Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Daar was ik wel weer! Ik heb heerlijk ff thee gedronken bij mijn vader vanmiddag. Erg gezellig zitten kletsen. En vanavond gaan we er een heerlijk relaxed avondje van maken. Ik heb heerlijke verse chocolade-muffins gehaald voor bij de thee. (om helemaal uit mijn laatste beetje dip te komen ;) )
    En heerlijke sausjes voor op stokbrood, een lekker wijntje en House op de tv dus onze avond kan niet kapot :D

Ik heb inmiddels nu het eerste tabletje duphaston ingenomen en ben erg benieuwd of morgen mijn temp dan omhoog gaat... Wel moest ik eerst een zwangerschapstest doen :( Kan inmiddels geen negatieve test meer zien, maar dat gevoel kennen jullie waarschijnlijk ook maar al te goed ;) Ik ben blij met deze beslissing, al is het eigenlijk 20 dagen te laat.

Lekker allemaal aan de pannenkoeken, jammie! Goed idee voor zaterdag dan komt het zusje van mijn vriendje weer logeren!

Ellenk, wanneer hoor je iets van de sollicitaties? Ik zal voor je duimen dat je iig een leuke baan vind.

Marieke1610, ben benieuwd wat de gyn maandag gaat zeggen. Ik denk dat je eerst moet wachten tot je ongi en dan op dag 3 bloedprikken, ik geloof dat dat zo'n beetje standaard is... Ik ga voor je duimen meid!

Miepie, ik liep ook al te kl*ten met ff om een kruis te proberen te krijgen na koorts maar volgens mij is dat onmogelijk. Je kan hem wel vastzetten met de optie -> Analysis -> Tuning / Override en dan kan je in het eerste ding je dag van je ei instellen.

nyncke, fijn dat er eindelijk schot in de zaak komt he! Ik hoop dat ze jullie ook snel kunnen helpen! Ik hoop dat je de 12e mooie uitslagen terug krijgt!

Tezzz, wanneer was ook alweer jouw -ikbeldehadag?Misschien toch wel handig om eens te kijken of je met Clomid wel wat opschiet. Het kan natuurlijk wel een wondermiddeltje zijn! Eet smakelijk!

Ikdus, kom op meid, denk Pupo (al kan ik me heel goed voorstellen dat die dip er niet echt prettig uitziet :( ) Geen bloed geeft moed hoor!

Go4baby, de hele dag nog niet geweest? Volgens mij werk je veel te hard hoor! ;)

Nou wat een verhaal weer zeg :oops:

2. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Hai hai, ik heb net zitten lezen over het smeppen en wil ook graag mee gaan doen en ik probeer even precies te begrijpen wat ik moet doen. Ik geloof dat ik het meeste wel snap maar een vraag die even bij me opkomt. Mijn cyclus is 30 dagen, moet ik dan ook gewoon op dag 8 beginnen om de dag te vrijen?

Pff spannend dit hoor...ik zit nu in ronde 5 sinds mijn hersteloperatie in oktober 2007.

groetjes Marina

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Hoi Marina!

Leuk dat je het ook wil gaan proberen! Als je je nod doorgeeft kunnen we je toevoegen aan de lijst.

Volgens mij kun je sowieso vanaf dag 8 beginnen met om-de-dag hoor. En ik denk dat je met een cyclus van 30 dagen wel hetzelfde aan kan houden als met 28. (dus vanaf dag 10 beginnen met ovu-tests). Veel smepplezier gewenst!

4. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Ik heb net op Matcare 10 ovulatietesten en 2 zwangerschapstesten gekocht, die als t goed is zaterdag op de mat zullen vallen.

Mijn NOD is 25 maart, ik sta dus echt aan het begin van een nieuwe ronde zullen we maar zeggen ;)

Nog even samenvatten wat ik denk dat ik moet doen;
    Vanaf dag 8 om de dag vrijen, vanaf dag 10 ovu-testen doen, vanaf een positieve ovutest 2 dagen achter elkaar, dan een dag niet en dan nog een dag wel en en 15 dagen later een zwangerschapstest doen als je nog geen NOD hebt? Heb ik het zo goed?

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ja, klopt zo helemaal, Marina. Je zou alleen evt. 2 dagen later kunnen beginnen met je ovu-tests (dus v.a. dag 12), maar dat hangt er ook een beetje van af of je al enig idee hebt wanneer jij ongeveer je eisprong hebt. Als je geen idee hebt is het handiger het zekere voor het onzekere te nemen en op dag 10 te beginnen. Heel veel succes ;)!

Iedereen nog aan de panne(n?)koeken? Ik ga mijn bedje opzoeken, welterusten allemaal!

O, Julita, hoe ging het werken (je moest vandaag werken, toch? Of zit ik nou helemaal verkeerd?)

6. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Hee daaar!

Still alive but not so much kick'n anymore!

Heb maar een paar pagina's bijgelezen :oops: maar wel heel hard gelachen om al die lieve kindeliedjes van Tezzz!

@ Wieffie: dikke knuff om je dipje uit te deuken ;)
    @ Miepie: verdorie zeg, dat klinkt echt hardnekkig zeg. En keelpijn kan zo verdomd zeer doen. hoop niet dat het tot je oren doorgaat...! Knuf!

@ Marina: Welkom!

