Ik vind het juist veel en zou er zeker niks meer bij halen. Drie grote dozen lego vind ik eigenlijk al te gek .
tja je kunt de reacties vast wel raden, maar ik vind het bizar veel. Het aantal pakjes en het bedrag dat eraan uitgegeven is.
Als ik het zie in dit topic is het weinig. De meeste zitten op 15 pakjes per kind lijkt het wel... ik snap je gevoel qua bedrag wel, daar ben ik het mee eens maar de hoeveelheid in de zak lijkt nu zo weinig en begin ik te twijfelen om niet nog een paar kleine dingetjes (klei, stiften etc) te halen. Vind het sneu als hij het minste van z'n klas krijgt qua cadeaus. Stom eigenlijk he!
Er zitten in de zak 9 dingen voor hem en dat vind je weinig? Wow Ik wil dochter op deze leeftijd max 3 cadeau's tegelijk geven als principe, zodat ze ook kan overzien wat ze krijgt. En dat ze ook waardeert wat ze krijgt en er creatief mee gespeeld kan worden, dat wil ik dochter meegeven. Ik geloof wel in 'less is more'. Dat andere ouders voor 200 euro per kind uitgeven of 15 kadootjes heb ik zelf niets mee te maken. Ik wil ook niet dat mijn dochter denkt dat alles in de wereld met zulke aantallen maar komt aanwaaien. Als ze ouder is krijgt ze misschien 5-6 dingen, maar echt niet meer dan 1 of 2 grote dingen. Verder kan ik het aanvullen met chocoladeletter, pyjama enz. Ik hoop dat ik haar kan meegeven dat er veel belangrijkere dingen in het leven zijn dan materialistische zaken, ook wanneer ze kan vergelijken met leeftijdsgenootjes.
Je moet doen wat goed voelt denk ik.. wij hebben ook best een berg cadeautjes.. behoorlijk wat nuttige dingen er ook bij gedaan nog op het laatste moment. Nieuwe handschoenen/ sokken/ pyjama/ nieuwe paraplu. Het interesseert me niet wat klasgenootjes krijgen ( mijn dochter ook nog niet gelukkig ) maar had dit jaar gewoon zin om haar erg te verwennen.. Vorig jaar vrij beperkt gevierd wegens dat we het toen gewoon niet zo konden missen het geld. En nu kan dat weer wat beter. Ik heb er zin in ... met alle schoen-kadootjes is ze in ieder geval super blij ook al zijn het kleine dingetjes ( stukje marsepein surprise-ei dat soort dingen. ) Morgenochtend zit er zo`n trapveer in haar schoen ... en een berg pepernoten natuurlijk. Deze keer in de vorm van haar naam gelegd iedere x wat anders geweldig vind ze dat. HEERLIJK dat verwonderde snoetje in de ochtend ( helaas maar 2x per week.. )
tja ik denk dat sommigen schromelijk overdrijven. Ik vind het bezopen. En elk jaar maar klagen dat ze niks weten te verzinnen...ik ben blij dat mijn kinderen echt nog dingen te wensen hebben. hier 5 pakjes...waaronder een pyama en dat vind ik al meer dan genoeg. En de klas..tja daar maak ik mij dus geen seconde druk om.
wij hier trouwens ook een schoen-zet kalender van internet geplukt doen we al een paar jaar zo.. Niets weten te verzinnen heb ik trouwens ook nooit last van haha ... weet altijd te veel.. Wil nu eigenlijk nog een gezelschapsspel erbij doen, maar vind het ook wel te veel worden dus die gaat onder de kerstboom..
Er zijn maar weinig kinderen in dit topic die 15 cadeautjes krijgen hoor. Die indruk krijg ik juist helemaal niet. Het aantal cadeaus af laten hangen van wat anderen ervan denken,heel typisch. Meer onzeker denk ik.
Wij zijn ook klaar. Van ons krijgt ze: Ikea keuken , set potten en set lepels/spatels Poppenbadje Koffiezetapparaat Smartgames day & night Houten treintje voor op haar treinbaan Houten dieren rijgkralen van schoonmoeder (wat ik weet, meestal koopt ze nog meer dan ze vertelt heeft) : Haba poppenzitje Haba magneetspel Lilli een pop
Van oma en opa krijgt hij Tractor van bruder kleurpotloden en kleurboekje 5 autootjes van hotwheels en een motortje een zoekboek automat magformers Dit speelgoed blijft bij oma en opa. Hij is daar 2 volle dagen per week En hier de definitieve lijst hotwheels kleurpotloden en boekje kinetic sand switch en go dino playmobil 123 huis toettoet garage strijkkralen loco bambino En sommigen weten op voorhand niet wat te kopen omdat ze niks kennen van speelgoed. Ik had geen idee wat te kopen voor een 3 jarige. Het enige wat ik kende was toettoet en auto's. Nu heb ik zoveel gezien en opgezocht dat ik ook al een vermoeden heb wat ik volgend jaar kan kopen hier krijgt hij ook maar 2x per jaar speelgoed. In het jaar koop ik niks buiten misschien eens een autootje of iets anders kleins. Buitenspeelgoed niet meegerekend. Sinterklaas is hier veeeeeeeel speelgoed. Verjaardag 2 of 3 cadeaus. wij gaan het op de Belgische en Hollandse manier vieren aangezien hij beide nationaliteiten heeft . De sint komt snachts en zet wat speelgoed speelklaar en rond 10u sochtends zetten we de zak met 4 cadeautjes bij de deur en laten we de buren kloppen en aanbellen. in de namiddag gaan we naar oma en opa, daar krijgt hij ook en eten we frieten met balletjes in tomatensaus . Dat speelgoed blijft wel daar. Hij mag iets mee naar huis nemen maar de keer erop dat hij naar oma en opa gaat neemt hij dat wel weer mee en gaat het ook daar blijven.
