Het Grote Zindelijk-worden-topic!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lili81, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ja doen we ook, we hebben ook importaldrankje van de huisarts gekregen!

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ach bekijk het van de positieve kant, die van ons poepte helemaal niet waardoor hij overloopdiaree had de hele dag door en maanden achter elkaar ;). En nog hebben wij soms problemen en moet hij vaak gelaxeerd worden omdat hij anders weer die overloopdia krijgt, waardeloos. Heb ook liever die drol in de broek :):) Verder is hij trouwens 24/7 zindelijk echt heerlijk om geen luier meer om te hoeven doen. Alleen nog dat 'kleine' poep probleempje verhelpen en dan is het perfect.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Datzelfde poepprobleem hebben wij hier ook, hebben jullie er wat voor gekregen?

4. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Jeetje, lastig zeg. Heeft hij echt een trauma opgelopen dan? Lijkt me ontzettend vervelend voor hem én jullie. Ook omdat het al zo lang duurt :(.

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik meld me hier ook even aan! Zoontje is van dec. 2010 en heeft al een tijdje interesse in het potje en de wc. Op de wc vond hij het altijd eng, dus enkel het potje gebruikt.
    Ik krijg het alleen niet voor elkaar om aan 1 stuk die luier uit te houden. Langste is 2 dagen achtereen (weekenden). Hierdoor dus geen regelmaat in het zindelijk maken en nog maar 1 plasje op het potje. Hoe doen jullie dit?

Vandaag gaf hij steeds aan dat hij naar de wc wilde, maar had dan al wel geplast in zijn luier... Voelt het dus te laat aan. Er zijn ook momenten dat hij zegt dat hij naar de wc wilt, dan zit hij en komt er niks, gaat hij ervan af en 5 min. later plast hij in zijn broek. Moeten hier dus een tussenweg in vinden. Maar we zijn al heel blij dat hij nu op de grote wc durft te zitten. Hij heeft een bril verkleiner waar hij dan op zit.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik denk eerlijk gezegd dat hij er nog niet helemaal aan toe is, ik zou zeggen observeer hem goed en houd in de gaten of hij al aanvoelt wanneer er een plasje komt.....

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Hier gaat het vandaag super! Hij heeft tot nu toe nog geen ongelukjes gehad en gaf vanmorgen zelf enigszins aan dat hij op het potje wilde dus gelijk 2 stickers als beloning! Nu hopen dat de rest van de dag ook zo goed gaat. Hij is nu op pad met ml.

Hoe gaat het bij jullie?

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Hier gaat het ook heel goed, vannacht droog gebleven zonder luier, zelfs een poepje gedaan wel in de luier:D

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier ook weer een droge nacht gehad :) van de week 1 keer flink in de luier geplast en dat was toen ze een fles drinken op bed had gehad (ze bleef maar janken en doen, na de fles sliep ze gelijk). Dat is straks nog voordat ze 2jaar is compleet zindelijk :)

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Wat knap zeg terwijl ze nog zo jong is!

11. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Wij zijn 28 april begonnen toen we 4 dagen niets in de planning hadden.
    En ik denk dat als je doorzet bij je zoontje dat het kwartje wel eens snel zou kunnen vallen.... Hij voelt wel dat hij moet plassen maar durft/kan het nog niet los te laten. Hier gebeurde dat eerst ook niet namelijk, tot hij ineens een druppeltje aan z'n piemeltje zeg hangen. Ik riep vol enthousiasme: heb je nog meer druppeltjes?? En ja hoor, toen begon hij echt te plassen. En dat was het kwartje die viel!
    Ik zou dus even proberen door te zetten!

12. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Erg leuk om alle ontwikkelingen te volgen!!

Hier ineens een knappe actie vannacht. Zoonlief heeft 's nachts een luier om, ik wil dat over een maand of 2 weer eens proberen. Maar om 1.45u riep hij ineens huilend 'mama', dus ik in de zombie-modus naar hem toe. Zei hij dat ie moest plassen, dus toen deed ie ineens een dikke plas op de wc!! En z'n luier was nog droog tot dan toe. 's Ochtends had hij 1 plasje in de luier gedaan. Maar dit vond ik toch wel een doorbraak :).

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    lili, goed zeg van hem! wakker worden om te plassen :)

14. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier vandaag gekeken of zl dezelfde lijn weer had met steeds aangeven dat hij moet als hij net geplast heeft in zijn luier. En ja hoor. Elke keer als hij een grote plas of kleine plas in zijn luier had gedaan rende hij snel naar de wc om te plassen. Luier was dan ook echt nog warm, dus echt net daarvoor een plas gedaan.
    Zo ben ik wel tig keer naar de wc geweest met hem, helaas nog niks op de wc zelf.

15. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hey meiden,

Hier vandaag voor het eerst een poging gedaan met onze peuter van november 2010, puur om te kijken of ze het überhaupt zag zitten.

Nou, ze vond het niks :( Onderbroekjes kopen vond ze heel leuk, wilde er 1 over haar broek aantrekken. Dus ik dacht, prima en doe haar romper uit, maar toen ik haar luier uit wilde doen raakte ze in paniek. Helemaal hysterisch... Toch doorgezet en luier uitgedaan, maar ze kon alleen maar in paniek rondlopen... "Nee! Niet onderbroek! Luier om!"
    Ze wilde perse een luier om... Klinkt dit bekend? Is ze er nog niet klaar voor? Of moet ik toch een potje kopen (hebben nu alleen wc verkleiner)? En mssn iets met stickers doen?

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John heeft vanmiddag een paar uur de luier af gehad (heeft veel luieruitslag) maar hij deed niks, zag hem op een gegeven moment zo aan z'n piemel zitten trekken en voelen, dan ik hem op het potje heb gezet en een boekje gaan lezen, ondertussen zat hij nog veel aan z'n piemel, maar er kwam niks, uit eindelijk heeft hij een uur of 3 z'n luier uit gehad zonder iets te doen, daarna luier aangedaan (wou man graag ivm zalf dat hij op de billen had gesmeerd ;) ) en vanavond bij verschonen (hij had 2 uur de luier aan) was de luier ook wel goed vol, dus we denken dat hij het wel aanvoeld, maar idd nog niet los durft te laten, morgen ook maar potje meenemen naar opa en oma, en dan toch proberen of het lukt

17. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Emmarijn: hmm.... ik zou het over een maand of 2 weer eens proberen. Het klinkt alsof ze er een klein trauma aan over gaat houden zo...

18. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Hier is het al vanaf de zomer tobben. Onze dame (3,5) was qua plas al snel gewend aan de wc/potje. Dit doet ze dan ook prima, overdag. Qua poepen wil ze er nog niet echt aan geloven, ze geeft telkens aan wel op het potje te willen maar niet te kunnen, met als gevolg dat ze het gewoon in haar onderbroek doet. We gebruiken een beloningssysteem met stickers en ze wil zo graag 2 stickers plakken (plasje = 1 sticker) dat ik het bijna zielig begin te vinden.

19. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Pffff nou hier is het al een paar dagen strijd.hij heeft e het dwarse dagen nu en maakt van het plassen en poepen echt eenprobleem. Ik laat hem tochten onderbroek en zet een wassen neus op en doe alsof het me niet uitmaakt of ie wel of niet op potje of wc gaat. Hij heeft 2 ongelukjes gehad. Op zich valt dat mee denk. En waarom!!! Omdat ie op dat moment er geen tijd voor wil maken. Bij strijd maar wel in kruis grijpen, zet ik nu potje voor tv en laat hem daar een tijd in zijn blote kont opzitten en dat ging goed. Ook iedere keer van....je mag mee naar buiten maar dan moet je eeslassen.ik wil niet dat je onderweg in je broek plast. Dat helpt ook.maar wat een gedoe zeg! Meer mensen zo'nstrijd?

20. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @emmarijn, ik heb bij Yannick echt op hem in zitten praten vooraf dat de luiers binnenkort op waren en hij dan op het potje of de wc moest. De ochtend dat wij gestart zijn heeft hij zelf zijn luier afgedaan.
    Maar misschien moet je er juist niks over zeggen en bij het verschonen haar zonder luier op de grond zetten en kijken hoe ze reageert? (is maar iets wat nu in me opkomt geen idee of het ziu kunnen helpen...)

@dina, tja dat is lastig, wel knap dat hij het zo lang op kan houden! Ik heb ook al tips gelezen over hem laten blazen op de hand om te leren ontspannen, heb je die al geprobeerd?

@pien, lastig zeg! Ik heb het boekje van Gina Ford en zij zegt met poepen om langzaam in de luier te laten gaan, dan met luier op het potje, dan luier los in het potje en daarop laten doen en dan luier weg. Zou dit te doen zijn bij jouw meisje of is dat lastig? Ze zeggen ook dat het kan komen doordat ze ineens van staand poepen naar zittend moeten.

@hier, uiteindelijk 1ongelukje gehad vandaag, dus geweldige dag gehad! Helaas het aangeven doet hij nog niet echt maar als hij enigzins moet en we geven het aan gaat hij wel netjes zitten en verteld vol trots dat hij een plasje heeft gedaan.

Deel Deze Pagina