Clomid, kan het kwaad dat het ei zo lang doorgroeit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bonbonnetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Mijn ei is nu al bijna 30 mm, kan dit geen kwaad voor de kwaliteit?

2. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Hoi bonbonnetje,

Dus jou ei is 30mm..die van mij was 21mm en toen zei de gyn dat mijn eisprong waarschijnlijk een dag later zou zijn( 25/26 sept)..ik vraag mij af waarom hij dat zou denken,als een ei dus ook groter kan worden??
    Ik denk trouwens dat het niet kwaad kan als een ei 30mm is, je hebt zeker niet even gevraagd aan de gyn, anders bel even...krijg jij nog onderzoek om te kijken of je eisprong is geweest???

Groetjes Marisa

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je een follikel hebt van bijna 30 mm heb je kans dat 'ie niet meer gaat springen, maar doorgroeit tot een cyste. Normaal springt een follikel tussen de 18 en 24 mm ongeveer. Maar het kan ook gebeuren dat je lichaam de eisprong niet opwekt en dat een eiblaasje dan doorgroeit en niet springt.

Een eicel kan inderdaad overrijp worden als de eisprong te lang op zich laat wachten en je follikel al zo groot is. Een overrijpe eicel is slechter van kwaliteit.

Om zeker te weten of je nog een eisprong krijgt, zou je voor een echo moeten. En je kunt over ongeveer een week je progesteronwaarde laten bepalen, daaraan kunnen ze ook zien of je een goede eisprong hebt gehad.

Heeft de gyn geen Pregnyl voorgesteld om de eisprong op te wekken? Wat is het plan van aanpak nu?

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik sluit me geheel aan bij Jippie...

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Merah Wij zijn het wel vaak met elkaar eens, hè? :)

6. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben niet super tevreden over het ziekenhuis waar ik nu loop. Ze prikken telkens op het verkeerde moment de progesteron omdat ze het verkeerd inschat.

Afgelopen dinsdag had ik een ei van 22.9 en ze zei dat deze diezelfde dag of hooguit woensdag zou springen.
    Terwijl ik pas donderdag een positieve ovulatietest kreeg en veel rekbaar slijm. En ik weet dus bijna zeker dat het ei niet gesprongen is op di of wo. Temp is ook nog niet omhoog.
    Naar mijn gevoel is het ei donderdag gesprongen, en ze wilde a.s maandag progesteron laten prikken.
    Dat is toch raar?

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bonbonnetje Dan had je afgelopen dinsdag het beste een Pregnyl-injectie kunnen krijgen. Dan was je er vrijwel zeker van geweest dat je een eisprong had gekregen en dan was de kwaliteit ook nog goed geweest.

Had je pas op donderdag een positieve ovulatietest? In principe komt de eisprong 24-48 u na de LH-piek. Dus dat zou gisteren of vandaag zijn geweest. Maar wie weet heb je de LH-piek op het laatste moment opgepikt en heb je inderdaad donderdag je eisprong gehad. Heb je het gevoeld?

Het progesteron moet 5-7 dagen na de eisprong bepaald worden. Als je donderdag je eisprong had, dan is maandag iets te vroeg. Ik zou het ziekenhuis even bellen en vragen of je woensdag voor het bloedonderzoek mag, omdat je denkt dat je donderdag de eisprong had. Anders is de uitslag niet betrouwbaar en heb je er nog niks aan. Zonde van de moeite.

O ja, wat ik nog wilde vragen: Je hebt in je onderschrift staan dat je PCOS hebt aan je linker-eierstok. Betekent dat dat je het aan de rechterkant niet hebt of heb je maar één eierstok? Ik heb namelijk PCOS aan twee kanten, nooit geweten dat het ook aan één kant kon.

8. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Hoi meiden, dank voor de uitgebreide reacties.
    Het onderschrift klopt niet meer, doordat ik ben afgevallen is het PCOS vrijwel verdwenen. Maar ik heb nog steeds geen goede eisprong. Alles groeit mooi, inclusief het slijmvlies. Maar na de eisprong lijkt het telkens mis te gaan, de hoogte waarde die ik tot nu toe gehaald heb ik 12.
    Zelf vermoed ik dat ik baat zou kunnen hebben bij progesteron capsules, maar de gyn hoopt en denkt dat als de kwaliteit van de eisprong door middel van Clomid beter wordt, het proces in de luteale fase ook beter gaat.

Deel Deze Pagina