Ach hier worden ze dit jaar ook belachelijk verwend hoor. We vieren het dit jaar groot, met familie en sinterklaas die langskomt. Kerst hebben we dit jaar geen cadeautjes. En waarom zoveel; omdat we dat leuk vinden en omdat het kan Maar normaal vieren we het wel kleiner en dat weten ze ook. Ze mogen ook niet heel vaak hun schoen zetten en als ze het dan vragen vertellen we dat Sinterklaas ook cadeautjes bij andere kinderen moet brengen, vinden ze prima. Gisteren kregen ze allebei een klein cadeautje op een sintfeest en daar zijn ze ook dolgelukkig mee. Dus ja; ze worden hier belachelijk verwend dit jaar. Maar dat is meer omdat wij het zo leuk vinden. We hebben ook al afgesproken dat als ze van sint hun "grote meisjes" cadeautjes hebben gehad, we het speelgoed voor kleinere kinderen wat gaan opruimen zodat andere kindjes daar mee kunnen spelen.
Nou geloof me... Het aantal kadootjes is echt totaal onbelangrijk..... Ik heb kinderen nog nooit tegen elkaar horen zeggen "hoeveel kado's had jij? Ik had er lekker 15!!". Is ook niet iets wat ik aan mijn kinderen zou willen meegeven....
Ja en meestal zijn ze super blij met juist een klein dingetje wat erbij zat en dat moet dan ook mee naar school en niet het allergrootste wat ze hebben gehad. Hier 6-7 cadeaus per kind, maar daar zit ook een nieuwe schooltas bij (waarvan ik zeker weet dat dochter daar heel blij mee gaat zijn) en dekbedovertrek en pyjama.
Hier ook klaar (denk ik) Dochter 1: * pratende pen * puzzel * educatief puzzelspel * kleine keyboard * winkeltje met kassa en wagentje Dochter 2: * kinkerbaan * magneetbord met letters * puzzel * educatief puzzelspel * petparade Wij zijn net onder de 100 euro per kind uitgekomen exclusief schoenkadootjes, maar die heb ik spotgoedkoop bij de Action ingeslagen. Nu zijn ze aan beide kanten de enigste kleinkinderen dus daar worden ze ook nog ontzettend verwend maar dat vind ik prima.
Ik ben klaar. iets meer als ik dacht Zoon 5: Good dinosaur dino dino die kan lopen hotwheelsauto haaien baan kleine transformer kikkerspel zwembroek ondergoed pyama sokken Zoon 2 Circus puppy puzzel 4 in 1 Little people vliegtuig toet toet parkeertoren dokterskoffer ondergoed pyama sokken En ze krijgen nog iets van opa en oma en oom en tante
wij zijn nu ook klaar van sint krygt de oudste playmobile paarden dokter playmobile paarden stal 2 kleine doosje playmobile frozen kleurboek frozen pop anna frozen pyama frozen eetset frozen memory teken sjablonen 6 stuks boek frozen puzzel van mega mindy prikblik hello kitty mini loco dora en diego pennen van frozen furby boom knutsel spullen de jongste playmobile grote zwembad playmobil speeltuin 2 doosjes playmobile boek tip de muis en lise lotje spel peppa big k3 puzzel kleurboek frozen puzzel frozen pyama frozen eetset frozen knuffel pop elsa bambino loco zandkasteel prikblok hello kitty furby boom knutsel spullen en dan nog samen de cd van frozen en boekjes het is veel maar dit is het eerste jaar dat we wat kunnen kopen voor ze dit krygen ze alleen van ons. ze weten dat dit niet altyd is. voor de rest krygen ze niks alleen met hun verjaardag. en met kerst krygen ze ook nog wat
Ik heb het juist andersom. Ik zat aan 5 kadootjes te denken. Maar ze krijgt er nu 12! Ook van schoonfamilie en mijn ouders. Ik vind het wat te veel
Hmmm... Mijn zoontje krijgt alleen een toet toet treinstation en van de opa's en oma's ook nog genoeg. Hij wordt in januari 2 jaar en dan moet ik weer iets verzinnen Ondertussen heeft hij afgelopen week van ons wel wat nieuwe duplo gekregen ( kon niet wachten tot sinterklaas ha,ha!