Het grote 'wat koop jij voor Sint/Kerst'-topic 2015

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ik vind het juist veel en zou er zeker niks meer bij halen. Drie grote dozen lego vind ik eigenlijk al te gek ;).

2. tuc

tuc Niet meer actief

tja je kunt de reacties vast wel raden, maar ik vind het bizar veel. Het aantal pakjes en het bedrag dat eraan uitgegeven is.

3. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Als ik het zie in dit topic is het weinig. De meeste zitten op 15 pakjes per kind lijkt het wel...

ik snap je gevoel qua bedrag wel, daar ben ik het mee eens maar de hoeveelheid in de zak lijkt nu zo weinig en begin ik te twijfelen om niet nog een paar kleine dingetjes (klei, stiften etc) te halen. Vind het sneu als hij het minste van z'n klas krijgt qua cadeaus. Stom eigenlijk he!

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Er zitten in de zak 9 dingen voor hem en dat vind je weinig? Wow

Ik wil dochter op deze leeftijd max 3 cadeau's tegelijk geven als principe, zodat ze ook kan overzien wat ze krijgt. En dat ze ook waardeert wat ze krijgt en er creatief mee gespeeld kan worden, dat wil ik dochter meegeven. Ik geloof wel in 'less is more'. Dat andere ouders voor 200 euro per kind uitgeven of 15 kadootjes heb ik zelf niets mee te maken. Ik wil ook niet dat mijn dochter denkt dat alles in de wereld met zulke aantallen maar komt aanwaaien. Als ze ouder is krijgt ze misschien 5-6 dingen, maar echt niet meer dan 1 of 2 grote dingen. Verder kan ik het aanvullen met chocoladeletter, pyjama enz. Ik hoop dat ik haar kan meegeven dat er veel belangrijkere dingen in het leven zijn dan materialistische zaken, ook wanneer ze kan vergelijken met leeftijdsgenootjes.

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Je moet doen wat goed voelt denk ik.. wij hebben ook best een berg cadeautjes.. behoorlijk wat nuttige dingen er ook bij gedaan nog op het laatste moment. Nieuwe handschoenen/ sokken/ pyjama/ nieuwe paraplu. Het interesseert me niet wat klasgenootjes krijgen ( mijn dochter ook nog niet gelukkig ) maar had dit jaar gewoon zin om haar erg te verwennen.. Vorig jaar vrij beperkt gevierd wegens dat we het toen gewoon niet zo konden missen het geld. En nu kan dat weer wat beter.
    Ik heb er zin in ... met alle schoen-kadootjes is ze in ieder geval super blij ook al zijn het kleine dingetjes ( stukje marsepein surprise-ei dat soort dingen. ) Morgenochtend zit er zo`n trapveer in haar schoen ... en een berg pepernoten natuurlijk.
    Deze keer in de vorm van haar naam gelegd iedere x wat anders geweldig vind ze dat.

HEERLIJK dat verwonderde snoetje in de ochtend ( helaas maar 2x per week.. )

6. tuc

tuc Niet meer actief

tja ik denk dat sommigen schromelijk overdrijven. Ik vind het bezopen. En elk jaar maar klagen dat ze niks weten te verzinnen...ik ben blij dat mijn kinderen echt nog dingen te wensen hebben.
    hier 5 pakjes...waaronder een pyama en dat vind ik al meer dan genoeg.

En de klas..tja daar maak ik mij dus geen seconde druk om.

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    wij hier trouwens ook een schoen-zet kalender van internet geplukt doen we al een paar jaar zo..

Niets weten te verzinnen heb ik trouwens ook nooit last van haha ... weet altijd te veel..
    Wil nu eigenlijk nog een gezelschapsspel erbij doen, maar vind het ook wel te veel worden dus die gaat onder de kerstboom..

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Er zijn maar weinig kinderen in dit topic die 15 cadeautjes krijgen hoor. Die indruk krijg ik juist helemaal niet.

Het aantal cadeaus af laten hangen van wat anderen ervan denken,heel typisch. Meer onzeker denk ik.

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Wij zijn ook klaar.

Van ons krijgt ze:
    Ikea keuken , set potten en set lepels/spatels
    Poppenbadje
    Koffiezetapparaat
    Smartgames day & night
    Houten treintje voor op haar treinbaan
    Houten dieren rijgkralen

van schoonmoeder (wat ik weet, meestal koopt ze nog meer dan ze vertelt heeft) :
    Haba poppenzitje
    Haba magneetspel Lilli
    een pop

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

#650 sydneys, 29 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2015
    Van oma en opa krijgt hij
    Tractor van bruder
    kleurpotloden en kleurboekje
    5 autootjes van hotwheels en een motortje
    een zoekboek
    automat
    magformers

Dit speelgoed blijft bij oma en opa. Hij is daar 2 volle dagen per week

En hier de definitieve lijst
    hotwheels
    kleurpotloden en boekje
    kinetic sand
    switch en go dino
    playmobil 123 huis
    toettoet garage
    strijkkralen
    loco bambino

En sommigen weten op voorhand niet wat te kopen omdat ze niks kennen van speelgoed. Ik had geen idee wat te kopen voor een 3 jarige. Het enige wat ik kende was toettoet en auto's. Nu heb ik zoveel gezien en opgezocht dat ik ook al een vermoeden heb wat ik volgend jaar kan kopen :p
    hier krijgt hij ook maar 2x per jaar speelgoed. In het jaar koop ik niks buiten misschien eens een autootje of iets anders kleins. Buitenspeelgoed niet meegerekend. Sinterklaas is hier veeeeeeeel speelgoed. Verjaardag 2 of 3 cadeaus.
    wij gaan het op de Belgische en Hollandse manier vieren aangezien hij beide nationaliteiten heeft :D. De sint komt snachts en zet wat speelgoed speelklaar en rond 10u sochtends zetten we de zak met 4 cadeautjes bij de deur en laten we de buren kloppen en aanbellen.
    in de namiddag gaan we naar oma en opa, daar krijgt hij ook en eten we frieten met balletjes in tomatensaus :D. Dat speelgoed blijft wel daar. Hij mag iets mee naar huis nemen maar de keer erop dat hij naar oma en opa gaat neemt hij dat wel weer mee en gaat het ook daar blijven.

11. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Ach hier worden ze dit jaar ook belachelijk verwend hoor. We vieren het dit jaar groot, met familie en sinterklaas die langskomt. Kerst hebben we dit jaar geen cadeautjes. En waarom zoveel; omdat we dat leuk vinden en omdat het kan:D

Maar normaal vieren we het wel kleiner en dat weten ze ook. Ze mogen ook niet heel vaak hun schoen zetten en als ze het dan vragen vertellen we dat Sinterklaas ook cadeautjes bij andere kinderen moet brengen, vinden ze prima. Gisteren kregen ze allebei een klein cadeautje op een sintfeest en daar zijn ze ook dolgelukkig mee.

Dus ja; ze worden hier belachelijk verwend dit jaar. Maar dat is meer omdat wij het zo leuk vinden:D. We hebben ook al afgesproken dat als ze van sint hun "grote meisjes" cadeautjes hebben gehad, we het speelgoed voor kleinere kinderen wat gaan opruimen zodat andere kindjes daar mee kunnen spelen.

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

#652 Deliana, 29 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2015
    Nou geloof me... Het aantal kadootjes is echt totaal onbelangrijk..... Ik heb kinderen nog nooit tegen elkaar horen zeggen "hoeveel kado's had jij? Ik had er lekker 15!!". Is ook niet iets wat ik aan mijn kinderen zou willen meegeven....

13. Kattenbak

Kattenbak Lid

7 feb 2011
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben het helemaal met je eens, goed verwoord!

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ja en meestal zijn ze super blij met juist een klein dingetje wat erbij zat en dat moet dan ook mee naar school en niet het allergrootste wat ze hebben gehad.

Hier 6-7 cadeaus per kind, maar daar zit ook een nieuwe schooltas bij (waarvan ik zeker weet dat dochter daar heel blij mee gaat zijn) en dekbedovertrek en pyjama.

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier ook klaar (denk ik:p)
    Dochter 1:
    * pratende pen
    * puzzel
    * educatief puzzelspel
    * kleine keyboard
    * winkeltje met kassa en wagentje

Dochter 2:
    * kinkerbaan
    * magneetbord met letters
    * puzzel
    * educatief puzzelspel
    * petparade

Wij zijn net onder de 100 euro per kind uitgekomen exclusief schoenkadootjes, maar die heb ik spotgoedkoop bij de Action ingeslagen.
    Nu zijn ze aan beide kanten de enigste kleinkinderen dus daar worden ze ook nog ontzettend verwend maar dat vind ik prima.

16. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ik ben klaar.
    iets meer als ik dacht

Zoon 5:
    Good dinosaur dino
    dino die kan lopen
    hotwheelsauto haaien baan
    kleine transformer
    kikkerspel
    zwembroek
    ondergoed
    pyama
    sokken

Zoon 2

Circus puppy
    puzzel 4 in 1
    Little people vliegtuig
    toet toet parkeertoren
    dokterskoffer
    ondergoed
    pyama
    sokken

En ze krijgen nog iets van opa en oma en oom en tante

17. heidinaomianouk

24 sep 2015
    12
    1
    3
    NULL
    NULL
    wij zijn nu ook klaar

van sint krygt de oudste

playmobile paarden dokter
    playmobile paarden stal
    2 kleine doosje playmobile
    frozen kleurboek
    frozen pop anna
    frozen pyama
    frozen eetset
    frozen memory
    teken sjablonen 6 stuks
    boek frozen
    puzzel van mega mindy
    prikblik hello kitty
    mini loco dora en diego
    pennen van frozen
    furby boom
    knutsel spullen

de jongste
    playmobile grote zwembad
    playmobil speeltuin
    2 doosjes playmobile
    boek tip de muis en lise lotje
    spel peppa big
    k3 puzzel
    kleurboek frozen
    puzzel frozen
    pyama frozen
    eetset frozen
    knuffel pop elsa
    bambino loco zandkasteel
    prikblok hello kitty
    furby boom
    knutsel spullen

en dan nog samen de cd van frozen en boekjes

het is veel maar dit is het eerste jaar dat we wat kunnen kopen voor ze dit krygen ze alleen van ons. ze weten dat dit niet altyd is. voor de rest krygen ze niks alleen met hun verjaardag. en met kerst krygen ze ook nog wat

18. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik heb het juist andersom. Ik zat aan 5 kadootjes te denken. Maar ze krijgt er nu 12! Ook van schoonfamilie en mijn ouders.
    Ik vind het wat te veel :p

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Volgens mij heb jij frozen fans in huis of vergis ik me? :p:D

20. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.037
    113
    Overijssel
    Hmmm...
    Mijn zoontje krijgt alleen een toet toet treinstation :D en van de opa's en oma's ook nog genoeg. Hij wordt in januari 2 jaar en dan moet ik weer iets verzinnen;)
    Ondertussen heeft hij afgelopen week van ons wel wat nieuwe duplo gekregen ( kon niet wachten tot sinterklaas ha,ha!

Deel Deze Pagina