Aaaah: gevonden: http://www.alcohol-vrij.nl/?gclid=CKDq7 ... MAod-xxI4g Nog gratis thuis bezorgd ook!
Ja dat is dan ook weer net een beetje TE! Normaal gesproken zeiden ze tegen me: ik smeer er wat glijmiddel om en het kan een beetje koud aanvoelen. Komt ie! Nou en deze zei niks... Maar vond hem wel weer de vriendelijkse gyn die ik ooit heb gehad, dat dan wel weer!
@ Lola: alcohol vrije weg? Is dat een uitdrukking? Gister kwam Ellenk ook met de uitdrukking dat ze de buren groen ging maken ofzo... Ook nooit van gehoord! Ik leer heel wat plaatselijke gebruiken en gezegden hier! Maar ben natuurlijk wel heel benieuwd wat het is!
WOW! Da's nou eens leuk! Ga snel maar eens wat lekkers bestellen. En dan eerst eens voorzetten aan vriend Kijken of ie het merkt.. En dan de volgende dag meedrinken en kijken hoe hij reageert! hihih
De buren groen maken! Watskebeurt? nooit van gehoord! Een drankje dat lijkt op wijn, maar dan zonder alcohol! Een zwangere vriendin dronk die op feesten en partij-en, is best lekker! (ik woon vlakbij je, dus van we zouden dezelfde plaatselijke gebruiken en gezegdes moeten hebben! )
JA, die buren waren 25 jaar getrouwd geloof ik en dan gingen ze iets van dennebomen met zilveren strikjes bij het huis zetten (ik heb natuurlijk weer niet heelmaal precies goed gelezen! Maar ehh waar woon jij dan?
Ik geef 'm de details wel naderhand! Nee, hij kan niet mee. We hebben de winkel open en hij moet gewoon werken. Vind ik eigenlijk nog niet zo erg hoor. Misschien dat ik voor de uitslagen van m'n bloed het wel fijn zou vinden dat íe er was, maar nu hoeft het nog niet zo nodig lijkt me. Heb ik pco, dan zien ze dat toch meteen op de echo en daar kan ik wel mee leren leven. Is het tóch de overgang dan zal dat uit mijn bloedwaardes moeten blijken. Volgens mij kun je dat op een echo niet zien. En wat het anders nog kan zijn of hoe slecht het nieuws ook mag wezen, op dat moment gaat het leven toch door. Ik heb om 14.10 de afspraak staan en moet om 15.15 m'n kids van school halen. Eerst maar zien dat ik op tijd aan de beurt ben! En als ik de kids heb opgehaald moeten we nog knutselen aan de paasstok voor de optocht op vrijdag. Als het er erg slecht uitziet, kan ik toch pas 's avonds beginnen met verwerken en dan is Guido toch weer thuis. Maar voorlopig ben ik nog best positief ingesteld hoor. De overgang vindt tenslotte niet van de een op andere dag plaats. Daar gaan toch wel een paar jaar overheen. En aangezien ik verder nog niet echt symptomen heb van de overgang (behalve dat m'n ongi nu voor het eerst zo lang uitgebleven is), zal er vast nog wel ergens een eitje te vinden zijn denk ik!
Hihih geeft niet.. later zag ik pas dat je natuurlijk wijn bedoele ipv weg.. Ik ken ook wel van die wijn bij de Natuurwinkel. Daar moet ik ook maar eens gaan kijken. Had ik tijdje terug ook een fles zwartebessen bubbel nep champagne gehaald! Errug lekker!
@ go4baby: in alkmaar, maar werk en studeer in amsterdam! @ Tezzz: kan me voorstellen dat het fijn is als hij wel bij de bloeduitslagen is! Want mocht er iets naars uitkomen - waar we natuurlijk niet van uitgaan- dan is hij er tenminste om je op te vangen!
Wat een gek gebruik van die buren! Nooit van gehoord! haha! Hmmmm, zwarte bessen drankjes doen het bij mij altijd goed! Heerlijk, waar haal je die?
@go4baby: kan zo geen foto vinden op google van 'groen maken' (compleet gewoon begrip hier overigens), maar zal een poging doen een foto te maken van een foto van ons trouwen. Toen hadden ze bij ons ook groen gemaakt. Heb geen scanner meer, dus kan ff duren!
Ja hele goede instelling Tezzz! Het lijkt me stug dat het opeens bekeken zou kunnen zijn! En inderdaad: het leven gaat gewoon door! En het zal inderdaad toch even duren voor je die bloedwaardes krijgt want het lijkt me dat ze dat sowieso wel zullen doen toch?
@ Tezzz: doe jij ook aan groen maken? Wij zijn hier thuis wel bekend met het begrip: roze maken! (en blijven)....
Tezzz kent het dus ook al! Ben benieuwd naar foto Maar ik maak jullie liever roze Die zwarte bessen 'cider' vond ik bij de natuurwinkel! Was toen een speciale aanbieding ofzo, maar ze hebben daar over het algemeen wel lekkere sapjes enzo *zet sapjes kopen bij natuurwinkel op boodschappen lijstje!* En leuk Alkmaar! Zo'n gemoedelijk stadje! Kom er niet zo vaak hoor, maar toen ik voor het eerst door die smalle winkelstraatjes daar liep dacht ik echt even dat ik op vakantie was in een ver land Ook lekker dicht bij het strand! Wel een eindje reizen dan elke dag! Wat studeer je?
oooh, ik ga morgen mooi eens gluren bij een natuurwinkel! Zouden ze dat ook in die natuurwinkel op CS verkopen? Lekker makkelijk! Alkmaar is een heel leuk stadje, klein maar fijn, zo op het strand, maar ook zo in amsterdam. In principe ben ik er zo... Uurtje heen en een uurtje terug! (bus-trein-metro) Is niet eens zo vervelend. S'ochtends even wakker worden in de trein en s'avonds de dag van me afzetten in de trein. Ik heb best een heftige baan en sommige dagen zijn echt zwaar, dus dan is het wel lekker om echt leeg te zijn wanneer ik thuis ben! Ik studeer (deeltijd) maatschappelijkwerk en ik werk daarnaast in de verslavingszorg met de zwaarste verslaafden die er rondlopen! ...
@ Lola: Zo, dat klinkt wel pittig! En dan is zo'n treinreis inderdaad wel lekker om even de boel van je af te zetten! Dat vond ik ook altijd lekker aan de trein. Je kan even niets anders doen. Echt even tijd voor jezelf! Moet je nog lang studeren?
Ja precies! Muziekje op, boekje erbij! lekker, als er geen vertraging is! Ik moet nog 2 maanden geloof ik! Ben ik EIN-DE-LIJK afgestudeerd! (hoop ik)
Zo, thee en toetje! Ik ga zo nog even wat doen voor mijn studie (fotografie) Moet nog een plan van aanpak voor mn afstuderen maken... pfff