Het Grote Zindelijk-worden-topic!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lili81, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Vandaag weer begonnen na 2 pogingen. Resultaat tot nu: 3 ongelukjes en 3 plasjes op de pot. Ze heeft een sticker kaart en als die vol is krijgt ze een kado vdie ze al uitgezocht heeft een tijd terug bij poging 2. Wat ik wel lastig vind is dat ze morgen en overmorgen naar de opvang zal gaan, hopelijk vinden ze het niet lastig. Ze kan haar plas iig wel een paar uur ophouden en vanmorgen zo goed als droog dus ik vind het echt tijd worden om echt Door te zetten. Ze krijgt overdag geen luier om.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik zou zeker oppassen bij de kindjes die zo lang hun plas en poep gaan ophouden! Dit is niet goed en het druppelen wat ze op een gegeven moment krijgen noemen ze gewoon een overloopblaas...
    Als het kwartje nog niet valt zou ik het even laten rusten of eerst met pamper en al op de pot zetten.

Hier ging het plassen na 2 ongelukjes meteen goed, nooit geïrriteerd of gefrustreerd als ik zei dat we even gingen plassen of zo. Eerste dagen ieder uur op de wc gezeten en al snel kon ze het langer ophouden en zelf goed aangeven wanneer ze moet gaan.
    Poepen was hier een ander verhaal want dat werd toen ook gerust 3 dagen opgehouden. Daarbij even een stap terug gedaan en weer een pamper gegeven als ze aangaf te moeten poepen... Uiteindelijk gaat het nu weer beter en doet ze met name de poepjes op het potje!

Maar nogmaals, zou écht oppassen met kindjes die het zo lang gaan ophouden en dus bewust gaan wachten tot ze weer een pamper om krijgen... Dan vraag ik me dus af of deze kindjes er wel 'aan toe' zijn??? Het moet iets leuks zijn en niets frustrerends.

Wij zijn overigens begonnen in april, dus toen was onze dochter 2 jaar en 9 maanden... een aantal maanden daarvoor zou het hier ook nog niet gelukt zijn!

3. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier een drama met zindelijk worden.
    Smorgens geen probleem ze ging zitten en deed haar plasje. Maar het zeggen tussen door als ze moest ho maar. Snachts was ze al droog dus het was hier de omgekeerde wereld ;)
    Haar van alles beloofd maar zelfs dat mocht niet baten.
    Op den duur ging het plassen goed en was ze plaszindelijk. Maar nu het poepen nog. Ze poept dus gewoon in haar broek of ze wacht net zo lang tot dat ze op bed gaat en de luier om krijgt en gaat dan poepen.
    Nu hebben we een beloningsbord gemaakt met de hoop dat haar dat meer zou stimuleren. In het begin wou ze niet op de w.c. vind ze eng en zo zegt ze. Plassen is geen probleem op de w.c. maar het poepen dus wel.
    Afgelopen week met het mooie weer badje klaar gemaakt en dan zet ik de pot altijd buiten neer zodat ze daar haar behoefte op kan doen. Plassen gaat altijd wel goed.
    En ja hoor afgelopen weekend was het raak ze heeft twee keer gepoept op het potje dus ik hoop dat ze dit nu vol kan houden. En dan straks maar weer eens proberen om het op de w.c. te doen.
    Gisteren heeft ze haar behoefte niet gedaan en ben nu weer in afwachting of ze haar behoefte in het potje gaat doen.

4. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Hier gaat het plassen goed maar nu wil ze niet meer eten. ... we denken dat dit een soort controlespel is zodat ze weer een luier krijgt. Maar die willen weer eigenlijk niet geven omdat ze wel echt aanvoelt dat ze moet plassen en poepen en ook echt op potje gaat plassen of op de wc op het kdv. Ergens wil ik weer stoppen zodat ze gaat eten maar ik wil ook weer doorzetten omdat ik weet dat ze het wel kan. Heel lastig!!!! Wat zouden jullie doen? Op zich is haar stickerkaart met beloning wel motivatie om te gaan plassen maar ik Denk dat het ook een drempel is die overwonnen moet worden.

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Helemaal waar, Chloe. Heeft het alleen met poepen, dit doet ze nog steeds in de luier, ze heeft lang last gehad van abstipatie en nu met de poeders gaat het goed maar ze houd het veels te lang op soms wel 3 dagen en als we dan goed op haar inpraten komt het eruit!
    Denk nog steeds een beetje angst maar lastig is het wel, lopen nu ook bij een osteopaat maar of dat nou zoveel helpt;)
    Kinderen moeten er inderdaad aan toe zijn, Chloe is nu bijna 2 mnd dag en nacht zindelijk(behalve poepen) en dit was in 3 dagen gepiept, nooit een ongelukje gehad maar daarvoor was het ook echt niet gelukt want ze wilde echt niet!

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier vrijdag begonnen op zijn initiatief en er zit absoluut vooruitgang in. Vandaag de hele middag zonder ongelukjes gehad en zelfs hangend een plasje in de bosjes gedaan. Geen gemekker en geen gezeur. Als ik hem op het potje of de wc zet, zet hij "kracht" en plast netjes. Hij geeft het niet altijd zelf aan maar hij houdt het op tot de volgende "plasbeurt".

