Het leek me de hoogste tijd om hier even een update te plaatsen, Ik ben zooooo blij!!! Door een combinatie van eiwitshakes, radioactief jodium dat mijn schildklier remt en ijzerpillen tegen de duizeligheid ben ik aangekomen!! Ik begon met 51,8 kilo en de weegschaal geeft nu, 4 weken later exact, 55,3 kilo aan! Ik ga zo door tot mijn vervolg afspraak en dan gaan we kijken wat we gaan aanpassen. Ik wil eerst de 60 kilo halen, dan de 65 en dan moet ik kijken of ik wil doorgaan of niet. Ik wil wel slank blijven, dus ergens achter in de 60 kilo lijkt me prima voor mijn 1,82 zooo blij!! ShampooL en de anderen, hoe gaat het met jullie???
Hoi dames, Wordt hier nog gekletst? Zo ja, dan klets ik graag mee! Ik heb een bmi van 17,3 en zou 5kg moeten aankomen om op de 18,5 te komen. Dat gewicht heb ik ooit wel gehad, maar dat is lang geleden. Voordat mijn kindje geboren werd, woog ik al iets te weinig, maar na zijn geboorte ben ik nog verder afgevallen en sindsdien lukt het me niet om aan te komen. Ik moet zeggen dat ik er ook niet uitzonderlijk hard mijn best voor heb gedaan, als in extra veel eten of shakes drinken, maar ik eet behoorlijk veel. Ik twijfel over naar de dokter gaan. Op zich gaat het wel goed met mij, wel eens moe, maar welke jonge moeder is dat niet? En koud, maar dat heb ik al zolang ik me kan heugen. Ik vind het vooral heel vervelend dat kleren kopen zo'n drama is (zelfs 34 is soms te klein en bh's in omvang 65 zijn of onvindbaar of onbetaalbaar) en dat mensen (ikzelf trouwens ook) me er slecht uit vinden zien. Zijn er hier dames die met hun ondergewicht bij de huisarts zijn geweest? Wanneer ging je dan (bij klachten of gewoon bij laag gewicht) en wat was bij jullie de reactie/het advies?
Ook ik ontdek dit topic nu en wil graag meekletsen! Ben altijd al een lichtgewichtje geweest, maar na de zwangerschap erg veel afgevallen dus nu op mijn lichtst ooit! 44 kilo bij een lengte van 1,68. Ik heb een uitgebreid onderzoek gehad nav mijn dramatische zwangerschap en een van de adviezen was om proberen aan te komen. Echter moet ik ook gaan sporten, dus die combi is een uitdaging, aangezien de kilo's er nogal snel vanaf vliegen. Ik ben een grote eter, maar eet sinds ik mama ben wel minder, simpelweg om de reden dat rustig aan tafel zitten er niet meer in zit Er is dus nooit een reden gevonden voor mijn ondergewicht, ben verder ook gezond. Gynaecoloog wil me opgeven voor een of ander onderzoek met begeleiding door een diëtist, maar ik ben ook van plan om naar de huisarts te gaan voor advies. Staat me eigenlijk wel tegen, ik wil gewoon genieten van lekker eten, maar als het ook maar een klein beetje helpt voor een minder risicovolle zwangerschap (en kleiner risico op diabetes!) dan moet het maar...
Wat een stilte hier! Ik heb deze week mijn eerste doel gehaald, 60 kilo! Weeg nu 60,3 en moet per direct proteinepoeder afbouwen. Het is niet bekend hoelang dat effect doorwerkt icm radioactief jodium. Ik ben blij met mijn lijf, ik heb een beetje kont en een beetje voorgevel. (Al mag dat wel wat meer haha) Volgende doel is 65! Zodra dat behaald is ga ik terug naar 'maar' 2500 calorieen per dag, lijkt me best pittig
Wat goed! Als ik het goed begrijp hanteer je een combinatie van proteinepoeder en extra veel calorieën?
Wat een leuk topic! Ik zie altijd alleen maar berichten over afvallen in tijdschriften en op internet. - Wat is de reden van je ondergewicht Het is gewoon mijn bouw, door stress val ik snel af en ik moet gewoon meer en vaker eten. - Hoeveel moet je aankomen Ik weet niet exact hoeveel ik weeg maar het is nu wel extreem laag iets van 52 of 53 kilo. Terwijl ik 1,76 ben. Ik zou graag 60 kg willen wegen. Dus 7 of 8 kilo erbij. - Wat voor dieet volg je Ik ben onlangs met zo'n shake begonnen om aan te komen. Verder gebruik ik de app: Myfitnesspal. Als je invult wat je elke dag eet dan rekent ie zelf uit hoeveel calorieen dat zijn. Ik moet er 2500 per dag nemen.
Klopt, plus radioactief jodium. ik eet 3600 calorieen per dag. We zijn nu het eiwitpoeder aan het afbouwen omdat de 65 nu in het zicht is, ik weeg nu 61,2! Nu is het een kwestie van het vinden van de juiste combinatie van poeder/calorieen waardoor mijn gewicht rond de 65 kilo stabiel zal blijven