hahahha Julita, lijkt er wel weer op. Ik weet nog niet of ik nu ga ovutesten. Ik zit nu met die misschien baan en pasen loopt toch allemaal een beetje raar. Dus mss doe ik wel niet testen en gewoon "we zien wel". Ik ga ff aan een kop warme choco want ik heb het gewoon koud.... (ben ook nog moe) dus ga ff bankhangen dvdtje aan en lekker niets doen.... Tezzz ja ik hoorde laatst ook van iemand dat zon op je buikje goed voor je is... Ik weet niet of dat ook geldt voor zonnebank anders ga ik er nu nog onder
Hee Lieve meiden! Hoe gaat het met jullie? Hier blijft het spannend morgen testen pffff dan hebben we het toch nog lang volgehouden! volgens mijn vriend voelen mijn (.)(.) savonds wel als rubber....(hard dus) Verder gister avond veel buikpijn gehad en rommellen in mijn buik en stkeen rond mijn navel ben als de dood dat de ongi toch nog komen voor morgen! xxxxx
Wendy, hartstikke spannend zeg en kanp dat je het zo lang volhoudt! Ik ga er gewoon van uit dat het wachten beloond wordt. Morgen zit je dan op je langste cyclus toch? Maar je weet niet wanneer je eigeweest is. Ik kom morgenochtend meteen spieken. Laat je het ons dan meteen weten? Julita, er zijn nog voldoende dagen om je eitjes te laten groeien toch? Ze groeien toch ongeveer 2 mm per dag, dt komt gewoon heeeeelemaal goed! Tezz, vandaag dan je laatste pilletje of niet? Jouw lichaam blijft je verrassen!
Nee ik heb geen idee wanneer mijn ei is geweest. morgen is idd mijn langste cyclus, maar ben zelf heel bang dat ik gewoon steeds onregelmatiger ongi word dus dat ik nou over mijn langste cyclus heen ga pfff ik maak me veel te druk! xxxxx Ik laat het morgen meteen weten!
Julita vind het wel raar dat je pas op cd 17 terug moet komen want dan zijn die eitjes 20 CM en misschien springen ze die dag al en dan heeft iui ook geen zin lijkt mij?
@Leentje: gisteren m'n laatste pilletje gehad. Nu dus op een (hopelijk kort) wachtbankje! @Wendy: man, wat maak jij het spannend! Ik hoop toch zo dat dat met een roze test beloont wordt! @Ellenk: volgens die gyn bij Oprah zou je het op kunnen lossen in de wintermaanden door binnen een 'daglicht-lamp' neer te zetten. Ik denk dat een zonnebank daar ook wel onder valt. En anders: je wordt er in elk geval lekker warm van!
Ja, hier is het in opkomst! Ze doen het omdat bij de vorige zoveel mensen kwamen, ze waren maanden bezig met het kraambezoek! Ze was helemaal uitgeput weer aan het werk! Dus nu doen ze het zo!
dat hoop ik ook maar ik weet het niet pfff ik maak me een beetje te druk ben zo bang voor weer een langere cyclus! xxxx
goedemiddag, wat een weer zeg jeetje... sneeuw! vorig jaar konden we al bekant buiten zitten joh haha julita, jammer dat je eitjes nog klein zijn.. maar goed lekker laten groeien. hoop dat ze niet alle 3 springen want weet niet of je op een 3ling zit te wachten hahaha lol beastie morgen alweer thuis ja? jeeeetje...dat gaat hard! verder geen idee meer wat er gekletst is! mn zus zat me lekkere verhalen te vertellen over een eendenbek haha doet dat echt zon zeer? ik moet morgen na de test meteen werken.. ik kan dan toch wel normaal lopen he? hahaha
@Tom: best gezellig saampjes met je dochter melk halen, maar om dat nou in de stromende regen te doen @Lola: wij hebben niet echt kraamfeesten gegeven, maar we hebben wel de buurt in z'n geheel gewoon op 1 avond uitgenodigd. Dat scheelt wel in de visite hoor! En omdat we ze samen vroegen hadden ze gewoon ook samen 1 groter cadeau gedaan. Heb je ook meer aan. Zeker als je nog in de kraamweken zit, kan je je energie wel anders gebruiken dan elke dag weer visite hebben!
@Marieke: ik persoonlijk heb helemaal geen last gehad van de eendebek bij m'n uitstrijkje. Misschien ligt dat aan hoe 'groot' je bent of dat ik al 2 kids heb gebaard en dat de boel gewoon 'uitgelubbert' is , maar ik vond het niet erg. Als ze 'm maar wel een beetje opwarmen van te voren, anders is het zo koud! @Wendy: jij gaat morgen roze kleuren en o.a. Beastie een heel leuk welkom terug-cadeautje geven!
