Hoe ontsla ik mn werkster...

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Dag allemaal,

Nog niet zo lang heb ik een huishoudelijke hulp. Via via, zwart. Ze komt ip als ik werk en heeft dus een sleutel.
    Ik ben al een paar keer tegen dingen aangelopen, die niet netjes of schoon genoeg naar mn zin waren. Dit heb ik haar gezegd en ze zou er op letten. Toen gaf ze aan dat ze aan 3 uur niet genoeg had maar 4 uurtjes nodig had, ik wilde meer dan t basisschoonmaakwerk. Ik heb gezegd dat dat ok was, maar ik dan ook wel wat extra's verwachtte.
    Nu blijf ik dingen tegen komen die me niet bevallen, en pakt ze niet zelf extra's op. Dus heb ik een lijstje gemaakt met extra klussen.
    Vandaag was ik eerder thuis, dus stuur haar dat ze niet van me moet schrikken als ik zo thuis kom. Stuurt ze terug dat ze al weg is.... Half uur te vroeg maar ze was dus al thuis. Maar wel t geld voor 4 uur meegenomen! Ik ben er eigenlijk klaar mee, vind t veel geld en dan verwacht ik daar ook wel wat voor....

Maar hoe nu verder? We bellen nooit, maar ik app haar of andersom als er wat is. Ben niet tevreden, klaar. Maar moet wel mn sleutel terug..

We hebben een alarmsysteem wat aanstaat als zij er niet is dua voor inbreken oid ben k niet zo bang.

War stuur ik haar? Eerlijk zeggen of gewoon zeggen dat we t huishouden weer zelf gaan doen ofzo ivm financiën oid?

2. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Lastig in te schatten ben je bang dat ze kwaad bloed heeft als je eerlijk bent, dan zou ik liegen.
    Zo niet dan zou ik eerlijk zijn

Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Ik zou dit niet via de app doen, vind ik eerlijk gezegd niet zo netjes!
    Ik zou of haar bellen dat je graag een gesprek met haar wil en het daarin aangeven en als dat niet mogelijk is, zorgen dat je de eerst volgende x aanwezig bent als zij komt en het dan aangeven.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik zou denk langs haar huis gaan met een bloemetje ofzo, en haar bedanken voor haar inzet. Maar zeggen dat je graag de sleutel terug wilt, en de samenwerking hier stopt ofzo.

Tranquila, Nescio, Mutsefruts88 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.571
    113
    Waarom liegen? Ik zou een afspraak met haar maken en haar face to face aangeven dat je niet tevreden bent en je haar voor je gevoel meerdere malen hierop hebt gewezen. Helaas heeft dit niet of nauwelijks geholpen.
    Super lastig om te doen maar denk wel dat je je hier achteraf veel beter over voelt dan gaan liegen waarom ze moet stoppen met schoonmaken.

Bailey07 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ik zou haar bellen en eerlijk zijn en vragen of ze de sleutel weer inlevert. Of eerst de sleutel vragen, want onze oude schoonmaakster heeft die van ons nog steeds..

Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ik weet niet waar ze woont... Haha. En eerlijk gezegd ben ij helemaal niet zo blij met haar dus dat voelt een beetje gek, schijnheilig. Ze komt nu... 2, 5 maand denk ik? Dus ook echt nog maar kort

Huis van Puck vindt dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Afspraak maken dat ze bij jou langs komt om te praten.
    In dat gesprek eerlijk zeggen dat je nog steeds niet tevreden bent en dat ze betaald wordt voor 4 uur (op haar eigen verzoek), en vervolgens na 3,5 uur al weg gaat (vraag me dan gelijk af hoe vaak ze dat dan al niet gedaan heeft!!) En dat het hierbij stopt en je op zoek gaat naar een andere schoonmaakster.

lies276, LolaBloem, MaMa en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ja nouja opzich denk ik, zijn maar 5 moeilijke minuten. En t is wel lastig, tis een lieve meid maar niet als werkster. Maar denk dan, wat heeft zij er aan... Een rotgevoel, meer niet. Snap je?

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Of juist een tip hoe het NIET moet die ze kan meenemen bij een volgend werkhuis ;)

Aegyo, Paardenbloem en Ukkie1 vinden dit leuk.
  11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit.

Ik mag hopen dat je zoiets niet per sms doet?

12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ja, lastige is dat ik werk en zij, alleen onder schooltijd kan ivm haar kindje..
    En dat heb ik dus ook. Ze doet wel wat ik vraag, maar niet iets extras als er ruimte voor is en t is gewoon niet netjes genoeg naar mn zin. Kruimels onder de tafel, spullen weggehaald om schoon te maken maar niet terug gezet, ramen gelapt maar vok druipers... Heb ik er nog zelf werk aan.

Als ze nou nog zou melden dat ze minder heeft gewerkt oid en ik t van dr loon af kan halen of ze vlgd x langer komt, ok. Maar hier baal ik van

13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ik heb nog niks gedaan ;) t is meer dat we elkaar door werk etc niet zien, ik open dit juist omdat ik ff niet weet wat wijsheid is. Ik kan haar andere dag vragen te komen, maar om dan open te doen en dr te ontslaan voelt ook rot. Misch t best even bellen maar

14. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    En t voelt gewoon rot. T is haar inkomen, voel me dan beetje een heks. Maarja

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zou een afspraak maken met haar. En eerlijk zeggen dat ze niet voldoet aan jouw verwachtingen.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ja snap ik wel. Maar als je het hard bekijkt, steelt ze gewoon van je.
    Ze werkt ws. 3uurtjes met een franse slag en jij betaald haar in goed vertrouwen 4u

2littlemonkeys, Aegyo, Fuddey en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.571
    113
    Ze zal zich er vast rot over voelen. Maar bij een volgens schoonmaakadres gaat ze mogelijk beter haar best doen zodat je haar misschien zelfs wel een gunst hebt gedaan met je eerlijkheid.
    En ik heb gewoon een hekel aan liegen...

lies276 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  18. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ja, ik ook. En stel ze rijdt langs ej ziet iemand anders aan t werk... Kan ook niet. Indd maar even doorbijten, gelukkig ken ik haar verder niet persoonlijk oid dus dan is t daarna ook klaar

LisbethSalander vindt dit leuk.
  19. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik heb dit vaker gedaan. Ontslagen, bedoel ik.
    Ben zelf heel erg grondig, dus erger ik me aan kapot als het niet gebeurt. En het is me, sinds we in de nieuwe buurt wonen, niet gelukt om iemand te vinden die het naar mijn zin doet.

Wat ik dan doe is gewoon langsgaan als ze aan het werk is (tegen de tijd dat ze bijna klaar is). Vervolgens dring ik een bakje koffie mee en zeg eerlijk dat ik niet tevreden ben en dat ze niet meer hoeft te komen. Dan levert ze haar sleutel ook in.

Ik voel me dan even rot, maar meestal gebeurt dit dan ook als ik al een paar keer had aangegeven niet tevreden te zijn en uitgelegd wat de verwachting is. Als ze dat dan nog niet kan...

Ukkie1 vindt dit leuk.
  20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Een bos bloemen zou het laatste zijn wat ik zou geven. Ze loopt er de kantjes vanaf, gaat stiekem eerder naar huis. Ammehoela!:roflmao: Weet jij veel hoe vaak ze dit al heeft gedaan.

Ysabella, suus1983 en Ukkie1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina