Het grote stemtopic

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Klopt het dat hier nog geen topic over is? Behalve stemmen op een vrouw?

Ik vind het stemmen dit jaar zo moeilijk. Ik stemde altijd VVD maar het groene waarop ik de afgelopen jaren een beetje had gehoopt (gezien de achterband en de werkgroepen die daar zijn) blijft dat toch een beetje uit. En we zitten wat dat betreft wel echt op een kantelpunt in deze wereld. Ook gewoon omdat het kan. Noem het the big reset of whatever, ik zie er wel wat in.

Het partijprogramma van de PVDD is eigenlijk best wel goed. Maar zijn ze niet te extreem? Dan toch maar D66?
    Ik heb nog nooit zo gezeefd als nu. Ik ben namelijk niet links, niet rechts. Wel liberaal. Ik denk dat de markt zelf veel op kan en wil pakken, die springen er wel op in zodra dingen moeten. Voor de kaders hebben we de overheid nodig. En uiteraard voor een goede infrastructuur, het leger en een sociaal vangnet. Maar hoe houdbaar is die ouder structuur nog de komende 40/50 jaar.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik vind het ook mega lastig! Ik heb nu al een aantal keren verschillende stemwijzers ingevuld, maar elke keer komt PVV en FvD naar voren, terwijl ze één groot standpunt hebben waar ik niet achtersta incl bepaalde uitspraken, maar er zijn ook veel zaken waar ik me wel in kan vinden.
    De standpunten van de SP kan ik me ook in vinden, maar wat me enorm verbaasd is dat ze wél voor hebben gestemd bij de motie van een Corona/vaccinatiepaspoort, terwijl ze daar eerst tegen waren.

Ik ga er vanavond nog maar eens voor zitten:rolleyes:

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb net de stemwijzer ingevuld, splinter en pvdd staan bovenaan. Splinter is een stuk liberaler. Maar ja een nieuwe partij, moet zich nog bewijzen... pvdd heb destijds voor europa wel op hen gestemd.
    D66 en groenlinks ook hoog op de lijst maar groenlinks is me echt te links. En ik heb gewoon de schurft aan Pia Dijkstra met haar donorwetten...

Het blijft lastig...

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou het juist makkelijk vinden in jouw schoenen, niet links, niet rechts, maar wel milieu belangrijk vinden, dat is toch gewoon D66 dan?

Ik ben wel links en vind milieu ook belangrijk, dus stem al heel lang GroenLinks, ben geen fan van Klaver, maar kies meestal toch een vrouw uit, die me ligt qua standpunten.
    Uit mijn stemwijzer kwam GroenLinks samen met Bij1 op 1 en UCF op 3 (had ik nog nooit van gehoord, maar is denk ik redelijk vergelijkbaar met Bij1). FvD kwam helemaal onderaan, waar ik superblij mee was ;).

5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik ben er nog niet uit.
    Ik ben altijd CDA geweest, toen kwam PVV. Niet dat ik achter al zijn standpunten sta, maar dat heb ik bij de meeste partijen niet.
    Toen kwam FvD. Wat een heerlijkheid,helemaal mijn club (uiteraard weer openen paar standpunten na).
    En ineens ging Thierry weg en toch weer niet , Theo weg. En wat gaat die partij hard naar beneden... snoeihard. Ik ook ik stem niet op de FvD meer, ik heb Thierry altijd al een coronaal gevonden, maar Hiddema hield hem volgens mij in toom.

Dus de stemwijzer gedaan, FvD op 1, PVV op 2 en 50+ op drie... .

VVD never nooit niet. Zeker nu Rutte niet is afgetreden na het hele debacle met de toeslagen. Ik snap niet dat mensen nog vertrouwen in de VVD hebben... Als men dan de PVV rechts vindt, kijk is naar wat de VVD gedaan heeft met de toeslagen. Als je al een buitenlandse naam had lig je al onder de loep. Dat is racisme ten top... nee, walgelijk gewoon wat ze geflikt hebben

Ze mogen het dan wel goed gedaan hebben met het corona. Maar elke partij had goede en minder goede stappen ondernomen.

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.385
    21.766
    113
    @goblins het schijnt dat JA21 qua "rechtsheid" tussen de PVV en VVD in zit.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Dat klopt, want politiek gerelateerde topics zijn niet toegestaan.
    In het verleden heeft dit geresulteerd in nare discussies. Daarop hebben we de keuze gemaakt geen politieke topics meer toe te staan. Ik zal daarom dit topic gaan sluiten.

Deel Deze Pagina