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij doen ook mee!!!
    Vandaag dag 2 en het viel me mee.
    Wel veel ongelukjes, maar ook vaak op het potje en zelfs al op de wc gepoept.
    Met boodschappen doen krijgt hij een luier aan want ik vind het geen doen om bij ons in de ah naar de wc te moeten. Het mag wel maar dan moet je eerst 2trappen op en dat is niet praktisch.
    Ben benieuwd hoe het morgen gaat.
    Daymian perst als hij wil plassen en aangezien dat niet goed is moet hij van mij zingen als hij gaat plassen. Iemand nog meer tips wat dat betreft?

Liefs doris

8. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier heeft het beloningssysteem goed geholpen. We zijn vorige week woensdag begonnen. Plas zindelijk was ze al maar ze had nogal wat moeite met poepen. Maar vorig weekend keurig op de pot gepoept vorige week maandag nog een ongelukje met poepen en daarna heeft ze alles op de pot gedaan.
    Mijn schoonouders hebben geen pot en daar heeft ze vrijdag al haar behoefte op de wc gedaan en zaterdag thuis ook weer. Zaterdag nog weg geweest naar de kinderboerderij en daar gaf ze zelf ook aan dat ze naar de wc moest en deed het heel flink. Dus vanaf vorige week maandag helemaal geen ongelukjes meer.
    Dus we zijn trots op haar dat ze binnen een week al zindelijk is en heeft haar kado dus ook dik verdiend.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    @Jilina wat goed!
    Hier gaat het tot nu toe ook goed.
    Vanmorgen geen ongelukjes gehad en al 4x op het potje geplast.
    Ben benieuwd hoe het van het weekend gaat want dan gaat hij bij oma en opa op de camping logeren.
    Hij krijgt een hele stapel onderbroeken en het potje mee en dan merken we het wel.

Liefs doris.

10. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ja ben ook echt super trots en blij. We gaan over een maand op vakantie en hoef ik geluk niet zoveel luiers meer mee te nemen.

En dat gaat vast goed komen met je ventje van het weekend bij opa en oma. Als opa en oma er ook maar een beetje opletten.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik weet wel dat ze het een beetje moeten laten gaan en er niet bovenop moeten gaan zitten.
    Vanmorgen ging supergoed, veel plasjes op het potje en zn luier droog gehouden met boodschappen doen. Nu ligt hij te slapen, ben benieuwd hoe het straks gaat.
    Eind van de dag heeft ie er meestal wat moeite mee, komt denk ik omdat ie dan heel moe is.

Liefs doris

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier heeft K. (2 jaar&2mnd) van de week 4 plasjes op het potje gedaan. Hij vind het ook erg interessant om op de wc (verkleiner) te gaan. Hij gaat wel de hele dag op het potje zitten :D Soms komt er wat en soms niet..

Gebruiken jullie het potje of de wcverkleiner. Of gewoon beide tegelijk?

En waar kan ik een leuke beloning stickerkaart vinden ? :D

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Even zoeken op google afbeeldingen, daar staan er een hoop op!

Hier meteen vanaf het begin de wc-verkleiner én het potje gebruikt.
    Voor het plassen gaat ze zowel op de wc als op het potje, maar poepen gebeurt nu alleen nog op het potje thuis. Op het kdv wél op de (kinder)wc...

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wij starten ook morgen. Het boekje over Anna die haar konijn uitlegt hoe het werkt vindt ze reuze interessant ;) en ze gaat altijd in een hoekje/achter het gordijn staan als ze moet.

Luier uit en buiten bed niet meer aan? (Behalve als het te vroeg blijkt uiteraard). Onderbroekje aan, potje dichtbij en er vaak op zetten?

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb ook nog het boekje zindelijkheid is kinderspel en zij adviseert voor en na de slaapjes en voor en na het eten. Vind ik zelf erg veel voor èn na het eten een beetje overdreven maar de slaapjes zit meer tijd tussen.
    Wij laten haar hier buiten in haar blote kontje en binnen met onderbroek.
    De laatste paar keren moeten dweilen maar ze komt het wel vertellen.
    Voor poepen verstopt ze zich dan roept ze: Doei! En verdwijnt ze onder te tafel :)

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dank je wel.
    Zal zo gelijk ff googlen :D

Ok dus ook beide. K. vind beide erg interessant, dus dat komt mooi uit ;)

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij gebruiken ook beiden, maar het potje heeft de voorkeur.
    Ook omdat hij dat zelf kan en hij momenteel alles zelf wil doen.
    Boven gaat hij wel op de wc want daar hebben we geen potje staan.

Liefs doris

19. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Hier dochter bijna 2 & sinds gisteren wil ze constant op.het potje! Inmiddels heeft ze al 7 stickers gespaard! Ben super trots. Hopelijk gaat ze zo door. :D

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Moet even zeggen dat ik het echt heel knap vind van alle kinderen die bijna of net 2 zijn, Chloe was toen nog lang niet Niet zover, echt goed!

Deel Deze Pagina