Hoe ging de rest van de middag? Ik zou hem persoonlijk niet zelf op het potje zetten. Dat heb ik tenminste niet gedaan, want dan wordt niet hij zindelijk maar zijn papa en mama . Ik vroeg hem regelmatig of hij moet plassen. En als hij een ongelukje had (wat regelmatig voor kwam de eerste tijd) dan vertelde ik, dat dat niet erg was, en dat hij het de volgende keer maar moet vertellen als hij moet plassen. Dan kon ik hem namelijk helpen met hem op de wc zetten etc. En dát is super cool/gaaf/kicken etc !
hij wilde ook wel elke keer op het potje zitten hoor. het is niet dat het alleen maar van mij moest haha. Maar ik vroeg hem rond het eten vanmiddag of hij moest plassen. toen zei hij van niet. 5 minuten later heb ik moeten dweilen haha. Maar ook ik zei dat het niet erg was maar dat het beter is dat hij het van tevoren laat weten en dat het op het potje hoort. Toen keek hij me aan. lachte en riep: Ja! Potje! en liep naar potje en ging zitten haha. Ook toen ik hem net naar bed bracht zei hij dat hij eerst nog op het potje wilde. Ik heb hem deze keer op de wc gezet omdat ik daar geen potje heb. Dat vond hij helemaal geweldig en was helemaal trots. Papa! Kijk! WC! Dus dat is al een heel iets. Dat hij er nu zelf enthousiast over is. Dat had ik al niet verwacht haha. Hij maakte een psssst geluidje alsof hij plaste en riep toen KLAAR! Hij heeft jammer genoeg deze dag nog niets op het potje of de wc gedaan. Maar we houden vol. Deze avond heb ik ook niet echt vol kunnen houden zonder luier omdat we op bezoek gingen bij iemand.
dit is een goed begin toch. hou het leuk en vraag af en toe of die moet plassen. en als het een keer lukt hem gelijk de hemel in prijzen. onze dochter stond vaak te dansen van blijdschap als het lukte.
Ik denk dat ik mee zal dansen met hem haha. De jongste had trouwens ook wel al heel veel interesse in de grote broer op het potje haha. Ze kwam er gezellig naast zitten.
Hier is ons binkie pas 2 geworden maar gaat al een tijdje met t verschonen op t potje zitten. Vaak komt er wel wat uit maar ook weer niet altijd. Soms gaan er dagen voorbij dat er geen druppel valt. Ach hij vindt t leuk op t potje en wil nu soms zelfs op de wc zitten. Ik denk dan maar van het komt.goed als hij eraan toe is.
zijn eerste plasje op het potje! en nog geen ongelukjes vandaag. hij wilde voor hij net even ging slapen op de wc zitten. dus dat begint er ook al in te komen. Dat hij op de wc wil voor het slapen gaan.
Hallo dames mag ik hier even een vraag stellen? Onze dochter doet het heel erg goed mbt zindelijk worden, nu met dit lekkere weer loopt ze voornamelijk in haar blootje. Er staat buiten een potje, hier gaat ze uit zichzelf op. Ook als ze druk aan het spelen is, ze komt dan eerst even zeggen dat ze moet plassen en dan moet ze ook echt. Ze heeft dan nooit een ongelukje Tot zover alles goed. Maar als ze een onderbroek draagt heeft ze regelmatig een ongelukje, het lijkt wel of ze denkt dat ze dan een luier aan heeft? Ze draagt in de nacht ook nog een luier die steeds minder nat is in de ochtend, na het slapen gaat ze direct op de wc en plast dan vaak meteen. Hebben jullie nog tips? Zodat ze ook met broek aan zindelijk wordt
Ik denk dat dat kwartje ook snel zal vallen! Ze zal er toch aan moeten wennen dat het eigenlijk hetzelfde is (allebei geen luier om). Ik zou haar er regelmatig aan herinneren dat ze geen luier om heeft en dus moet zeggen als ze moet plassen/poepen.
