Het Grote Zindelijk-worden-topic!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lili81, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    gister hutspot gegeten en nu heeft ze erg last van de darmen :( net in dr broekje gepoept. Heeft ze maar 1 of 2x eerder gedaan. Nu kwam het gewoon echt te snel, terwijl ze riep (normaal ruim op tijd) kwam het er al uit

2. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 2 jaar en 4 maanden. En hij is nu bijna 1 maand zindelijk. Ongeveer 1 maand geleden was het een dag super warm (althans in het zuiden van het land:p). Ik heb meteen het potje buiten gezet en zijn broek en luier uitgedaan. Hij vondt het geweldig, deed niets anders dan op het potje zitten. Zijn eerste poepje zat er ook diezelfde dag nog in. Het was ook allemaal niet per ongeluk hij gaf het steeds aan.

De volgende dagen werd het meteen slecht weer maar ik wilde niet opgeven. Dus heb ik hem die eerst volgende dag binnen de broek uitgelaten en alleen een onderbroek aan gedaan. Hij had nog ''n paar ongelukjes of dat er net iets uit druppelde en de rest op het potje deed. Ik geloof dat hij na 1 week al geen ongelukjes meer had.

Als ik nu weg ga. Zet ik hem van te voren op de wc. Nu moet ik wel zeggen dat mijn zoontje het al makkelijk 2,5/3 uur kan ophouden. Hij drinkt echt niet weinig. Ook snachts heeft hij regelmatig een droge luier. Of er zit gewoon bijna niets meer in. Hij wordt zelfs wel eens wakker en dan zegt hij dat moet plassen.

Ik moet zeggen dat ik echt super trots ben. Hij heeft een behoorlijke achterstand en als iets lang zou duren was het wel zindelijk worden werd me verteld. Nou hij is nog geen 2,5 dat is voor een jongen vroeg werd mij vandaag nog verteld op het CB:D

3. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    @lotte1986 wat een topper.

Hier gelukkig weer een top dag. Nog geen ongelukken. We hebben een lekkere luie dag... Dus dat scheelt ook wel.

Moest net wel lachen, ze voelt namelijk nog niet het verschil tussen een wind en poepje. Dus opeens ging ze heel snel op het potje voor een windje.

4. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Guppekop: je meisje had dus eigenlijk diarree :(, sneu hoor. Hoe ging de rest van dag?

Lotte: heel knap van je zoon, hoor! Wat kun je enorm trots op je kind zijn he?!

Vlindermoeder: gelukkig, de draad weer opgepikt!! Kan me voorstellen dat je dan opgelucht bent, want je wilt gewoon niet een grote stap terug.

5. Lentes

Lentes Niet meer actief

Vandaag wel interesse in de wc maar dan ging het om dr handjes te wassen.. haha! Ook reuze leuk natuurlijk!

Ik denk dat ik ook een verkleiner erbij ga aanschaffen en dan zien we wel wat beter werkt, potje lijkt zo laag met die lange benen..

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier nog steeds goed, ze plast nu gewoon op het grote toilet zonder verkleiner, ok de poep gaat nog in de luier;)

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    lotte, goed zeg!

vlindermoeder, fijn dat het goed ging vnadaag!
    verschil tussen windje en poep is hier ook nog niet altijd duidelijk :p

lili: ja :( rest van de dag ging wel goed gelukkig :)

lentes, ja je kan maar ergens voor gaan he

8. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik ben gister begonnen met mijn zoontje hij heeft nog geen ongelukjes gehad hij heeft zelfs gepoept op de wc ben erg trots op me kleine man

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook goede dagen achter de rug!
    Het poepen gaat nog niet helemaal super, maar ze doet het wel steeds (uiteindelijk na minimaal 10x naar de wc gaan)...
    Vandaag verjaardag heel de middag tot 1 uur geleden: geen ongelukjes, paar keer op wc geplast zonder verkleiner en zelf een poep op de wc!!!! *trots*

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb een klein vraagje.
    Onze zoon is 3jr en 3 maanden en al geruime tijd is hij zindelijk.
    Zindelijk als in. Overdag heel goed aangeven wanneer hij moet plassen, en dat kan hij keurig staand en alleen. Poepen geeft hij ook goed aan en dan wil hij een luier om en gaat onder de tafel poepen..
    Ik heb hem ook al eens met luier en al op de wc gezet ( met toestemming van hem hoor ) en toen heeft hij gepoept maar dat was maar 1 malig..
    En snachts heeft hij ook een luier om. Nu laten we hem savonds voordat hij naar bed gaat even plassen en als wij naar bed gaan laat ik hem ook plassen ..

