Het grote stoppen met roken topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Sabrina25, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

jullie moeten gewoon beseffen dat die sigaret niets voor je doet, het kan niet je vriend zijn die ondertussen je leven kapot maakt!!! want welke vriend doet zoiets? het kan ook geen middel tegen verveling zijn en tegelijkertijd ook tegen stress??
    als je stopt met roken heb je eigelijk zo goed als geen ontwenningsverschijnselen,alleen een soort knagend gevoel zoals honger. je word toch ook niet s'morgens gillend wakker omdat je 8uur lang niet hebt gerookt? dus hey zit allemaal tussen je oren dat die sigaret wat voor je doet,het is alleen een gewenning.
    je moet juist tegen jezelf zeggen hoera ik HOEF niet meer te roken en ben eindelijk van die kankerstokjes af die mijn leven beheersen,je hoeft niet bang te zijn dat je iets opgeeft als je stopt!! want je geeft NIKS op je krijgt er juist een heleboel voor terug!! en iedere x als dat knagende moment komt zeg je tegen jezelf;HOERA IK HOEF NIET MEER TE ROKEN!!!

zo doe ik het,misschien hebben julllie hier iets aan!

2. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Ben ik het volledig met eens! :)

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Uhm ik heb het hier dus absoluut niet mee eens. Iedereen die stopt heeft ontwenningsverschijnselen. Je bent niet voor niks verslaafd, mensen slapen slecht, kunnen echt ziek worden, zweten enorm en ga maar door. Als je geen ontwenningsverschijnselen zou hebben zou het natuurlijk wel super makkelijk zijn om te stoppen.

4. Kimmytje

Ik heb 10 jaar gerookt, bijna een pakje per dag. Ben in maart gestopt, van de éne dag op de andere, samen met mijn pil.
    Heb sindsdien zelfs niet meer aan een sigaret gedacht.
    Enkel in het begin was het effe aanpassen om de gewoontes te laten, mar heb het nooit moeilijk gehad. Je moet natuurlijk wel echt willen, anders lukt het niet...

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    nou ik heb wel ontwennings verschijnelen gehad hoor!!!!!!!!!!!!!!!1
    * niet kunnen slapen
    * beven
    *erg vreemd gevoel in hoofd etc.

maar je kunt het en door zetten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ben vanaf begin februari gestopt

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja of je nu wel of niet echt wilt stoppen je hebt lijkt mij wel echt ontwenningsverschijnselen, anders ben je toch ook niet verslaafd? Je bent met roken zowel lichamelijk ( nicotine en andere bende) en geestelijk verslaafd ( De gewoonte).

Ik vind het knap dat als je 10 jaar hebt gerookt, je dan stopt en er vervolgens nooit meer aan denkt. Vind dat moeilijk te geloven omdat het bij mij anders ging/gaat.

Ik heb 16 jaar een pakje per dag opgerookt, en ook begin maart gestopt maar ik ben echt wel bij de muren omhoog gevolgen. Helemaal gek en woest werd ik van alles. Maar dat gevoel is wel minder geworden.

7. Kimmytje

Ik meen echt waar dat ik niets last heb gehad. En die gewoontes was ik na een kleine 2 weken al vergeten...
    Klinkt mss raar en ongeloofwaardig, maar toch is het zo.

Heb het ooit nog eens geprobeerd en toen lukte het niet, had ook geen drijfveer. Nu dacht ik altijd aan het feit dat we voor een kindje gaan, en zwanger zijn en roken is voor mij NOT DONE (iedereen zijn mening hierover uiteraard).
    Tot op de dag van vandaag nog steeds niet moeilijk en ben superblij dat ik ervan af ben :)

Iedereen kan het, ben ik zeker van :)

8. cindybaby71

dat is nu juist die fuik waar je in zit als roker,je DENKT je bent verslaafd maar het is dus een GEWENNING en zit puur in je hoofd en zolang je dat dus denkt tja zolang maak je jezelf alleen maar onnodig moeilijk!! en ik ben daar dus wel achter gekomen en heb het dus ook super makkelijk en ik heb nergens last van gehad:D
    het is waar je je aan wilt vasthouden,je bent bang dat je iets waardevols opgeeft en dus bang voor de ontwenningsverschijnselen,maar in waarheid geef je dus niets op en hou je alleen maar een beetje een knagend gevoel over;)

9. cindybaby71

dat snap ik dus niet,je werd gek en woest. werd je dan na een nacht geslapen te hebben ook gek en woest wakker????? als je eerlijk bent tegenover jezelf is je antwoord NEE je werd niet gek en woest wakker! waarom??? omdat de ontwenningsverschijnselen maar heel minimaal zijn en de mens er zelf een big deal van maakt!!

