Het grote verhuizen / verbouwen topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Chai, 15 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Hoe kan ik het beste foto's toevoegen zoals jij hebt gedaan @Luna86 ?

2. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik vind het geweldig! Zeker ook fijn dat mijn vriend weet dat hij zich er maar beter niet mee moet bemoeien :rolleyes::D

Luna86 vindt dit leuk.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Bedoel je bij elkaar?
    Of hier op het forum?

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Hahah geweldig! Hier zoeken we het echt samen uit maar mijn mening telt het zwaarst en hij vind het ook allemaal prima eigenlijk. Ideaal!

Chai vindt dit leuk.
  5. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ja wij kiezen ook 'samen uit met veel invloed van mij met goede argumenten' als je weet wat ik bedoel haha. Over de foto's bedoel ik hier op het forum want ik krijg altijd vage linkjes die nooit werken!

Luna86 vindt dit leuk.
  6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij zijn op zoek naar een nieuwe woning.
    Afgelopen maandag een bezichtiging aangevraagd bij een huis die we erg mooi vonden, huis stond wel al 4 jaar te koop.
    Het ging via een internet makelaar dus deze mensen zouden zelf een rondleiding doen en zsm contact met ons opnemen, bel ik zojuist die makelaar om te vragen of deze mensen misschien op vakantie zijn aangezien het lang duurt voordat we iets horen, zegt ze: ow hij is vanmorgen uit de verkoop gehaald.

Flinke domper! Vind het ook wel raar... wij vragen maandag een bezichtiging aan, je laat niks weten en haalt hem plots uit de verkoop.

7. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Balen!! Vreemd hoe dat is gegaan ook, je zal wel buiten de randstad wonen want hier kan ik me 4 jaar te koop echt niet voorstellen, eerder 4 weken! Het ging zo snel bij ons en ons appartement is ook al bijna verkocht voor 30K boven vraagprijs...

Luna86 vindt dit leuk.
  8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Upload bestand, uit fotoalbum, volledige afbeelding kiezen.
    Als je de foto iets kan bijsnijden dan plaatst hij hem recht.

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    @Zonnebloem92 nou wat een domper zeg. Is hij dan al verkocht of om een andere reden uit de verkoop gehaald?

10. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Dit is wat mijn inspo is voor de WC.. halogeen lamp hangt wel van het plafond denk ik, of 1 spotje met halogeen lamp. Hangt een beetje af van wat er nu staat want ik wil niet heel veel gaan klussen en ik doe veel wel zo makkelijk mogelijk.

Ik denk dat wit toch al wel mooier staat dan beton (fontijn) in combinatie met de drukke muur! Wat vinden jullie?

Bijgevoegde bestanden:

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben dat ook een keer gehad. Niet precies hetzelfde, want bij ons had de makelaar dat wel gewoon laten weten. Ik denk dat ze dan een poos geen bezichtigingen hebben gehad en gewoon vergeten om het uit de verkoop te halen als ze zich hebben bedacht. Denk dat dit vooral in het hogere segment voorkomt (weet natuurlijk niet of jullie daarin zoeken), want daar komt het vaker voor dat mensen eerst verkopen en dan pas gaan kopen, dus dan kun je je ook makkelijker bedenken.

Chai vindt dit leuk.
  12. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Trouwens @Luna86 kijk eens bij casashops.com/nl (geweldige winkel) voor kapstokken en spiegels!

Luna86 vindt dit leuk.
  13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja vind ik wel lullig ook.
    We wonen net buiten Rotterdam, maar het is een relatief duur huis waar wel veel aan moet gebeuren.

Heb geen idee waarom hij uit de verkoop is gehaald, wellicht willen ze nu toch niet verhuizen of gaan ze het via een echte makelaar proberen.

Luna86 vindt dit leuk.
  14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben ook nog geen huis gevonden. Of in ieder geval nu echt nee gezegd tegen een huis waar we teveel over twijfelden. Soms is dat zo lastig, dat huis voldoet eigenlijk volledig aan onze eisen, en ook mooi en instapklaar zo ongeveer, maar toch voelde het niet helemaal goed. Dus nu besloten dat we in ieder geval een echt “ja” gevoel moeten hebben bij of het huis of de locatie, bij dit huis was het allebei een “ok”.

Chai vindt dit leuk.
  15. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Oja een wat hogere klasse dan.. echt enorm balen. Maar je kunt ook denken dat het dan ook niet 'het' huis voor jullie was! Ik geloof daar toch wel in.

16. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Helemaal mee eens. Ik had juist het tegenovergestelde, en voelde bij het eerste huis wat ik vond en bezocht een dikke 'ja'. Alle huizen daarna waren 'oke' vergeleken met dat eerste huis. Meteen geboden en dat huis hebben wij ook gekregen en gekocht, terwijl iedereen in mijn buurt zei dat ik me niet moest blind staren op het eerste huis wat ik leuk vond.

Luna86 vindt dit leuk.
  17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Wij laten het beton terug komen in de lamp. Met zo’n lampje en tegel zou ik denk ook voor een wit meubeltje gaan.

Chai vindt dit leuk.
  18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Groot gelijk, als het goed voelt, dan is het goed toch? Het is wel goed om dan nog een paar huizen te bezichtigen (en dat heb je ook gedaan), maar als het ja gevoel dan blijft, dan is het de zeker de juiste beslissing. Wel fijn als het zo gaat...:)

Bij ons lag het er denk ik ook aan dat we ook een huis hadden bezichtigd wat meer een “ja” gevoel gaf. Ook duurder en nog niet officieel in de verkoop en wij konden dus maximaal de bodemprijs van de verkopers betalen (10% onder vraagprijs). Maar ja, die hebben toch besloten het eerst op funda te zetten (dat snap ik op zich wel) en daar maken ze vervolgens geen haast mee. Dus we hebben ergens nog hoop dat we dat kunnen kopen, want het is het hoge segment, die markt is veel kleiner, dus soms is er toevallig iemand op zoek naar precies zo’n huis, maar soms ook niet en dan komen wij weer in zicht. Een ander huis zou dus een beetje in de buurt moeten komen qua buurt en huis (dit was gelukkig ook niet perfect qua huis of locatie, dus het is ook weer niet zo dat alles afvalt).

Chai vindt dit leuk.
  19. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Leuk! Wij staan op het punt om uit ons verkochte huis te gaan. Van een fijn, maar redelijk krappe tussenwoning naar een 2 onder 1 kap met veel slimme ruimtes zoals berging, bijkeuken en garage. Het meeste is gepakt, de grote meubels verhuizen we morgen. En de laatste dingen aankomende week. Volgend weekend zitten we in ons tijdelijk onderkomen.
    Ons nieuwe huis kunnen we pas in december in. Vloeren van alle verdiepingen, wat stukadoorwerk en veel schilderwerk. De keuken gaan we later aanpakken.
    Voordeel van dat we veel tijd tussen beide huizen hebben vind ik dat we de dingen rustig kunnen aanpakken en goed kunnen nadenken over wat we willen doen in het nieuwe huis.
    Leuk jullie verhalen te lezen!

20. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ah zit alles hier ineens haha

Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina