Denk dat het smeppen deze eerste smep ronde niet heeft geholpen omdat ik ben begonnen met vloeien. Het is nog niet veel maar denk dat ik ongi wordt want mijn temp is ook al 2 dagen heel laag.
Julita, ik vond mijn krampen destijds ook voorbodes van de ongi. Aangezien ik elke maand iets anders voelde ging ik er niks bij denken. Maar later bedacht ik me wel dat het anders was dan anders. Ik kan het eigenlijk niet uitleggen, want van te voren wist ik zeker dat dat ongikrampen waren. Het blijft gewoon elke keer spannend. Kon je de klok maar eventjes 3 dagen verder zetten en dan weer terug, dan wist je wat er gebeuren zou.
Ik heb 22 januari een laparoscopie gehad ivm een BBZ. Nu ben ik in mn eerste echte cyclys na dit alles. En zo kwam ik op deze site. Heb e.e.a. uitgezocht over SMEP. SMEP - Vanaf dag 8 om de dag klussen; - Koop 10 ovulatietesten; - Begin je ovulatie te testen op dag 10; - Wanneer test positief is, klus die dag; - Blijf de volgende twee dagen ook klussen; - Sla daarna een dag over en doe dan een laatste kluspoging; - Doe 15 dagen na de positieve ovulatietest een zwangerschaptest; - Had je geen positieve ovulatietest, ga dan door met om de dag klussen tot dag 35; - Doe dan een zwangerschaptest indien je niet bent gaan menstrueren. De statistieken geven weer dat 40% van de vrouwen die een miskraam hebben gehad, zwanger worden na de eerste poging, mits ze trouw blijven aan het boven beschreven SMEP plan. Dat is het dubbele van de vrouwen die zich niet aan het SMEP plan houden. Gedetailleerde Versie: Op dag 8 van uw cyclus, die telt van de eerste dag je menstrueerde, begin om de dag te klussen. Begin de ovulatietesten vanaf dag 10. Om er zeker van te zijn dat de Ovutests goed werken, doe de test in de middag of in de vroege avond. Drink niet teveel, en doe de test indien je vier uur daarvoor voor het laatst naar het toilet bent geweest. (De ochtendurine is niet goed voor de Ovutest, de LH piek is namelijk hoger gedurende de dag.) Lees de bijsluiter van de test goed door, vaak is het zo dat een lichte streep in de test geen piek aanduidt, de streep dient donkerder te zijn dan de controlestreep. Wanneer uw Ovutest positief is, begin iedere nacht voor drie opeenvolgende dagen te klussen, sla de vierde dag over en klus dan nog eens op de vijfde dag. Daarna kan je stoppen. Het wachten begint nu. Klussen kan natuurlijk wel op eigen behoefte. Neem een zwangerschaptest 15 of 16 dagen nadat je Ovutest positief was, indien je menstruatie nog niet begonnen is. Weersta de drang om een bloedonderzoek aan de huisartspraktijk te doen om eerder te ontdekken, tenzij je een medische reden hebt om het vroeger te weten. Bevruchte eieren die niet groeien zijn een normaal voorval, 75% van de gevallen gebeurd dit. Deze geven een positief resultaat in de bloedtest, maar de menstruatie zal toch optreden. Dit alles kan je dan wederom in een verschrikkelijke emotionele roetsjbaan brengen. Tegen de tijd dat je een zwangerschapstest zelf kan uitvoeren heeft het vruchtje zich veilig ingenesteld en is de kans van een miskraam verminderd naar de normale 10%. Indien de Ovutest helemaal geen positief resultaat geeft, blijf dan om de dag klussen tot dag 35. Daarna is het aan te raden om een zwangerschapstest te doen. Is deze nog niet positief en ben je nog niet ongesteld, doe de test dan na 2 dagen opnieuw. Weet dat niet iedere vrouw iedere maand ovuleert. Soms is het zo dat iemand de eerste twee maanden niet ovuleert na een miskraam te hebben gehad. Zorg ervoor dat je partner regelmatig een zaadlozing heeft, zeker ook na de ovulatieperiode. Dit zodat er niet meer dan 10 dagen zonder nieuwe spermaproductie verstrijken. Het sperma is ook een oorzaak van genetische schade, niet slechts eieren, bijgevolg het sperma vers te houden! Indien je niet zwanger bent in de eerste maand, is het niet omdat het sperma niet naar de eicel heeft kunnen komen. 