@ Tamio zou idd jammer zijn als ze echt niet meer gelooft! Hopelijk gelooft ze nog wel als ze hem in het echt ziet! Hoe doe je een speurtocht van kados maken ? Misschien domme vraag maar ben niet zo creatief!
Ik denk wel dat ze er goed over nagedacht heeft. Want die avond dat ze het gehoord had zat ze zich af te vragen hoe zwarte piet binnen kon komen. En een dag later kwam ze het dus pas aan mij mededelen, blijkbaar had ze voor zichzelf de conclusie getrokken dat het dan toch waar was wat M haar vertelde. Maar ze zal net zo goed weer in het enthousiasme meegesleept worden, en misschien vergeet ze het dan weer even inderdaad. @Soefdeboef: Bij de speurtocht plak ik een briefje op de deur. In naam van zwarte piet, dat hij cadeautjes door het huis heeft verstopt en bij elk cadeau weer een aanwijzing zit naar het volgende cadeau. Dan plak ik op elk cadeau dus een briefje met daarop bijvoorbeeld Goed gevonden! Het volgende cadeau ligt ergens waar je nat wordt. Het volgende cadeau ligt dan dus in de douche. En dan zet ik op het volgende briefje 'Ik wil nu wel een mooi liedje horen'. Daarna kan je het volgende cadeau vinden waar je pizza bakt. En dan zou ik op de K3 cd's zetten ' daar wil ik wel even een dansje op zien! Enz. Omdat we geen andere kinderen in de familie hebben om het te vieren maken we er zo toch een leuke bezigheid van. In je eentje, nu dan met z'n tweeën leek het me niet zo leuk gewoon een mand pakjes voor de deur vandaar dat ik dit toen heb bedacht.
Voor m'n dochter van ruim 2 heb ik: De luxe duplo trein Dvd kleine zeemeermin 3 roze toet toet auto's K3 microfoon K3 regenboogjurkje Wil er nog wel wat dingen bij
Inmiddels heb ik meer ideeën! Mijn oude poppenhuis gaat omgetoverd worden tot blauw huis met beertjes. Mijn zoontje is nl helemaal weg van de bruine beer in het blauwe huis. Dit poppenhuis is destijds gemaakt door mijn pa en is nog mooi. Meubeltjes zijn er ook nog! Verder een dvd van de bruine beer Auto's want zoonlief is autofan en kent alle merken. Een graafauto van playmobile Een echt stoplicht En vingerpoppetjes met klein theatertje Misschien dat ik een cadeautje bewaar voor Kerst. Hij zal nog iets krijgen van familie en z'n vader uit t buitenland.
Wat geven jullie veel! Ik heb voor ieder twee cadeautjes en dan nog een cadeau voor samen. Eer we dat uitgepakt hebben en er mee gespeeld hebben is de avond al om
Ik vergeet te zeggen wat het is hahaha. Komt ie: Ieder een tripptrapp stoel (van marktplaats hoor, ik heb geen geldboompje), de jongste een stapelspel, de oudste een fleecedeken van cars want hij zit zo graag onder een dekentje op de bank. Voor samen heb ik dan nog een sjoelbak. Voordat jullie ze zielig vinden, we gaan ook nog Sinterklaas vieren bij mijn ouders, kerst bij de ouders van mijn vriend en de jongens vieren ook nog Sinterklaas bij mijn ex schoonouders. Ik vermoed dat ze niks te kort gaan komen. Mijn ex zelf zal waarschijnlijk geen Sinterklaas vieren bij hem thuis maar alles bij zijn ouders doen. Zouden de kinderen het dan vreemd vinden dat Sinterklaas wel bij mama komt maar niet bij papa?
Ik vind kinderen die minder krijgen niet zielig hoor! E. Word gewoon strontverwend Denk niet dat ze het vreemd vinden hoor, hij zou evt een briefje bij ex schoonouders kunnen doen, dat de pieten er bij hem niet inkonden want; de deur op de haak / verkeerde sleutel bij, een nestje vogels in de schoorsteen? Maar denk niet dat ze het al echt na.gaan vragen waarom niet bij ex..
