Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Goeiemorgen!

Julita, begint spannend te worden voor jou komende dagen... duim heel hard voor je!
    Ellen, al een beetje wakker aan het worden? Balen, wekken te vroeg :-? En dat na zo'n nacht...
    Ikdus, had 't volgens mij nog niet meegekregen, maar aan je banner te zien heeft het toch dus doorgezet :(... Dikke knuf!
    Beastie, drukte in je buik? ;)
    Wieffie, fijn dat je verder geen bijwerkingen hebt. Op naar een échte ronde!
    Tezzz, wanneer kan je terecht bij de HA?
    Marieke, hoe was het bij de gyn? Al onderzoeken gehad of alleen een intakegesprek?
    Go4baby, leef je nog ;)?

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    maakt mij nix uit! :D doe het graag! ;)

3. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo,

Ik ben gisteren zoooo ziek geweest, dat was echt lang geleden. Ik denk dat ik zaterdagavond iets verkeerds heb gegeten, maar dat weet ik niet zeker. Vrijdag was ik vrij en heb ik de hele dag op de bank gelegen, ik kreeg echt niks voor elkaar. Had ook helemaal geen zin in avondeten. Zaterdag was ik nog niet echt superfit maar we hadden een uitje met het bedrijf van mijn mannetje waar ik wel mee ben geweest. Was redelijk zwaar maar toch de hele tijd volgehouden. 's Avonds ook heel weinig gegeten (buffet), maar 's nachts begon het. Elk kwartier moest ik naar de wc rennen (kwam er gelukkig alleen van onder uit), ik heb me al lang niet meer zo beroerd gevoeld. Op een gegeven moment denk je dat je wel eens leeg moet zijn, maar nee hoor, het bleef doorgaan. Ik heb tussendoor war crackertjes en twee bananen gegeten omdat ik dan wat voedingstoffen binnenkreeg maar dat ging met moeite. Vanaf 19.00 ging het ietsiepietsie beter. Ik heb overdag wat immodium geslikt en dat begon toen denk ik te werken. Op de bijsluiter stond dat ze niks nadeligs t.o.v. zwangerschap hebben kunnen ontdekken maar dat je wel altijd met de apotheek moet overleggen. Ik natuurlijk niet gedaan want het was zondag en ik was zo beroerd. Ga ik net even op internet kijken wordt het afgeraden dat spul te gebruiken. Mmmm.... niet zo slim van mij, ik heb er gelukkig maar 5 op. Ik hoefde dus niet meer naar het toilet te rennen al had ik nog wel hele erge buikpijn. Maar vannacht goed kunnen slapen en ben toch gaan werken. Nu gaat het redelijk, al moet ik nog niet echt aan vast voedsel denken. Ik ben benieuwd hoe het de rest van de dag gaat.

Zo dat was weer mijn spannende weekend verhaal.

Doei

4. Goedemorgen dames!

zo hier weer terug van de gyn. aardige vent gelukkig!
    kregen eerst een heel vragen vuur op ons af..
    vervolgens kregen we allerlei info over wat ze kunnen gaan doen enzo..
    ik moest meteen bloed prikken (heb ik altijd zooon hekel aan he, maar ja is voor een goed doel!) en we hebben een potje meegekregen voor t zaad dat mn vriend in moet leveren.. moeten even t lab bellen wanneer ze er zitten en dan kan hij ook aan de slag ;)

de gyn denkt dat t niet aan mijn cyclus ligt want die zijn vrij regelmatig. ook mijn tempkaartjes vond hij er goed uitzien.

op de dag dat ik ongesteld word (12 mrt is mijn nod) moet ik bellen en dan maken we een afspraak om op dag 12 van mijn nieuwe cylcus terug te komen voor een inwendige echo. dan gaat ie kijken hoe mijn eitjes er bij liggen en of mn slijm goed is, ik moet dan in die maand een paar keer terug komen had ie t over..
    verder weet ik eigelijk niet of ik uitslag van dit bloedonderzoek krijg.. heeft ie nix over gezegd dat ik kon bellen ofzo.. dus zal dat wel horen bij de eerst volgende keer dat ik daar kom.

hij vertelde nog een hoop dingen over wat we gaan doen als we dat hebben gehad maar ik houd t even bij een ding tegelijk.. zover zijn we nog niet dus ik vind dit al heel wat haha

aan de ene kant ben ik opgelucht dat we nu onderzocht enzo worden maar aan de andere kant vind ik t ook wel heel wat, we zitten nu dus volledig in de MMM...

hier verder nix schokkends gebeurd?
    mijn temp is vandaag met 0,2 gedaald.. zit nu op 36.8, normaal heb ik dat altijd als ik ongesteld word.. maar daar is t nu nog een beetje te vroeg voor hahaha

wieffie: wat fijn dat je geen bijwerkingen hebt meid!
    ellenk: fijn he zon maandagmorgen ;)
    miepie: wanneer mogen jullie ook es weer terug? hopelijk is t nu echt beter!

