Doodverklaarde kleuter ontwaakt op eigen begrafenis - AD.nl Stel je voor dat ze er niet achter waren gekomen dat ze nog leefde....
Bed m'n ergste nachtmerrie is dat. Gooi bij mij de fik er maar in dan is et tenminste snel voorbij. Maar je hoort het vaker. Ik heb een paar keer mensen gezien die dood waren maar na een paar dagen ziende echt wel dat ze echt hartstikke dood zijn. Kan me zo moeilijk voorstellen dat ze daar fouten in maken 😳
Wat bijzonder! Gelukkig waren ze er op tijd bij, stel je voor dat dat onder de grond gebeurde. Het valt me op dat er weinig emotie op de gezichten af te lezen is... Alsof het heeeel normaal is dat dat kindje ineens leeft, terwijl ze het bijna gingen begraven. Hopelijk gaat het nu weer beter met het kindje...
In die landen/culturen zal het ongetwijfeld vaker gebeuren. Dat ze ''denken'' dat iemand overleden is, en het achteraf niet zo blijkt te zijn. Hier wordt het door een (huis)arts bevestigd, of iemand overleden is of niet. Maar ik geloof niet dat het in die landen ook gebeurd. Dus dan is een ''fout'' zo gemaakt. Misschien dat er daarom geen emotie van het gezicht te lezen was, omdat ze het daar vaker mee hebben gemaakt ??? En misschien waren ze juist in schok, en dat je daarom geen emotie zie. Wie zal het zeggen. Anyway, ben ik blij voor het kindje dat het nog leeft.
Het meisje is als nog overleden las ik net Meisje dat wakker werd op begrafenis alsnog overleden - AD.nl
Dit is de rede dat er in ons land 3 dg tussen doodverklaard worden en begravenis zit . Ontwaken is niet ongewoon en bijv diepe coma of schijndood is iets wat helaas voorkomt. Na 3 dg merk je dit vaak wel op en worden ze vanzelf optijd wakker voor ze de oven/grond ingaan ( Pff je zult maar levend de oven in gaan ) In dit soort landen wordt je de dag na de dood begraven en vaak zelfs de dag zelf nog. Doodverklaren gebeurd door een dokter en niet iemand die er voor geleerd heeft en gaan af op geen pols dus dood ( heb zelf rechts geen voelbare pols dus bij coma zullen ze daar bij voelen)
Meisje dat wakker werd op begrafenis alsnog overleden - AD.nl Ze is alsnog overleden ;( Hoge koorts en dag opgesloten in een kist hebben haar denk ik verzwakt.
Wat ik mij dan afvraag, wie filmt zoiets?? Laatste dat in mij op zou komen als zo'n kindje opeens weer blijkt te leven was toch wel om mijn camera te pakken.. Vreselijk dat ze alsnog overleden is. Je zou maar 2 keer afscheid moeten nemen van je kind!
Heb (helaas) al paar keer begrafenis van een kind meegemaakt, en daar werd ook gefilmd. Voor de nabestaanden. Zeker als er nog jongere kinderen in het gezin zijn wordt dit zelfs aangeraden voor de rouwverwerking.