Even een vraagje voor de ervaren trainingsmama's Wanneer zijn jullie begonnen met de luier ook uit te laten tijdens het middagdutje? Julian is nu overdag zindelijk, maar heb nog niet geprobeerd om de luier uit te laten met zn dutje. Hij slaapt meestal 1,5 uur en is regelmatig droog, maar niet altijd, wat is dan wijsheid? Vind het ook zo sneu als hij overdag goed zindelijk is, maar dan wel nat wakker wordt...
Mango, wat goed van Julian! En hij moet nog 2 worden, knap!!! Luier s middags uitlaten als ie 3 a 4 dagen achter elkaar droog blijft. Komt goed. Mij oudste is nu pas s nachts zindelijk, ging helemaal vanzelf maar ben wel trots op hem.
Thanx... Heeft hij zelf gedaan hoor, hij gaf het iedere keer al aan, en nu een paar dagen doorgepakt en blijft ook met buiten spelen goed droog! Ok, dat is wel een handige tip, laat hem nu plassen voor en na het slaapje, zal het eens aankijken, dat valt toch niet te trainen. En goed van je ventje!!!
mango, ik heb hier de week aan gehouden. 1week achter elkaar droog zonder ongelukje is geen luier meer (al sliep ze niet elke middag meer, oudste helemaal niet meer toen).
Mijn dochter is 2 jaar en 5 maanden. Wij zijn donderdag begonnen met rigoreus de luier uit ( op slapen na). Donderdag: ieder uur een ongelukje (vind ze trouwens vreselijk vies, terwijl wij het echt normaliseren). S avonds wel 1x op het potje geplast. Vrijdag: 2 plasjes op het potjes. 2 poepjes en 1 plasje op de grond. Wel heel veel roepen dat ze moest, maar eenmaal op potje, hoeft ze dan niet meer. Zaterdag: hele dag niets gedaan. Pas rond 17:00 een plasje, die begon bij mij op schoot, maar die ze afmaakte op het potje. Vandaag: nog hele dag niet geplast of gepoept. Ze vraagt er ook niet naar. Ik vraag mij nu af of we op de goede weg zijn: - ik heb het idee dat ze het misschien ophoud tot ze haar luier omkrijgt met het slaapje. Luier na middagslaapje en nacht zijn zwaar! - natuurlijk hebben we nauwelijks tot geen ongelukjes, maar ze plast zo weinig ( of dat lijkt zo), aan de andere kant: ze drinkt ook niet veel. Altijd zo geweest. Ze poept wel normaal 2x per dag, maar nu sinds vrijdag niet meer. -ik heb een beloningssysteem met stickers. Soms vraag ik, zoals gisteren en vandaag, of ze op potje wil, maar ze raakt geirriteerd van die vraag. En soms zegt ze dus poepje of plasje doen, dan gaan we naar het potje, maar soms gaat ze dan meteen piepen en wil ze er weer vanaf. Dat was vrijdag wel 100x, maar nu zit ze er dus helemaal niet op en vraagt er ook niet naar. Hebben jullie het idee dat het te vroeg is of gaat het juist goed? Merk dat ik er een beetje onzeker van wordt. omdat ze dus amper op potje zit. We hebben dan wel nauwelijks ongelukjes gehad, maar ook bijna geen plasjes, die lijken vooral in haar luier te komen.
onze dochter is ook bijna 2,5 jaar en het plassen op het potje gaat best goed. met het mooie weer loopt ze thuis in de blote bips en dan gaan alle plasjes netjes op het potje.als ze moet poepen vraagt ze om een pamper. maar zodra ik haar een onderbroekje aangeef plast ze er in. ze ziet het verschil niet tussen pamper en onderbroek. ik kan haar moeilijk altijd in de blote bips laten lopen. hoe los ik dit op? @suzannes: het lijkt erop als dat ze de plasjes ophoud inderdaad tot de pamper. ik denk niet dat het te vroeg is. dat geïrriteerd reageren op de vraag herken ik wel., dat doet onze dochter ook. moeilijk he zo in het begin. onze dochter heeft nu de ene dag wel een pamper aan en de andere niet. is denk ik ook niet helemaal de bedoeling maar ik weet het ook niet.
Mijn oudste is in de afgelopen 3 weken vrijwel geheel zindelijk geworden. Het is heel snel gegaan, ze is dan ook wel al ruim 3 jaar oud (eerder geprobeerd maar lukte niet). Gewoon luier uitgedaan en niet meer aangedaan. Eerste dagen redelijk veel ongelukjes en niet zelf aangeven maar het gaat echt met de dag beter. Eerste dagen zaten we ook echt wel een kwartier op het potje voor er een plas kwam maar dat is ook helemaal goed gekomen. Zelfs 's nachts is haar luier nu elke keer zo goed als droog dus ik overweeg die ook maar uit te gaan laten. Voor langere stukken onderweg (zoals gisteren in het vliegtuig en daarna in de auto) heb ik een paar wasbare luierbroekjes gekocht met badstof, dan is niet meteen alles nat als ze wat laat lopen. Maar zelfs in het vliegtuig is ze zonder protest naar de wc geweest *trots*
Hey, Na een supergoed begin lijkt dochter deinteresse te zijn verloren. We zijn nu 1,5 week bezig met de luier uit de hele dag (exclusief slapen) en op zich gaat het goed, want ze snapt het hele concept goed. Probleem is dat ze niet meer uit zichzelf zegt dat ze moet plassen of poepen. Nou ja, ze zegt het wel, maar dan is het meestal al te laat. Het is niet zo dat ik de hele tijd aan het dweilen ben, want ze houdt haarvplas en poep goed op. Als ze te laat is, is haar onderbroekje een klein beetje nat en soms de broek die ze aanheeft ook. Het gaat dus echt om druppeltjes, die ze voelt en dan vervolgens de rest ophoudt. Ik moet dan alles uit de kast halen om haarvte stimuleren op het potje te gaan zitten (probeer dit leuk en zonder dwang te doen, maar is best vermoeiend) . Als ze dan eenmaal zit, plast ze ook gelijk een grote plas. Ze houdt het dus bewust op, nadat ze de druppeltjes die ze per ongeluk heeft laten lopen heeft gevoeld. Wat kan ik hier aan doen en hoe leer je je kind de hele blaas te legen? Ik laat haar nu nog wat zitten als ze heeft geplast en vraag haar of ze echt alles heeft uitgeplast, of ze nog even kan proberen, ect. Vind dit best moeilijk. Verder vind ik toch dat ze het super doet, ze roept s nachts wel dat ze moet plassen, terwijl ze dan een luier om heeft. Dus het gevoel en weten wat er moet gebeuren is er, nu alleen de motivatie wat opschroeven
Onze dochter is 23 maanden vorige week zijn we begonnen met zindelijkheids training. Gewoon gelijk de hele dag de luier af. Eerste dagen poepte en plaste ze overal. Dan zei ik dat dat noet de bedoeling was en zette ik der op de pot. Ze wou echt niet en heeft de 4de dag bijna de heledag der plas opgehouden. Toen kon ze echt niet meer en toen begon ze te druppen en heb ik er gelijk op de pot gezet. Ze was overstuur maar deed toch een plas. En trots dat ze toen was! Gelijk beloond met een mooie sticker en zijn toen een ijsje gaan halen. En sindsdien gaat ze dus zelf! Zowel plas als poep. Was echt even een drempel voor der maar nu dus hele dag door zindelijk. Ze zegt zelf dat ze moet plassen en gaat zelf heen en doet een plas. Nu nog leren op de wc te plasseb en ook snachts nog. We gaan het rustig uitbouwen. Ze ligt nu der middagdutje zonder luier dus ben benieuwd
Boxertjes, ja ingewikkeld he. Wat lastig dat ze verschil niet ziet. Ik twijfel zelf of ik te vroeg ben begonnen of dat het juist goed gaat omdat ze nauwelijks ongelukjes heeft.
Ik denk dat ze wel op de goede weg is hoor. Ze kan haar plas ophouden en dat is zeker een belangrijk onderdeel. Hier ook een slechte drinker en ze doet denkt ik ongeveer 5-7 plasjes per dag. Maar zij heeft dan ook helemaal geen luier meer om. Succes