Precies! Ik heb er nooit last van moet binnenkort een uitstrijkje laten maken. Maar dat doe ik na mijn ongesteldheid van komende maand. (Ik hoop natuurlijk dat de duivels helemaal niet komen0!)
dat hoop ik ook voor je tom! gelukkig! had al wel zon idee dat mn zus me zat te treiteren haha maar toch.. ach ja ben nu niet zo zenuwachtig als eergisteren..toen wist ik helemaal niet hoe en wat en lag ik voor t eerst met mn doos open haha dus nu is t dan wel weer anders...we zullen zien
Hallo, Ik heb ook zo'n daglichtlamp omdat ik de winter veel meer moe ben dan in de zomer. Ik heb een aantal jaar geleden bloed laten prikken omdat ik in slaap viel in de klas dus ik dacht dat ik pfeiffer had maar dat was niet. De dokter noemde het een winterdepressie, alleen heb ik dan niet echt last van de stemmingswisselingen, meer van de vermoeidheid. Doordat het in de winter kortere dagen zijn en het donkerder is krijgt je lichaam signalen dat ze een stofje aan moeten maken dat je slaperig maakt (ik ben even vergeten hoe het heet....even opzoeken...) Dit vond ik op internet: "Ook wordt beweerd dat licht en donker invloed hebben op serotonine, een neurotransmitter die onze stemming, ons hongergevoel en onze energieniveaus regelt, en op de productie van het hormoon melatonine. Een gebrek aan daglicht kan leiden tot een overmatige productie van melatonine, waardoor we ons slaperig kunnen gaan voelen. Zo'n lamp geeft ik-weet-niet-hoeveel lux, er komt ontzettend veel licht af. Daar moet je volgens mij per dag een uurtje voor zitten (ik zet hem dan naast mijn computer, dan heb ik dat uurtje zo gevuld). Ik merk echt suuuuperveel verschil, ben veel fitter, slaap beter en sta wat uitgeruster op. Ik gebruik hem meestal van september tot en met februari. Dit jaar heb ik hem door de verhuizing minder gebruikt en dat merk ik meteen. Maar de vermoeidheid kwam een gegeven moment ook van de zwangerschap. Het helpt trouwens ook goed als je overdag in de winter lekker buiten gaat lopen, dan vang je ook extra zonlicht. Een zonnebank helpt niet want die geeft ander licht. Al is een zonnebank altijd fijn want dan rust je wat uit en je voelt je je sowieso lekkerder. Zo, dat was een heel verhaal van dokter Leentje .
@marieke, ik heb er maar 2 hoor! Maar bij mij groeien ze dus niet 2mm per dag anders waren ze nu ook wel groter geweest... De kans is kennelijk heeel erg miniem dat dat ei voor dinsdag springt...Die gyn ziet wel honderd eieren per dag. Maar het klopt idd dat als mijn ei een groei stoot krijgt dan zou het te laat kunnen zijn.
hee goede-vrijdag-middag! Hier ook prachtig grote sneeuwvlokken maar helaas blijft het niet liggen! @ Julita: hmm jammer dat je eitjes nog niet zo hard zijn gegroeid.... Misschien maar een paar paaseieren gaan schilderen om ze jaloers te maken @ Leentje: dat verhaal over die daglichtlamp klinkt me wel goed! Ik wilde er sowieso eentje kopen om goed licht te hebben bij het bewerken van mn foto's dus dan sla ik twee vliegen in een klap! We hebben heerlijk uitgeslapen enzo Daarna lekker wezen ontbijten/lunchen en nu ben ik lekker alleen thuis vanmiddag. Vriend is naar zn mama. Die heeft echt heel vervelend 3 ribben gebroken en ligt in het ZH. Ik heb me voorgenomen om het huis weer fijn en bewoonbaar te hebben als hij straks thuiskomt, maar ik denk dat ik straks ook nog wel even een uurtje ga slapen! Ik ben toch MOE! Ik hoop zo dat 't mijn kleine junkie is die lekker groeit Over die rare eetgewoontes zou ik wel een fotoreportage willen maken! Telkens een zwangere vrouw (hoeft niet eens heel herkenbaar in beeld) en dan de vloer bezaaid met lollie stokjes en papiertjes of op de grond in de keuken allemaal lege potten sandwichspread of lege flessen sisi ofzo... Of een koelkast vol met cheeseburgers die dingen zijn LEKKER... met plakjes augurk en extra ketchup en frietsaus (van die gele)... Ernstig hoor! Ik ben heel lang vega geweest... Nou, ik ga lekker aankeutelen hier in huis....
Wij noemen dat kroamschudd'n dan gaan we met de hele groep kameraden langs, maar dat is wel een paar maanden na de geboorte. en het is ook meer een excuus om gezellig bier te drinken en te ouwehoeren ha ha!
Valt best mee hoor ik voelde er niet zoveel van. Als je je maar wel ontspant. Daarna ging mijn ha me intern onderzoeken dat was iets minder maar ja alles voor t goede doel he.