sorry dan heb ik het verkeerd begrepen / gelezen (er worden hier soms zulke domme dingen echt gemeend geschreven dat het soms lastig te herkennen is wat nu echt en wat niet ) Dan heb ik niets gezegd haha sorry
Dames liever niet die onzin quoten, kost de moderators alleen maar extra werk om te verwijderen. Graag ontopic doorgaan. En dit soort reacties negeren en eventueel melden. Dan houden we het topic leuk.
Nou voor de duidelijkheid, mijn dochter voelt zich niet gediscrimneerd ondanks dat de stoelen te groot zijn net zoals de mensen die nu zo moeilijk doen...die voelen zich niet gediscrimineerd...een paar hebben dit bedacht uit treiterij en een aantal anderen vinden het interessant om mee te doen.
zo.n reactie van babyangel is precies wat ik bedoelde..... zulke mensen gebruiken het sinterklaasfeest en spannen het voor hun karretje.... maar zo is sinterklaas niet bedoeld
Juist mooi toch, als we in Nederland diverse feesten kunnen vieren en dan respectvol kunnen zijn naar elkaars feesten. Daarom was het zo jammer dat het offerfeest topic dichtging.
Helaas zit er weer een zwart schaap tussen :') Ben verder erg blij met de discussie. Ik ben in elk geval heel blij overal te lezen dat zwarte piet gewoon mag blijven. Ik zou het echt doodzonde vinden als een traditie ten onder gaat, puur omdat mensen er een verkeerde draai aan geven.
bij ons in het dorp is er bij de intocht altijd een Surinaamse piet trouwens.... dat schijn toch een beetje door de schmink heen of zo.....denk niet dat hij het racistisch vind....hij word overigens ook gewoon zwart geschminkt
hihi dat is soms het moeilijke (jammere) van forumteksten e.d. je mist een gezicht erbij (uitdrukking) en als je dan 1 bericht leest nadat een ander iemand wel wat serieus heeft neergezet (wat je onzin vind) dan is de nuance meteen anders haha Maar goed is niet erg, kan gebeuren toch? En anders ga ik wel in de zak mee naar Spanje, lekker weer daar
Ik vind overigens dat we best wel kunnen nadenken over een tussenoplossing. Afschaffen lijkt me niet nodig maar gewoon een piet met roetvegen op zijn gezicht en geen gouden oorringen en zwarte krullen, zodat hij echt zwart is van de schoorsteen.
Maar dat heeft niks met zwarte piet te maken. Dit is pesten en of je nou wit, geel, bruin of zwart bent ze vinden wel een reden om je te pesten, is het niet zwarte piet is het wel iets anders.
Het probleem met roetvegen en geen pruik is dan de herkenning. In een klein dorp, op scholen en verenigingen kunnen dan een hoop mensen geen piet meer zijn...
Ik zal de quote verwijderen dames.. Sommige uitspraken verwacht je gewoon niet van bepaalde leden die je hier al heel lang ziet schrijven, jeetje..
Inderdaad negeren en vooral niet meer quoten. Wat betreft niet meer zwart schminken, maar alleen een paar vegen.. Dat werkt toch echt niet ivm herkenning? Plus dat ik vind dat er dan wijzigingen aangebracht worden in een mooie traditie, puur omdat er mensen zijn die andere mensen in hokjes blijven verdelen.
Ik vind van niet...pieten worden direct herkent dan...is voor jou geen probleem omdat je kids niet geloven..maar hier is dat wel een heel groot probleem...zwarte piet moet gewoon helemaal zwart blijven in pietenpak...waar slaat een spijkerbroek ook op.