Het grote verhuizen / verbouwen topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Chai, 15 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja zo proberen we maar te denken.. Ooit komt huis wel (maar liever gister dan vandaag haha).

Toevallig zagen we vandaag een makelaar bij de buren, zij lopen al jaren met het idee te verkopen.

Verstandig @MamavanLieverd huis moet goed voelen.
    Wij zijn anderhalf jaar geleden verhuisd, maar heb dat gevoel nooit gehad en nog steeds niet (vandaar dat we na zo'n korte tijd alweer zoekende zijn).

2. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Wij hebben gister de sleutel gekregen van ons nieuwe huis. Zijn er echt super blij, het is zo lekker ruim. Gisteren gelijk begonnen met behang eraf boven. Gelukkig zit er maar 1 laag op en ging het er snel af. Ik denk dat we vandaag wel klaar zijn met het behang.

Leuk detail, de oude bewoner had nog even een tuinman laten komen en gisteren toen we weggingen waren de sfeerlichtjes automatisch aangegaan. Voelde zo fijn/ gezellig. Het is een fijne tuin. Veel bestrating en aan beide kanten perkjes met mooie beplanting.

Bailey07, Marsepein en jade2011 vinden dit leuk.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat een leuk gebaar!
    Veel succes met klussen.

4. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Wat leuk om te volgen dit. Wij hebben 4 jaar geleden ons huis gekocht. Het huis moest echt helemaal opgeknapt worden en dat doen we in etappes. We hebben 4 jaar geleden wel gelijk een nieuwe badkamer laten plaatsen, de zolder is helemaal gesloopt en opnieuw opgebouwd (andere indeling), we hebben heel veel gedaan qua afwerking door het hele huis, een nieuwe keuken en nu zijn we bezig om alle kozijnen buiten te verven. Ze waren donker bruin en alles wordt wit. Kan er echt van genieten als het zo opknapt en steeds meer wordt zoals het plaatje in m’n hoofd!
    Het huis is inmiddels al zo’n ton gestegen in waarde (we kochten het in de crisis voor een heel mooi bedrag) en dat geeft toch wel een kick.
    Ivm de herkenbaarheid kan ik helaas geen foto’s plaatsen.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Klinkt als ons huis :) Na de badkamer hebben we wat kozijnen en glas aangepakt (ook alles donkerbruin) en onze 30 jaar oude donkerbruine retro keuken (zie foto) heeft deze zomer plaatsgemaakt voor een nieuwe frisse witte keuken met eiland en betonlook blad. En gisteren is mijn man weer aan het schilderen geslagen op de kozijnen die we niet voor kunststof hebben vervangen. Vandaag gaat hij weer verder. Droogt lekker snel met dit weer :)

Luna86 vindt dit leuk.
  6. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Onze oude keuken was wel iets moderner dan die van jullie, maar even zo goed nodig aan vervanging toe! Binnen hadden we alle kozijnen al wit, nu buiten dus! We hebben nog wel een hele to do list, zo moet de trap naar zolder ook nodig geschuurd en geverfd (maar de binnen klussen doen we liever in de winter omdat je daarvoor niet afhankelijk bent van het weer), de kozijnen buiten afgemaakt (ik denk dat we het dit jaar niet meer redden om voor en achter te doen dus kijken hoe ver we komen). En onze schuur moet ook heel nodig geschuurd en geverfd (behoorlijk grote houten schuur). Het is wel echt zo dat een eigen huis nooit af is. En mijn man is niet echt een doorzetter dus dat is soms wel frustrerend.
    Hebben jullie ook nog meer op t lijstje staan om te doen?

7. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Wat een klus zeg, 4 jaar lang verbouwen. Ik denk dat wij ook wel bezig blijven. Dat moet toch wel met een (wat groter) koophuis. Wij zijn niet zo heel handig, dus met onze overwaarde hopen we veel uit handen te geven. Maar bijvoorbeeld al het schilderwerk doen we zelf.

@jade2011 wat fijn dat jullie huis zo in waarde is gestegen. Dat lijkt me een motivatie om door te gaan. Wat moeten jullie nog doen na het verven van de kozijnen?

8. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Wij hebben niet 4 jaar non stop geklust hoor. We doen soms ook maanden niets. Het moet wel leuk blijven. Er zijn nu niet echt dingen meer die perse moeten, maar echt puur cosmetisch. De schuur wil ik graag een keer geschuurd en geverfd, maar dat is echt een hele grote. Naast ons huis moet een stukje betegeld worden, want daar groeit nu steeds allerlei ellende. Trap naar zolder schuren en verven. En dan zijn eigenlijk de meeste dingen gedaan denk ik! Zou het toilet dan denk ik nog wel eens op willen knappen, maar dan ben ik echt dingen aan het verzinnen.

Wij zijn redelijk handig maar sommige dingen kun je beter uit handen geven. Wat doen jullie allemaal zelf?