Maar hoe kan ik hem nou op de wc laten poepen?en hoe krijg ik de nachten ook droog?

Alvast super bedank..

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Poepen is een verhaal apart, daar heb ik de gouden tip ook nog niet voor gehad...
    's Nachts zindelijk merk je vanzelf als de pamper een tijd 's ochtends steeds droog is!

12. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Wil je zoon nu niet meer met luier op de wc poepen? Anders met luier steeds meer richting wc? Dus als hij moet poepen wel in de wc-ruimte (desnoods badkamer) met luier laten poepen, totdat dat 'logisch' is. Dat kan gerust 2 of 3 weken duren. Dan met luier op de wc (of op potje) poepen, totdat dat ook 'logisch' is. Dan 1 klipje van de luier los, dan 2 klipjes los, etc. Net zo lang tot de luier helemaal af mag. Rust en geduld is denk ik het enige wat hier helpt. Dan komt het vast goed!!

En 's nachts is idd niet te trainen. Op het moment dat het hier overdag goed ging, toen volgde de nacht ook vanzelf. Maar je merkt het idd vanzelf als hij een aantal nachten opeenvolgend droog is 's ochtends en ook 's nachts zelf wakker wordt (en roept) om te plassen.

Succes!

13. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Hier plast dochterlief nu minimaal ook 1x/dag op het potje. Ik zette haar ook even op de wc verkleiner maar haar kontje zakt daar bijna nog doorheen. Zit nu toch te denken om het maar wat door te zetten. Eens kijken of we wat beter op haar signalen kunnen letten zodat we in de gaten krijgt wanneer ze moet plassen of poepen.
    Ben benieuwd wat dat gaat worden :).

14. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Poepen kan bij veel kinderen lang duren omdat ze bang zijn iets van zichzelf weg te geven.

Wat betreft het s'nachts zindelijk worden. Mijn zoontje is nu al een week oko snachts droog. Wij laten hem alleen plassen voor hij gaat slapen. Soms wordt hij wakker omdat hij moet plassen. Ik wilde eigenlijk ook hem laten plassen voordat wij gingen slapen, maar op het CB zeggen ze dat je dit beter niet kunt doen. Vaak gaan ze dan bedplassen. De bedoeling is namelijk dat ze hun blaas trainen om het een hele nacht vol te houden. Weet niet of je het miss al doet, maar mijn zoontje krijgt 1 uur voor het slapen gaan niets meer te drinken.

15. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Hier gaat het echt top. Vaak is ze 'sochtends nog steeds droog. Wij hebben een potje op haar kamer staan 's nachts. Ze slaapt de hele nacht door en als ze 's ochtends wakker word doet ze gelijk een plasje. Ik vind het alleen nog te vroeg om 's nachts de luier uit te laten. We zijn nu 2 weekjes bezig.

Met poepen hebben we gezegd: als je poept gaan we taart eten bij de Hema. Nu roept ze steeds als ze op het potje heeft gepoept. Yes taart eten bij de Hema haha.

16. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Hier de eerste dag kinderdagverblijf gehad. Hij heeft vanochtend 2 ongelukjes gehad en na het slaapje hebben ze hem een luier aangedaan. Ik heb hem net uitgedaan en hij had alleen een klein plasje gedaan dus ik denk dat hij prima zonder had gekund...
    Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    pfff het gaat weer een paar dagen slecht hier :( ze heeft nu ook paar keer een luierbroekje aangehad en dan gaat het wel goed

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat doen alle kindjes het goed!! (met ups en downs dan)
    Ongelooflijk hoe snel ze het eigenlijk oppikken...

