@Wieffie: wel een apart kaartje ja. Op het eerste gezicht zou ik je ei al op dag 10/ 11 plaatsen. Hmm...ben benieuwd hoe mijn kaartje gaat worden. Ik bedoelde trouwens te vragen of je de clomid 'smorgens, 'smiddags of 'savonds slikt. De dagen hebben we idd hetzelfde! @Ikdus: misschien zijn speciale paaskaartjes wel anders dan gewone tempkaartjes? @Jikke: ik hoop ook dat de clomid gewoon meteen z'n werk gaat doen en dat ik (vooral) nog eitjes heb!
Hee allemaal.... Leuk die kaartjes snap er echt niets van ... maar kijk altijd wel ff naar jullie haaietandjes.... Marieke ik hoop dat er vanmiddag nog plenty levende spermatizooitjes te vinden zijn Julita ga morgen voor je duimen dat jullie zooitjes het giga ei gaan vinden... Succes alle clomid slikkers Hier alles rustig stilte na de storm Ik hoop vanmiddag wat te horen van die baan. Heb voor vrijdag al wel weer een nieuw gesprek staan maar hoop dat ik daar niet meer heen hoef...
Tezzz, ben ook benieuwd naar je kaartje voor deze ronde, hopelijk slaat de clomid goed aan ! Ellen, zal voor je duimen dat je word aangenomen.
getver, ben ik net met een sneeuwbui thuisgekomen en nu regent/ sneeuwt het alweer! blegh! doe mij maar zon
Hier breekt net de zon weer door. Ik dacht dat ze om 2 of 3 uur het andere gesprek hadden. Dus zal niet voor vanavond zijn dan denk ik.
middag meiden! @ ellenk hoe gingen je sollicitatie gesprekken? Ik begrijp dat je vandaag te horen krijgt of je voor een tweede gesprek mag komen? @ tezzz jaaaaaa je hebt je GOD gehad, en nu "fijn" aan de Clomid! Ik slikte ze altijd 's morgens na het ontbijt. Volgens mij maakt het niet zoveel uit wanneer je ze slikt hoor..... @ wieffie jippie een heus paasei voor jou! Ik hoop dat het een goeie is meis *duim* *duim* @ marieke ach was zaterdag toch iets te vroeg voor de samenlevingstest? Dus vandaag nog een keertje, of ben je inmiddels al geweest? is beastie ook alweer terug van vakantie? Het spijt me hoor, maar ik heb niet alles teruggelezen Ik ben gisteren thuisgekomen van een heerlijk weekendje "kuuroord" bij mijn ouders in Duitsland. Lekker verwend en uitgerust dus En goed mijn benen bij elkaar gehouden want er is geen Duitsertje uit mij geboren
@Mielenl: goed zo! En nou lekker thuis (in Nederland) blijven hoor! Hoeveel mg clomid heb jij gehad voor je beeb? Ik hoop toch zo dat het gaat helpen! Heb de clomid gewoon bij m'n (late) ontbijt genomen. Zal wel zien of ik bijwerkingen krijg, maar als ik ze krijg duurt de kuur toch maar 5 daagjes, dus ben ik er ook snel wel weer van af lijkt me! @Ellenk: nog even afwachten dus . Kweenie of ik vanavond online ben, maar in elk geval denk ik aan je! En nu draai ik me om en ga aan het strijkwerk (wat ik dus pal achter me heb geparkeert! ) Laterrrrrrrrrrrrr!
Mag ik wat vragen aan de mama's aanstaande & mama's. Waar hebben jullie alle informatie vandaan, over het voeden en dat soort dingetjes?
Ikdus, wat ik van vriendinnen begrijp is dat je de eerste dagen door de kraamzorg gestuurd wordt en als je later vragen hebt je die dan kan vragen als je een afspraak bij het consultatiebureau hebt. Daarnaast staan in boeken wel richtlijnen hoe of wat, maar ik begrijp dat je van de kraamzorg e.d. meer te weten komt omdat elke situatie anders is. Klopt dit, moeders met ervaring?
