Het grote 'wat koop jij voor Sint/Kerst'-topic 2016

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Even een vraagje: Iemand ervaring met een Storio 2? Is dat wat voor een (net) 4 jarige die nog niet bekend is met app spelletjes?

Ik heb de mogelijkheid om er eentje over te kopen van een collega.. Haar zoon deed er niks mee.

2. Deliana

Deliana Niet meer actief

Toevallig zag ik vandaag bij ondestaande winkel (Duitse woonwinkel in NL) allemaal Bibi & Tina spulletjes liggen (volgens mij vnl knutselspullen)

https://www.tedi.com/nl/

Misschien zit er ook een bij jou in de buurt?

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bedankt voor de tip. Lief van je dat je meedenkt. Helaas zit er geen filiaal in de buurt.

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Dubbel

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Y heeft er één, ze vindt het wel leuk, maar het is het net niet.. Hij is erg traag, basisdingen zijn erg beperkt en extra apps vrij prijzig. Ze vindt nu de camera erg leuk, maar de kwaliteit van de foto's is heel slecht. We hebben hem gewonnen, dus gelukkig niets aan uitgegeven, maar ik vind hem echt de adviesprijs niet waard.. Voor iets meer heb je een tablet waar ze veel meer mee kunnen..

En het feit dat het zoontje van je collega er niets mee doet is ook een hint..;)

Ik zou dus eerder een simpele 'normale' tablet aanschaffen met stevige hoes..

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
  7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #207 merah, 8 okt 2016
    Laatst bewerkt: 8 okt 2016
    Wij zijn normaal niet van het groot en extreem voor sinterklaas, maar omdat mijn middelste in alles achter lijkt te lopen (nog geen 'eigen' speelgoed, nog geen leuke kamer (zijn aan het verbouwen, maar dit duurt al best wel lang) en voornamelijk dingen krijgt diem'n oudste niet meer leuk vindt) pakken we dit jaar flink uit en hebben we alvast het grote Prinsessenkasteel van Playmobil gekocht.
    Ook omdat mijn oudste in november jarig is en dan een grote boerderij krijgt. Het kasteel geeft dan wat tegenwicht.
    We gunnen het haar enorm en kunnen bijna niet wachten!!!
    (Naast het kasteel krijgt ze verder bijna niets meer hoor (pyjama of zo), maar dat is misschien overbodig om nog even te melden).

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    Hoeveel zijn jullie kwijt?
    Ik had zo rond de 50 euro per kind in gedachte
    Maar merk dat ik daar al snel op kom met maar 2 cadeaus

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik heb de jongens hier vandaag eens het grote Bart Smit boek door laten bladeren om te kijken waar ze zelf naar zouden kijken, dus dat heeft weer ideeen opgeleverd. Ik denk dat zoiets gaat worden:

Voor de oudste (5)
    LEGO Ninjago aanval van de morrodraak
    Een wereldbol
    En dinopuzzel
    Boek De gvr
    Spel De toren van Pisa
    LEGO creator setje

Voor de jongste (2)
    Playmobil brandweerwagen
    Politie verkleedsetje
    Gereedschapssetje
    Speelgoed bezem en stoffer en blik
    Blaze en de monsterwielen auto
    Een boek

10. tuc

tuc Niet meer actief

hier 50-60 euro en dat zijn 3 cadeau's.

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ca. 100,- tot 125,- voor Sint en Kerst samen.

Voor kerst doen we meestal een familiespel en dan ben je met gemak 25,- kwijt. Verder krijgen ze hier ook niet alleen maar speelgoed, maar ook wat meer "nuttige dingen". Vorig jaar kregen ze bijv. een atlas, kunnen ze jaren mee doen :)

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier denk ik normaal rond de 50 euro, incl 'nuttige' kado's.
    Maar mijn middelste dit jaar dus meer.

13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.279
    2.037
    113
    Wij vieren 2x Sinterklaas en doen beide keren 15 euro per kind (inclusief pyjama, tandenborstel etc). Als we het met mijn schoonfamilie vieren, krijgen ze er nog een wat duurder kado bij. Dan zijn er geen andere kinderen bij, dus ook geen scheve gezichten.

