Groene smoothies

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Heeeerlijk! Zoals oa;

Spinazie
    Banaan
    Sinaasappelsap
    Aardbei

Of

Avocado
    Mango
    Kiwi
    Kokosmelk
    Sinaasappelsap

Heeerlijk en gezond! Wie heeft er nog meer lekkere recepten voor groene smoothies?

2. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Dat klinkt super lekker.
    Elke ochtend maak ik een fruit smoothie. Eet sowieso veel fruit en groente maar in de ochtend voordat ik ga werken, krijg ik meteen wat energie voordat ik mag beginnen.
    Meestal maak ik er 1 met aardbeien/ banaan. Kiwi/ banaan of mango en yoghurt!

3. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die laatste is geen groene smoothie, er moet wel een groene bladgroente in :D.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt ja maar toch is het gezond en geeft het een romige groentesmaakje aan je smoothie :)

Ik heb er ook wel es een met:

Bleekselderij
    Kiwi
    Mango
    Banaan

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    banaan mango en dan een beetje inhoud van een vanille stokje en wat spinazie. Verder sinas appel met peer en het groene gedeelte van een paar sla bladeren en water of beetje jus d'orange is ook lekker.

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Klinkt goed; doen jullie gewoon wat aan hoeveelheden of hoort daar ook nog een recept bij?

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    je kunt een recept aanhouden alleen ik gooi twee stuks fruit er in en dan een goede volle hand bladgroente en twee flinke glazen water. Ik doe het al enkele jaren inmiddels en het helpt me op gang te komen ik krijg er veel energie van.

8. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Mijn vriend zit momenteel aan de groene smoothies en vind dit een erg lekkere smoothie.

150 gram bosbessen
    1 banaan
    50 gram spinazie of snijbiet
    Sap van 1 sinaasappel
    Water naar behoefte
    Stop het fruit en de sinaasappelsap in de blender en voeg water toe tot de hoogte van het
    fruit en blend tot een egale massa ontstaat.
    Voeg daarna de groente toe en blend nogmaals. Voeg desgewenst nog meer water toe.

Afkomstig uit 50 groene smoothies in een handomdraai van Marjolijn Verkaik

9. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Gezond is het wel ja, maar lekker...
    Ik heb er onlangs een paar gemaakt, maar wellicht met een andere verhouding groente/fruit. Nou, ben een heel makkelijke eten (en drinker), maar dit was niet zo'n succes. Ik ben wel een voorstanden van gezond eten, dus probeer het wel er in te krijgen. Zal dus bovenstaande recepten eens uitproberen.

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Je moet opletten dat je het witte van de sla niet mee blend dat maakt de smoothie heel bitter. Ijsbergsla is ook geen succes en wordt om de een of andere manier afgeraden. Begin eerst met grotendeels fruit en meng er steeds meer groente doorheen. Succes

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Kan je t ook maken met een keukenmachine?

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb alleen een blender, zou dat wel gaan met smoothies met yoghurt? Ik maak nu alleen met sap, dat blend prima.

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind het trouwens wel lekker maar wel altijd veel werk, of ligt dan aan mij? Kiwi's, appels en sinaasappels schillen duurt me vaak te lang.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik doe alles met de blender. Kiwis snij ik kapje af en lepel ik uit boven de blender, appels gaan met schil en al

15. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    En nog een vraagje: nemen jullie dat dan als ontbijt, of een hele dag om ff te ontgiften oid?

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik drink t gewoon als drankje naast mn ontbijt

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik kwam dit topic tegen... Ik drink sinds een paar dagen groene smoothies als ontbijt, zo lekker! Ik heb net een combi van appel, sinaasappel en sla op, echt een halve krop. Je proeft vooral de appel en sinaasappel. Mijn kinderen drinken het ook graag ondanks de kleur. Mijn zoon vraagt regelmatig om "groen drinken" :)

18. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak meestal groentesmoothies van ledt over groenten & fruit.

Een van de lekkerste: appel met corgette en een citroentje. Lekker fris sapje wordt dat. Ik doe het trouwens in een centrifuge

Deel Deze Pagina