75% van eieren wordt binnen de eerste 14 dagen tengevolge van normale genetische schade of het niet gelukken van bevruchting. Dus gewoon blijven proberen! Enkele verrassende feiten: Vele boeken vertellen je dat sperma voor 5 dagen en het ei voor 24 uur kan leven. Terwijl dit technisch is, is dit gericht op het uiterste (en iets is om te volgen indien je NIET zwanger worden). Het meeste sperma zal enkel ongeveer twee uur leven, indien je geen of weinig vruchtbaar slijm hebt voor het sperma om in te overleven. Het sperma zal dan moeten zwoegen op naar je baarmoeder te zwemmen, en gebruikt alle zijn reserves en overleeft het dan niet. Het ei leeft ongeveer 12 uur, en kan dus niet lang wachten op de spermacellen. Je kunt nu zien hoe belangrijk dat vaginale slijm is! Je zult niet gauw zwanger raken met spermacellen die maar twee uur leven en een ei dat maar 12 uur leeft. Deze informatie is positief bedoeld, om je inzicht te geven in de kansen en mogelijkheden. Zeker indien je al een langere tijd probeert zwanger te raken en allerlei vruchtbaarheidstesten hebt ondergaan. Een tip: neem een dosis eenvoudige Robitussin hoestsiroop (of een andere hoestsiroop die "slijmafdrijvend geneesmiddel" en NIET "antihistaminicum" bevat) elk dag (bij voorkeur enkele uren voor het klussen). Start hier rond de 10e dag van de cyclus mee, tot de dag nadat je Ovutest positief resultaat gaf. Het zorgt ervoor dat het slijm in je lichaam dunner wordt, wat inclusief een positief resultaat heeft voor de slijmproductie in de baarmoederhals. Het sperma zal ongeveer twee dagen leven kunnen blijven wachten op het 12 uur durende leven van het ei. Te vaak klussen kan eigenlijk meer negatief resultaat dan positief resultaat geven. Dus ga niet elke dag klussen! Het zal jou en je partner vermoeien, de lol benemen en de voortplantingsorganen vermoeien. De spermaproductie zal minder goed zijn en de vagina kan niet voldoende slijm produceren. Om de dag klussen is absoluut voldoende, met drie dagen achtereen tijdens de LH piek verzegel je de overeenkomst. Maak je niet te druk om spanning en stress! Regelmatige zorgen over het zwanger worden, of je ooit kinderen zult hebben, zijn normale gedachtes en beïnvloeden je vruchtbaarheid NIET. Negeer dat mensen je vertellen te ontspannen en te stoppen denken aan het alles. Dit is niet hun probleem! Het enige wat wel invloed kan hebben is ernstige spanning, zoals verhuizen naar een nieuw huis, het verliezen van je baan, familie overlijden en andere dingen dat je lichamelijk ziek of gedeprimeerd kunnen maken. Dit kan je ovulatie uitstellen of kan ervoor zorgen dat je niet ovuleert in een cyclus, aangezien je een overvloedige hoeveelheid van de spanningsnevenproduct zult produceren genaamd prolactine. Het zal je niet voor langere tijd treffen, en de volgende maand zou je normaal opnieuw moeten ovuleren. Een vroege menstruatie is geen aanwijzing van een vroege miskraam, zelfs wanneer je weet dat je het klussen perfect regelde. Gewoonlijk betekent het dat het ei niet bevruchtbaar was en progesteron niet voldoende geproduceerd werd. Dit verkort de cyclus. Soms ontwikkelt een eicel zich eenvoudigweg niet goed tijdens het ovulatieproces. Het is gewoonlijk een probleem van 1 maand. Indien je regelmatig ziet dat minder dan 10 dagen tussen ovulatie en uw periode voorbijgaan, nochtans, is het dat tijd om je deskundig te laten onderzoeken.
