Fitbit?

Discussion in 'De lounge' started by Claprose, Mar 13, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Claprose

Claprose Actief lid

Jun 9, 2020
    289
    490
    63
    Female
    Hallo!

Deze kiloknaller wil middels een fitbit wat gezonder gaan leven en meer bewegen. 20 kilo.. shoot me. Maar oké.
    Ik wil een fitbit. Maar bestaat er een type dat je niet aan een telefoon hoeft te koppelen en waar je ook geen abonnement (fitbit pro bijvoorbeeld) hoeft af te sluiten?
    En zo niet, kun je dan ook instellingen aan- of uitzetten? Ik zou bijv. echt geen Whatsapp of mail willen ontvangen erop!
    Kan dat?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,472
    113
    Female
    Ik heb gewoon een simpele fitbit zonder WhatsApp, mail etc. Maar ik moest m wel synchroniseren met mn telefoon.

Claprose likes this.
  3. Geletulpen

Feb 22, 2021
    64
    36
    18
    Ik heb de fitbit ionic.

Die is wel gekoppeld aan mijn telefoon. Maar zonder abonnement.

En ik heb ook geen whatsapp oid op de fitbit. Puur het synchroniseren van de stappenteller en het lezen van mijn hartslag.

Ik heb hem aangeschaft met dezelfde reden als jij. En ben inmiddels 5.3kg afgevallen :thumup:

Claprose likes this.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    #4 NiekeKris, Mar 13, 2021
    Last edited: Mar 13, 2021
    Ik heb een fitbit charge 2 (al drie jaar oid). Zonder abonnement (kan het niet altijd zonder?). Wel verbonden met mijn mobiel, geen idee of het zonder kan, maar je hoeft er geen telefoontjes ed op te ontvangen, dat kun je uitzetten (ik vind het super handig, de telefoontjes, maar appjes en mail ed vind ik niet nodig - kan misschien ook niet eens op de 2?).

Claprose likes this.
  5. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ik heb de fitbit charge 3. Je hoeft er geen abonnement bij af te sluiten (wist niet eens dat dit kon).
    Heb 'm wel gesynchroniseerd met m'n telefoon, daarop houdt ie de statistieken bij.
    Welke functies aan en uit staan, kies je zelf.

Claprose likes this.
  6. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik heb de inspire 2, je hoeft geen abonnement te nemen en je kunt kiezen wat je er wel/niet op wil hebben qua appjes/telefoontjes enzo.

Hij moet wel gekoppeld worden aan je telefoon zodat je je statistieken af kunt lezen!

Claprose likes this.
  7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Je hoeft sowieso geen abbonement af te sluiten. Heb inmiddels meerdere fitbits gehad en dat is gewoon een optie. Hoeft niet. Dit is trouwens niet per type fitbit verschillend, het is een optie in de app.

Het idee is dat je het apparaat (welk type dan ook) draagt en hem synchroniseert met je telefoon. De app verzamelt je gegevens en daarin kan je ook van alles bijhouden. Dat koppelen aan een telefoon is wel essentieel.

Op de website van fitbit kan je de types zien. Als je er eentje ziet, kan je die bestellen. Ik zou zelf via Bol ofzo bestellen, maar een beetje googelen wil nog weleens een betere prijs opleveren.

Claprose likes this.
  8. Claprose

Claprose Actief lid

Jun 9, 2020
    289
    490
    63
    Female
    Bedankt voor de duidelijke antwoorden! Fijn ervaringen te lezen en dat het zonder abonnement kan én instellingen aangepast kunnen worden. Ik ga er eentje bestellen!

9. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kijk eens op Amazon, daar zijn ze goedkoper ;)

10. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Nu ook nog met de brexit en corona enzo? Dan lijken ze goedkoper maar heb je ineens hoge verzendkosten.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Amazon zit ook in nl en duitsland dus het hangt er helemaal vanaf.

Ik heb een paar weken nu een Miband 5, die is maar 29€ Inclusief verzendkosten op Amazon en hij werkt prima

12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Ja precies. Maar er werd nu gevraagd naar fitbit specifiek ;) er zijn natuurlijk genoeg merken die goedkoper zijn.

Share This Page