Dag allemaal, Nog niet zo lang heb ik een huishoudelijke hulp. Via via, zwart. Ze komt ip als ik werk en heeft dus een sleutel. Ik ben al een paar keer tegen dingen aangelopen, die niet netjes of schoon genoeg naar mn zin waren. Dit heb ik haar gezegd en ze zou er op letten. Toen gaf ze aan dat ze aan 3 uur niet genoeg had maar 4 uurtjes nodig had, ik wilde meer dan t basisschoonmaakwerk. Ik heb gezegd dat dat ok was, maar ik dan ook wel wat extra's verwachtte. Nu blijf ik dingen tegen komen die me niet bevallen, en pakt ze niet zelf extra's op. Dus heb ik een lijstje gemaakt met extra klussen. Vandaag was ik eerder thuis, dus stuur haar dat ze niet van me moet schrikken als ik zo thuis kom. Stuurt ze terug dat ze al weg is.... Half uur te vroeg maar ze was dus al thuis. Maar wel t geld voor 4 uur meegenomen! Ik ben er eigenlijk klaar mee, vind t veel geld en dan verwacht ik daar ook wel wat voor.... Maar hoe nu verder? We bellen nooit, maar ik app haar of andersom als er wat is. Ben niet tevreden, klaar. Maar moet wel mn sleutel terug.. We hebben een alarmsysteem wat aanstaat als zij er niet is dua voor inbreken oid ben k niet zo bang. War stuur ik haar? Eerlijk zeggen of gewoon zeggen dat we t huishouden weer zelf gaan doen ofzo ivm financiën oid?
Lastig in te schatten ben je bang dat ze kwaad bloed heeft als je eerlijk bent, dan zou ik liegen. Zo niet dan zou ik eerlijk zijn
Ik zou dit niet via de app doen, vind ik eerlijk gezegd niet zo netjes! Ik zou of haar bellen dat je graag een gesprek met haar wil en het daarin aangeven en als dat niet mogelijk is, zorgen dat je de eerst volgende x aanwezig bent als zij komt en het dan aangeven.
Ik zou denk langs haar huis gaan met een bloemetje ofzo, en haar bedanken voor haar inzet. Maar zeggen dat je graag de sleutel terug wilt, en de samenwerking hier stopt ofzo.
Waarom liegen? Ik zou een afspraak met haar maken en haar face to face aangeven dat je niet tevreden bent en je haar voor je gevoel meerdere malen hierop hebt gewezen. Helaas heeft dit niet of nauwelijks geholpen. Super lastig om te doen maar denk wel dat je je hier achteraf veel beter over voelt dan gaan liegen waarom ze moet stoppen met schoonmaken.
Ik zou haar bellen en eerlijk zijn en vragen of ze de sleutel weer inlevert. Of eerst de sleutel vragen, want onze oude schoonmaakster heeft die van ons nog steeds..
Ik weet niet waar ze woont... Haha. En eerlijk gezegd ben ij helemaal niet zo blij met haar dus dat voelt een beetje gek, schijnheilig. Ze komt nu... 2, 5 maand denk ik? Dus ook echt nog maar kort
Afspraak maken dat ze bij jou langs komt om te praten. In dat gesprek eerlijk zeggen dat je nog steeds niet tevreden bent en dat ze betaald wordt voor 4 uur (op haar eigen verzoek), en vervolgens na 3,5 uur al weg gaat (vraag me dan gelijk af hoe vaak ze dat dan al niet gedaan heeft!!) En dat het hierbij stopt en je op zoek gaat naar een andere schoonmaakster.
Ja nouja opzich denk ik, zijn maar 5 moeilijke minuten. En t is wel lastig, tis een lieve meid maar niet als werkster. Maar denk dan, wat heeft zij er aan... Een rotgevoel, meer niet. Snap je?
Ja, lastige is dat ik werk en zij, alleen onder schooltijd kan ivm haar kindje.. En dat heb ik dus ook. Ze doet wel wat ik vraag, maar niet iets extras als er ruimte voor is en t is gewoon niet netjes genoeg naar mn zin. Kruimels onder de tafel, spullen weggehaald om schoon te maken maar niet terug gezet, ramen gelapt maar vok druipers... Heb ik er nog zelf werk aan. Als ze nou nog zou melden dat ze minder heeft gewerkt oid en ik t van dr loon af kan halen of ze vlgd x langer komt, ok. Maar hier baal ik van
Ik heb nog niks gedaan t is meer dat we elkaar door werk etc niet zien, ik open dit juist omdat ik ff niet weet wat wijsheid is. Ik kan haar andere dag vragen te komen, maar om dan open te doen en dr te ontslaan voelt ook rot. Misch t best even bellen maar
ja snap ik wel. Maar als je het hard bekijkt, steelt ze gewoon van je. Ze werkt ws. 3uurtjes met een franse slag en jij betaald haar in goed vertrouwen 4u
Ze zal zich er vast rot over voelen. Maar bij een volgens schoonmaakadres gaat ze mogelijk beter haar best doen zodat je haar misschien zelfs wel een gunst hebt gedaan met je eerlijkheid. En ik heb gewoon een hekel aan liegen...
Ja, ik ook. En stel ze rijdt langs ej ziet iemand anders aan t werk... Kan ook niet. Indd maar even doorbijten, gelukkig ken ik haar verder niet persoonlijk oid dus dan is t daarna ook klaar
Ik heb dit vaker gedaan. Ontslagen, bedoel ik. Ben zelf heel erg grondig, dus erger ik me aan kapot als het niet gebeurt. En het is me, sinds we in de nieuwe buurt wonen, niet gelukt om iemand te vinden die het naar mijn zin doet. Wat ik dan doe is gewoon langsgaan als ze aan het werk is (tegen de tijd dat ze bijna klaar is). Vervolgens dring ik een bakje koffie mee en zeg eerlijk dat ik niet tevreden ben en dat ze niet meer hoeft te komen. Dan levert ze haar sleutel ook in. Ik voel me dan even rot, maar meestal gebeurt dit dan ook als ik al een paar keer had aangegeven niet tevreden te zijn en uitgelegd wat de verwachting is. Als ze dat dan nog niet kan...
Een bos bloemen zou het laatste zijn wat ik zou geven. Ze loopt er de kantjes vanaf, gaat stiekem eerder naar huis. Ammehoela! Weet jij veel hoe vaak ze dit al heeft gedaan.