Hier wordt ook overdreven veel snoep uitgedeeld met een traktatie. De laatste keer een plastic beker voor de helft gevuld met snoep + een cupcake en de keer daar voor een half gevuldelf snoepzak. Van mij mogen ze de hoeveelheid snoep traktaties afschaffen. Onze zoon trakteert dit jaar op een klein koekje (stroopwafeltje ofzo) in een cellofaan folie met een monster gezichtje die z'n mond open heeft en daar aan hangt een plakhandje en helikoptertje (op een stokje met propeller) De folie, handjes + helikopter besteld bij Alie.
Bij mijn zoon op school is hetbtracteren afgeschaft, er werd zoveel snoep en cadeautjes uitgedeeld dat het echt niet normaal meer was. Het leek wel of ouders tegen elkaar op wilden met traktaties of niet achter wilde blijven. Nu hebbe ze de regel als je jarig bent hoef je niet te trakteren en mag de jarige uit de grabbelton een cadeautje grabbelen. Dat werkt super zo!
Lijkt mij ook een goed idee. Opzich heb ik niets tegen een traktatie of cadeautje, maar de hoeveelheid snoep dat gegeven wordt, vind ik echt belachelijk. Wat is er mis met een zakje haribo Hier wordt rustig 3 zakjes haribo, snoepketting, 2 lolly's en een koekje uitgedeeld als één traktatie.
Dat is echt enorm veel :0 Ik vind opzich dat best een snoepje mag, maar zoveel!? Gelukkig hier meestal verantwoorde traktaties.
Nog even en dan komt de verjaardag van onze dochter er weer aan. Ik wilde graag soepstengels trakteren met een vingerpoppetje erop. Alleen een soepstengel lijkt me zo karig.. Zal ik ze dippen in chocolade en kraaltjes maar kan dat een dag van te voren?
Lijkt me wel. Zou alleen de soepstengels wel luchtdicht verpakken anders zijn ze misschien niet knapperig meer de volgende dag
Als ik jou was probeerde ik het even uit van tevoren, zo gepiept en dan weet je gelijk of je tevreden bent met her resultaat
Mijn dochter heeft net van de week getrakteerd op 'rupsen' van druiven en een aardbei als hoofd. Chocoladebolletjes als ogen en een toeter van de hema als staart. En ik had er een soesje bij aan gedaan.
Ik vind dat op de leeftijd van onze dochter (3) dat de traktairs overwegend gezond moeten zijn dus heb ik laatst lieveheersbeestjes gemaakt voor op de peutergroep en bij de gastouder. Was een succes alle kindjea vonden t lekker (Van aardbeien met chocoladestipjes en een besje als hoofd)
ik vind het moeilijk worden, al gedaan: eierkoekmuizen eierkoek met foto (kdv) fruit-pizza's (groep 4) fruitspiesjes cocktail glaasjes met fruit en parapluutje kwarktaart in cocktailglaasje cake in ijshoorntje ik ben voorstander van gezond en qua tijd van het jaar kan het ook prima, maar wat??? Wat werk vind ik niet erg, als het maar niet te klein is allemaal . Nog maar eens zoeken op pinterest... ik neig nu naar dit: https://nl.pinterest.com/pin/459015387006716375/ -maar dat is natuurlijk verre van gezond
Even een snelle vraag wat traktaties betreft: zoon is er al helemaal mee bezig.. en hij twijfels tussen een hoop, waaronder de thema's "ruimte" en "dino's" Maar er zitten ook meisjes in zn groepje. Vinden die het ook leuk om een dinospeeltje te krijgen of een raketstempeltje of iets geheel in ruimte thema? Of denk ik nu veel te moeilijk?
vind ik ook.. genoeg meiden die dino's ook leuk vinden.. zeker als ze nog zo jong zijn is het niet zo zwart wit...