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Genoeg ;) Gelukkig vind mijn man klussen wel heel leuk. De hele woonkamer moet nog gestuckt worden en nog een nieuwe vloer. De wc is nog retro eind 80's. We willen op de slaapkamers boven kunststof kozijnen met horren. Er zijn nog wat ramen beneden (3 stuks) die we nog van nieuw glas willen voorzien en deze moeten dan ook geschilderd worden. We willen op termijn de garage isoleren en voorzien van een nieuwe deur (is nog zo'n oud rolding). Verder wil mijn man graag een veranda aan het huis zetten, maar eerst het echt nodige. Die laatste is over een paar jaartjes aan de beurt. De tuin zullen we ook wel aan moeten pakken, maar voor nu is het prima. We houden het netjes bij :)

Jullie gaan voor wit op de kozijnen begrijp ik? Dat doen wij binnen ook. Buiten gaan ze in het antraciet. Het staat het huis beter vinden wij. Ook hier was alles bruin. We zijn aan de terraskant begonnen (zie foto's voor en na). De oude schuifpui is 1 groot raam geworden en waar er eerder een raam zat, hebben we openslaande deuren geplaatst. Zo was de indeling voor ons logischer. Je moest met je glaasje door de woonkamer het terras op stappen, nu kan dat direct vanuit de keuken. Het heeft de keuken ook een stuk lichter gemaakt.

Bekijk bijlage 626207 Bekijk bijlage 626208

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Met een koophuis blijf je idd altijd wel bezig. Wij hebben veel laten doen maar ook veel dingen die wel zelf doen of met hulp van mijn ouders.

Keuken, vloer, muren stucen hebben we laten doen.

Wat we al gedaan hebben; toilet, deurkozijnen vervangen voor houten kozijnen, schilderwerk van plinten, muren en deur-kozijnen. Ook zijn de kinderkamers helemaal klaar.

Nu staat de afwerking van het toilet en de hal op ons lijstje en dan gaan we de achterpui vervangen en een bijkeuken maken in de garage. Daarna gaan we al het glas vervangen en de kozijnen schilderen. Daarna komt er nog een dakkapel op onze slaapkamer en gaan we de slaapkamer opknappen. Door de schuine daken moeten we daar een kast op maat maken.
    Dan komt de tuin, dan de badkamer en de wasruimte en dan zijn we er wel denk ik :eek:
    Nog genoeg te doen maar zo leuk om alles zo op te knappen, netjes te maken en helemaal naar onze wens.

jade2011 vindt dit leuk.
  11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    @Lief of Stoer wat een gaaf huis en zo te zien in een schitterende omgeving! Slim om de deuren om te plaatsen. Dat geeft meteen een heel ander aanzicht.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij doen wel veel zelf. De keuken hebben we bv zelf geplaatst. Maar stucken bijvoorbeeld en kozijnen zetten, dat zijn wel dingen die we laten doen.

jade2011 en Luna86 vinden dit leuk.
  13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 626209

Even een klein doorkijkje van onze woonkamer. Wel even je scherm kantelen ;) ik haal hem ivm herkenbaarheid wel weer weg.
    De deuren hebben we zelf geplaatst, aan de andere kant komen boekenkasten op maat in het zwart denk ik.

Bailey07, Anne020, tumtummetje en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    I love your doors! Zo'n soort deur zou ik nog wel willen tussen het halletje en de woonkamer. maar dat is dan een enkele hoor, geen dubbele. Mooie vloer ook!

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 626210
    En onze keuken (meteen na het plaatsen) inmiddels hebben de muren een kleurtje gekregen.
    Het glas in de ramen vervangen we voor glas waar de roedes tussen het glas zit. Dat is makkelijker met wassen :p

Dubbelgeluk, jade2011 en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Dank je wel!
    Onze woonkamer is vrij groot dus besloten een studeerkamer te maken. Die deuren sluiten het net voldoende af qua geluid maar je ziet elkaar nog wel.
    Er moeten nog van die grote klinken op en ze hangen nog niet goed vast. In een van de twee deuren zit een beschadiging dus alles moet er weer af :rolleyes:
    Keukenblad moet ook nieuw maar ik heb me laten vertellen dat dat echt bij het verbouwen hoort; niet alles gaat meteen goed.

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee, dat klopt wel. Wij wachten inmiddels op ons 3e keukenblad (ze zijn iedere x krom).

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Oh jeetje bij jullie dus ook? Doen ze moeilijk of gaat dat soepel. Hier zit een zwarte streep in de toplaag maar ze vervangen nu dus het deel waar de spoelbak in zit. Daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee. En wat als er kleurverschil in zit met het andere deel.. maar goed eerst even afwachten.

19. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Ow wauw wel een gaaf huis!!
    Nog genoeg te doen dus, maar dat gevoel zodra je iets af hebt is toch heerlijk???
    Wij gaan idd voor wit op onze kozijnen. Het is namelijk zo dat de vorige bewoners boven kunststof kozijnen geplaatst hebben. Deze zijn aan de buitenkant donkerbruin. Onze gevel is wit. Daarom besloten om voor wit te gaan omdat dat verder ook nog terug komt in de rest van de gevel. Het is veel mooier dan dat donkerbruine. Helaas hebben we dan dus boven wel een andere kleur. Wie weet als we ooit geld teveel hebben nog eens andere kleur kunststof kozijnen,...

20. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Heel mooi!!

Zie dat je mat roze in de gang hebt. Heb je een foto en kleurnaam? Heel benieuwd!!

Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina