Het Grote Zindelijk-worden-topic!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lili81, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Thanks, kijken wil ze sowieso altijd en de rest moeten we dan nog ff oefenen en proberen hahaha maar dank je wel voor de tips!

2. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Palmie, succes!

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Dank je, jij ook;)

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Hier weer een droge nacht en hebben sinds 3 dagen geen ongelukjes meer!
    Op de wc wil ze nog steed niet helaas dus we nemen zoveel mogelijk het potje mee, gister geplast in de auto bij de wasstraat:D

Hoe gaat het bij iedereen?

5. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Palmie, goed hoor van je dame ook al snachts droog.

Hier gaat het super. Al een paar dagen geen ongelukjes meer.
    En gisteren 3 x gepoept op het toilet.

Ze wil het soms iets te lang ophouden. En dan heeft ze alleen haar onderbroekje nat. Maar dat noem ik geen ongelukje.

Vanmiddag voor het eerst naar de psz, ben benieuwd hoe het daar gaat met de zindelijkheid Psz is wel nieuw en spannend.

6. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Palmie: je wordt inventief he? Hihii. Gisteren waren we een paar straten verderop aan het kijken bij een hardloopwedstrijd en T had veel gedronken dus natuurlijk moest hij even plassen. Dus snel op zoek naar een rustig grasveldje :). Tja, thuis had hij echt niet gered namelijk.....

Hier de 2e droge nacht op rij. Als hij dit weekend nog steeds droog is 's ochtends dan gaat de luier af.

Ik zet dochterlief (net 1 jaar) trouwens nu ook regelmatig op het potje, puur voor het wennen. Ze vindt het prachtig! Ze heeft er nog nooit op geplast, maar dat hoeft ook niet. Het zou wel handig zijn als ze kan lopen en kan aangeven dat ze moet plassen dus we hebben nog even ;).

Tukker: ik hoop dat het goed gaat vanmiddag op de psz!

7. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Oh en Tukker, die drupjes in de onderbroek noem ik ook geen ongelukjes idd, dan duurde het net iets te lang voordat hij op de wc zat hihi.

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier vanaf vanmorgen actief bezig, vanmorgen 2 ongelukjes, 1 meteen na boodschappen doen en 1 even daarna, hij gaf het wel aan maar was net te laat en met naar bed gaan even luier om gehad, daarin gepoept (uiteindelijk dus niet geslapen), net voelde ik een vochtig onderbroekje, meteen op potje gezet en daar heeft hij nog in geplast :) dus een trotse mama hier :D hij heeft ook een stickertje gekregen, maar dat vind hij (nog) niet intressant

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    helaas daarna binnen 5 min 2x een grote plas, kwam al wel naar me toe, maar was al helemaal nat beide keren

10. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Dina: alle begin is moeilijk maar de start klinkt wel hoopgevend hoor! Dus gewoon volhouden!!!

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Dames wat gaat het allemaal goed hier super zeg, wat zijn kinderen eigenlijk slim hè hoe snel ze iets door kunnen hebben, geweldig gewoon:D

12. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
    Hoi dames, een half jaar gelden hebben we een poging gedaan, maar dat was niet zo,n groot succes. Ze moest heel vaak op het potje en 9van de 10 keer was het loos alarm en ze had redelijk wat ongelukjes. Nu verveelde ik me tijdens hemelvaartsdag en hebben we het weer op gepakt.
    Dag 1: 3 plas ongelukjes
    Dag 2: zelfde
    Dag 3: 1plas ongelukje
    Dag 4: een poep ongelukje
    Vandaag ging ze naar de psz en ook daar is ze droog gebleven. Daarna zijn we het gaan vieren bij de Hema haha. En daar gaf ze ook optijd aan naar de wc te moeten. Ik ben zo trots op me meid. Ik hoop dat het zo door gaat. 'Snachts heeft ze nog wel een luier om.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    blij dat ze toch een luier om had vannacht, ze was drijf en drijfnat vanochtend. Ze had telkens zo'n dorst vannacht! Merk wel dat als ze savonds/snachts niet drinkt ze droog blijft en bij wel drinken nat is

14. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    twijfel hier toch of ik door moet gaan, vanmorgen al 2 ongelukjes, bij de 2e keer zag ik een klein druppeltje, dus meteen op potje gezet, een klein boekje gelezen en hopen dat de rest ook zou komen, maar niet, onderbroek weer omhoog en ja hoor daar komt de rest en er verder niks van zeggen ofzo, het lijkt ook wel alsof het hem niet uitmaakt dat hij nat is

15. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Nou we kunnen hier eigenlijk wel zeggen dat Chloe zindelijk is!
    Vandaag weer naar de PSV geweest en daar netjes op de wc geplast:D
    We zijn zo trots :)

Dina, misschien even stoppen en over een maandje verdergaan?

16. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Palmie, zeker mag je trots zijn! Wauw op de psz op de wc geplast echt een hele grote stap zeg!

Dina, ik zal over een paar weken weer proberen.

Hier de hele ochtend op de psz ook droog geweest!
    Met weg gaan wel weer ff huilen, maar ze vind het wel leuk daar.
    Ze riep heel hard tot donderdag toen we weg gingen:D

En nog niet een ongelukje vandaag.

Kan merken dat ze wel vermoeid is van de psz..beetje sjaggo en roepen naar ons. Maar ze is verder altijd rustig en luistert goed.

17. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Vlindermoeder: knap van je dochter!! Doet ze heel snel hoor!

Guppekop: veel/weinig drinken is zeker van invloed. Zoonlief drinkt overdag veel. Maar na 16u eigenlijk nauwelijks nog. Dat helpt hem idd wel de nacht droog doorkomen.

Dina: je kan het zelf het beste inschatten. Als je het idee hebt dat het kwartje nog niet gaat vallen, dan zou ik het idd over een maand of 2 nog eens proberen.

Palmie: joehoeee!! Ze zit nog wel met het poepen toch? Hopelijk pakt ze dat ook snel op.

Hier weer een droge nacht, 3e op rij. Vanochtend werden we (pas om 6.30 uur) wakker gemaakt met het liedje 'olifantje in het bos' ipv 'mama, mama, mama' geroep :). Dus ik was eigenlijk bang, dat hij de ochtendplas in de luier had gedaan. Maar uiteindelijk riep hij me om 7 uur en toen heeft hij 'pas' geplast. Zo konden wij ook weer een beetje 'uitslapen' hihi.

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dacht dat ik al een keer gereageerd had bij dit topic, maar dat was blijkbaar een ander zindelijkheidstopic....

Hier sinds een week of 3 a 4 ook bezig met de zindelijkheid(straining). Dochter had het ineens over roze onderbroekjes met prinsessen en zo, dus toen samen gehaald en pamper uit gelaten (overdag dan).
    Na 2 ongelukjes ging het eigenlijk meteen super goed en gaf ze goed zelf aan wanneer te moeten plassen. Alleen het poepen was (en IS) we een dingetje...
    De eerste week heeft ze 3 dagen opgehouden waarna er een mega grote keutel (sorry!) uit kwam en de dag erna 3 poepongelukjes (van alles wat er ook nog uit moest).
    Nu heeft ze inmiddels wel een paar keer op de wc gepoept, maar meer bij toeval heb ik het idee dan dat ze het bewust deed. Want nu nog steeds (zelfs op dit moment) wil ze het steeds ophouden omdat ze niet zou durven...
    Vanmiddag nog een pamper om gehad (2u) toen ze naar bed ging, maar ook dan poept ze niet.
    Erg frustrerend dit en af en toe lastig om niet 'boos' te worden als ze het niet eens probeert maar na 1 sec al zegt dat het niet lukt.
    We gebruiken een beloningssysteem met stickers, lezen boekjes, zingen liedjes, cadeautjes, snoepjes etc
    Het interesseert haar gewoon niet genoeg om haar over die drempel heen te trekken....

Qua plassen geen enkel probleem. Nu ook al bijna de hele week droog 's nachts. Roept vaak rond 23u en 3u een keer om te gaan plassen en doet dit dan ook flink.
    Ze heeft dan nog wel een pamper om, ook om haar de kans te geven daar evt in te poepen. Maar wilde eigenlijk niet terug naar weer steeds een pamper om doen als ze er om vraagt want weet dat ze daar dan steeds meer 'gebruik' van wil maken..
    Doen hier al wat extra olie door het eten, geven roosvicée laxo en letten erop dat ze niks/weinig eet wat stopt (onrijpe bananen, rijst, wit brood etc).

Als iemand nog een totaal andere aanpak heeft: graag!!!

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    lastig nova! ik zou ook niet weten wat je dan nog meer kan doen...

Nou, dat was hier net een plasje op de grond, ze is moe, heeft honger... Ze huilde goed hard dat ze "pjaste" op de grond

20. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wat goed zeg van alle kindjes.

Hier heeft John toch 2x op het potje geplast, wel beide keren dat z'n onderbroekje ook al wel nat was, maar toch een grote plassen gedaan, daarna niet meer, vanmiddag met slapen gaan weer een luier om en die was ook goed vol toen hij wakker werd, vanaf kwart over 4 geen luier om, maar ook nog niet geplast, dus hij kan het verbazingwekkend lang ophouden, vanmorgen ook al een keer, heb het idee dat hij het eng vind om het los te laten

Deel Deze Pagina