Misschien een idee om de mandarijn op te vrolijken? Of toch gewoon inpakken, dan is het toch een kadootje
Er zijn ook ouders waarbij de kinderen zo vaak de schoen mogen zetten als ze maar willen, maar dat er niet altijd iets inkomt. Leren ze ook gelijk met teleurstellingen omgaan Of je verzint erbij dat het regende/waaide en dat de pieten daarom niet geweest zijn. Een kind van bijna 2 is overal nog blij mee lijkt me. Desnoods met 2 kruidnootjes of 1 chocolademuntje. Een tandenborstel, enz.
ik zou als je niet van plan bent elke dag de schoen te zetten later daar nu ook niet aan beginnen. Ik vind zelf sowieso de schoen elke dag zetten en elke dag iets erin (ook al is het maar een mandarijn) niet nodig. Een kind kan toch leren dat er ook wel eens andere kinderen aan de beurt zijn, mijn 2 jarige snapt dat prima hoor. En anders snapt tie het maar niet.
Ik heb van het begin af aan gezegd dat Sint en Piet niet iedere dag bij ALLE kinderen in NL langs kunnen gaan en dat daarom maar 2x in de week hun schoen kunnen zetten..... Nooit en vraag over gehad
Wij hebben gezegd dat sinterklaas gezegd heeft dat ze elke zaterdag en woensdag hun schoen mogen zetten, gisteren begonnen want toen kwam hij aan bij ons. En er zat snoepgoed in. Heb nog bellenblaas en kleurboeken, stoepkrijt en stickertjes. Voor 5 dec heb ik voor mijn jongste 2 kids het complete houten Ikea keukentje met pannen en pollepels enzo en groente en fruit. De houten kassa ook meebesteld. Ik zet voor de oudste ook zijn naam erbij, hij krijgt nog schaakboeken erbij en wat rekenboeken. Hij is hoogbegaafd en kan niet spelen. Heel lastig om voor hem wat te bedenken.
Yeah wij zijn er eindelijk helemaal oud. Het overgrote deel is binnen en de rest is besteld. De oudste (meisje van 7) krijgt van ons: een boony knuffel een frozen puzzel met 104 stukjes minion dokter bibber doh vinci klei bijvulling (groot set) lego elves skyra's luchtkasteel this is it body art glittermania fantasy model bureaulegger elsa pop nerf n strike pistool Van mijn ouders krijgt zij: lego friends privejet lego friends popster kleedkamer glitterhair barbie blingles glitter zeep maken (ses) De jongste (jongetje dat 7 december 3 wordt) krijgt van ons: meerdere hotwheels banen 2 houten legpuzzels (met verschillende lagen op elkaar over bijvoorbeeld de ontwikkeling van kikkerdril tot kikker) 3x49 Stuks Puzzel Cars nerf n strike pistool woezel en pip voorleesboek met zijn naam en foto erin mijn eerste boomgaard Van mijn ouders krijgt hij: lees en leer aapje nijntje geluiden raden spel playskool heroes t rex thomas & friends take a long opbergkoffer Voor zijn verjaardag krijgt hij van mijn ouders: vloerpuzzel cars bumba dansmat (hij vind de k3 van zijn zus zo leuk maar die is stuk) Van ons krijgt hij voor zijn verjaardag: een armband van buddha to buddha een helm van brandweerman Sam een Brandweerman Sam reddingsset met accessoires
Hier ook zo en het leuke is dat ieder zn eigen dagen heeft dus vorig jaar kwam dochter uit school: " het klopt hoor mama wat jij zegt, want marietjezet haar schoen op maandag en pietje op dinsdag en wij op woensdag"
Hij is nog erg klein. Misschien een kalender maken met vakjes en elke dag mag hij een streepje afstrepen tot welke dag hij zijn schoentje mag zetten. De dag van het schoentje zetten een leuk kleurig stickertje. Er op plakken. Maar hij is nog erg jong. De rest komt nog wel. Hier ook meisje dat elke dag haar schoen zet prima maar niet elke dag gaat er wat in.
Wij hebben zo'n aftelkalender van de Hema; kun je zelf stickers opplakken als de schoen mag worden gezet. Ik heb hem opgestuurd namens Sinterklaas; dus Sinterklaas heeft gezegd wanneer hij langskomt en ze houden zich er trouw aan.
Ik vind die aftelkalender wel heel leuk eigenlijk! Ik zou er ook zelf een kunnen maken - geen Action in de buurt en bij de Hema heb ik zoiets niet gezien Ik heb hem overigens gisteren verteld dat Sinterklaas ook naar andere kindjes moet, en dus niet elke dag bij ons langs kan komen om wat in de schoen te doen. Ik heb mijn bijna peuter onderschat geloof ik.. hij bleef heel rustig en in de ochtend heeft hij 's ochtends in bed (dus nog voordat hij in de gang was geweest waar zijn schoenen staan) ook niet "cadeautje" geroepen zoals hij dat normaal doet als hij zijn schoentje wél heeft gezet Succes dus.. Mandarijntje versieren had ik zelf ook gedacht ja Van crepepapier een mutsje erop maken en oogjes als gezicht op de mandarijn. Dan ziet het er net wat leuker uit.
@ZigZag: Op de site van het Sinterklaasjournaal staat ook een aftelkalender voor schoen zetten: http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/assets/knutselen/sinterklaaskalender_2015.pdf
Hier mag onze oudste 3x zn schoen zetten.. Op de zaterdagen.. 1e x zat er een autootje in met een zakje chocolade muntjes. 2e x een "Dino groei ei" en chocoladeletter Aankomende zaterdag zakje met pepernoten, schuimpjes en muisjes. Voor 5 december heb ik (tot nu toe) - Spel "mep de vlieg" - Hamertje tik - Dokterskoffertje - Gereedschapskist - Boek van Jip en Janneke - Cars douche spul Voor de jongste heb ik "baby's eerste afstandsbediening" Weet nog niet of ik voor hem meer haal, hij is nog maar 9 maanden dus snapt er toch nog niks van..en we hebben speelgoed genoeg!
Dochter van net 3: Puzzel Poppenbadje Poppenkleertjes en speentjes Mini chou chou popje Politieauto met geluid Grote doos playmobiel (dierentuin) Klein diertje van fur real En dan nog dingen van opa en oma. Veel dus!
Voor 5 december hebben we nu: Voor de oudste: - Tiptoi - wereldatlas - Maak je eigen Planetarium - Lego heroes - Iron man - Knutsel pakket - Minions nachtlampje - Poepspel Voor de jongste: - Uitwasbare stiften + kleurboek - Dikkie Dik lotto - Ik Leer de cijfers - Leerspel Op De Boerderij - Kiddy 5 in 1 Dino (puzzels) - Duplo setje Verder krijgen ze nog cadeaus van de opa's en oma's en tante en oom. Maar dat is voor ons onbekend
Schoen op woensdag en zaterdag, afwisselend lekkers en kleine cadeautjes. Oudste krijgt qua cadeautjes verspreid over de weken 4 kleine My little pony's à 3,40 bij de Action, top! En verder wat stickervellen. Jongste was toe aan kleren, 3 truitjes en een houten ringentorentje. 5 dec oudste: Blopens Regenboogkasteel My little pony Paars kinetic sand met vormpjes Domino stenen (zoals bij D-Day) 5 dec jongste Houten hamertje tik Magnetisch tekstbord Aquadoodle Opa en oma vieren ook mee, die nemen nog wat cadeautjes mee.
Hier ook zelf een aftelkalender, standaard een A4-tje met de dagen van de maand hangen en wat er gaat gebeuren. Ik teken er gewoon 30 of 31 vakjes op en dan de cijfers en tekeningetjes in de vakjes. Onze oudste heeft voorspelbaarheid nodig 😁😊. Nu dus schoentjes op de kalender.
Ze begrijpt er nog helemaal niets van maar voor schoenkadootjes op woensdag e zaterdag heb ik: Sint en piet van little people de eerste keer(ter educatie ) en verder alleen maar dikke stickertjes want op het moment is er weinig leukers in haar ogen om te doen. Voor 5 dec: Knuffelkussen Play doh Dokterskoffertje Lappenpop Memory Wormen meppen spel En dan ga ik zo nog voor 1 groter kado kijken. Ik twijfel nog tussen: skippy dier, keukentje, garage of kiepwagen.
Als ik kijk waar ze hier het meest mee gespeeld hebben/spelen: keukentje. (Alleen een kiepwagen hebben ze niet, de rest wel.) Al is een loopfiets nog leuker, daar speelden/spelen ze hier nog meer mee, maar die staat niet in je rijtje.
Wij zijn inmiddels helemaal klaar. Nu alles op een rij vindt ik het best weinig en denk ik dat het zo klaar is. Toch wat bij kopen of zo laten? LEGO city Wegdelen 3x LEGO city brandweerkazerne LEGO city stadsplein LEGO creator 3 seizoenenhuis Hijskraan Ik leer letters Monopoly junior Ganzenbord Tiptoi