Hier ook een blij kindje. Gekregen (van ons): gebakswinkeltje, kassa & weegschaal, circusact met zeehonden van Duplo, poppenserviesje, beer met een truitje met haar naam erop (had haar jongere broertje als kraamcadeau gekregen en ze bleef maar sjouwen met die beer en wilde er zoooooooooooooooo graag ook 1). Van oma 1: boek, stiften. Van oma 2: aankleedbloek, paraplu. Van tante: handpop-uil, CD met kerstliedjes. Het was meer dan genoeg! De prinssesenpuzzel hebben we uiteindelijk maar in haar schoen gestopt en 1 puzzel heb ik nog achtergehouden. Die krijgt ze een andere keer wel. Het zou anders gewoon te veel worden in 1x. Vooral het winkeltje, de beer en de uil zijn goed gevallen. Maar ook met de kassa & weegschaal en het poppenserviesje is driftig gespeeld. Het boek van oma is ook al meerdere keren voorgelezen en ze heeft al gekleurd met de stiften. De Duplo is niet haar ding. Dat kopen we voorlopig niet meer. Het zoontje van mijn zus wilde naar zijn eerste cadeau meteen naar huis om te spelen, want er werd gezegd dat hij pas thuis met de cadeaus kon gaan spelen. Hij wilde gewoon na 1 cadeau heeeeeeeeeeeeel lang gaan spelen daarmee. Daar was dus even wat overredingskracht voor nodig. Hij wilde zijn laatste cadeau ook niet uitpakken. Het was gewoon te veel voor hem. Mijn zoontje van bijna 3 weken kreeg natuurlijk vooral babyspul en een stuk minder dan de oudere kindjes. Gelukkig maar, stond mijn dochter ook weer eens in het middelpunt. Dat had ze echt even nodig. Verder verliep de dag erg rommelig. Mijn man was ziek en na het slaapje bleek mijn dochter ook koorts te hebben. Gelukkig kon ze er naar een paracetamol weer even tegen. Ze was helemaal uit haar hum. Mijn man kon niets doen, omdat hij ziek was. Ik kreeg gelukkig nog wat hulp van mijn zus om alles rond te krijgen, want iedereen bleef eten, mijn dochter wil ook nog wel eens aandacht en de baby moet ook 8 keer per etmaal aan de borst. Dus ik zag het rond de lunch even niet meer zitten hoe het allemaal moest... Mijn zus hielp met de afwas en haalde wat noodzakelijke boodschappen. Toen kon ik rustig koken onder het slaapje van mijn dochter. En kon ik toch nog van de middag genieten.
Alweer even geleden dat hier geschreven is. Ik heb gisteren toch nog een extra kerstcadeautje besteld. Colorino van Ravensburger. (Nijntje versie)
Ik heb nog geen kerstcadeau gehaald, maar dat is wel de bedoeling. Al vind ik eigenlijk dat mijn dochter best veel speelgoed heeft nu.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd - na al die speelgoedaankopen - wat nu een geslaagd cadeau was. Ik trap af. Topper Mijn dochter speelt al vanaf 5-12 fanatiek met de drakenburcht van Playmobil. Niet De ijscowagen van Littlest Pet Shop ligt stof te vangen.
Met Sint heeft m'n dochter alleen knutselspul gehad. Was allemaal wel een succes, behalve PlayDoh Fun Factory. Dat kan ze echt niet zonder hulp, de 'pers' is veel te zwaar. Ik krijg zelf de patronen die je ervoor kan zetten er amper ingeschoven... Hadden 'm voor 12,99 euro bij Intertoys gekocht. Zaten drie extra potjes klei bij, dus 5 in totaal. Maar niet z'n geld waard. Paar weken voor Sint kwam hij ook bij Action, maar dan de versie zonder de 3 extra klei potjes, en voor maar 3 euro. Dat is idd meer een redelijke prijs.
Grootste succes: knutselkoffertje van de Hema, K3 microfoon, verkleedkleren en cd-speler. (nog) niet: Tip Toi (zal ook wel aan het boek wat er bij zit liggen, maar ze pakt het nu (nog) niet uit zichzelf - als ik het voorstel dan zit ze er wel een tijd mee te spelen, dus ze vindt het ergens wel leuk)
Top; leesboekjes van sprookjesboom. Ze heeft nu heel de serie (7boeken) en ik mag ze heel de dag voorlezen haha Flop; ijsjes maken playdoh. Veel te zwaar voor dr..
Top: toet toet bouwplaats, boek rupsje nooitgenoeg, en die vreselijke grote plastic dino van de action Flop: ehm, eigenlijk niets, hij heeft met alles wel al gespeeld, maar bovenstaande zijn de echte favorieten.