Ja idd. Ik ga trouwens deze SMEP wel aanhouden deze cyclus. Ik zit nu op dag 6. Dus vanaf zaterdag met ovutesten bijhouden. Ik ben heel benieuwd wat dat allemaal zal doen met mn gemoedsrust. Het is namelijk zo oncontroleerbaar, en het gaat zoals het gaat. maar een beetje goed plannen, kan natuurlijke hele goed resultaten geven.
Yep...trekkend gevoel maar had ook gewoon de good old krampen...en in me liezen Maar gek maken doe ik niet....dat kan je volgens mij heel goed zelf! geef nix hoor...droom tegenwoordig snel, vaak en lang ... Jaaaahahaha lekker wassen straks....gek hoor dat je daar zo aan toe kan zijn
Meiden hij is helaas gezakt ! Nu hopen dat hij voor april weer 1 kan doen want anders heeft hij problemen met die nieuwe examen. Jammer, maar het duimen heeft wel iets geholpen hij heeft nu 9 fout waarvan 2 gemiste antwoorden zijn. En dat is stukken minder dan vorige maand haha.
Cobi welkom en succes ! Julitaa ik vind dit zooo spannend voor je En voor de rest woehoe ! Roze zondag hoor
Zeker balen maarja 33 euro is het maar, dat kunnen we wel missen ! De dagopleiding voor het rijden is 350 en dat hebben we ook al weg gespaard
Welkom Cobi.... hihihi bedankt voor de uitleg maar we zijn hier inmiddels 1223 pagina's verder Vandaar dat het ook op pagina 1 staat Nou flink je best doen. Sta je al op onze lijst? Anders ff je NOD doorgeven Succes! en kom gerust meebeppen hier.... Ikdus jammer dat hij niet geslaagd is. In mijn tijd vond ik het examen juist makkelijker dan de theorielessen die ik volgde. Onze leraar verzon constant eigen vragen maar zo heb ik het wel goed geleerd..
middag! m'n kids hebben me aangestoken Ik ben dus al de hele dag heeeel erg beroerd en alles doet me zeer ale: Ikdus: mannetje nog maar wat beter leren dan he! Dan gaat ie het vast wel halen z'n theorie miepie: getver wat een verhaal. Wat treurig ook voor de man en kids. Ik hoop dat íe gemoeg steun krijgt. Als ik er aan denk dat Guido het zonder mij moest doen, werd het echt een enorm zootje ik weet niet meer wat de rest schreef. Er was er 1 helaas rood. Sorry, maar weet je naam niet meer (ik ben echt een zombie vandaag). In elk geval wel heel jammer voor je. ik ga weer naar bed of zo. liefs Tezzz
Ja het kost wat tegenwoordig. Ik heb mijn theorie en praktijd (2e keer geslaagd) voor 1000 gulden gehaald maar daar kom je volgens mij niet ver meer mee tegenwoordig. Maar kun je echt in 1 dag leren rijden? Pff knap Ik had 35 uur nodig Maar ben dan ook een vrouw...
aaaah teezzzz beterschap! dikke knuffel! goed uitzieken meid! ellenk, ja idd..t kan tegenwoordig ja in 1 dag afrijden.. maar ik vind dat eerlijk gezegd onverantwoord. dan leer je dus in 1 dag alles.. nou sorry maar ik vind dat je met 35 lessen meer ervaring opdoet dan 1 dagje lessen.. maar goed dat is mijn mening
Het meeste sperma zal enkel ongeveer twee uur leven, indien je geen of weinig vruchtbaar slijm hebt voor het sperma om in te overleven. Het sperma zal dan moeten zwoegen op naar je baarmoeder te zwemmen, en gebruikt alle zijn reserves en overleeft het dan niet. Het ei leeft ongeveer 12 uur, en kan dus niet lang wachten op de spermacellen. Je kunt nu zien hoe belangrijk dat vaginale slijm is! Je zult niet gauw zwanger raken met spermacellen die maar twee uur leven en een ei dat maar 12 uur leeft. Dit is geen goed nieuws voor mij en ik wil ook geen hoestsiroop nemen om betere slijm te krijgen