Het grote zwarte pieten topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Beheer, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik voel een slot aankomen.....jammer hoor!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het ook een slecht stuk en heel jammer dat Mevrouw het zo ervaart. En op deze manier doet ze voor alsof ' vreemden' het ook maar allemaal normaal vinden wat zij daar allemaal beschrijft, nee Rina Jans, dat is niet zo en wees asjeblieft niet zo bang.

Ik snap dat sommige Nederlanders terug willen naar het Nederland van de jaren 50, maar helaas.. Dat zal niet meer gebeuren. Hoop dat we er met zn allen een kleurijk Nederland van kunnen maken en iedereen die hier niet aan mee wil meedragen aan beide zeiden zo min mogelijk aandacht kunnen schenken.

3. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Toch jammer dat het nu over Geert Wilders gaat en over de Islam.

Zolang Geert Wilders niet voor Sint speelt en het Sinterklaas verhaal niet herschreven wordt in de Koran, zie ik het nut van de discussie op deze manier niet zo. Of ben ik daar de enige in?

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Lijkt me onnodig. Er kan ook gewoon een waarschuwing gegeven worden of reacties verwijdert.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik word ook moe van de mensen die maar voor andere praten...

Dat Nederland het zat is blabla... Ik ben ook Nederland maat ik ben niks zat.. Ja dat gezeik over zwarten Piet maar meer niet..

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier inmiddels ook aardig niet goed aan het worden over dat gezeik op FB over andere culturen...gaat helemaal niet meer over ZP, maar iedereen raakt nu zo opgefokt dat alle andere culturen ineens "schuldig" zijn...zucht.

Mensen, laat andere culturen er nu eens buiten...leven en laten leven...pfff

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dat heb ik ook al een paar keer gezegd. Prima toch? Piet is al zo vaak aangepast. In curacao zijn ze ook met groot succes aangepast. Ze hadden de kinderen verteld dat de pakjesboot onder de regenboog was gevaren haha.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    hoe mooi toch...

Kinderen zijn volgens mij sowieso gek op regenbogen. Hier tenminste wel

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat wordt je toch ook als je een kerk ziet of als iemand een kruisje draagt. Ik word dan ook geconfronteerd met een geloof dat niet het mijne is.

Maar goed, ik geloof dat het ergens een paar pagina's geleden over zwarte piet ging :D

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zie hier: Thijmen vorig jaar met een pieta (pietin?) met roze haar :) Ik wist wel dat Brouwershaven zijn tijd ver vooruit is haha :D

Overigens was het voor Thijmen volkomen duidelijk dat dit zwarte piet was. Ondanks dat ze een vrouw was, geen pet had en roze haar had....

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wat is er zo tolerant aan dat mensen het suikerfeest kunnen vieren? Dat snap ik niet helemaal.
    Mensen die hier geboren zijn, met een andere achtergrond of geloof, hebben net zoveel rechten als een blanke nederlander.
    Net zoals jij je feesten mag vieren mag ik dat ook. Jij hoeft daarvoor niks op te offeren. Een dagje naar de bioscoop? Gelukkig is die de rest van het jaar ook open.
    Ik heb ook last van drinkende nederlandse jongeren op konningendag en nacht, en ik zeik daar ook niet elk jaar over. Het is gewoon een dag.

Dat het topic waarin moslims hier op zp elkaar een fijne dag zelfs elk jaar gesloten moet worden, zegt al genoeg over de zogenaamde tolerantie in nl.

Heb hier een " leuke" link voor jullie. Om misselijk van te worden!
    Nederland Spreekt

12. knap

knap Niet meer actief

Het hele gebeuren maakt wel duidelijk dat het ( ons raakt)

Zelden zo veel mensen mee gemaakt die te gelijk iets vinden te gelijk willen protesteren en zich gebonden voelen met een doel. Het sinterklaas en pieten gebeuren ( moet blijven zoals het is). Van mij mogen er zeker wel regenboog pieten mee lopen.

