Het grote 'wat koop jij voor Sint/Kerst'-topic

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Is een keukentje al geschikt voor een meisje van 2,5? Ik had met kraamvisite (!) al ene soort kookpitje van hout gekregen en het staat op zolder te wachten. ik twijfel om het met de sint te geven ( bijna 2,5 jaar) of met haar derde verjaardag?

Verder voor onze zoon ( ruim 4,5) heb ik op mijn wensenlijstje staan:
    - een dierenatlas,
    - atlas van het menselijk lichaam ( Hema),
    - van stip tot stip tekenen en meer van dat soort doe-boeken,
    - Bambino loco boekjes van rekenen en woordjes
    -lego ideeen boek,
    - lego set van brandweer of andere stadsdingen
    - letterkwartet
    - spullen van Cars, dino's of angrybirds ;)

Voor onze dochter vind ik het zo lastig! ze is dan bijna 2,5, maar we hebben al zoveel van onze zoon...
    ik wilde kopen:

- een een of andere aankleedpop ( iemand tips??)
    - duplo aanvulling
    - kinderbezem
    - melanini eetset
    - waskrijtjes
    - muziekdoosje waar je haarclipjes, kettinkjes etc in kan bewaren
    Verder geen idee???

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik heb;

Plastic bak hello kitty (voor haar blokken)
    Assepoester armbandjes maken
    Hello kitty school+bus
    Playdoh ijsmachine
    Barbie op scooter
    Puzzel
    Hello kitty Quizzy
    3 kleurboeken
    Canvas om te schilderen
    3 zakjes foam stickers
    Memory
    Barbie prinses
    Zwangere barbie
    Springtouw
    2 kleine barbies
    4 setjes kleding barbie
    Stempels
    3x klein doosje play mais
    2x barbie met dieren

Tjaaa best veel :) misschien verdeel ik het over sint en kerst.. komtnalleen mog de baby kliniek bij, maar wacht even op een kortings dag.bij speelgoedzaak hier in de buurt..

3. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi

hier krijgen ze doorgaans redelijk wat cadeaus, heb dat altijd zo geweten thuis ... zie er ook geen kwaad in persoonlijk.
    zoon krijgt iets vrij duur dit jaar , wil vooral lego (8 jaar):

bij ons : kasteel monster fighters (75)
    lego chima razar ( 5 euro, uit de fun sintbox)
    spel smartgames piraten (had ik nog liggen)
    nog iets klein + een boek of strip

dochter van 4:

castle logix (2dehands 13 euro)
    polly pocketland taverne/kapper + popjes (2dehands 8 euro)
    polly pocket klein winkeltje + popjes (5 euro 2dehands)
    setje nagels versieren
    K3 huisje maken (5 euro)

en een tinkerbellkleed dat ik nog moet gaan zoeken.

ze krijgen ook nog iets bij oma en opa , dochter een K3 regenboogkleedje en een set barbie mega bloks.
    andere oma weet ik nog niet, waarschijnlijk een fairy pop
    zoon moet ik nog kopen (kopen wij doorgaans voor hen)

en dan is zoon een week later jarig ... hij wil alleen maar lego.

4. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    voor kerst geven wij doorgaans niet zo veel speelgoed. eerder "nuttige" dingen zoals een pyama, soms een dvd of boek en een klein speelgoedje.

5. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Absoluut! Mijn dochter kreeg haar keukentje (Ikea) voor haar 2e verjaardag. En ze speelt er elke dag mee.

6. chantal1985

Haha, dat kun je idd best verdelen. :D En ze is ook bijna jarig, zie ik.

7. chantal1985

Leuke cadeau's, hoor, dames! Heb ook alvast wat ideeen opgedaan voor volgend jaar Sint/Kerst, haha. (dan is ze 3,5 jaar, bijna 4)

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.157
    8.887
    113
    @Druif78: Een keukentje is prima geschikt voor een meisje van 2,5! Mijn jongste dochter is 1,5 en het keukentje is haar favoriete speelgoed. :)

honeyy: Deel in haar schoen? ;)

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mooi! Dan ben ik voor haar al klaar :D Nog wat kleine dingen erbij et voila.
    Mn schoonouders gaan altijd helemaal los, beetje vervelend. Ik moet ze doorgeven wat de kinderen graag willen hebben en dan "moet" er ook wat "groots" tussen staan. Vertaal: iets duurs.
    O ja, voor zoon had ik ook een safari set van lego. Van de zomer al gekocht met flinke korting en wil ik geven voor sinterklaas. datr is groot zat! Moeten opa en oma ook nog wat "groots'... die kinderen worden helemaal hyper van al die gekkigheid!
    Vorig jaar had hij, toen bijna 4) veel van thomas de trein gekregen ter aanvulling, dat kan je zo gek maken als je wil: gebouwen, treinen, stukken rails.
    Maar voor mn dochter weet ik het dus echt niet. Dat houten kookpitje wil ik dan geven maar wat de opa's en oma's voor iets duurs moeten geven...? Heb ook gedacht aan een poppenhuis, daarbij kan je ook aanvullingen kopen etc. maar de aanschaf van een echt mooie is vreselijk duur, het wordt een sta-in-de-weg en dat voor iets waarvan ik niet weet of ze het echt leuk gaat vinden..??:(

