Ohja, in ons geval zeer zeker wel! Als de helft van onze hypotheek vervalt hebben we zeker weten overwaarde. Daar durven we zo blind op te vertrouwen (zelfs na het inzakken van de huizenmarkt) dat we er bewust geen begrafenisverzekering voor afsluiten Naast het feit dat we geen grote hypotheek hebben, zijn we ook al een paar jaar flink aan het aflossen.
Eeeeeh geld? Het gaat mij er over dat iemand met minder spaargeld gelijk afhankelijk zou zijn van zijn of haar ouders en een slecht voorbeeld voor de kinderen Echt WTF? Mensen zo veroordelen vind ik een veel slechter voorbeeld.
Er zijn hier mensen die dat zelf zeggen! Ze zeggen dat ze wel ouders of andere familie hebben die ze financieel kunnen helpen als ze in de problemen komen. Dat vind ik echt een slecht voorbeeld voor de kinderen.
Nouja, om te beginnen zouden je nabestaanden daar de begrafenis van kunnen betalen Daarnaast geeft een financiële buffer MIJ een prettig gevoel van "veiligheid". Ik kan me erg goed voorstellen dat wanneer ik kom te overlijden, die zekerheid doorgegeven kan worden aan mijn vriend, zodat hij de tijd en middelen heeft om zijn zaakjes in orde te krijgen. Ik kan mij daarom goed vinden in sommige leden die zeggen niet te kunnen begrijpen hoe mensen "van dag tot dag" kunnen leven met nauwelijks of geen spaargeld. Natuurlijk hoef je geen tónnen te hebben, maar een buffer is wel fijn. Tja, je kunt argumenteren dat je geen (nieuwe) vaatwasser of droger nodig hebt, maar je hebt wel geld nodig om rond te komen zonder werk Zoals iemand eerder al zei: soms laat het geld van het UWV nog wel eens even op zich wachten. Wil je dan afhankelijk zijn van andere mensen (ouders? vrienden?) om boodschappen te kunnen doen? Of om de hypotheek / huur te kunnen betalen? In deze tijd is het namelijk best een realistisch scenario.
TS ik vind wat je schrijft wel herkenbaar. Het gaat niemand iets aan wat ik op mijn spaarrekening heb (wij vinden het genoeg) maar ik zelf zou wel een buffer van minimaal van 2500 euro willen hebben. Maar ja niet iedereen kan dat zich zomaar veroorloven natuurlijk
Ten eerste, mijn nabestaanden hoeven mijn begrafenis niet te financieren van mijn spaar centen hoor. Wij hebben alle 4 een goede uitvaart verzekering waardoor mijn nabestaanden geen zorgen hebben over het financiële gedeelte na mijn overlijden. Wat een slecht voorbeeld is dat he voor mij kinderen? Jezelf zo verzekeren dat je nabestaanden geen zorgen hebben over het financiële plaatje. Het bedrijf waar mijn man werkt kan vrijwel niet failliet gaan, natuurlijk kan het altijd maar die kans is zoooooooo ontzettend klein. En nee dat is niet naïef dat is realiteit. Kan vanwege privacy niet zeggen waar hij werkt anders zou je het misschien beter begrijpen Maar goed, ik ben niet afhankelijk van mijn ouders of andere familie. Wij blijven leven van dag tot dag en als andere dat naïef vinden so be it, wij leven op deze manier al jaren zo en het gaat prima. Dus waarom zou ik het veranderen?
Ik heb dat nooit gezegd, ik heb alleen gezegd dat ik altijd in het ergste geval kan en mag aankloppen bij mijn ouders. Dat houdt niet in dat ik financieel afhankelijk ben van mijn ouders hoor, heb nog nooit aan de deur hoeven te kloppen bij hun om bij te springen.
Lees dit maar eens over uitvaartverzekeringen. https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65317 In heel veel gevallen dekt de verzekering niet alle kosten.
Zo lekker oordelen over anderen en vervolgens lopen pochen dat jullie zo 10.000 nij elkaar gespaare hebben. En nee, ik ben niet jaloers, wij hebben het prima, met een voor ons prima buffer, maar dat geoordeel blegh. Als je nog bij je ouders aanklopt geef je meteen een slecht voorbeeld aan je kinderen? Getsie. Je kunt het ook anders bekijken, die mensen kunnen op hun familie bouwen zoals hun kinderen dat waarschijnlijk later ook doen. Zoals het nu lijkt is het voor ons gelukkig niet nodig om op onze ouders terug te vallen, maar het zou wel kunnen bij mijn ouders en dat wil ik later ook voor mijn kinderen kunnen doen.
Wel meer mensen zeggen hoeveel ze op hun rekening hebben. Waarom ben ik aan het pochen dan? Mijn mening wordt er echt niet anders van.
Met dat bedrag wat er vrij komt van mijn verzekering kunnen ze een leuke begrafenis organiseren hoor. Heb het pas nog laten door nemen door onze contact persoon. Geloof mij nou maar als ik zeg dat we het echt goed geregeld hebben en dat wij nooit onze nabestaanden met het financiële plaatje zouden opschepen. Omdat ik geen spaar rekening heb van 10.000 euro heb en leef van dag tot dag wilt dat niet zeggen dat ik niets geregeld heb hoor
Die link was ook niet persoonlijk voor jou bedoeld. Was meer een voorbeeld van dat daar ook nog kosten achterweg kunnen komen.
De " " aan het einde van mijn comment verwees een stukje eerder in dit topic. Die opmerking dient dus ook niet letterlijk genomen te worden Euhm.... je begint zelf met de woorden "slecht voorbeeld". Die heb ik nergens gebruikt. Ik kan hieruit opmaken dat jij je daarop aangesproken voelt....? Joh, zolang jij je er lekker bij voelt: vooral zo doen! Ik ben allang blij dat ik het zo niet hoef te doen
De manier waarop je zegt hoe jullie 10.000 euro bij elkaar krijgen, ik neem tenminste aan dat je beseft dat dit niey voor iedereen zo makkelijk gaat?
Er kwamen vragen over hoe je 10.000 bij elkaar spaart dus ik geef er een voorbeeld van. Ik snap dat het een uitzondering is daarom zeg ik het juist. Dat als je 1x modaal per maand krijgt je ook niet zomaar ineens 10.000 op de rekening hebt.
Een stuk terug word er wel degelijk gezegd dat de manier van ons leven een slecht voorbeeld is voor de kinderen. Misschien niet door jou maar het word wel gezegd En precies ik voel mij super goed, wij redden het makkelijk met ons 2000 euro buffertje