het grote traktatie - kinderfeestjes topic

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door einad, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Hier is het ook normaal. En ik doe er ook aan mee. Idd kost geen drol bij de action.

2. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik doe er ook aan mee, zeker omdat ik ze op het kdv te klein vind voor echt snoep.
    Hier hebben we inmiddels de volgende traktaties gemaakt:
    Badeendjes op een doosje rozijntjes
    Luchtballonnen geknutseld met een knijpfruit erin en op dat dopje een vingerpoppetje die over het randje van het bakje kijkt.
    Een bekertje met een foam maskertje en iets eetbaars erin (ben vergeten wat)
    Zandbakvormpjes met een doosje rozijntjes en een doosjes yoghurtrozijntjes.

Ik kijk altijd bij de action, maar ook bij andere winkels zoals de kruidvat en hema, die regelmatig speelgoed afprijzen

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Onze oudste is bijna 8 en wordt dus het 4e kinderfeestje voor haar.

1e: geen thema. Cupcakes versieren, spelletjes, fotolijstje versieren en groepsfoto erin.
    2e: koekenbakkersfeestje. Uitnodiging in stijl(kookschort vsn papier) en koksmuts versierd, kookschort (stof) versierd. Koekjes gebakken. (Zelf deeg laten kneden en pletkoekjes gemaakt. Ik had al koekjes gebakken en die hebben ze versierd) buiten gespeeld en friet gegeten (van tafel idd. Kei leuk. Van craft cadeaupapier tafelbedekking gemaakt. Borden en bestek oo getekend en alles zo op tafel.)

3e: een pyjama ontbijt feest: iedereen in zn pyjama met knuffel.laten komen. Samen ontbijt gemaakt (smoothies, croissantjes, broodjes etc etc) gegeten. Daarna een spelletje en een speurtocht. Kei leuk.
    Bij binnenkomst nog bingo met cadeautjes gedaan.

4e: wordt een high tea feestje. Met speurtocht en bingo wrs.

De tweede kopieert bovenstaande waarschijnlijk gewoon)
    Ik weiger voorlopig nog om weg te gaan met kinderen. Vind een binnenspeeltuin niet echt heel leuk voor een kinderfeestje. Om over de kosten nog maar te zwijgen.

Traktaties zijn altijd zelfgemaakt, beetje ongezond mag. Maar niet te groot.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind dit niet raar hoor!
    Wat is er overdreven aan een bellenblaas?
    En geweldig een gehaakt knuffeltje ontzettend leuk en origineel.
    Mij zou het niet uitmaken of er een snoepje of een klein cadeautje in de zin als stoepkrijt of bellenblaas getrakteert wordt.
    Wat is overdreven zou vinden is hele zakken vol met snoep.

Je hoeft niet mee te doen aan een cadeautje trakteren, dat mag je toch zelf weten? Doe je toch lekker iets van fruit of een snoepje?

Dit jaar had ik voor de kinderen bij Julia in de klas een sleutelhanger gemaakt met kraaltjes met hun naam erop en dan een snoepsleutel eraan vast. Voor Emma had ik medailles gemaakt met haar leeftijd erop.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Vooral doen wat je zelf wil, lijkt me.

Hier hebben ze nooit gevraagd om te doen wat de anderen deden en ik heb ook altijd gedaan wat ik zelf wil (in de zin van: doen wat de kinderen willen binnen mijn grenzen ;)). Ze hebben de eerste drie jaar gezond getrakteerd, toen ze vier werden wilden ze cakejes en toen hebben we ook een klein cadeautje gedaan (bij de oudste een zelfgemaakt minikleurboekje en een klein pakje kleurpotloodjes en bij de jongste stickervellen), omdat niet alle kinderen op alle dagen naar de opvang gingen en zo hadden ze toch allemaal iets als afscheid. En vanaf toen mochten/mogen ze zelf kiezen, binnen mijn grenzen (niet extreem veel snoep ed). Op school heeft de oudste tot nog toe ook enkel cakejes (in allerlei vormen ;)) getrakteerd.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb voor op de psz bij Ali van die harige wormpjes besteld met zo'n vislijntje (15 st voor 2.30 euro) die bind ik aan een appeltje en trakteert zoon. Ik wil geen snoep en zo vond ik een appeltje wel grappig :). Bij de gastouder een minionbanaan met een minionfolieballon op een stokje (ook van Ali). Vorig jaar had hij regenboog fruitspiezen, die waren ook een succes!

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Hier wordt op school en op het kdv geen snoep getrakteerd en gewaardeerd. De keren dat ze wel snoep krijgen, gaat het hun rugtasje in en mee naar huis.

Met 2jr heeft ze knijpfruitje met een woezel en pip uitdeelboekje. Kdv
    Met 3jr tulpjes van kaas, worst en komkommer kdv
    Met 4jr wilde ze perse danoontjes uitdelen daarbij een mandarijntje met een witte zakdoek eromheenen een gezichtje erop; Spookie (net als haar knuffel)

Als ze 5 wordt mag ze haar eerste kinderfeestje geven en dat wordt een feestje op de boerderij, koeien melken, klompjes verven, met de skelters ervandoor en (biologische) patatjes eten.

Ik zag vandaag een leuke traktatie voorbij komen op FB; Pizza's! IMG_9426.jpg
    Pizzadozen halen (bij de pizzeria) en een beetje folie eronder

8. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Morgen wordt mijn kleinste kanjer alweer 1 😊

Bekijk bijlage 513722

Die pizza is echt super tof.!!

9. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    De oudste is bijna 5, en gaat voor het eerst een feestje geven. Ik heb samen met hem wat dingetjes bedacht in Ninjago stijl 😜

Tussen laserstralen door kruipen (rood touw)
    Wie bouwt de hoogste toren in 1 minuut (zo snel als een ninja)
    Een Ninjago handpop zelf kleuren met textielstiften
    Ninja blikken gooien (behendigheid)
    En eventueel nog cake versieren, en met LEGO spelen.

Alle kindjes krijgen een ninja poppetje mee, een ninja diploma en een ninja hoofdband met naam.

Als traktatie heb ik laatst al even een voorproefje gemaakt:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,9 KB
      Weergaven:
      11
  10. Wauw wat een super leuke dingen zie ik voorbij komen zeg!

Voor een traktatie ben ik er nu wel uit denk ik..

Maar nu nog het feestje zelf, maar het ninjago thema is wel goed bedacht zeg!

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Geen kdv ervaring maar dochter (groep 2) kwam gister thuis met 1 traktatie...
    -leesboekje
    -kleurpotloden
    -pakje drinken
    -pakje liga's
    en op school had ze de schatkistsnoepjes al op!
    Vind dat ook veel te veel 2 van de dingen was ook echt wel zat geweest

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
  13. Er was laatst korting bij een traktatie webshop, gelijk even goed ingeslagen.
    Ik ga appeltjes en mandarijnen met een petje

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Ik ben op zoek naar leuke ideetjes (pinterest ken ik ;)). Volgend jaar zijn er weer twee jarig, de een wil een prinsen- en prinsessenfeest en de ander waarschijnlijk een dinofeest.

Voor het prinsen- en prinsessenfeest staat iets knutselen op de planning. Fotolijstje met daarin een foto is al door een ander kindje gedaan, dus dat vind ik niet leuk om ook te doen. Zat te denken aan een schatkistje versieren met glitters en van die plaksteentjes ed, hebben we ook gedaan toen de oudste 5 werd. Maar verder? Ws is het koud en misschien ook wel nat, daarna buitenspelen (zoals bij de oudste) is misschien dus geen optie. En binnen met een stuk of 8 kinderen is natuurlijk best druk...periode vrij spelen (beneden en boven) kan natuurlijk best, maar wil wel iets achter de hand hebben.

Bij het dinofeestje zullen we dino's uit zo'n klei ei gaan hakken, edelsteentjes, pyriet en haaien tanden zoeken (in de zandbak en dan zeven). Maar verder? Want hiermee vul je natuurlijk geen uren. ;) Als het mooi weer is, kan een speurtocht leuk zijn, maar wat als het geen mooi weer is...?

15. Nog inspiratie van moeders?

16. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hebben laatst voor mijn zoon een spel gedaan voor zijn feestje , we waren naar het bos gegaan en daar mochten ze van takjes , bladeren, mos en andere dingen die ze vonden een dieren verblijf maken in drie groepjes. Na een tijdje riepen we alle kinderen bij elkaar en moesten ze een klein spel doen waarmee ze geld (monopoly geld) konden verdienen.bijvoorbeeld estafette, spijkerpoepen, zaklopen de. De eerste kreeg het meest , de tweede wat minder en de derde het minste. Tussendoor gingen ze weer aan de gang met hun dierentuin bouwen en zoeken naar spulletjes in het bos
    Nadat we dat zo een tijdje gedaan hadden en zo ongeveer twee keer geld verdiend hadden , konden ze per opbod dieren kopen ( ik had bij de kruidvat dino's en dierentuin dieren gekocht in zo een zak) . Natuurlijk was een geit goedkoper als bv een tijger 😉(Soms hadden ze wat hulp nodig met het geld maar dat vonden ze juist super leuk ).
    Die konden ze weer in hun dierentuin gaan zetten en konden ze weer verder bouwen. Ik dacht daar zijn ze wel in totaal een uurtje mee bezig maar ze wilden niet ophouden en we hebben de hele middag dat spel gedaan.
    Als het slecht weer is kun je dit ook binnen doen en haal je knutsel spullen als papier stokjes ed waarmee ze een verblijf of dierentuin mee kunnen maken

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

zoon is nu 8 en moet hard denken over de traktaties en feestjes
    3 jaar op pzs raketjes ijsjes / geen feestje
    4 jaar op pzs kleiemmertje met snoepje/ geen feestje
    5 jaar groep 1 waterijsjes / bowlen
    6 jaar groep 2 pringlers chips met eigen wikkel / feestje monkey town
    7 jaar groep 3 plastic bekers bedrukt met de namen van de klasgenoten gevult met popcorn en een zonnebril (had ik over van een handeltje) / feestje voetbal clinics
    8 jaar groep 4 calippo waterijsjes / feestje paintballen
    hij word in juni 9 dus alle tijd om wat te verzinnen voor aankomende verjaardag.

18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    #39 samarinde01, 6 nov 2016
    Laatst bewerkt: 6 nov 2016
    Wij zijn ook voor rupsje nooitgenoeg gegaan. Ik heb koekjes gebakken van speltmeel en palmsuiker en die gebroken in de vorm van de vleugels. Ik heb er een paar met rozijntjes bij gedaan voor de zekerheid en een schaaltje met koekjes voor de juffen. Ik vond het geknutsel zo leuk dat ik uit vilt de figuurtjes uit het boek heb uitgeknipt en gelijmd (met houtlijm). Die hang ik met kerst mooi in de kerstboom. :) Op de balonnen op het kratje staat zijn naam.
    Ik vind het leuk om met zo min mogelijk middelen een zo leuk mogelijk resultaat te maken. Vooral als je er meer plezier in stopt tov geld. Dan is een groot pakket in mijn ogen overdreven.
    image.jpg

19. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    image.jpg

Deel Deze Pagina