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Cindy, dat kun je echt niet voor anderen zeggen hoor! Het is natuurlijk heel fijn dat het voor jou wel zo was, maar dat betekent niet dat dat automatisch voor iedereen geldt. Het is bekend dat een deel van de verslaving aan roken ook lichamelijk kan zijn en dat je daar dus ook ontwenningsverschijnselen van kunt krijgen. Meestal zijn die wel van korte duur (gemiddeld twee weken geloof ik), maar je kunt ze echt hebben! Ik sliep de eerste nachten heel onrustig, nachtmerries, werd zwetend wakker etc, dat was echt fysiek. En ik ging ook echt door het plafond, ik was woedend om de kleinste dingen, gelukkig duurde dat ook niet al te lang.

Ik weet hoe vreselijk moeilijk het kan zijn en wens iedereen die wil stoppen heel erg veel succes en hoera voor de dames bij wie het al gelukt is!

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Als je nou eens goed leest weet je ook wel dat deze tekst eigenlijk nergens over gaat... als je slaapt ben je je nergens van bewust, toch? Zodra ik wakker was had ik binnen 2 minuten wel een sigaret aan.

12. cindybaby71

ja dat is dus de gewenning omdat je denkt je moet roken;)

13. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Zoals gezegd, die ontwenningsverschijnselen kunnen er wel zijn en kunnen ook echt fysiek zijn.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry ben het dus absoluut niet met je eens. Als jou verhaal zou kloppen was stoppen met roken toch echt wel wat makkelijker dan dat het is. Natuurlijk is het gewenning maar het gaat echt wel wat verder dan gewenning. Je kan mij niet wijs maken dat mensen niet lichamelijk verslaafd zijn, want dat is dus wel zo.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik zit nu op dag 5 en het gaat best goed.
    moet zeggen dat ik er op mn werk niet veel last van heb omdat er bijna niemand meer rookt bij ons.
    ik heb wel constant een zenuwachtig gevoel, maar dat wordt al iets minder.

heb net maar cakejes gebakken om me niet te vervelen (ze zijn alleen niet goed gelukt).

succes allemaal.

liefs doris

16. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik ben helaas de mist in gegaan. Verdorie. We gaan weer gewoon opnieuw beginnen....:(

17. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hier ook 1 die door wat prive omstandigheden weer rookt!:(
    Verdorie!!!!

maar na dit pakje proberen we het weer opnieuw!!

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hallo meiden,

even een succesverhaal om jullie aan te moedigen.

Ik heb 15 jaar stevig gerookt,ben jaaaaaren geleden een poos gestopt geweest en weer begonnen.
    Sinds de laatste pil heb ik altijd gezegd dat ik zou stoppen met roken zodra ik zwanger was en dat is gelukt!
    Ik kwam er op een woensdagochtend achter dat ik zwanger was en heb op zaterdagavond m'n laatste sigaret gerookt. Dit is inmiddels zo'n 8 weken geleden en ik heb er nog geen minuut last van gehad,helemaal niets!!

Het kan dus wel,stoppen zonder ontwenningsverschijnselen en dat soort ellende. Bij mij gaat het volgens mij zo goed omdat ik nu een stok achter de deur heb..ons kindje!

Iedereen heeeeeeeeel veel succes met stoppen/gestopt blijven! Het grootste deel van de verslaving zit tussen je oren (bezigheid,gezelligheid,iets vasthebben) dus ga daar mee aan de slag en wie weet heb je succes!

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    p.s. Ik moet er nog wel even bij vertellen dat ik het roken omgeruid heb voor iets anders: eten..:):D

20. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik stond net op,en ja hoor gelijk een sigaretje! :(
    Ik heb nu mijn pakje weg gedaan.. Het moet en zal me nu lukken!!!

Deel Deze Pagina