Het grote zwarte pieten topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Beheer, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat dacht ik dus ook; dat we door het afschaffen van Zwarte Piet niet mínder racisme, maar juist méér racisme opwekken!

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Precies, ik denk dat het ook een soort druppel was bij de Nederlanders, we moeten al veel inleveren, veel bezuinigen, veel nederlanders voelen zich al heel tolerant en passen zich snel aan (op zich een goed iets) en als mensen dan aan iets gaan komen wat voor hun gevoel echt iets typisch hollands is dan strijk je ze tegen de haren in en kunnen mensen in het nauw (want dat zitten veel Nederlanders op het moment voor hun gevoel) raar reageren.

Kijk het word er te dik bovenop gelegd en dramatisch doen is ook een kunst maar ik snap het idee wel een beetje, ik word ook bozig omdat ik het gevoel heb of nederlandse dingen steeds meer weg gesjoemeld worden en alles maar aan moet passen en steeds meer moeten inleveren.

Dan zie ik mensen hele dagen thuiszitten die het luxer hebben als(dan ben slecht in NL haha) wij en ja dan denk ik ook wel eens WAAROM IS DAT ZO?

Maar dat ligt niet aan de mensen zelf maar aan ons beleid en er zijn meer dan genoeg blanke mensen die ik om die reden ook niet kan uitstaan (misbruik maken van dingen) dus ligt niet aan een kleurtje maar een persoon zijn instelling.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja precies..

Maar dat schijnt verder niemand door te hebben.

4. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

Nou nou, hoor hier wel elke keer racistisch enzo. Ik VIND alleen dat als ze der eigen niet aan kunnen passen aan NL van mij allemaal terug mogen naar ' eigen ' land. Vind dat niet racistisch.

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont

Als eerste (dit is niet alleen voor jou) zijn er heel veel niet negroïde mensen die het een probleem vinden dat zwarte piet veel overeenkomsten met een negroïde persoon heeft.

Ten tweede zijn er genoeg negroïde mensen die "uitgescholden" worden voor zwarte piet, die met hun neus op de (spreekwoordelijke) feiten gedrukt worden dat ze 'slaafjes zijn van....'. Dit woord door de blanke Nederlanders gedaan. De een is hier gevoeliger voor dan de ander. Die gevoeligheid zal ook te maken hebben met andere nare ervaringen met betrekking tot hun huidskleur/afkomst.

Feit is dat er nog veel discriminatie en racisme is. Dat is nu ook weer pijnlijk duidelijk geworden in deze discussie(overal dus ook Facebook enz.). Ook van veel mensen waar ik het nooit van had verwacht;)

Zwarte piet veranderen, kan, maar is in mijn ogen niet noodzakelijk. We zouden wel eens kunnen beginnen met ZWARTE pieten ook echt zwart maken ipv bruin.
    Maar een beetje begrip voor andermans gevoel is niet verkeerd.
    Wat meer aandacht voor wat je zegt over andere is wel een groot aandachtspunt, net als dus racisme en discriminatie.;)

6. Ben benieuwd naar de opkomst op het Malieveld.. En naar hoe gezellig het er wordt ;)

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Zal een donkere boel worden... :cool:

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ik ben allang blij dat ik er niet meer tegen over werk..

Pffff al die demonstraties heb er toen nog een x midden in moeten lopen ( dat was toen met die scholieren over die uren )
    én de tram reed ook niet daardoor en werd aan alle kanten omver gelopen door rellende scholieren en ME'ers op voet en paard;)

Maar ga stiekem wel op tv west kijken hihihi

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En waar is dat dan? Dat eigen land?

10. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat mooi dat er genoeg mensen in hun eigen land zijn;)
    Dus in veel gevallen een zwaar zinloze en ongevoelige opmerking.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maar gelukkig zijn we vrij om die dingen te kunnen zeggen? Mijn hemel, zou je liever in afghanistan wonen? Of in Ethiopie oid? Denk dat we het in Nederland enorm goed hebben, het kan een heel stuk slechter. Wees blij dat we het over zeikdingen kunnen hebben en niet over of onze dochters wel naar school mogen of dat onze kinderen moeten vechten in een oorlog.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dat is ook de grootste irritatie die ik heb aan deze hele discussie. Zwarte Piet is niet discriminerend maar dat maakt men dan duidelijk door constant discriminerende opmerkingen te maken.

13. Wordt die demonstratie zo groot dat er een cameraploeg bij komt dan? Ik had meer verwacht dat er 5 vrouwen van de weggeefhoek zouden staan en verder niemand :p

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik zie het ook niet hoor, ik vind Nederland helemaal niet ' naar de k.lotee' gaan. Volgens mij gaat het juist best goed (afgezien van de crisis dan maar die treft een heel groot deel van de wereld).

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee er komen een paar duizend man:$

Meisje van 16 heeft dat georganiseerd hahaha was net al op t nieuws ook:D

Nou ze kunnen eerder een weggeefhoek drama protest maken tjemig zeg ook daar gaat t er aardig te keer de laatste paar weken:$

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Laat me 1 keer raden, Merthe uit Haren zeker.. Die weet wel hoe ze zulke dingen moet organiseren?:D

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

OMG whahahahahaha

Dit is serieus de eerste opmerking in dit topic waardoor de tranen over mn wangen rollen van het lachen!!!:D:D:D:D:D:D

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hahahahaha SCHERP!

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Whahahahaa

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Off-topic:
    Ik heb alle 46 pagina's gelezen, en het valt me steeds op dat jij alleen maar loopt te klagen over van alles. En dat vind ik jammer.
    Je komt op mij over als een verwend persoon.

On-topic:
    Zwarte Piet moet blijven, maar ik ben voor een aanpassing. De rode lippen, kroeshaar en slaven oorbellen vind ik niet meer kunnen. Ik vind het teveel lijken op een negroïde karikatuur.

Deel Deze Pagina