Ik denk alleen niet dat ik van plan ben kraamzorg te nemen, ik weet niet eens of dat allemaal er bij hoort in Spanje haha. Gelukkig heb ik een tante met genoeg ervaring, maar wil toch liever zo min mogelijk aan haar vragen.
klopt helemaal leentje! Voedingstijden en directe verzorging van je kindje leer je allemaal in je eerste kraamdagen. Voordat je bevalt is er trouwens al iemand langs geweest van bureau kraamzorg zodat je al kan aangeven wat je wel en nog niet weet. Na de kraamtijd wordt dat overgenomen door het consultatiebureau. Daar kom je regelmatig op controle en als je een vraag hebt kun je ze altijd bellen. Maar hoe dat ik spanje zit weet ik natuurlijk niet!
Update: Hier nog steeds geen ongi te bekennen. Heb vanmorgen een test gedaan en die was ook nega. Zit dus alweer op 38 dgn. Heb net het ziekenhuis gebeld of ze niet wat kunnen voorschrijven om de ongi op te wekken. Nu moet ik vrijdag eerst even langskomen voor nog een echo. Wat ze daarmee willen weet ik niet en dan zal ik wel provera krijgen had de assistente het over. We wachten dus maar af. @tezzz of andere: hoelang na de provera werden jullie ongi?
@Ikdus: kraamzorg is wel belangrijk om te hebben hoor. Ook in Spanje zal er in elk geval wel een verloskundige rondlopen. Zeker als je niet alles aan je tante wil vragen
@Nyncke: ik heb donderdagmiddag m'n laatste pilletje provera genomen en zondagochtend was ik ongi (eerste roze was zaterdagavond laat). dus bijna 3 daagjes. Maar ik hoop dat je het niet nodig hebt natuurlijk en dat je ei gewoon wat later was! In elk geval succes vrijdag!
@Tezzz: en hoeveel dagen heb je provera geslikt? Dit puur omdat ik in april een weekend weg ben en de komende gyn bezoeken na de clomid
Nyncke, hopelijk heb je vrijdag duidelijkheid. En dan duim ik ondertussen dat je wel zwanger bent maar het nog niet kan testen omdat je ei wat later is geweest Volgens mij is alleen in Nederland dat ze thuis kraam hulp hebben dit vond ik net op een site : De Nederlandse kraamzorg aan huis kent men nergens ter wereld. Terwijl thuis kramen in principe beter is voor kind, moeder en gezin. Zeker met de hulp van een gediplomeerde en ervaren kraamverzorgende van Cradle.. En ik las eerder ergens anders dat je 4 dagen in een kliniek ( zullen ze vast ziekenhuis mee bedoelen) moet blijven en dan naar huis mag en dat ze in Spanje dus geen kraam zorg kennen en het dus in die 4 dagen doen ofzo.
Nou ik weet denk ik genoeg, ik lees dus op meerdere sites dat moeder en kind in het ziekenhuis blijven in Spanje en dat je onder controle staat van de gyn en niet de vk. En een consultatiebureau kennen ze ook niet, en in Spanje moet je zelfs sommige vaccinaties bij de apotheek kopen. Wat is het toch allemaal makkelijk in Nederland hè.
in Nederland hebben ze niet voor niets de gezondheidszorg goed geregelt. Maar dat je in het ziekenhuis blijft, wist je toch wel? Waarschijnlijk krijg je ook een ruggeprik! Nederland schijnt in bevallingen wel weer apart te zijn. In de meeste landen mag je niet eens thuis bevallen en snappen ze niet dat sommige vrouwen NIET aan pijnbestrijding willen doen. Als ik het zo lees moet je dus wel goed oppassen in Spanje dat je kind alle nodige zorg krijgt! Ben blij dat ik in Nederland zit . Trouwens, als je hier in het ziekenhuis bevalt heb je ook kraamzorg hoor. Je kunt natuurlijk ook nog gewoon in Nederland gaan bevallen! Heb je mooi wel kraamhulp en dan ga je daarna gewoon weer terug naar Spanje!