Het grote 'wat koop jij voor Sint/Kerst'-topic 2014

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

#161 sydneys, 14 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2014
    Wat is het verschil tussen kinetic en magic sand?

2. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Zeker! Die pakketten zijn best prijzig. Al is het nog duurder als je het los koopt...

3. chantal1985

Kinetic & Super Sand?

Kinetic was er het eerst, daar begon de 'hype' mee. En Goliath heeft toen Super Sand op de markt gebracht. Het idee is hetzelfde, alleen Goliath is een bekend merk, ligt in de bekende winkels, is genomineerd voor Speelgoed v/h Jaar. Maar het zand werkt hetzelfde; heel zacht, droogt niet uit, geeft geen rommel, goed te bewerken, etc. Ik denk dat je het kunt omschrijven als een kruising tussen klei & zand.

Magic Sand kennen wij in NL eigenlijk niet. Dat is gekleurd zand wat niet nat kan worden. Kunnen proefjes mee gedaan worden in water, etc. Maar is denk ik niet wat jij bedoeld.

4. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Wat ik nu al heb gekocht?
    - electronisch tekenbord
    - super sand (+ bak en vormen)
    - zoef zoef dieren
    - dieren Lotto spel
    Lijkt me voor Sinterklaas voldoende. Misschien nog wat knutselspullen erbij als schoencadeautje. Begin januari is hij jarig en ben ik van plan een houten trein set te kopen

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    iemand een tip voor een frozen pyama? behalve ali express?

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Waar heb je de bak gekocht?

7. chantal1985

Bij de sets van Super Sand zit een bak.

8. chantal1985

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Heeft iemand een idee voor een jongen van 3,5 die geobsedeerd is door cijfers?

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
  11. christacloots

4 sep 2011
    93
    0
    0
    Onze zoon wordt 22 november 2 dus bij ons zit echt alles op elkaar.
    Wij vieren samen met mijn ouders Sinterklaas en mijn schoonouders vieren Kerst. Ons budget is 150 euro voor de verjaardag en Sinterklaas. We willen met zijn verjaardag wat meer nuttige dingen geven (kleding ed) en het speelgoed te beperken tot Sint en Kerst.

Verjaardag
    - Van ons:
    - een peuterbed met dekbed en overtrekken en matras (dus dat budget wordt dit jaar wel flink overschreden)
    - een nachtlampje van Pip en een grote Pip knuffel
    Hij is helemaal gek van Pip dus willen we zo de overgang makkelijker maken
    - Van mijn ouders:
    - een dekbedovertrek
    - kleding
    - Van mijn schoonouders
    - schoenen van Develab
    - en nog een speelgoedje, waarschijnlijk een auto van vtecht toet toet

Sinterklaas
    - Bumba memory
    - Bumba treinpuzzel
    - Woezel en pip rugzak (voor de psz)
    - Vtech toet toet Ambulance
    - Woezel en Pip grote stukken puzzel
    Wat opa en oma geven weten we nog niet, nog niet besproken

Kerst
    - Van mijn schoonouders: de vtech toet toet trein

12. christacloots

4 sep 2011
    93
    0
    0
    O ja en wilde aan de opa's en oma's pyjama's kopen voor in zijn nieuwe bed, hij slaapt nu 's winters in een slaapzak

13. chantal1985

Dat valt niet mee, idd. Hier een dochter van 3 jaar, die vanaf 2,5 jaar al bezig was met cijfers. Maar meeste speelgoed gaat tot 10 of 20, en ze is al wat verder, dus daagt niet genoeg uit. Maar tip zou bijv. kunnen zijn 'Ik leer tellen' van Jumbo Playlab. (hebben die van 'Ik leer het alfabet' ook, maar nee, ze wil echt alleen cijfers, haha)

Ik zit eraan te denken langzaam aan te beginnen met bijv. klok kijken, wat ze ook erg interessant vindt, of simpele rekensommen. Zo krijgt ze bijv. met Kerst Mini Loco met een tel/reken boekje.

14. chantal1985

Och ja, lijkt mij erg lastig als verjaardag zo dicht op feestdagen zit. Maar goed opgelost zo met z'n peuterbed voor z'n verjaardag. Leuk!

15. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ja lastig idd, John telt idd ook al tot 20 en daarna zijn het lossen cijfers maar als een een rij cijfers neer zou schrijven bijv. 22 45 54 36 enz en je vraagt waar is de 45 dan weet hij dat, ik zal eens kijken naar die jumbo playlab

16. chantal1985

Dan is 'Ik leer tellen' voor hem ook geen uitdaging meer. Lastig hoor. Hier ook steeds op zoek.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

vanveentrade.nl

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Dank u!

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#179 MMarianne, 15 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2014
    Sinterklaas komt 30 november bij m'n schoonouders (mogen we drie cadeautjes van in totaal 30 euro uitzoeken)...5 december vieren we het met vrienden (die hebben zelf geen gelovige kinderen meer dus doen eerst iets voor ons zoontje en als die op bed ligt komen de surprises op tafel)...8 december wordt zoontje drie...en met kerst koopt m'n moeder meestal wel wat. Ik ga deze topic doorspitten en verlanglijstjes maken, van ons krijgt ie in ieder geval een fiets voor z'n verjaardag :)

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kun je die niet kos kopen dus? Ik heb kinetic zand en zoek nog een goede bak. Welke winkel heb je het gekocht?

Deel Deze Pagina