs was! Wat is dat toch met ons vrouwen (tenminste vaker met vrouwen dan met mannen) dat we altijd denken dat het negatief uitpakt? Waarom zijn we zelf zo kritisch...? En dat vaste contract komt er wel hoor, tenzij ze zwangerschap ook als ziekte zien @ Wieffie: wonderlijk die temp. Ik heb geen idee hoor of dat van de Clomid kan zijn! Maar was jouw ongi wel echte ongi... ? @ Beastie: die mama van jou is wel heel lief hoor! En echt lief van je dat je haar (en je vader) snel gaat trakteren op een mooi lief kloppend geluidje uit je buik! Neem maar zakdoekjes mee Lijkt me namelijk zo bijzonder! Liefs! ps. Ellenk: honden zijn ook HEEEEEL leuk! Heb nu die van mn zus hier en ben nog nooit zon energiek door het park gehuppeld Helemaal goed om er een paar keer per dag uit te moeten om een frisse neus (en een lege blaas) te regelen! EDIT: sproettekoppie (hond) staat in mn album!
Sorry dat dit nog even off-topic is, maar een 0-uren contract geldt ook hoor! Een o-uren contract telt gewoon mee. Als de werkgever nu een vierde contract gaat aanbieden is dat direct voor onbepaalde tijd. Of als je al 3 jaar werkzaam bent, heb je ook recht op een vast contract.
Lief zeg meid! Volgens mij heeft rainstarrr gelijk, het gaat om het aantal contracten voor bepaalde tijd niet om het aantal uren. Hij bij de plaatselijke super is dat ook steeds die meiden hebben een 0 uren contract maar moeten na 3 jaar weer een half jaar ofzo wachten voor ze weer kunnen beginnen.... (als ze dat dan nog willen) Ik weet niet of er een mogelijkheid is om na het einde van volgendjaar als ze hem niet willen omzetten lekker stennis te gaan maken moeten ze je igg voor vast ontslaan incluis de vergoeding Go4baby wij zijn ook gek met honden maar bij ons is dat zielig. We werken teveel voor een hond.... helaas.... Jullie sproetenkop ziet er echt lief uit...
Marieke; dit soort dingen blijken pas wanneer je daadwerkelijk zonder baan zou zitten na dit jaar. Dan moet je dat melden bij het UWV, maar het UWV zal dan op haar beurt weer een aanvraag doen bij je huidige werkgever, wat de reden was voor ontslag. (onbep. tijd is namelijk lastig te ontbinden. Wel mogelijk bij; smaad, diefstal, dronkenschap op het werk - hier moet dan ook een dossier voor aangemaakt worden- etc. ) Anders komt het UWV er op dat moment achter dat je eigenlijk nog in dienst bent en geen recht op een uitkering hebt op dat moment.
@ellen: wij haden onze eerste kat al toen mijn dochter werd geboren en hij was juist heel lief voor haar. Onze tweede kat kregen 3 dagen voor we wisten dat ik weer zwanger was (de eerste hebben we gehaald tijdens mijn laatste ongi voor ik zwanger bleek van m'n eerste ! Als wij dus nog een huisdier zouden nemen, gaan m'n ouders meteen denken dat we weer een beebje verwachten! ). Maar onze jongste kat kan ook heel goed met kids. Da's een echte knuffelkat. Natuurlijk moet je na de geboorte eerst goed opletten hoe je kat reageert, want ze kunnen natuurlijk ook denken dat dat kriebelende handje een muis is of zo, maar bij ons ging dat in elk geval prima! Als onze dochter begon te huilen, ging onze kat juist bij haar liggen en begon heel hard te spinnen of legde een pootje op haar arm. Lief he? En we hebben zelfs katers en geen poezen, dus het was geen moederinstinct! Ik vind poesjes best wel handig als 'oefenbaby's'. Ik denk dat als je een hondje wil, je beter wel of een puppy moet nemen gelijk met als een beebje wordt geboren of moet wachten tot je kids al wat groter zijn. Trouwens, volgens mij is een puppy veel meer werk dan een beebje hoor!
Dat is ook zo..3 ...ik dacht 2. Ik ben met me eerst jaar contract bezig dus daar kunnen nog 2 jaar bij... Licht een beetje aan de kat zelluf. Maar je heb inderdaad het beste kans van slagen heb als je ze alle twee samen jong zijn. Inidergeval als je aanstaande kind (want die komt echt wel!) nog in de box zodat poes kan vluchten voor grijpgraage handjes haha..treinen naar zwitserland zijn niet zo duur hoor Weet niet of je daar binnen mag fotograferen.. en mij in bikini (want dat past altijd) is ook niet zo'n goed idee! sproetenkop is lieff! en een heel mooi plaatje ... zo met dat pootje!
wij hadden ook graag een hond gehad, maar wij hebben nogal rare werktijden, dus zou dat heel zielig zijn voor de hond.
Dit las ik op internet: "U mag in drie jaar tijd maximaal drie arbeidsovereenkomsten van bepaalde tijd met dezelfde werknemer sluiten. Tussen de contracten door eindigt het dienstverband. Een vierde arbeidsovereenkomst betekent dat de persoon in vaste dienst komt. Ook als daarover niet gesproken is. Verschijnt de werknemer op zijn werk, op de eerste dag van de vierde arbeidsovereenkomst, dan geldt een stilzwijgende verlenging in een vast contract. Dus met hetzelfde aantal te werken uren per week en voor dezelfde tijdsduur. Wil de werkgever een kortere tijdsduur of minder uren per week, dan is dat te laat. Alleen door de CAO kan hiervan worden afgeweken. En een 0 uren contract is volgens mij ook een contract. Stond daar ook in tot wanneer het contract geldde, want dan is het ook een contract voor bepaalde tijd geweest volgens mij. Ik zou anders heel even naar een arbeidsbureau ofzo bellen voor informatie en op je werk er niks over zeggen. Pas wanneer je al in je nieuwe contractperiode werkt, want dan kunnen ze niks meer veranderen. Succes!