5. jeetje leentje! tja t heerst enorm... denk dat t een buikgriepje is geweest. komt ineens opzetten en is ook zo weer weg.. maar erg vervelend!
    gelukkig voel je je wat beter nu!

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Goedemorgen!

Nog precies een weekje voor we naar de gyn moeten, dan heb ik misschien wat meer duidelijkheid over m'n hormoonspiegel en over mijn cyclus! :D
    Kan ik misschien ook weer gewoon verder, ondertussen smeppen we gestaag verder!

Nog geen nieuwe roze hier?

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    middag!

Nu geen tijd om te kletsen ;), maar wou ff melden dat m'n afspraak staat!

Laterrrr!

Liefs Tezzz

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Nope Lola,
    We hebben niet zoveel smepsters meer hier, de meeste zijn zwanger :) Ik zit nu in de voorhoede maar dat duurt nog 6 dgn.

Fijn Marieke dat het allemaal zo goed is verlopen. Ik vind Zevenaar ook een perfect zkh iig afdeling gyn. natuurlijk van de rest weet ik het niet ;)

9. Ellenk

Ellenk VIP lid

Goed zo Tezzzz eindelijk! fijn...

10. oke dan tezzz spannend :D

11. Niet meer actief

Tezzz, wanneer heb je de afspraak ?

Marieke, fijn dat je zo snel al geholpen kan worden ! Hopelijk is het allemaal niet meer nodig.

Miepie hoe is jou temp nu ?

Lola, hopelijk heb ook jij snel duidelijkheid !

Nou meiden ben ff weer wat spaans leren dus zal zo nu en dan ff meelezen.

12. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Hoi meisjes,

Fijn marieke dat je een goed gevoel hebt bij je gyn! Hopelijk krijg je goede resultaten terug! Ik had trouwens ook dat gevoel; oeps nu zitten we echt helemaal in de mmm. Maar goed, soms heb je gewoon wat hulp nodig! Hopelijk lukt het met een beetje hulp wel om snel zwanger te worden!

Tezzzz, applausje voor je! [​IMG] Goed dat je eindelijk een afspraak hebt staan!

Leentje, wat rot dat je zo ziek was! Hopelijk voel je je nu wel weer goed. Er heerst echt een ontzettende kl*te griep.

Net mijn hondje weer opgehaald en hij is weer mooi kaal... (ziet er eigenlijk niet uit maar ik heb mooi geen haren meer in mijn huisje! :D Morgen mag ie naar de dierenarts en dan mag ie zijn anti-vlooien behandeling en is ie weer klaar voor de zomer!

Ik ga nog ff verder poetsen en dan maar weer aan het werk...
    Tot later!

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Tezzz, goed zo :thumup: Wanneer mag je?

Marieke, kan me voorstellen dat er veel op je afkomt... aan de andere kant ook fijn dat ie het gelijk aanpakt. Zal allemaal al lang genoeg duren :-?

Leentje, wat naar allemaal. Hoop dat je je snel weer topfit voelt! Je kan evt nog even de apotheek bellen om na te vragen hoe schadelijk het is - kan je misschien wat geruststellen.

Lola, succes nog met een lange week wachten...

Ikdus, temp doet nu gewoon normaal; 36.6 op 5 DPO is precies gelijk aan mijn temp op 5DPO van de afgelopen 2 maanden ;). Maar temp nu meer in de hoop kaartjes zónder koorts te hebben als we doorgestuurd worden, beetje zinloos dus deze maand :-?

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    woensdag afspraak. zie banner ;) En ik heb niet m'n eigen ha, maar een vrouw! Jippieieieieieie!

15. hey tezzz, fijn dat je woensdag terecht kan! hopelijk krijg je dan meer duidelijkheid!

hier idd blij dat de eerste stap genomen is. chris (mn vriend) heeft inmiddels naar t lab gebeld en maandagochtend gaat ie zn zaad inleveren.
    dus vanaf donderdag onthouding..moet tussen de 3 en 5 dagen zijn dus vonden 4 dagen wel mooi ertussenin hahaha

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    mmmmmmmmmmmmmmmmiddag!

