Weet iemand toevallig of je rennies mag gebruiken als je zwanger bent? Enne dat we bijna aan de 20.000 post zitten?
Heeeeeelemaal super Cynthia. Een meisje, hartsikke mooi! Konden ze het geslacht goed zien. En verder alles goed zeg, helemaal geweldig (doe je een fotootje in je album). Ik dacht dat je vandaag pas op het einde van de dag een afspraak had, dus ik zat er een beetje langs. Maar wel erg fijn dat alles goed is! Lola, ik zou in een bekertje plassen anders wordt het een knoeiboel. Ik heb wel eens zonder bekertje gedaan maar dat kwam meer op mijn handen dan op dat ding (maar geen eczeem meer hahaha, nee hoor grapje). Ben benieuwd hoe het gaat. Wieffie, het is telkens ook zo spannend allemaal! Diaantje, hoe gaat het nu met je, moet je over een week weer terug? Hoe voel je je verder? Laat je kleine meid vaak genoeg merken dat ze lekker aan het bewegen is? Bij ons zijn de wachttijdens van de kvd ook niet erg lang, maar je kunt het maar beter geregeld hebben. Ik heb net nog even wat organisaties voor kraamzorg gbeld maar ze zitten allemaal vol. Als je het schijnbaar voor je 16 weken regelt is de verzekering verplicht om alle uren te regelen, naderhand alleen wat er te krijgen is (dat vertelde een mevrouw van een van zo'n organisaties). Ik wist dat helemaal niet. Ik ben ook zo'n muts die dan denkt "dat komt wel".....Het gaat ook allemaal zo snel en ik dacht altijd dat ik alles uit zou zoeken en na zou lezen en vanaf dag 1 alleen maar aan het zwangerzijn zou denken maar dat is niet zo. Vooral door de drukte in huis kom ik er niet aan toe (en door de moeheid heb ik veel dingen vooruit geschoven). Dus weer van geleerd. Maar het komt allemaal wel goed, ik kan me er wel druk om maken maar dat heeft geen zin. Dan maar 24 uur, dat is beter dan niks. En dan maar hopen dat net in de week dat ik beval er maar weinig vrouwen bevallen en ze toch wat uurtjes overhebben. Nou, ik ga naar een afspraak en dan over een uurtje of anderhalf/twee naar huis. Weekend!
Wieffie, volgens mij mag je rennies gebruiken, want ik hoor wel van meerdere vrouwen dat ze verder in de zwangerschap (als het beebje alles opzij gaat drukken) ze last krijgen van maagzuur en dat rennies dan een goed hulpmiddel is.
mmmmmmmmmmmiddag! Allereerst: @Cynthia: gefeliciteerd met je meid! Dus alles zag er goed uit? Hartstikke fijn zeg! Ik hoop dat je wel van roze houdt, want over een paar jaar zal alles roze zijn bij jou! Alles wat roze is en glittert en glimt is dan goed! (Ikzelf hou er helemaal niet van, maar zo gauw ze 4 worden moet je er alsnog aan geloven dus wen er maar vast aan! ) @Julita: de pc zal inmiddels wel in een doos zitten, maar alvast een fijne vlucht gewenst! Knuffel de katten heeeeeeel goed en laat je dan even weten of je veilig bent aangekomen? Kunnen we zomaar een maandje op dezelfde tijd met mekaar praten! @Nyncke: tuurlijk, het smep-principe begint op dag 8, maar er staat nergens dat je natuurlijk niet eerder mag beginnen! Wij beginnen trouwens toch vanaaf, want ik was gister heel moe en helaas werd m'n koppijn met de minuut erger . @Leentje: wel fijn dat het niet met je bekken te maken heeft, maar een ontsteking in je spier is ook niet bepaald fijn te noemen. Dus je zal toch wel veel rust moeten nemen dan he? Lullig trouwens dat er maar zulke beperkte kraamzorg is. Ik heb idd me ook na de 12-weken echo aangemeld beide keren maar kon toch bijna volledige kraamzorg krijgen. Maar misschien heeft dat ook te maken met het feit dat wij een eigen zaak hebben en van te voren niet konden garanderen dat mijn man uberhaubt thuis zou kunnen zijn. In Gelderland zijn idd meerdere aanbieders. Maar de eerste keer werd ik gewoon 'toegewezen' aan Yunio O-Gelderland en de tweede keer heb ik dat maar zelf weer aangegeven. Moet trouwens zeggen dat dit probleem al jaren bestaat waarschijnlijk, want na 'gefeliciteerd' was het eerste wat mijn vader zei toen we van de eerste zwanger waren, dat we de verzekering moesten bellen! @Diaantje: huh? Is het dan verplicht om je kindje op je kamer te houden? Nooit geweten! Mijn kids hebben wel bij ons geslapen, maar dat was vooral omdat ik het zo handig vond met de borstvoeding 's nachts. Hoefde je lekker je bed niet voor uit! (gewoon luiigheid dus ). Wij hebben toevallig wel een heel schattig wiegje, maar dat komt omdat Guido's tante de hare had bewaard voor haar dochters. Alleen wilden die 'm niet! Maarreh...als je toch een wiegje wilt voor eventjes, kijk eens bij de kringloop! Bij ons staan daar regelmatig wiegjes en kinderwagens enzo. (Ik heb daar onze maxi-cosi vandaan, voor 7,50! ) Ik vond het best handig hoor, de wieg naast het bed. En omdat íe niet zo groot was, konden we 'm ook best makkelijk naar de eigen kamer verhuizen als dat 'nodig' was. Zo, weer ff genoeg gel*ld. Mannetje is speciaal gaan biljarten zodat ik ff achter de pc kon duiken! Lief he? (Onze TV is namelijk ter reparatie, dus op de bank ploffen had ook niet zo veel zin! ) Vandaag heerlijk weer met m'n vriendjes en vriendinnetjes gespeeld. We hadden twee meiden die afscheid namen, dus we hadden feest! Ik heb me weer een paar keer rotgelachen om die peuters! wat ze soms uitkramen, je lacht je kapot! Mijn humeur kan dus weer niet stuk vandaag! Liefs Tezzz
Fijn om te weten! Ik heb soms ook behoorlijk veel last ivm medicijnen die ik moet nemen tegen mijn cu en dan helpt rennie idd erg goed
Dank jullie wel! Ben er inderdaad heel blij mee! We zaten daar, en we zagen de hersentjes (ik, mijn moeder en mijn vriendin) en m'n vriendin zegt: "Hee, ze heeft hersentjes, dus lijkt ze op jou"! hihi... Ik heb er een foto van, maar ik kan het niet zo goed zien eerlijk gezegd. Ben in ieder geval wel heel blij dat alles ook goed is. En nu nog wennen aan een meisje....hihi.