14. tuc

tuc Niet meer actief

#214 tuc, 8 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2016
    voor zoon heb ik voor 53 euro:

- mega tobi pak
    - lego ninjago juniors
    - paw patrol rugzak
    - step

voor dochter:

- wereldbol met licht
    - kids top 100 cd 2016
    - boek van heksje lilly
    - een doosje lego

Kom rond de 60 euro uit

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Probeer rond de 75..

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.170
    8.897
    113
    Ik heb geen budget, maar in de praktijk kom ik meestal ook op rond de 50 euro per kind uit. Ze krijgen 3 cadeautjes er kind (ivm zusje die dat voldoende vindt en ik wil geen scheve gezichten). Er zit ook altijd wel iets tussen wat ik eerder in het jaar met korting heb gekocht, dus dat scheelt vaak best wat. ;)

17. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoon zal weinig (waarschijnlijk niets) van het Sinterklaasfeest kunnen herinneren later en ik heb altijd gezegd dat ik het niet zou vieren als hij zo klein zou zijn. Maar toch zo door het jaar wat leuke aanbiedingen gevonden die ik opgeborgen heb en ga inpakken. Een loopfietsje, afgeprijsd naar 3 euro :$. Een skippykoe, een houten rupsje wat kan rollen voor maar 6 euro. Echt uitpakken? Nee, dat doe ik (nog) niet. Wat leuke dingen die ik toch niet kon laten liggen wel.

Mijn ouders geven een houten loopwagen met blokken en een houten trein met baan. Heel gaaf, maar ik vind zoon eigenlijk wel erg jong om zo uit te pakken. (Geen kritiek op mensen die daar anders over denken hoor)

18. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Kijk, dan weet ik meteen wat ik voor zoon nummer 2 op het lijstje zet. Classic lego en dan misschien een grondplaat ofzo erbij.
    En misschien voor dochter dan ook iets in die trend.
    Vooral zoon 2 heeft geen boekjes of voorbeelden nodig. Die verzint zelf wel iets.
    Oudste krijgt Mario en Luigi van bouwblokjes uit china. Hele kleine blokjes, maar die zet het in elkaar en dan voor show op zijn kamer.

Meer dan €40 per kind ben ik niet van plan uit te geven dit jaar. Mario en Luigi waren €11 p/s.

19. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    - Playmobil huis
    - Playmobil hondenoppas setje
    - Treinbaan
    - Poppenkleertjes
    - Speentje voor babyborn
    - Schoentjes voor babyborn
    - Boek: Kietel nooit een tijger
    - Boek: Het huis van Jip en Janneke
    - Boek: Wat is het mooi donker
    - Loco bambino prinses Annabel en haar vriendinnen
    - Loco bambino concentratiespelletjes
    - Stapelbare wasco's in pastelkleuren

Hier zitten ook cadeaus van opa en oma bij en cadeautjes die ze in haar schoen krijgt.

20. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Wij gaan 3x sint vieren echt veel te vaak... maargoed dat ik het zelf ook erg leuk vind:)
    Bij mijn ouders krijgen ze samen het ikea keukentje met toebehoren. Kon ik erg mooi kopen via mp €25 met alles erbij en zo goed als nieuw. Voor het uitpakken zullen ze ook nog een pyjama sokken ondergoed chocoletter etc krijgen.

Bij mijn schoonouders was het vorig jaar zo een gekke bedoeling met vior zoontje 21 cadeaus en dochterlief 16 cadeaus. Dus die heb ik opgebelt van 1 groots cadeau 1 klein cadeau en dan nog 3 huishoudelijke (sokken ondergoed snoep etc)
    Dochter krijgt 1 cadeau het droomkasteel van vtech en pyjama snapt het toch verder nog niet
    Zoontje twijfel ik om de brandweerkazerne van brandweerman Sam te vragen. Er zijn 2 versies iemand ervaring?

Bij ons thuis heb ik wat knutseldingen klei papier etc
    Dochter krijgt de eerder genoemde eenhoorn van vrolijke vriendjes en zoon Venus van brandweerman Sam

Kerst doen we niks aan omdat zoon die dag ervoor jarig is

Deel Deze Pagina