Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Leentje, wat een mooi frummeltje! Zijn/haar eerste pasfoto ;)

Mijn mailadres klopt inmiddels... was wat door elkaar gegooid :-?
    * Even zeiken * Ik ben nogsteeds niet helemaal overtuigd van mijn ei... heb mijn ovu-testjes in mijn album gezet. Vind het heel raar dat ie gistermiddag nega was, gisteravond ehm... nou ja, zie album. En vandaag een 2e streep, maar duidelijk een stuk lichter. LH-piek is wel eerder kort geweest, maar zo kort en dan gelijk ei erachteraan? Of zal mijn lichaam de eisprong hebben uitgesteld door mijn ziek/zwak/misselijk zijn gisteren? * einde zeikmoment ;)*

2. ehm miep, ben ik nu kippig of zie ik je testen niet in je album? zie ze alleen van begin januari..maar naar mijn weten is t morgen al 1 feb ;)

wel naar dat je geen zekerheid heb gekregen met je testen.. heb je wel goed geklust?

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Grrr, lukt niet 'm in mijn album te krijgen :evil:
    Dan stiekem hier maar even:

4. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Leentje, leuk hoor die foto van frummel! :D Fijn dat de echo goed was en dat het hartje klopt! Dat zijn toch wel spannende dingen hoor!

Miepie, ik zie idd ook geen foto. Maar als je temp nu morgen weer hoog is kan je volgens mij wel van je ei uitgaan. Ik heb wel vaker gehad dat mijn +OPK en ei op dezelfde dag vielen. Zou dus wel heel goed kunnen hoor!

5. hmm die van gisteren ziet er toch aardig posi uit! misschien dat t vannacht op zn hoogst was de piek? en nu alweer afgezwakt?
    zie onderaan je schrift staan dat je naar de HA bent geweest? hoe was t? (of heb je dat al verteld? zit ik weer niet op te letten?)

6. ok, ik heb even een blondjes momentje...

ik snap even iets niet helemaal..
    als je vandaag je posi ovu hebt.. dan krijg je dus binnen vandaag en 48uur? je ei? je hebt de volgende dag een negatieve ovutest.. is dan je ei dus geweest of kan die dan alsnog komen? of hoe moet ik dat zien?

ik had dus 26e een posi test.. en de 27e een negatest waar t lijntje heeeeel lichtjes was.. en de dag erna helemaal weg... had ik dan dus ook de 26e mn ei gehad?

7. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Marieke heb je geen tempkaartje? Je ei springt 24-48 na je LH piek. Die kan geloof ik zelfs tot 72 uur duren dus je ei zou ook heel goed de 27ste of 28ste gesprongen zijn. Dit kan je alleen zeker weten door met tempen een vehoging te constateren.

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Marieke, dat hoeft niet per se. Vanaf het begin van je LH-piek volgt je ei in 12-48 uur. Je LH-piek kan tot 72 uur duren. Het kan dus ook zijn dat je ovu-test nog positief aangeeft terwijl je ei al geweest is.

In principe kan je er normaal vanuit gaan dat als je elke dag test, je op de eerste dag van je + test nog voor je ei zit.

(En van de HA had ik idd al verteld... potje en doorverwijzing voor het lab gekregen voor een spermaonderzoek. Daarna met HA resultaten bespreken en doorverwijzing gyn.
    Weet niet meer wie het vroeg (Leentje?), maar denk dat we maandag het potje gaan afleveren ;). Mogen zelf weten wanneer we dat doen...)

9. nee ben gestopt met tempen... maar dat ga ik volgende maand wel weer doen...
    ik heb de 26e wel wat last van krampjes gehad, dus t kan wel dat ik dan ook echt mn ei had..
    laten we t maar hopen dan want anders hebben we mooi verkeerd geklust :( :(
    dag 17 met ei snachts en dag 18 sochtends en daarna niet meer :(
    verdorie!

10. oke miepie...spannend dus :D

nou ja we zien t dan wel weer deze maand met die eieren van mij..hij is iig geweest.. hopelijk hebben we goed geklust... anders volgende maand maar weer beginnen met tempen naast de ovu testen...

11. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Maar zou je dat maandag al wel doen? Moet je mannetje niet eerst 3-5 dagen wachten voor het vullen van het potje? En als je nog niet 100% zeker bent van je ei zou ik het een weekje later plannen... 't is maar een ideetje...

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, had ik al uitgedacht, Wieffie...vandaag nog klussen en ik blijf doortesten... mocht ie nog donkerder worden, stellen we het uit (kijk ook even wat mijn temp morgen en overmorgen doet). En wij hebben doorgekregen van het lab dat hij 48 uur ervoor geen zaadlozing mag hebben, dus dat zou dan prima kunnen. Raar dat bij ons 48 uur wordt gezegd en elders blijkbaar anders :-? (staat hier 2x24 uur en max 7 dagen).

13. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Ja, dat is zeker vreemd. Mijn mannetje moest 3-5 dagen geen zaadlozing hebben.

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    wieffie heeft best goeie ideetjes volgens mij! Ik kan het niet zo goed zien op dat kleine plaatje miepie, maar volgens mij had die streep nog wel positiever gekunt hoor. Zou vanavond weer testen, misschien is je ei wel een 'avond-mens-ei'! En ik zou denk ik die zaadjes maar bewaren tot je ei zeker weten geweest is!

edit: mosterd na de maaltijd...jullie waren me al voor!

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Dit staat er bij ons:
    "Sperma-onderzoek
    Voor een betrouwbaar resultaat gelden de volgende regels.

Minimaal 2 dagen (2 x 24 uur) voorafgaand aan het onderzoek geen zaadlozing. Deze periode mag echter niet langer zijn dan 7 dagen. " :-?

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Da's waar... daarom vind ik het zo raar dat mijn temp vanmorgen al zo hard omhoog was én ik nu ineens een veel lichtere streep heb (onderste is van net, half uurtje geleden):

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @miepie: tja, je was wel ziek gisteren...temp kan natuurlijk nog daar van komen... die streep van vandaag ziet er net zo uit als die van gistermiddag. Ja, ik zou nog maar eens testen vanavond. Misschien had je ei al willen springen, maar was je toen zo ziek dat íe dacht dat íe beter nog even kon wachten?

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ja, zou kunnen. Probeer het gewoon vanavond weer :-? Maar was niet heel ziek ofzo, alleen erg misselijk, overgegeven en daarna slapjes en wat verhoging. Gisteravond was het weer over, vanmorgen temp omhoog. Ik weet het niet meer....

19. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Miepie: tja...afwachten dan dus maar he? Is je temp morgen weer hoog dan zal je je ei wel hebben gehad. En anders komt íe vast vlug! Je bent zo regelmatig, zal toch wel geen week meer duren lijkt me!

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Wat 'n rust hier vanavond... Allemaal hard aan de after-smep ;)?

Deel Deze Pagina