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.157
    8.887
    113
    Voor je dochter kun je toch iets van Duplo kiezen dan? Geen idee wat 'duur' is, maar bv. het kasteel van Assepoester of het speelhuis ofzo? Ik zou het wel weten. :D

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.157
    8.887
    113
  12. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik weet nog niks voor mijn zoon. Bij mijn so krijgt hij duplo. Bij mijn ouders geen idee.
    Voor nu kom ik niet verder dan een slee.
    Hij vind ook niet iets echt super, maat vind alles wel leuk.

Iemand nog een idee

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat is ook een lastige leeftijd, ze vinden alles wel ok, maar spelen nergens nog echt mee!
    Op die leeftijd vonden ze vooral kartonnen boekjes leuk, badspeelgoed, inlegpuzzels?? Als je nog wat "groots" bedoeld: misschien alvast wat voor komende zomer? Zandbak? schommeltje? loopfietsje, skippykoe?

Niekekris: die duplobuizen zijn erg leuk!! Ik heb ze ook nog nooit gezien. maar 109 euro?!!:$ Kan je niet gewoon wat losse buizen ergens kopen! We hebben al zoveel basisstenen!
    En gewone duplo vragen... ze heeft wel duplo en bouwt wel torentjes, maar het is niet zoals bij mn zoon, die vindt het echt heel leuk en kan zich er echt mee vermaken. Mn dochter niet, die vindt het wel ok, maar niet super boeiend. Dus om daar dan echt een dure set van te kopen..??!!

Wat vinden jullie van die houten eet- figuren die je bijv bij Hema kan kopen, houten taartjes, fruit wat je kan "snijden" met een houten mesje erbij etc. Is dat leuk en wordt er echt mee gespeeld? Ik had ooit een plastic setje voor mn zoon met een koekenpan en etenswaren en ik kon overal die etenswaren vandaan halen, er werd alleen maar mee gegooid en was meer bezig die pan compleet te houden dan dat er echt mee gespeeld werd. Ik ben een beetje huiverig daarom om zoiets voor mn dochter te kopen, maar vind het er wel erg gezellig uit zien!

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Oh jaa!! Dat was ik vergeten! ;)

Chantal; ja klopt! 11-11 ;)

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.157
    8.887
    113
    Dat verschilt echt per kind. Mijn dochter vindt heel veel geweldig, maar heeft ook wel echte voorkeur voor dingen: het keukentje, mini babyborns, PetShop en boekjes.

Ik had die buizen nog nooit gezien, dus geen idee of je ergens losse buizen en aansluitpunten kunt kopen. :)

Mijn dochters spelen wel met het 'nep-eten' wat we bij het keukentje hebben.:) De jongste krijgt dit jaar ook een taart van vilt voor bij het keukentje. Ik denk dat zij het leuk vindt. :)

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ah, ok, ik ga eens even rondkijken, is ook leuk ter aanvulling van het kookgerei wat ze dan krijgt! * mijn lijstje begint vorm te krijgen!*

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.157
    8.887
    113
    Playmobil vindt ze trouwens ook erg leuk. Hebben we voor de oudste en voor de jongste haal ik er dan wat grote dingen tussenuit en daar speelt ze dan heerlijk mee. :)

18. chantal1985

Ik ben al een tijdje op zoek naar een houten broodjesset voor m'n dochter haar keukentje. Nu waren wij laatst bij de Hema, hadden ze daar idd kleine kistjes met houten speeleten, en ook een set met broodjes. Dochter greep 'm gelijk uit het schap, dus viel zeker in de smaak. Alleen toen bekeek ik het van wat dichterbij en was bij elke set v/d bovenkant al stukjes verf eraf v/d broodjes... Als ze al zo in de winkel liggen, dan heeft dat volgens mij geen lang leven... Het is wel goedkoop, dat wel...

Hebben wel al een houten taart en pizza, van Big Jigs. Die kun je beiden snijden, de pizza kun je 'belegen'. Ook hebben we twee houten snijsets van groenten en fruit, van Eichhorn. Die zijn super van kwaliteit, mooi, maar wel wat prijzig. Maar goed, ik geef dan liever iets meer uit voor iets wat lang goed/mooi blijft...

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.157
    8.887
    113
    Bij de Ikea hebben ze ook allerlei setjes van stof, ook leuk. :)

Hier hebben we verschillende setjes, van hout en van kunststof (zacht en hard kunststof, die van zacht kunststof is echt heel mooi!) en verder heel veel mini's van de AH. :D

20. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Idd! Die van de ikea, bijv. Deze DUKTIG Groente, 14-delig - IKEA
    Kunnen ze ook zelf de sla blaadjes vanaf halen enxo!
    Superleuk... Ook met vis, broodjes etc.!

Deel Deze Pagina