Werk inderdaad te hard... maar ja... ons kantoor is erg fijn dus dan is het minder erg...!
    't is wel heel licht dus ik zit af en toe gezellig 8) cool te zijn ;)
    Heb offerte aangevraagd voor plakplastic op de ramen om beetje licht te filteren ...
    Hadden zelf een poging gedaan om dat zelf op te plakken en daar wordt je toch gefrustreerd van...

Nou, ga even lekker rondlezen hier (iets van tic's van tezzz? ben benieuwd ;))

7. goedeavond
    was ik nog even voor ik naar bed ga.
    wij hebben geen pannenkoeken op vandaag haha lekker aan de hutspot! vanavond nog even bij vrienden geweest met de kleine meid.. is alweer 2,5 week oud.. mn vriend kon zn ogen er niet vanaf houden haha

alleen nu is mn vriend ziek...denk dat ik hem heb aangestoken... zit om t kwartier met diaree op de wc.. arm jong.

marina, welkom hier, hopelijk helpt t smeppen je om snel zwanger te worden!

wieffie dikke knuff voor jou!
    en zieke miep jij ook. snel beter worden hoor!
    go4baby, fijn he dat plastic plakken hahaha lukt mij ook nooit word er gewoon agressief van!

zo en nu ga ik naar bedje.. zal wel een lange nacht worden met een zieke vriend, hij sliep bij mij overal doorheen maar ik ben dan om de haverklap wakker bij hem...wedden pff haha naja gaat ik hem maar eens lekker verzorgen!

tot morgen dames! welterusten!

8. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    goedemorgen !
    gisteren even niet langs geweest. Ik heb nog niet bijgelezen, dat doe ik later vandaag misschien even.
    ik zie jullie vanmiddag weer!

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Goeiemorgen op deze schrikkeldag ;)!

Julita, hoe is het met je? Druk?
    Go4baby, bijna weekend! (of ga je ook in het weekend werken :rolleyes: ?)
    Hoe is het verder met iedereen?

Wasmachine doet het hier nog steeds, maar kreeg gisteren te horen dat de grote beurt van mijn 15 jaar oude autootje 1500 (!) euro gaat kosten... dus moet denk ik maar op zoek naar een nieuwe. Heb dit jaar al zo'n 1400 extra kosten gehad aan dat bakkie, word me nu een beetje te veel, vind ik 'm niet meer waard :-? (en nou niet aangestoken worden allemaal ;)!)

Temp was vanmorgen eindelijk weer normaal, mijn standaard 2DPO-dipje... heb nog wel een erg pijnlijke keel en volle kop :-?

Werk ze allemaal vandaag!

10. Niet meer actief

Hayy meiden, jullie geblaas heeft niet geholpen helaas, maar ben nog niet ongi.

Maarja kan niet wachten tot ik het ook ben, ga ook gewoon vanaf dag 8 beginnen met smeppen.
    Persona kan ik helaas niet meer gebruiken als ik vandaag niet ongesteld word :(..

Miepie van dat je temp weer normaal doet, jammer dat je je alleen nog niet helemaal goed voelt..

Aahw Marieke eerst jij nu je vriend, zorg maar goed voor hem als hij steeds 15 minuten naast je zit ;)

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Snapt de persona een LF van meer dan 15 dagen niet, Ikdus? Balen... :-?

12. Niet meer actief

Misschien wel, maar je moet een cyclus hebben van 23 tot 35 dagen.
    Als ik ongi word ga ik het wel gewoon proberen, toch geld zat.

Aangezien vriendlief en ik waarschijnlijk niet meer mee gaan naar spanje.

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hè?! Hoezo niet?

14. Niet meer actief

Gister heeft mijn oom tegen mijn vriend gezegt.
    Dat een vriend van mijn oom bij ons op de kamer komt slapen !

Mijn vriend en ik hebben daar echt geen zin in wij willen ook privacy en ons kindje komt ook zolang wij daar wonen bij ons op de kamer.
    Het is een huis met 4 ruime slaapkamers, en daar kunnen we met zijn alle in en er past geen 8e persoon bij.
    Hij heeft meer geld dan wij, dus als de keuze zou moeten vallen hij of wij dan is het hij.

Hoe mijn tante haar droom waar maakt bekijkt ze dan maar lekker, want zonder mijn vriend komt ze ook niet al te ver aangezien hij de meubelmaker is.
    Dus als dit geen flauw grapje is, staan wij over 2 maanden op straat.

15. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Marina, welkom op het SMEP-topic. Ik had ook een cyclus van 30 dagen en pas een late eisprong (dag 20). Het lijkt me inderdaad slim te beginnen met de ovutesten op dag 12, dan moet je hem met 10 ovutesten wel te pakken krijgen. Succes!

Ikdus, hoezo niet meer naar Spanje?

EDIT:tegelijk gepost met bovenstaand berichtje.

16. Niet meer actief

Verhaal staat er boven ;)

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Wat een raar verhaal van je oom, zeg :confused:
    Mocht het zo ver gaan komen; staan jullie wel ingeschreven bij de woningbouwvereniging in jullie woonplaats ofzo?

18. Ellenk

Ellenk VIP lid

O Ikdus? Niet meer naar Spanje? Wat's kebeurd?

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

O ik las het....
    Wat vreemd. En een vreemde op de kamer idd om de dooie dood niet toch! Strange...
    Ik hoop dat jullie snel een huisje vinden nu!

20. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Wat een raar verhaal. Hoe is de situatie thuis nu dan? Misschien draait het allemaal wel bij.

Deel Deze Pagina