Omschrijf je ideale kraamweek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Stringetje, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    De titel zegt het al: omschrijf je ideale kraamweek.

De mijne staat voor de deur (binnen nu en enkele weekjes). Terwijl ik mijn koelkast aan het uitsoppen ben, was ik net aan het nadenken over de kraamweek. Dat ik deze de vorige keer maar 'zo zo' vond. Ik was heel emotioneel, moe, kon het niet opbrengen om na te denken wat ik wilde eten of zulke onbenulligheden. Dus terwijl ik nu m'n koelkast schoonmaak dacht ik daaraan en wat ik bijv. altijd allemaal erg lekker vind om te eten. Dat ik daar nu bijv. alvast een briefje van maak voor als ik straks weer zo'n inspiratieloze geest heb. ;) Tja, en die moeheid en emoties die komen of komen niet, daar kan ik weinig aan veranderen.

Heeft iemand tips voor de ideale kraamweek? Ik kan ze zo niet bedenken. Het enige wat ik me nu in mijn hoofd haal is dat ik enerzijds veel wil rusten maar ik kan me vd vorige kraamweek herinneren dat ik van de vier slaapkamermuren erg down werd. Toen ik beneden op de bank ging voeden e.d. werd ik veel vrolijker.

Ik probeer me even in te beelden hoe ik m'n volgende kraamweek wat positiever kan beleven dan de vorige. Of is een kraamweek gewoon altijd even doorbikkelen? :)

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mijn kraamweek bestond uit 5 dagen kraamhotel, gewoon relaxen, was een wrak de eerste keer, de tweede keer kon ik van alle rust genieten en kreeg ik ook snachts alle hulp die ik nodig had (kon niet staan ivm duizelingen en voeden ging bij de eerste mis door een bloedende tepel, dus dan heb je gelijk alle medische staf bij je)
    kan het alleen maar aanraden. dus hangt ook af hoe het met jou lichamelijk gaat.

3. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Thx voor je reactie! Ik ga ook naar het kraamhotel, maar als alles mee zit hoop ik dezelfde dag of na 1 nachtje lekker naar huis te gaan.

Niemand meer ervaringen/ tips/ ideeën? :D

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Mijn ideale kraamweek bestond uit veel visite. Ik voelde me de dag na beide bevallingen prima, maar toch het advies opgevolgd om niet teveel buitenshuis activiteiten te doen. Daarom vooral veel visite laten langs komen de eerste dagen, zodat ik me niet zo opgesloten voelde. Heb trouwens ook nauwelijks op bed gelegen, dus zou ik als ik jou was ook niet doen (wel naar je lichaam luisteren uiteraard).

5. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Alleen familie en naaste vrienden, de rest komt wel. Van tevoren wat maaltijden in de vriezer hebben. Wiegje alvast klaarzetten bij ons op de kamer. Meer slapen. Meer hulp vragen.

Dat zou ik anders doen met de volgende gup :D

6. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Thanks dames. In welke mate bezoek, dat ga ik dan bepalen. Maar denk wel dat wat bezoek leuk is als alles goed gaat.
    Tip van maaltijden in de vriezer is een goede ook! Ben aan het koken geslagen. :p

7. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik wil ip geen bezoek in de kraamweek. Lekker met ons gezinnetje wennen aan de nieuwe situatie.
    Vanwege mijn bekken instabiliteit wordt er geadviseerd om echt veel rust te nemen de eerste dagen. Verder laat ik alles maar weer over me heen komen.

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Rust. Geen bezoek. Gewoon manlief, onze zoon en ons lieve hondje.

De rest kan me gestolen worden :)

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dit inderdaad. Dat is ook mijn ideale kraamweek.

Deel Deze Pagina