KDV: hier was het eerst ook een beetje zoeken naar wat daar het beste werkt. Hier ging het de eerste keren ook vaker mis, maar wij/zij hebben toch ook doorgezet en de pamper uit gelaten. We hadden afgesproken dat ze haar wat vaker op de wc zouden zetten in het begin en een pamper aan doen als ze moet poepen. Nu dat duidelijk is voor ons meisje gaat het perfect!

Hier weer een super goede dag op het kdv gehad vandaag... Weliswaar niet gepoept maar steeds goed aangegeven als ze moest plassen en daar kan ze helemaal zelf naar de wc. Ze hebben namelijk van die kleine wctjes, haha...
    Dus helemaal trots toen ik haar op ging halen, moest nog even mee kijken in de wc maar weg toen ze ging plassen. Dat kon ze zelf wel, haha!

Had wel 2x aangegeven te moeten poepen, dan is de afspraak dat ze daar nog een pamper om krijgt, maar toen kwam er toch niets. Prima, dus pamper weer uit!

19. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Vlindermoeder: waarom vind je het te vroeg om 's nachts de luier af te doen? Als haar luier droog is en ze zelf wakker wordt om te plassen dan klinkt het alsof ze er aan toe is! Onze zoon was ook vrij snel 's nachts zindelijk nadat hij overdag zindelijk was. Dus wat is te vroeg?

Nijntje: ik zou doorzetten hoor, dus niet meteen weer een luier om. Wij hebben hier ook 'gedoe' gehad met het kdv. De 1e dag ging super goed, de 2e dag niet zo maar kwam doordat hij moest poepen en dat toen nog best spannend vond. Hij riep daarom elke 5 min dat hij moest plassen/poepen, terwijl er dan niets kwam. Uiteindelijk poepte én plaste hij die ochtend in zijn broek. Het kdv wilde hem toen de volgende keer ook een luierbroekje aan doen, maar ik snapte precies wat er aan de hand was en waarom zoonlief in zijn broek had gepoept en geplast. Dat had niets te maken met het niet goed aanvoelen ofzo. Het was puur het 'spannende'. Uiteindelijk in goed overleg met het kdv de volgende keer inderdaad geen luier om gedaan en het ging 'gewoon' goed. Een luier(broekje) om doen zou hier echt een onnodige stap terug zijn geweest.....
    Ik zou goed met het kdv overleggen hoe jullie het willen gaan aanpakken, zodat jullie op 1 lijn zitten!

Guppekop: balen van de terugval! Wil ze dan wel weer een luierbroekje om? Voelt dat als straf voor haar? Ben even nieuwsgierig hoor ;).

Nova: wat goed dat ze het zo goed doet op het kdv!! En al zelf naar de wc, top! Ik probeer dat T ook te leren, maar ik ben nog bang dat hij niet snel genoeg zijn broek naar beneden krijgt, dus ik help hem nog elke keer. Misschien binnenkort maar eens zelf laten doen!

Hier gaat het super goed met de zindelijkheid van T. Hij is dag- en nachtzindelijk. 's Nachts geen enkel ongelukje gehad, overdag hadden we er zondag ineens 1. We waren ergens naar een speeltuin geweest en hadden hem voor het vertrek naar huis laten plassen. Maar toen we hem thuis uit de auto haalden was hij flink nat. Terwijl hij niets had aangegeven. Gek, want hij geeft het altijd aan. Misschien heeft ie zelf niets in gaten gehad? Geen idee. Nou ja, kan gebeuren! Sindsdien gaat het weer als vanouds, gelukkig.

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    luierbroekje mag wel om maar ze vind het wel een straf als dat moet zonder dat we weggaan. Dan is ze niet meer "mama gjote meisje". Maar vandaag nog geen ongelukje gehad :) Wel weer potje in de stuurhut gezet, denk dat dat het probleem is geweest

nachtzindelijk: D. was eerder snachts zindelijk dan overdag, dus ja, wat is te vroeg.... Hij kreeg wel luier om tot het overdag goed ging maar die was al maanden droog sochtends als hij wakker werd

Deel Deze Pagina