Tja we zijn pas 6 dagen bezig waarvan dus 5 nachten droog als ze geplast had net voor het slapen gaan! Moeilijk dillema hahaha acht we kijken wel even straks
Hoe oud is je zoontje? Mijn eerste reactie is inderdaad ook is ie er wel aan toe? Zou hem ff goed observeren denk ik en kijken of je signalen op kan vangen waar je iets mee kan.
dan zou ik zonder luier doorzetten. Als ze nu niet plast misschien even op de wc zetten als je zelf naar bed ga?
@palmie, bedankt. Hij is bijna 2,5, in de avond gaat hij elke dag op het toilet en komt er ook vaak wat, overdag zegt hij soms zelf dat hij wil plassen en komt er de ene keer wel wat de andere keer niet. Ik merk de ene keer wel wat aan hem de andere keer niet.... Ik dacht dat hij er wel aan toe was maar twijfel nu wel.
Misschien moet je gewoon blijven doorzetten en hem heel veel gaan sturen door hem op de wc te zette dan krijgt hij het vast snel door, het kost even wat energie maar het komt vast goed
@palmie, we gaan het nog een paar dagen proberen en dan kijken hoe het loopt. Inmiddels ook behoorlijk wat ongelukjes gehad en ook op het potje omdat er heen er nu ff op gezet hebben. Hij kan ook ieder kwartier plassen. Hij is nog wel klein dus we gaan het bekijken. Ik vond het sowieso al knap dat hij toch nog zo vaak op het potje plast
Hier weer niet geplast voor het slapen gaan dus toch maar ff een luier om gedaan, tja elke nacht na het niet plassen savonds een nat bed is ook niet alles, maar ja als ze niet hoeft hoeft ze niet toch? Even uitproberen maar.... Nijntje, ik vind het ook al knap hoor dat hij al op het potje plast, het begin is er moet je maar denken...
Hallo meiden, op welke leeftijd begonnen jullie allemaal met het zindelijk maken van de kids? Groetjes <3
Ik vind zindelijk maken een groot begrip. Onze kinderen waar beide net 3 geweest toen ze er zelf mee begonnen. Interesse voor wc/potje en daar op willen plassen. Bij allebei op een gegeven moment gewoon luier uitgelaten en de eerste 2 weken ongeveer een paar ongelukjes, maar t ging eigenlijk vanzelf allemaal. Geen gedoe, geen beloningssysteem, gewoon zelf aan laten geven. Sinds 2 weken is Tim snachts ook zindelijk, na 7 jaar kan ik zeggen; DAAAAG LUIERS!!!!
Vandaag is het super gegaan geen 1 ongelukje! Jeeeeej. En dat terwijl we de hele dag op pad zijn geweest.
Hier zijn we nu een kleine week bezig. We hebben meer periodes gehad om hem zindelijk te krijgen, maar door paniek over poepen en veel ongelukjes weer even gestopt. Nu maar rigoureus de luier uitlaten en hebben eigenlijk maar 3 of 4 ongelukjes gehad in 6 dagen. Hij blijft ' s nachts al een tijd droog. Voorwaarde is wel dat ie meteen gaat plassen 's ochtends en voor het naar de gaan ook. Het is overdag soms wat strijd, want hij wil er geen tijd voor maken. Ik zet hem zelf op het potje als ik zie dat ie echt moet. We maken ook kleineuitstapjes zonder luier en dat ging nu goed. Hij kan het lang ophouden en heeft er volgens mij goede beheersing over om op te houden. Ik hoop dat het deze keer goed blijft gaan, maarzoals ik er nu over denk, komt er geen luier meer aanzijn kont. Hij vindt het anders echt te makkelijk om er dan maar in te piesen.
Tukker: knap hoor!! Mariekebr1: ik zou idd doorzetten nu hoor. Het klinkt alsof het erg goed gaat nu!! Hier is zoonlief weer naar het kdv. Vorige week ging het op vrijdag niet zo goed, daarom wilde een leidster dat we hem toch een luierbroekje om zouden doen de volgende keer. Daar heb ik later nog even over gebeld want dat zou echt een stap terug zijn voor hem. Dus ben super benieuwd hoe het hem vandaag afgaat!
Lees ineens in het andere topic over zindelijk worden de manier van plassen van een jongetje. Wij laten zoonlief altijd zittend plassen, dan leren we hem over een tijdje wel staand plassen. Hoe doen jullie het, moeders van jochies: zitten of staand?
Vannacht dus weer een luier omgehad omdat ze vlak voor het slapen niet hoefde te plassen, er zat wel een klein plasje in maar vanochtend wel een grote ochtendplas op het potje
@lili, wij leren onze knul ook zittend plassen, staand komt later wel. @palmie, wat goed van Chloe! @hier, vanochtend 3 ongelukjes en 2 plasjes op het potje, beide door ons aangegeven. Hij zegt nu ook wel als hij een broek aanheeft dat hij een plasje gedaan heeft. We zijn ook nog op pad geweest en al die tijd heeft hij het opgehouden. Thuis wilde hij niet op het potje en niet lang daarna was 1 van de ongelukjes dat was wel jammer... En hij vond het zelf toen ook heel vervelend.
Jaaaa, het ging goed op het kdv!! Geen natte broeken . Toen ik hem ophaalde klaagde hij wel over buikpijn dus heb hem eerst even gezegd dat dat over gaat als ie zou gaan poepen. En zo gezegd zo gedaan. Ik geloof dat we hem nu niet alleen plaszindelijk mogen noemen maar gewoon dagzindelijk!!! En dat in 2 weken tijd! De nachten gaan we over een maand of 2 eens proberen. Hij doet al een ochtendplas maar een hele nacht droog redt hij vaak nog niet.
Het plaszindelijk worden gaat supergoedn maar sinds we bezig zijn houd ze steeds langer haar poepje op met krampjes als gevolg! Hoe we haar ook uitleggen dat de poep eruit moet en dat ze daarom buikpijn heeft niks helpt, we hebben haar gezegd dat als ze het poepje niet op het potje wil doen ze die dan in haar luier mag doen maar ze wil niet! Alle tips zijn welkom, we hebben nogal een eigenwijs meisje
D. mag alleen buiten staand plassen op wc's gewoon zitten @lili, goed zeg! @palmi: veel dignen geven die de poep soepel houden, voor de rest zou ik het niet weten