Hoe is 't hier? Lekker rustig zie ik! ;)

Allereerst: Dank u voor het groot applaus! :oops:

@leentje: ik hoop dat je je alweer wat beter voelt. Die pilletjes zullen wel niet zo heel veel kwaad kunnen toch? (Ik heb hier homeopatische pilletjes voor verstoorde spijsvertering voor de kids. Die werken heel goed! Ook voor wagenziekte. Misschien een idee om in te slaan? )

@Marieke: ik snap wat je bedoelt met ópeens volledig in de mmm'. Ik vraag me af of mijn stap om naar de ha te gaan ook direct tot gevolg heeft dat ik de mmm in 'moet'. Idd best spannend wat de ha zegt.

@Miepie: tja, je ei wordt nou elke keer wel gemaskeerd door je koorts he? Maar ze kunnen vast wel iets met je tempkaartjes hoor, ook al zit er koorts bij. Misschien is het wel kenmerkend voor jouw cyclus! ;) 't is in elk geval wel toevallig dat je nou al een paar keer precies koorts hebt met je ei :rolleyes:

@Lola: ik hoop dat jij snel meer duidelijkheid hebt. Van al dat wachten wordt je moe he?

Nou, ik werd dus vanmorgen wakker met knallende koppijn, dezelfde als waar ik gister mee naar bed ging. :( En ondanks dat ik paracetamol heb genomen is de situatie tot op heden nog niet zo heel erg verbetert. Aangezien ik migraine heb en er de afgelopen maanden helemaal geen last van heb gehad, zou dit dus echter wel een goed teken kunnen zijn dat m'n hormonen weer aan het werk gaan. :( Jippie! *zei zij sarcastisch*
    Waar ik wel een stukkie vrolijker van werd is dat ik dus woensdag terecht kan bij de dokter. (ikke blij)En dus niet bij m'n eigen dokter, maar een ander! (ikke erg blij!) En dan blijkt dus dat het ook nog een vrouwelijke dokter is ook! (ikke heel erg blij!). Ik wist niet eens dat we een vrouwelijke dokter hadden, maar die schijnt er al een paar jaar te zijn :rolleyes: Alleen werkt ze op woensdag en ik had eerder nooit tijd op woensdagochtend. Ben benieuwd. Hoef ik me in elk geval wat minder zorgen te maken over een evt. uitstrijkje ofzo. (Ik moet er niet aan denken dat mijn eigen ha dat zou doen! Gelukkig mocht ik het de vorige keer bij de assistentes laten doen).

Dussssssssssss ben wederom benieuwd!
    Oja, nog ff de dagelijkste update: vanmorgen wederom 36.5 (ik word nog saaai ;) ) en geen spotting te zien! Dag 54 inmiddels.

Laterrrrrr!

Liefs Tezzz

17. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Hee Meiden!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik onlin was, maar heb even afstand genomen. Moet zeggen dat dat wel even heerlijk was.

Natuurlijk vind ik het hier ook leuk maar alles op z'n tijd ;)!

Bij mij zijn er geen rare dingen.Het gaat super goed met me en we zijn een maand geleden gestopt met roken en ook dat bevalt super!

We zitte nu in ronde 6 en mijn NOD is 18 Maart. Wil iemand mij weer op de lijst zetten?

Succes allemaal! XXXXXX

18. tezz. kijk dus jij bent nu superblij hihi dat je zo vlot terecht kan bij een vrouwelijke arts :D
    spannend hoor! ben benieuwd!

welkom terug wendy... is idd heerlijk soms even rust. hebben wij ook gehad voor wat maandjes terug. hopelijk ben je deze maand zwanger!

19. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Bedankt meid!
    Jij ook alle succes van de wereld! Ik mag nog heemaal niet klagen als ik zie in welke ronde je nu zit! Jij eerst maar eens zwanger worden en dan ik ;) XXXXX

20. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo,

Ik heb de apotheek gebeld en ze gaven aan dat het de volgende keer beter was ORS te gebruiken, maar pas als je echt langer dan 24 constant naar de wc moet. En als het van verkeerd eten is kun uje ook Norit gebruiken. Maar liever niet meer immodium want dat stopt direct. En als je dan buikgriep hebt, dan heb je de kans dat het er dan continu van de bovenkant uitkomt. Dus dat is voor iedereen weer een wijze les. Ik hoef in ieder geval voorlopig niet meer naar het toilet ;). En de volgende keer toch maar iets anders halen.

Tezz, fijn dat je al zo snel een afspraak hebt kunnen maken. Misschien kun je haar vragen of zij je huisarts wordt als ze bevalt.

Marieke, fijn dat ze bij jullie ook meteen aand e slag gaan.

Wieffie, hoe voel je je verder? Moet je nu nog 7 dagen die duphaston slikken en dan moet je onig komen? Ik vind het allemaal best heftig klinken, maar hopelijk gaat dan alles goed en komt er een vet groot ei.

Lola, wanneer krijg jij dan meer inzicht over het hoe en wat?

Wendy, hoe gaat het met je?

Deel Deze Pagina