Trouwens als je na vele intochten kijkt is zelfs de politie hier verkleed als zwarte piet ze doen gezellig mee in de stoet der stoeten.

De meesten vechten voor een zaak waar van ze vinden dat het iets cultuur.s is en dat het zo moet blijven.

Een dracht maakt macht. We hebben in elk geval de kracht terug gevonden om met een hele groep mensen voor het zelfde te strijden.

En dan haal ik nu even de kruis raketten aan. In de jaren tachtig toen er ook meer dan een miljoen mensen op de been kwam van NEE we willen geen van allen kruisraketten. Ze zijn er toch ergens.

Maar het geeft wel aan als we iets willen dat we ons zelf laten horen.

De discussies verder. Wat er hier en op facbook die gestreden worden vind ik zelfs te ver gaan. Andere geloven en tradities gelijk er bij onder de loep worden genomen.

Het lijkt of het met elkaar te maken heeft maar vind het totaal iets anders.

Succes verder met deze discussie en dat hij netjes blijft verlopen.

13. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ja dat zei ik een post later ook. ;)

14. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Jammer hoor, dat er nou weer van alles bij moet gehaald worden... Volgens mij was er afgesproken dat we dat niet zouden doen.
    Het ging toch om zwarte piet.

Wie bedoel je trouwens met JULLIE, waar die 'leuke' link voor bedoeld is?
    ;)

15. Het probleem met 'het gaat toch om zwarte piet' is dat het niet om een losstaand iets gaat. Het is met heel veel dingen verbonden. Zo'n rel ontstaat natuurlijk niet zomaar opeens.... Dat broeit al veel langer onder het oppervlak. En nu het boven water is gekomen, komen ook al die andere irritaties van mensen boven water.

Niks staat los van elkaar; racisme, financiele crisis, irritaties over de politiek.... het is allemaal met elkaar verbonden en alles bij elkaar is nu 1 groot kruidvat dat op ontploffen staat. :(

helaas is de samenleving meer dan een optelsom van de inwoners. Ik denk dat er niemand is die wil dat het uit de hand loopt. Toch zie ik het gewoon langzaamaan gebeuren

16. tuc

tuc Niet meer actief

Eigenlijk vind ik dat jij hetzelfde doet als degene die nu geert wilders genoemd worden maar dan andersom. Jouw posts leveren totaal geen constructieve bijdrage aan dit topic en zijn vol haat in mijn ogen.
    Ontzettend generaliserend en vol zelfmedelijden...ik zou mijn stuk een paar pagina's terug nog eens lezen en dan eens nadenken of jouw denkbeeld past bij: schouders eronder!!!

Ontopic want het moet weer terug over zwarte piet gaan. Gekleurde pruiken vind ik de enige acceptabele verandering aan zwarte piet. Ziet er ook wel geinig uit een meer clowneske uitstraling. Maar dan wel met donkere huid want dat moet van mij hoe dan ook blijven.

maar zal je vertellen dat welke verandering dan ook nooit goed zal zijn...ze blijven doorzeuren tot zwarte piet helemaal verboden wordt...en laten we daar aub als heel nederland een stokje voor steken.

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat wordt dus al gedaan, zie mijn foto van vorige pagina

18. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    De mensen die op zp aan het discussieren zijn;)

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ja die zag ik..daarom reageerde ik daar ook op.

20. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hoezo offtopic, het topic ging toch al weer over moslims en hoofddoekjes en het suikerfeest. Er wordt van alles bijgehaald. Op fb zag ik ook een pagina voorbij komen dat het suikerfeest ook discriminatie is en gestopt moet worden. En ze moeten maar allemaal naar hun eigen land. Nderland is hun eigen land. Het moet een keer zijn opgehouden.

Ik heb helemaal geen zelfmedelijden of haat. Vind het triest dat men zich zp superieur voelt in nl. En ben echt heel blij dat ik er weg ben! Ben nog nooit zo goed behandeld in mn leven in nl als hier.

Ga jij maar weer je kop in het zand steken en doen alsof er niks aan de hand is in nl.

Deel Deze Pagina