Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    He meiden,

Ik kom me ook weer ff melden. Mijn kleine nichtje (3) ligt lekker in haar bedje. Wat vreemd dat je dat kan missen van een eigen kindje zeg :confused: (volgens mij gaan mijn emoties nu al weer met me aan de haal... bah die rot clomid ook...)

Maar goed, hier moet gewerkt worden... te veel werk dus vanavond aan de bak. Ik zal hier af en toe nog wel ff binnen gluren hoor ;)

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    nnnnnnnnnnnnnnnnavond! ikke ben er ook weer!

3. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    He tezzz,

Ik ben erg benieuwd wat de gyn donderdag gaat zeggen. Ik denk dat je wel zal moeten bloedprikken of heb je dat al gedaan?

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    ben zelf ook heel benieuwd. Weet niet wat ik moet verwachten. Inwendig doen ze de eerste keer niet toch of wel? En zijn er nog vragen die ik misschien eerst nog moet weten? Ik ga er wel vanuit dat ik zal moeten bloedprikken ja! Gelukkig zit hier alles lekker dicht bij mekaar op de poli. Weet zelfs al hoe dat werkt hier, want m'n dochter moest vorig jaar ook hier bloedprikken (sterker nog, ben 2 weken geleden nog op de poli geweest voor na-controle kno). Ben wel blij dat ik in elk geval de weg er weet!

Maar zoals je uit dit verhaal wel kan opmaken waarschijnlijk begin ik nu zo langzamerhand wel een beetje zenuwachtig te worden! ;) Nog tips?

5. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Avond!

@ Wieffie: vandaag je eerste clomidje op en meteen lekker in de mood swing... hopelijk wordt je ei er dan ook dor opgepept! Heftig hoor! En succes met werk! Fijn als het goed gaat en soms dan inderdaad even uren maken!

@ Babsie: :oops: je berichtje niet gezien over endometriose! Nu snap ik wel waarom je aan de pil moet. Een goede vriendin van mij had dat ook. Erg veel last van tussentijdse bloedingen en heel veel vreselijke buikpijn Toen heeft ze heel lang de ministat pil moeten slikken zonder stopweek. (en volgens mij daarvoor een 'kuur' van een ander hormoon (of in hogere dosis). Dat heeft haar heel geod geholpen. Ze heeft inmiddels 2 kids!
    Het is natuurlijk nooit hetzelfde, maar met de pil kun je er dus goed vanaf komen!
    Ik duim voor je! Knuf en sterkte, want het blijft een nare ziekte/aandoening!

@ TEzzz: check ;)

6. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hallo meiden!
    ik hoop dat jullie me kunnen helpen met advies...
    Vanochtend en vanmiddag een posi ovu test gehad. :confused:
    Nu is het alleen zo dat mijn mannetje niet thuis is vandaag... zul je altijd zien :(
    Als we morgen avond klussen zijn we dan te laat of hebben we dan nog een lucky shot?
    hoor graag jullie opinie!
    Alvast bedankt!
    Dag

ps Banner klopt niet helemaal :x

7. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Tezzz: kan me voorstellen dat je beetje zenuwen krijgt! Het is ook best wel heftig als je HA als doodleuk een diagnose stelt zonder dat die is bewezen. En dan meteen de ergste die je te horen kan krijgen op dit gebied!
    Ik zou zeggen: stort je de komende dag(en) gewoon op het minitieus opruimen en schoonschrobben van je huis! Dan kun je daarna even relaxen en tijd voor jezelf nemen!

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Tezzz: Vroegah, toen ik nog een tiener was ( 8) ) moest ik ook eens naar de gyn voor tussentijdse bloedingen en toen kreeg ik ook meteen een inwendig onderzoek. (dat was m'n eerste kennismaking met de gynaecoloog, ik was zwaar getraumatiseerd)

En eigenlijk heb ik alle keren dat ik naar de gyn ging een inwendig onderzoek gehad! :confused:

Heb je wel eens een inwendig onderzoek gehad?
    Ik vind het namelijk echt heel erg meevallen! Ok, het voelt wat onwennig aan, maar achteraf is het een eitje! (verkeerde woordkeuze)...

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @go4baby: goed ingecheckt de hele dag hoor! Applausje voor jou! =D>
    en nou vol blijven houden he! ;)

Ik vind het toch wel bijzonder dat, hoewel ik hier inmiddels al weer een poosje meedraai, ik toch soms nog weer nieuwe dingen lees/ leer. Ik wist niet dat de pil helpt bij endometriose. Wat een opbeurend verhaal is dat van je vriendin!

@Dag: je ei springt normaal gesproken zo'n 24 -48 uur na je eerste positest en blijft dan nog een uur of 6 (in elk geval) vruchtbaar. Kan je dus net redden! ;) en waarschijnlijk zelfs ruim redden. Veel klusplezier!

10. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Dag: kan nog goed gaan hoor! Je ei komt tussen vandaag en overmorgen ofzo. Dat verschilt per persoon. Temp je ook? Dan zou je beter kunnen zien wanneer je ei is gesprongen (en dan heb je nog even de tijd want een ei kan ongeveer tot 24 na je eisprong nog bevrucht worden!
    (wanneer was jullie laatste keer?) Misschien ligt er nog een legertje op de loer ;) Dat kan ook!
    Succes en maak 't mooi roze ;)

11. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    @ dag, het hoeft niet zo te zijn dat je te laat betn voopr je ei hoor! Ik test zelf altijd twee dagen achter elkaar positief, en na je positieve testen springt je ei pas, dus grote kans dat jou ei ook pas morgenavond of nog later springt! Je ei blijft ook nog eens 12 uur in leven, dus als je morgen avond klust, kun je nog makkelijk op tijd zijn hoor!

12. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    oh wat fijn om te horen! ik was al pissig dat hij weg moest hihi ;)
    tja de laatste keer is al een tijdje terug dus er ligt helaas geen leger op de loer....
    Dank je wel voor jullie reacties! en hoop dat we a.s. maand veel roze zullen zien!
    Thanks meiden!

13. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Ik begrijp dat je zenuwwappig word hoor tezzz, maar dat hoeft echt niet voor de afspraak te zijn. Ik denk dat je net als mijn eerste afspraak ook alleen maar een info-gesprekje krijgt. Ik kreeg een waslijst aan vragen, formulieren voor het lab, een afspraak voor een echo en een boekje mee voor thuis en dat was mijn 2e afspraak. Ik vind het eigenlijk allemaal alleen maar boeiend en ben erg nieuwsgierig maar nooit echt bang of een naar gevoel gehad hoor. Ik hopop alleen dat je een "goede" diagnose mag krijgen!

Go4baby, wat werken he dat spul ;) Nu alleen nog op de goede manier :D Wen je er al een beetje aan dat je zwanger bent?

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Lola: whawhawhawhawha een eitje :) ! Goeie! Uitstekende woordkeus zelfs! Ik wil graag dat het inwendige onderzoek een eitje wordt! Liefst nog veel eitjes zelfs!
    Het enige wat ik een keer heb gehad is m'n vk die keek hoeveel ontsluiting ik had (en had op dat moment wel wat beters te doen dan me daar zorgen over te maken :rolleyes: ) en vorig jaar een uitstrijkje voor m'n dertigste verjaardag. Dat stelde trouwens geen moer voor! Doen ze zo'n inwendig onderzoek ook met zo'n eendeding? Of nog weer andere poespas?

het is gewoon het idee. Omdat ik er zelf niet aan moet denken dat ik ooit dat werk zou doen. Jakkie!

15. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Wieffie: ja, duim echt dat het nu gaat doen waarvoor je het neemt! Een super ei en mooi op tijd! Geen NS toestanden ;)

En wennen, ik vind het nog steeds heel raar. Het is me min of meer overvallen! De vorige keer had ik er wel en voorgevoel bij!

Zit nu weer lekker aan de cola light decafe omdat ik verder was vergeten iets anders te drinken voor mezelf te kopen. Ik heb de hele dag al aan de thee gezeten!

Dus ik zou zeggen: geniet ook met volle teugen van alles wat je (onbeperkt) in kunt nemen als je nog niet zwanger bent! ;) Een wijntje bij het eten vind ik best lekker namelijk!

Ik was de vorige keer toen ik zwanger was ook al aan het brainstormen over een drankje dat je lekker kunt genieten als je zwanger bent! Champagne zonder alcohol of zo. Van die cider. Dat zouden ze moeten introduceren! Ik ga eens bij de Ikea kijken. Daar had ik tijdje terug iets gekocht waar geen alcohol inzat geloof ik!

16. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Nou, dat lijkt mij ook idd niks zeg :x Maar het valt alles mee hoor! Ik heb het ook al een keertje of 3 gehad.

17. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    :) hihii heerlijk toch dat soort momenten! Dus vertel Guido maar wat hem te wachten staat... gaat hij graag mee... ;)
    *de laatste keer op controle trok mijn lief een beetje wit weg toen hij iets te goed zicht had op wat er ging gebeuren... Gelukkig had de gyn daar goed oog voor en kon hem op een iets discreter plekje zetten. Mijn held is niet zo'n held... schattig*

18. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Wiebelen? Nee, randjes fietsen :) :confused: :oops: :)

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Er is alcohol vrije weg, die nog te dr inken is ook! Weet even niet meer hoe die heet!
    Ik ga wel even zoeken!

20. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Lola: hmmm wat een lomp type! Bij mij werd wel steeds gezegd: ik ga je nu aanraken.. dat vond ik ook weer een beetje lachwekkend...

Deel Deze Pagina