Ach wel nee, het hoeft idd niet zo veel te zijn, want ze kunnen toch niet alles tegelijk spelen. Keuze hoeveel cadeau's je koopt, of hoeveel je eraan uitgeeft, verschilt natuurlijk enorm per gezin en ligt aan aantal factoren zoals; hoeveel heb je te besteden, vind je het nodig, en bijv. of je wel ruimte in je huis hebt voor zoveel spullen. Denk dat ieder dat gewoon prima voor zichzelf moet/kan bepalen... Begin inmiddels al echt zin te krijgen in de feestdagen. Duurt ook niet heel lang meer voordat de Sint weer in NL is.
@Chantal...op zich helemaal eens maar ik ben er zelf van overtuigd dat geen enkel kind erbij gebaat is om zoveel kadootjes te krijgen dat hij / zij overspoeld wordt en niet eens meer weet wat hij/zij allemaal krijgt. Teveel is voor de meeste kinderen letterlijk teveel. Wij vieren Sint 1 keer en dan krijgen ze max 8 pakjes pp. Daarna wordt nog Kerst gevierd en krijgen ze max 5 pakjes pp. Eigenlijk al veel te veel maar per keer wel overzichtelijk.
Eens hoor. Hoor wel eens dat mensen nog een zak cadeau's hebben liggen v/h jaar ervoor, omdat het kind het zat was en niet meer wilde uitpakken. Dan kun je wel met recht zeggen; dat is teveel, haha. Maar of je nu 2, 5 of 10 cadeau's geeft, dat moet ieder toch lekker voor zichzelf weten...
Ach, onze dochter (ook een E. trouwens, haha) krijgt met Sint 10 kleine cadeau's (knutselspul; kleurboek, verf, klei, etc) en met Kerst 10 'grote' cadeau's (Duplo, pop, boekje, etc), als ik dat vertel krijg ik regelmatig te horen; "Jeeeeetje, wat veel! Wat is/wordt ze verwend!" Terwijl als ik dan vertel dat ze niets tussendoor krijgt, alleen met d'r verjaardag (in juni) en Sint/Kerst, dan valt het ineens mee en zijn wij streng. Ieder z'n eigen ding, toch.
Ik heb op nog 2 schoencadeautjes na alles al binnen. Lekker op tijd! Hd ook nog wat kortingsbonnen via panels dus was stuk goedkoper Voor Emma Playmobil manege (via marktplaats) Lego bouwplaat + basis doos met lego blokjes K3 huisje Julia Grote zoekboek van Dikkie dik Duplo dieren en duplo ariel kasteel Zand (waar hier een topic over geweest is) We vieren het ook met de opa's en oma's tegelijkertijd. We hebben nu gezegd 1 cadeautje per kind van elke opa en oma (3 cadeautjes erbij zijn dat in dit geval) Dus 6 cadeautjes per kind. Wij trekken zelf lootjes en kopen voor een klein bedrag wat voor elkaar met gedichten erbij! Heb er al zoveel zin in.
@ratatosk: Maar als ze drie keer Sinterklaas vieren, dan krijgen ze toch meer dan die 2,5 () dingen? Wij vieren één keer Sinterklaas en dan krijgen ze van ons ook max. twee cadeautjes. In de schoen krijgen ze wel nog het eea. En dan met kerst nog, dus ze komen niets te kort. Ik ben sinds deze week ook min of meer klaar voor pakjesavond (bij ons 7/12). De jongste krijgt een cd-speler (karaokeding) en wat spulletjes voor in het keukentje. De oudste krijgt verkleedkleding. Op 5/12 krijgt de oudste de Playmobil gezinswagen en de jongste misschien ook nog wat kleins (of de spulletjes voor in het keukentje). Vind het niet leuk als de oudste vrijdag op school komt en dat Sinterklaas dan bij iedereen al geweest is behalve bij haar.