Het grote zwarte pieten topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Beheer, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Santa Claus is nota been door coca cola bedacht en Sinterklaas heeft een veel langer historisch verleden....santa Claus bestond toen nog niet eens!

En mijn antwoord op waarom niet gewoon huidskleur pieten, hoe leg ik dat mijn kinderen uit? Ik denk dat het dan een heel ongeloofwaardig verhaal wordt waardoor mijn kinderen van net zes en vier nu al niet meer geloven in de magie van Sinterklaas.

Ik vind het heel jammer dat deze discussie in Nederland zo uit de hand loopt nu door één iemand waarvan zijn moeder zwarte piet is genoemd. Wat natuurlijk belachelijk is en natuurlijk nooit gezegd had mogen worden. Maar door die wrok moeten alle kinderen in Nederland die geloven ineens een ander verhaal voorgeschoteld krijgen?

Ik heb mijn twee zwarte pieten al weer besteld voor vijf december en heb er even met nadruk bij gevraagd dat ik verwacht dat ze zwart komen;)

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Maar is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Omdat een kleine groep mensen vind dat het anders moet of zich gediscrimineerd voelt een heel feest veranderen? De hele wereld bestaat uit dingen/regels/tradities waar andere mensen zich niet altijd in kunnen vinden, moet alles dan maar worden veranderd omdat een grote minderheid zich er niet prettig bij voelt? Dan kan je lekker bezig blijven..

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven

Ik denk dat accepteren het sleutelwoord is voor heel veel dingen hier in Nederland. Ik moet ook bepaalde dingen accepteren hoe hier in Nederland dingen gaan. Ik heb moet bijvoorbeeld ook accepteren dat Nederland in een crisis zit. En ik moet ook accepteren dat er bepaalde feesten zijn in Nederland waar ik niet achter sta, maar omdat andere mensen dat wel willen doen moet ik dan hardop gaan zeggen nee dat mag niet? Laat iedereen in zijn waarde en laat iedereen zijn feest vieren zoals zij dat willen. Er is volgens mij geen enkel kind dat denkt goh wat een discriminatie die zwarte pieten. Het is wat je als ouders aan je kinderen mee geeft denk ik.

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Volgend mij noemen ze dat democratie....meeste stemmen gelden...

5. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Zo denk ik er ook over en dat we in een democratie leven is alleen maar goed, laten we dat niet veranderen!!

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Tsja, blijkbaar denkt een bepaalde groep mensen daar anders over..

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

boeien wat iemand vind, de definitie van democratie is een feit en geen mening.

Ik kan de muur wel roze vinden als ie wit is maar dat maakt hem nog geen roze...

8. Sorry, maar in sommige landen vinden de mensen dat het ok is om vrouwen genitaal te verminken... Prima toch?? ..... meeste stemmen gelden ;)

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik vind het in principe onzin om te gaan veranderen, hoe naar sommige mensen het klaarblijk ervaren. Heb verder geen problemen als er zwarte vegen zouden zijn ipv geheel zwart. Andere kleuren zie ik niet zitten, want dan moet je ook liedjes aanpassen e.d. Beetje onzin.

Vind het ook vreemd dat er blijkbaar mensen zijn die zo weinig zelfvertrouwen hebben/zo'n laag zelfbeeld hebben, dat ze aanstoot nemen aan ZP. Dat vind ik eigenlijk heel zielig voor deze mensen.
    De meeste mensen echter zijn meelopers pur sang...en zijn er vnl op uit om te stoken en te rellen. Daar heb ik geen goed woord voor over.
    Voorbeeld:...de mensen in Groningen die gekleurde pieten wilden inzetten zijn uitgemaakt voor NSB-er? Uhhhh...wat klopt er hier niet? Deze mensen denken goed te doen in dit kader en worden dan uitgemaakt voor racisten? Tsja...

Ik hou me buiten al die narigheid op FB...allemaal om te rellen. En de dame van de VN...ach ja...lekker snuggere opmerkingen komen daaruit en die is heel geloofwaardig als onderzoeker. ;)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Het gaat bij het offerfeest idd niet over discriminatie..maar het slachten van het schaap is belangrijk tijdens het offerfeest..dit is voor ons belangrijk..kan mij werkelijk niet voorstellen dat jij het goed zou vinden als een kleine groep moslims, christenen, (boeddhisten voor mij part) zou bepalen dat een schaap anno 2013 echt niet meer kan en je voortaan maar een hond moet slachten...en dan als daar (terecht) discussie overkomt dan zeg ik: tja als iemand daar last van heeft dan moet je daar serieus overpraten....dat klopt toch niet.

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    De verdrietigste opmerking kreeg mijn collega van een bewoner te horen:
    ik ben over de 90 jaar en ik vier al 88 jaar sinterklaas en nu mag het niet meer??
    Bewoner had het hele pieten kwestie in de krant gelezen en werd er ook echt verdrietig van.
    Het is niet alleen een leuk groot gezellig kinderfeest, het is ook een groot stuk nostalgie.

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja maar dat is toch juist de hele discussie?! Een kleine groep mensen die vind dat een democratisch besluit moet veranderen? Daarop zeg ik dat ik dat de omgekeerde wereld vind..

Of jij begrijpt mij niet, of ik begrijp jou niet ;)

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ja ik ben wat wazig vandaag maar ben het met je eens, en bedoel hetzelfde, en wat andere dan zeggen mij niet boeit omdat een feit een feit is klaar.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Woow 30 actieve gebruikers bekijken dit onderwerp, ik ben nu 3 dagen bekend van deze nonsens en ben het nu al beu jullie niet ?

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Yep!

16. Eigenlijk wel... ;)

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Haha het is gelijk gehalveerd :p

18. Het is ook etenstijd he? ;)

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Waarmee kwetsen wij andere? Zwarte piet is niet discriminerend voor de 100ste keer.

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Zo laat nog? Dacht dat nederlanders toch wel rond 17:30 / 18:00 uur eten..

Deel Deze Pagina