Nou Tezzz, ik hou wel van roze gelukkig, en als ik mezelf en mijn moeder en zusje ken, dan wordt het een echt meisje-meisje, met staartjes, en jurkjes enz. enz. Leentje, wat had jij voor last aan je bekken dan?
@Cynthia: nou, mijn dochter is ook een echt meisje-meisje. Alleen maar rokjes en jurkjes en rokjes en jurkjes. Soms, als het rotweer wordt, moet ik 'r echt zéggen dat ze een broek aan moet doen! Ze heeft ook maar 2 broeken (die nog passen )en wel 20 rokjes of zo! En idd: voor meisjes shoppen is veel leuker dan voor jongens! Het nadeel van meisjes is weer dat ze zoooooooooooooo veeel kletsen dat je oren er zeer van doen en nét zo eigenwijs zijn als volwassen vrouwen Alvast heeeeeeel veeeeeeel plezier met je meid!
haha, is it me of was die laatste opmerking lichtelijk sarcastisch Je bent niet de enige die het zegt, mijn moeder zei ook al: moeder ben je tot je dood, dus weet waar je aan begint. Maar toch, nu zit ik nog even op mijn roze wolkje!
@Cynthia: tja, ik weet alleen maar dat jongens en meisjes totaal verschillend zijn (die van mij tenminste wel). Van m'n zoontje worden we meestal doodmoe door alle rare capriolen die hij uithaalt (en de hartverzakkingen van onze kant dan dus ) en van m'n dochter meer omdat ze altijd 'aanwezig' is. Neemt niet weg dat dat ook wel weer heel gezellig is!
Nou ik wacht het lekker af. eerst nog maar een paar maandjes zwangeren. Ook leuk. Nou meiden, ik ga lekker weekend vieren! Jullie ook allemaal een heel fijn weekend!
pffffffffff gelukkig niks op het programma staan dit weekend (behalve het smepprogramma dan ). Ben blij toe! Lekker relaxen! Fijn weekend Cynthia! En goed genieten van je meisje!
Lekker he Relaxen, vind het ook heerlijk haha. Wieffie, ik hoop dat je gewoon supervroeg al last heb van zwangerschaps kwaaltjes :d *duim duim duim*
@Ikdus: echt wel! Alleen jammer dat de tv weg is voor reparatie. Gelukkig heb ik tv op de pc dus zit ik nou ondertussen nog een beetje tv te kijken! Zal vanavond maar het kleine tv'tje van boven halen denk ik maar de kids zitten nu boven nog tv te kijken! Het begint weer een beetje wachtbankjestijd te worden he?
Cynthia: geweldige opmerking van je vriendin! hahahahha! Nou hier mijn eerste ovu test ooit gedaan! Plassen in een potje is nog best lasitg, het kwam over mijn handen! Bah! hahaha! maar goed, ik ben benieuwd wanneer hij positief is! Dat streepje wat ik nu had zou ik best op een zwangerschapstest willen hebben! Maar goed, ik denk dat alle nog niet zwangere dat willen hier! Ondertussen nog heerlijk gezonnebankt en de was gedaan! Nu weer aan mijn school werk!
@ Tezzz: leuke activiteit voor het weekend! M'n ventje heeft late dienst, dus dat wordt het weekend middag smeppen! Morgenavond kickboks gala en zondag eind van de middag kraamfeest! Leuk en lekker weekend dus! Alleen vanavond knallen voor m'n studie!
Vervelend is dat hè, ik kan niet zonder TV.. We zitten de eerste 10 dagen in Spanje zonder TV Ik kan wel janken Jaa, hier is het wachtbankjes tijd. Hopelijk voor jou ook snel.. Denk je dat clomid goed zijn werk gaat doen?